BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Falcon10 op 24 July 2020, 12:00:50
-
Blijkbaar willen de Zweden een dagelijkse nachttrein tussen Brussel en Malmo gaan opzetten :
https://www.flair.be/nl/lifestyle/zweden-nachttrein-malmo-brussel/
Ten laatste in 2022 als alles goed zou verlopen.
Ik ben benieuwd.
Lijkt erop dat een revival van de nachttreinen begonnen is.
-
Leuk! Ben benieuwd naar hoe het traject er exact uit gaat zien.
-
Ben ook benieuwd. Wat ik meen te hebben gehoord gaat het traject in ieder geval geheel buiten NL om. Heb hoop op te kunnen stappen in Liege of Aachen. Zal waarschijnlijk dan Köln worden😎
-
Ja, als ie niet langs NL komt, zal het inderdaad Leuk - Aken, dan vermoedelijk naar Keulen - Dusseldorf - Munster denk ik en zo verder richting Osnabruck - Bremen - Hamburg - Kiel - Flensburg - Denemarken in en dan via de Deense eilanden richting Kopenhagen en zo naar Malmo.
Maar dat is vaag giswerk :)
-
De route van Hamburg naar Flensburg-Padborg en verder Denemarken in leidt niet langs Kiel.
De genoemde reistijd van 8 uur kan overigens nooit, over het hele traject zou een uur of 13-14 meer in de buurt komen. Een totale reistijd van 8 uur van eindpunt tot eindpunt moet je voor zo'n nachttrein ook helemaal niet willen, dat is al kort, laat staan voor het Ruhrgebiet waar je dan midden in de nacht zou vertrekken/aankomen en een veel te korte reis-/slaapduur overhoudt.
-
Die 8 uur is misschien mogelijk wanneer de Fehmarn tunnel open is en de nachttrein die gaat gebruiken.
-
Malmö ;)
-
Dit is onderdeel van een wijder patroon:
https://www.theguardian.com/world/2020/jul/27/covid-19-reawakens-europe-sleeper-trains
(en ja, The Guardian heeft, als krant, van de bevordering hiervan een soort thema gemaakt, in het kader van de vliegschaamte. Is niet de eerste keer dat ze er zo uitgebreid aandacht aan besteden).
Maar wanneer wordt Nederland weer beter aangesloten??