BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Biesje op 18 April 2020, 18:19:45

Titel: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 18 April 2020, 18:19:45
Dag allen.

Ik zoek naar geïsoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen, maar heb geen geluk met Google. Ik weet de juiste trefwoorden niet of ik ben gewoon scheel denk ik. Wie heeft er een link naar een online shop die assen heeft van 2,5 mm? De meeste shops geven alleen de diameter van het wiel aan, niet van de as :(

Ik heb voor een mooi bedrag (de Jouef vond ik wat prijzig voor alleen een digitale interface als extra) een Lima Thalys PBKA overgenomen van mijn baas maar mijn oplossing met kunststof buisjes om 2 mm assen rijdt niet heel lekker (hoewel dat voor een groot gedeelte ook tussen mijn oren zit)

Ik heb wattenstaafjes in huis met een steeltje van 2,5 mm diameter. Deze is hol en de binnen diameter is 2 mm. Dus ik had normale 2 mm asjes uit mijn rommelbak gevist en van die Conrad tandwielen er op gedrukt en de blote asjes voorzien van deze wattenstaaf oplossing. Het rijdt, maar het zit mij toch niet lekker. Zo'n wattenstaaf asje is niet helemaal gelijkmatig rond en glad en ik voel dit bij het ronddraaien van de as. Zeker bij de niet aangedreven kop bak rijdt het stroef.

Als iemand een TGV of Thalys (nieuwe uitvoering met cardan aandrijving) om wilt bouwen naar wisselstroom/3-rail dan kan dat ook natuurlijk. Dan ruilen we gewoon de asjes om en krijg je het omschakel relais er bij voor analoog rijden (y) Het is eventueel ook mogelijk om de jouef wielen te bestellen, maar ik heb alleen de aangedreven assen en assen voor motorloze kopwagen nodig.

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Tjalling op 18 April 2020, 19:28:58
Binnenliggende lagers begrijp ik uit je verhaal?

Groet,
Tjalling
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 18 April 2020, 19:36:27
Jawel,

De beide kopbakken hebben binnenliggende lagers. De andere wielstellen hebben puntlagers en die zijn al omgewisseld met andere asjes. Om één of andere reden zijn deze ook gewoon 2 mm trouwens, alleen de aangedreven assen moesten ze weer anders doen en gebruikten ze 2,5 mm :( En omdat de dummy motorwagen gewoon de onderdelen van het gemotoriseerde deel gebruikt heb ik dus 8 wielstellen nodig met geisoleerde wielen op 2,5 mm asjes. Ik kan er dan voor kiezen om de nieuwe asjes te voorzien van conrad tandwielen (moet ik deze opboren naar 2,5 mm) of de wielen van de nieuwe asjes te trekken en deze op de originele assen te drukken.

Mooiste zou zijn om de asjes te wisselen met iemand die een gelijkstroom/twee-rail versie naar 3-rail wilt ombouwen. Ik heb de originele asjes (nog) niet verbouwd. Misschien moet ik ff een draadje openen in vraag & aanbod?

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 26 April 2020, 03:59:20
Niemand een idee? :'(

Ik heb ook een Lima PBA Thalys (met de 'ouderwetsche' kop) en heb daar de asjes mee omgewisseld. Maar  het liefst heb ik natuurlijk in beiden de juiste wielsets.

Als iemand de juiste Duitse trefwoorden weet om te zoeken dan kan ik ook zelf Googlen maar mijn Duits is uiterst belabberd en Google Translate resultaten zijn eveneens zwaar teleurstellend.

Pogingen om originele wielen te bestellen zijn ook gestrand. Volgens mij kan ik Jouef part nr HJ2064/08 gebruiken (is van een Jouef TGV 'La Poste' op basis van de Lima mallen) maar ik kan deze nergens online vinden. De Hornby/Jouef site kent het niet.

Ik zag wel dat de pantografen iets mooier zijn nu.

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Falkenberg op 26 April 2020, 09:00:53
Wat je kunt doen is geïsoleerde wielen met een 2mm as (modellbahn-radsatz bijv) opboren naar 2,4mm en met een reamer (bij fohrmann.com) naar 2,49mm opruimen en die dan op de as drukken. De isolatie is meestal 3mm diameter, dus je zou genoeg over moeten houden.

dirkjan
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Klaas Zondervan op 26 April 2020, 09:31:48
Als iemand de juiste Duitse trefwoorden weet om te zoeken dan kan ik ook zelf Googlen maar mijn Duits is uiterst belabberd en Google Translate resultaten zijn eveneens zwaar teleurstellend.
Wielstel is in het Duits Radsatz, meervoud: Radsätze.
je kunt ook in het Engels zoeken: wheelset
Verder weet ik het ook niet want de maten die je noemt kan ik niet vinden.
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Henk Barten op 26 April 2020, 09:44:58
Je kunt het eens navragen bij Johan Voermans.

Henk
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: henk op 26 April 2020, 10:14:20
Ik lees eigenlijk nergens met zekerheid waarom je de wielstellen wilt hebben. Impliciet lees ik dat je nu een drierailversie hebt en tweerailwielstellen nodig hebt. Klopt dat?
Dan het asgat in een wiel ruimen en van isolatiesbusjes voorzien een idee?
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 26 April 2020, 17:07:37
Dank allen voor het antwoord.

Ik was er al bang voor: wat ik wil gaat gewoon niet :(

Mijn originele bericht is idd niet erg duidelijk, ik heb lopen plakken en knippen en de info over AC versie is per ongeluk gesneuveld.

De AC assen aanpassen is een boel werk. De wielen hebben de dikke en hoge 3-rail flenzen. Dus wilde ik de hele meuk vervangen. 2-rail wielen opboren en op de dikke assen proberen te persen dan maar, of proberen originele onderdelen te vinden.

Mvg

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: henk op 26 April 2020, 20:27:52
Die 2,5 mm assen komen volgens mij allemaal van Lima. Voor zover ik weet worden die nu ook gebruikt op materieel dat is gebaseerd op Lima-mallen. Hebben ze bij de importeur geen onderdelen voor de huidige Thalys stellen? Die worden als Rivarossi verkocht, maar het zou zomaar kunnen dat ze precies dezelfde aangedreven wielstellen hebben.

Verder gebruikte Lima maar een beperkt aantal diameters. Volgens mij had de IRM ook 10,4 of 10,2 mm wielen. Dan hebben de Rivarossi (V)IRM stellen die vermoedelijk ook.
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 26 April 2020, 20:46:32
Hoi Henk,

Het is inderdaad even uitvogelen wanneer de onderdelen van de Jouef (niet Rivarossi) Thalys leverbaar zijn dan. Voor zover ik heb kunnen nagaan hebruiken deze dezelfde aangedreven draaistellen, maar dan met aangepaste stroomafname. Deze nieuwe wielsets zijn alleen per complete set leverbaar, dus dan krijg je ook de assen voor de tussenrijtuigen. maar dat is dan maar zo. Ik zal na Koningsdag even contact zoeken met de importeur, ook over de pantografen. Ik dacht dat de nieuwe Jouef gewoon de Lima panto's zou gebruiken (die verkeerd zijn voor de PBKA versie) maar het zijn fraaie en juiste types  (y) .

De assen van de Lima/Rivarossi (V)IRM hebben helaas een kleinere diameter. Deze had ik al geprobeerd. De assen van de Mat.'46 zijn weer te groot (11 mm dacht ik)

Ik dacht dat ook Märklin (en daardoor ook Trix) op sommige modellen gebruikt maakten van 2,5 mm assen. Ik had gehoopt dat het meer voor zou komen, helaas.

Andere mogelijkheid is een 2,5 mm messing buisje met een binnendiameter van 2 mm te gebruiken, maar dat is wel erg dun... zou dat bestaan? 2,5 mm buis opboren lijkt mij ook een gepruts. Ik had echt gehoopt dat het simpel zou zijn :P

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: HeRo op 26 April 2020, 23:33:43
Roco heeft ook wielen met dikkere plastic as.
en dus aan twee kanten geisoleerd
Ik weet de as dikte alleen niet.

Mvg Robin
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: nighttrain1 op 27 April 2020, 10:56:14
En heeft Evergreen of Maquett geen kunststof buisjes? Waar je bijvoorbeeld een stalen nippel in kan steken of een paspen?
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: willem7853 op 27 April 2020, 14:07:50
wat je ook zou kunnen doen om een wielstel te isoleren, is in een wiel rond de as een aantal gaatjes te boren, over ongeveer de halve diameter. deze gaatjes met elkaar verbinden door materiaal weg te frezen, zodat er een gat in de vorm van een maantje ontstaat.
dit vul je op met een tweecomponenten lijm, lijm goed laten uitharden.
en dan dit proces herhalen om op deze manier een ring van twee componentenlijm ontstaat in het wiel, en dus geïsoleerd is.

groet Willem
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 27 April 2020, 17:26:53
@ Robin: je bedoelt die gedeelde assen met dikke plastic buis er tussen? Dat zijn gewoon 2 mm asjes met een plastic busje er tussen, speciaal voor rijtuigen de stroom afnemen van de puntlagers. Helaas niet bruikbaar voor mijn doel. De oude Sik (de eerste versie)  had 3 mm assen.

@ Nighttrain1: Ik gebruik nu ook kunststof buisjes, maar wellicht zijn die van evergreen ronder zodat het beter rolt? Wat bedoel je met nippel of paspen?

@ Willem: dat is een creatieve oplossing, maar dan zit ik nog steeds met de dikke pizzasnijders voor 3-rail :)

Er lijkt geen animo te zijn voor een ruil dus ik denk dat ik maar ga experimenteren met opboren van 2 naar 2,5 mm van een paar 10,4 mm gelijkstroom wielen. Misschien gaat dit best goed. Ik vond het eerst zonde om de originele assen te molesteren maar als niemand ze wilt ruilen dan heb ik er zo ook niks aan :(

Iedereen weer bedankt voor de ideeën (y)

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: jandcargo op 27 April 2020, 18:24:35
Hallo
 Lastig verhaal . Op boren is een idee. Probeer het wel te regelen op een draaibank met een nieuw boortje. Dit om het mooi gecentreerd te houden,
Succes jandcargo

,
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: nighttrain1 op 27 April 2020, 18:40:03
Een nippel is een geharde stalen pen die leverbaar is in alle maten oplopend met 0,05mm, kunnen rond zijn maar ook meer hoekig. (3, 4, 5 enz .. hoeken of andere vormen maar wel in pen vorm).
Zou ik voor rond gaan.
Een paspen, kan je vergelijken met een houten deuvel alleen dan van staal, die zijn er ook in diverse maten doorsnedes en diverse lengtes.
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 27 April 2020, 18:43:20
@ Nighttrain1: maar waar is het voor in dit geval? Ik kan moeilijk de wielen 'oprekken' daarmee.

@ Jandcargo: als ik een draaibank had dan was er geen probleem. Maar ik heb er helaas geen met voldoende precisie :(

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: jandcargo op 27 April 2020, 21:03:10
je hebt een pb van mij.
Als niet is aangekomen gaarne bericht

groeten jandcargo
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: nighttrain1 op 28 April 2020, 07:31:29
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/3BCDA3D6-98D5-460B-A44E-5442AAE2389A.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/3BCDA3D6-98D5-460B-A44E-5442AAE2389A.jpeg)
De bovenste is een pons nippel, de onderste is een paspen.

Die kan je in het kunststof buisje van Evergreen/Maquett schuiven, voor als het buisje niet sterk genoeg is.
Maar ik denk dat jandcargo een betere oplossing voor je heeft.
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: VAM65 op 29 April 2020, 19:03:56
@Biesje: zie PB
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 29 April 2020, 22:58:51
Aangezien het duidelijk is dat ik niet heel duidelijk ben maar even een foto :D :

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20200429_211336.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20200429_211336.jpg)

Links op de foto de originele 3-rail AC tandwiel as, in het midden de stuurstand 3-rail as en rechts mijn baksel met 2 mm geïsoleerde as met NEM wielen, Conrad tandwiel en 'pijpjes' van wattenstaaf staafjes om de as op ongeveer 2,5 mm te krijgen. De wattenstaafjes zijn evenwel niet helemaal precies overal even dik, het is immers niet nodig voor de productie om de staafjes zo precies te maken. Het is ook niet helemaal glad materiaal. Daardoor draait het niet helemaal soepel.

Wat kan is om de gelijkstroom wielen op te boren naar 2,5 mm zodat deze op de originele as kunnen. Omdat de isolatie bus 3 mm is heb je weinig tolerantie om dit op te boren denk ik. Ook heb je kans dat de boor gaat 'happen' en vast slaat in het zachte plastic van de isolatie en het plastic mee gaat draaien.

Andere oplossing is om de uiteinden van de originele asjes af te draaien naar 2 mm, zodat de DC wielen daar op geschoven kunnen worden.

Nog een oplossing is om de wattenstaaf staafjes te vervangen door een messing/aluminium/kryptoniet (het maakt mij niet uit :P ) buisje. Maar ook daar zeer weinig 'vlees'. De wanden van het buisje worden dan maar 0,25 mm dik. De plastic wattenstaafjes zijn ws getrokken en daardoor niet heel precies, maar wel ongeveer 0,25 mm dik.

Ik heb assen gewisseld met mijn Thalys met TGV neus (PBA) zodat ik toch even lekker kan prutsen met mijn nieuwe PBKA. Er zit inmiddels een top sein in beide koppen (2 mm warm witte LED) en een functiedecoder in de dummy. Toch een stuk mooier dan de Mehano.

Ook kreeg ik 'inspiratie' door iets wat ik las over koppelingen met een zwaluwstaart NEM fliepje. Ik had een aantal Fleischmann kortkoppel mechaniekjes liggen met een zwaluwstaart connector. Doordat deze geen dikke NEM schacht nodig hebben nemen ze minder ruimte in en passen deze waarschijnlijk in de motorwagens boven de draaistellen (y). De eerste proeven zijn bemoedigend, maar de zwaluwstaartschacht (leuk woord) is net ff te kort waardoor een kortkoppeling net te hoog zit. Met een roco universeel koppeling lijkt het te werken, maar iets te veel speling naar mijn zijn en het hoogteverschil kan per ongeluk ontkoppelen veroorzaken. Intussen dus een nieuw woord verzonnen: zwaluwstaartschachtverlenger (® en ook ©). Volgende stap is stroomvoerende koppelingen te vinden met zo'n zwaluwstaartje :( Of anders ouderwetsch met stekkertjes. Stroomvoerende koppelingen tussen de andere bakken met jacobs draaistel is nog wat lastiger denk ik. Wie heeft dit al eens gedaan? (misschien titel aanpassen naar: Lima 3-rail Thalys ombouwen naar 2-rail en pimpen? dan kan ik meer foto's plaatsen)

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: ceuleer op 29 April 2020, 23:36:56
Robert, hoe ga je de stroomafname oplossen ?
Aan de binnenkant van de wielen zit een groef waar de stroomafnemers in slepen bij Lima/Rivarossi/Jouef.
Op uw eigen gebouwde wielen zit deze groef niet.
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Klaas Zondervan op 29 April 2020, 23:37:28
Andere oplossing is om de uiteinden van de originele asjes af te draaien naar 2 mm, zodat de DC wielen daar op geschoven kunnen worden.
Ik denk dat dit de beste oplossing is. In ieder geval het makkelijkst zuiver te krijgen.
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 29 April 2020, 23:52:32
@ Ceuleer: Ik heb op de motorwagen met de Frankenstein asjes de stroomafnemers iets naar buiten gebogen zodat ze stroom afnemen aan de binnenkant van de wielen. Werkt prima. Nooit echt goed begrepen waarom Lima die groefjes had bedacht. Lastig schoon te maken.

Ik heb overigens een paar stukjes gitaarsnaar gebruikt om een de stroomafnemers in de dummy na te maken. Deze zijn iets dunner (en natuurlijk niet van nylon :P ) dan de originele en lopen daardoor iets lichter. Ik dacht dat ik nog fosforbrons draad had liggen maar niet dus :( . Origineel heeft de dummy maar op 2 assen stroomafname, nu op alle assen (y)

@ Klaas: dat denk ik ook, maar zag geen betaalbare draaibank voorbij komen op Marktplaats :( . Dat Chinese ding wat ik ooit kocht is niet precies genoeg hiervoor.

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: marctrein op 30 April 2020, 00:23:59
Robert heb je al ns bij Lendons of Cardiff gekeken? Die hebben enorm veel Lima/Jouef/Rivarossi onderdelen op hun site staan. Zelf heb ik daar diverse onderdelen voor mn Lima DB V300 vandaan kunnen halen; welke dezelfde wielen/assen hebben zoals op jouw foto. Bij mij gingen bovendien die wormen op de assen makkelijk kapot (splijten, waarschijnlijk te veel spanning in het materiaal).
Later ontdekte ik dat op de beurs in Houten altijd een Lima/Jouef onderdelen specialist stond; maar das nu ff moeilijk natuurlijk. Vlgs mij doet ie ook niks via internet.

M vr groet, Marc
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 30 April 2020, 02:25:28
Dag Marc,

Ik had deze site gevonden inderdaad, maar met die enorme waslijst is het lastig uit te vogelen welke wielsets nou precies 10,4 mm diameter hebben. De meeste Lima wielen zijn 11 mm (waaronder de V300, Mat.'46 en RAe). De tandwielen splijten inderdaad makkelijk, de rode tandwielen die ik gebruikte kan je ook gebruiken om deze te repareren (en vele andere Lima/Rivarossi/jouef/Electrotren (1300) treinen die hetzelfde aandrijf concept gebruiken), wel met beleid opboren zodat ze op een 2,5 mm as passen. Te bestellen bij Conrad.

Ik weet niet of er een andere Lima specialist staat nu. Er was er ooit een waar ik idd een tandwiel kocht voor een Lima IRM, maar deze man is er helaas niet meer dacht ik :( Ik heb op mijn werk ook nog een paar zakken met wielstellen liggen van diverse types/merken door elkaar, maar op mijn werk denk ik daar niet aan natuurlijk :-X

Mvg,

Robert

Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Hennie op 01 May 2020, 11:34:29
Hallo allemaal,

10,4 mm wielen op 2,5 mm as met éénzijdige isolatie? Da's een eitje:
het Märklin / Hamo accutreinstel 8328 / 8428 en bijbehorende familie had die.
Is nog wel te koop als onderdeel.

Groeten Hennie
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Gouda op 01 May 2020, 13:04:48
Piko komt met stroomvoerende kortkoppelling voor nem schacht. Het zijn maar 2 draden.

Marc
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje@work op 01 May 2020, 21:30:49
@ Hennie: dank je wel voor de tip. Heb toevallig een ongemotoriseerde Hamo versie liggen (@ work :P ). Maar de wielen zijn niet volgens NEM norm. De flenzen zijn te hoog helaas, deze gaan ratelen over Roco-Line rails :( Misschien dat een modernere versie (in witte doos) betere wielen heeft?

@ Marc: er zijn veel stroomvoerende koppelingen verkrijgbaar met NEM schacht, maar heb dus een versie nodig met zo'n zwaluwstaartje (ook een NEM norm maar veel minder populair)

Grotere uitdaging is de bakken met jacobsdraaistel van prik te voorzien. Maar ja, ik moest zo nodig deze hobby beginnen. Postzegels verzamelen lijkt veel makkelijker...

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: henk op 02 May 2020, 07:56:44
Dag Marc,

Ik had deze site gevonden inderdaad, maar met die enorme waslijst is het lastig uit te vogelen welke wielsets nou precies 10,4 mm diameter hebben.

Stuur een mail.
Heb je de importeur van Limarossi trouwens al gemaild?

Er wordt nogal moeilijk gedaan vind ik. Het opboren van 2 naar 2,5 mm gaat met een handboortje nog wel goed.
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Hennie op 02 May 2020, 09:44:39
Hoi Biesje,

Bij mijn weten zijn er na Hamo 8376, 8328 en 8428 geen gelijkstroomversies meer uitgebracht.
Afwegen dus van af (laten) draaien van die wielen tegenover andere moeilijke(r) oplossingen?

Groet Hennie
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 03 May 2020, 19:24:30
@ Henk: ik wacht op antwoord van ze inderdaad. Even afwachten. Bij de Lima asjes loopt de stroomafname via een draaidje wat in een groefje loopt. Bij de nieuwe versies van Jouef lijkt het een strookje metaal te zijn wat op een vlak binnenliggend cilindertje loopt. Maar dat pas ik wel aan. Ik heb geprobeerd wieltjes op te boren maar de boor 'hapt' in de isolatie waardoor de isolatie rond gaat draaien en bij eentje scheurde het. Vandaar dat ik moeilijk doe :)

@ Hennie: het is het overwegen waard als de andere oplossingen op niks uitlopen. Ik zal voor de grap ook de assen van mijn Hamo motorpost eens meten, maar die zijn 11 mm dacht ik...

In het mailtje naar de importeur vraag ik ook naar de nieuwe panto's, dat zou mooi zijn :D

Mvg,

Robert
Titel: Re: Geisoleerde 2,5 mm assen met 10,4 mm wielen
Bericht door: Biesje op 04 May 2020, 04:13:02
Hamo Motorpost heeft idd 11 mm wielen. Vond ook nog een wrak van een Rivarossi mDDM, maar om het interessant te houden heeft deze 10,6 mm wielen... De (v)IRM heeft 9 mm wielen.

Ik heb een aantal goede opties nu, maar even afwachten wat de importeur zegt.

Dank allemaal voor het meedenken (y)

Mvg,

Robert