BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Bert Snijder op 22 February 2008, 22:49:49
-
Beste mensen,
Na CV's ingesteld te hebben volgens gebruiksaanwijzing van de Lokpilot voor een Trixlok, blijft hij slechts brommend op zijn plaats staan. Nu verteld de handleiding ook dat er condensatoren moeten worden verwijderd. Moet dat echt en hoe herken ik die? Of is er een andere oorzaak?
Alvast dank, Bert
-
Met condensatoren moet de loc het ook doen, dacht ik. Heb zelf een Trix 1100 met lp 3.0 dcc, en due doet het prima, condensatoren (zijn het niet condensators) zitten er nog gewoon in.
-
Nu verteld de handleiding ook dat er condensatoren moeten worden verwijderd.
Goed advies: doen! (in het algemeen)
hoe herken ik die?
Zou er zo uit kunnen zien:
klik hier (http://tbn0.google.com/images?q=tbn:lCLoDRMTPwJRPM:http://www.uploadarchief.net/files/download/onbekend-component.jpg)
Of is er een andere oorzaak?
Zit er niet iets "vast"? Maw: is het niet een mechanisch probleem?
(Bijvoorbeeld veroorzaakt bij het weer in elkaar zetten van de lok)
Loopt alles (drijfwerk) mooi vrij en is e.e.a. goed gangbaar?
Greetz, Paul
-
Echt, verwijderen die hap, het helpt echt ;D
-
en anders wellicht een ballastkorreltje tussen de tandwielen? Zou niet de eerste keer zijn bij die dingen...
-
Hij kwam vandaag nieuw uit de doos, bovendien heb ik geen ballastbed :)
-
Vraag 1 altijd: reed de loc analoog wel goed?
Ik lees dat je het hebt over instellingen voor een Trix loc, maar daar kan ik me weinig bij voorstellen. Trix locs hebben momenteel sterk uiteenlopende aandrijvingen en die van de 6400 is al helemaal bijzonder. Zet de decoder eens terug op de fabrieksinstellingen en kijk wat er gebeurt. Op basis daarvan de lastregeling instellen.
De condensator is in deze loc inderdaad een goed herkebnaar blauw dingetje op de printplaat. Knip je zo los. Bij mij heeft het overigens niets uitgemaakt. Ik heb er eentje met en eentje zonder condensator en die rijden inmiddels beide goed.
Eerst niet, maar dat kwam omdat er in de ene loc een draadje los zat en bij de andere loc de aandrijving niet goed in elkaar was gezet. Maar dat is mogelijk een volgende fase.
-
Vraag 1 altijd: reed de loc analoog wel goed?
geen idee. ik heb een digitale baan en heb meteen de decoder er ingeprikt. Bij aanvang kwam hij al niet op gang, en na verandering van enkele CV's ook niet.
-
Ik heb nog wel een ESU liggen, en heb ook een 6504, als je de cv,s die je verandert hebt ,hier eens neerzet, wil ik vanmiddag wel eens kijken wat hij bij mij doet
-
Bert,
Ik heb de 6504 ook en met een Tams ld-g-21 loopt ie bij mij geruisloos.
Moet dus geen probleem zijn, probeer eens een decoder uit een lok die wel goed rijd.
succes, Albert.
-
Ik heb nog wel een ESU liggen, en heb ook een 6504, als je de cv,s die je verandert hebt ,hier eens neerzet, wil ik vanmiddag wel eens kijken wat hij bij mij doet
Hij doet het nadat ik de condensator heb weggeknipt. De veranderde CV's zijn: CV2=4, CV53=56, CV54=6-8, CV55=4-6. Zie handleiding lokpilot.
-
Hallo,
Ik heb 3 x 6400, de 6513 liep haperig op rangeer snelheid.
Aan de hand van deze topic heb ik alle drie opengemaakt en de condensator losgeknipt.
Opvallend is de veel rustigere loop op rangeer snelheid. ;D
8)Groeten, Albert.
-
Ik neem aan dat het blauwe ,de condensator is ?
(http://i232.photobucket.com/albums/ee217/biem123/condens.jpg)
-
Ja ;)
-
Merci ;)