BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Sebastian op 15 February 2008, 17:51:47
-
Fleischmann hat neuen Eigentümer
Der traditionsreiche Nürnberger Modell-
eisenbahn-Hersteller Fleischmann hat
einen neuen Eigentümer. Der Familienbe-
trieb ist von der österreichischen Mo-
delleisenbahn Holding GmbH übernommen
worden, einem Unternehmen der bayeri-
schen Firmengruppe Haslberger.
bron: ARD Videotext
-
nog iets uitgebreidere berichtgeving: http://www.nn-online.de/artikel.asp?art=771480&kat=5&man=3 (http://www.nn-online.de/artikel.asp?art=771480&kat=5&man=3)
En hoe gaan we de combinatie noemen? Romann of Floco?
-
Hier nog wat meer info.
http://www.donaukurier.de/nachrichten/bayern/art591,1828452 (http://www.donaukurier.de/nachrichten/bayern/art591,1828452)
Dus in de toekomst meer nieuwe modellen. (dat hoop ik dan) ;)
-
jippie een tussenbakkje voor de sprinter komt nu beter in zicht!
-
Ik weet niet of we hier nu zo blij mee mogen zijn. Sinds de wisseling van eigenaar is Roco nogal een dumpend dozenschuif merk geworden. Ik hoop dat Fleischmann niet dat zelfde lot zal begaan.
-
Wat is er mis met een fabrikant die een uitgebreid aanbod van kwalitatief goede modellen tegen redelijke prijzen aanbiedt?
Huub
-
Hoi,
Ik las het net. Houden we in ieder geval maar drie grote bedrijven over op de markt (is natuurlijk wel overzichtelijk). Ben benieuwd hoe lang de merken ROCO en FLM naast elkaar blijven bestaan.
We wachten af, voor nu en de nabije toekomst zal er echter weinig veranderen. De mededingingsautoriteiten moeten het allemaal nog goed keuren en het zijn nog steeds twee aparte bedrijven die nog naar elkaar toe moeten reorganiseren.
Nu nog hopen dat ze door blijven gaan met mooie N-modellen produceren. ROCO heeft tot afgelopen jaar z'n spoor N-sectie volledig laten versloffen (zeg gerust op sterven na dood). Hoop dat dat niet gaat gebeuren.
Robert
-
ROCO heeft tot afgelopen jaar z'n spoor N-sectie volledig laten versloffen (zeg gerust op sterven na dood). Hoop dat dat niet gaat gebeuren.
Die ommekeer is toch juist gekomen na alle problemen en de eigendomsoverdracht??? Voor die tijd was het beleid dat Roco niet meer met N-artikelen zou uitkomen, onder de nieuwe eigenaar is de draad weer opgepakt. Dus da's niet iets om bang voor te zijn denk ik ;D.
-
Let op.....gewoon een gedachte kronkel van een Brabo ;)
Misschien Roco=HO en Fleischmann=N
;) ;) ;)
-
Misschien Roco=HO en Fleischmann=N
Ja, zoiets zat ik ook al aan te denken. Immers ROCO wordt met H0 eerder verbonden dan met spoor N. FLM heeft op N-gebied een goede naam volgens mij.
We zien wel. Eerst maar eens afwachten hoe het zich de komende tijd gaat ontwikkelen, overnames gaan zoals aangegeven niet over een nacht ijs.
Robert
-
Zolang de kwaliteit van Fleischmann maar gewaarborgd blijft, maakt het mij niet uit wie de scepter zwaait. ;)
-
hmm...
heerlijk nieuws.
worden de plan V-tjes nu ook rond de 125 euro;-)
-
Ik weet niet of we hier nu zo blij mee mogen zijn. Sinds de wisseling van eigenaar is Roco nogal een dumpend dozenschuif merk geworden.
Onzin. Dat dumpen gebeurde ook al voor de eigenaarswissel. En dat dozenschuiven valt mee. De kwaliteit van Roco is over het algemeen erg goed. Ook het bestellen van onderdelen gaat zonder al te gekke problemen. Liever Roco die wel met nieuwe modellen durft te komen, dan Fleischmann die nog steeds teert op een oude vloot...
-
Nou of dit positief of niet is zal moeten blijken.
Misschien komt Fleischmann dan ook wel uit met een programma met 1:87 lengte maat rijtuigen.
Groeten,
Christoph
-
Reken maar dat de bedrijfsnamen niet zullen veranderen. Roco heeft een goede naam in de modeltreinwereld. En vraag aan mensen op straat of ze een treinmerk kennen, dan zullen ze eerst Märklin en daarna Fleischmann. Waar zou je dat zomaar weggooien?
Hoeveel merken heeft Hornby wel niet. Ze hadden voor het Europese vasteland ook klaar kunnen zijn met Electrotren en Rivarossi, toch houden ze Lima en Jouef er naast. Waarom? Ik vermoed dat Jouef erg bekend is in Frankrijk. Lima zou ik niet direct kunnen verklaren, als je ook de naam Rivarossi hebt, tenzij je er weer de hobbytroep er weg wilt stoppen. :P
Henk
-
Haslberger fleischmann.
Toets dit maar even in bij google en kan je veel links zien m.b.t. overname.
Er is zeker een link naar Roco.
wil.
-
Er zit inderdaad een link naar Roco in.
De link is de Modelleisenbahn Holding Gmbh waaronder het merk Roco valt.
Een x tijd geleden Heeft Haslberger de zaak van de banken overgenomen.
Fleischmann wordt naar goedkeuring van de mededingingsraad/kartelvormingsraad waarschijnlijk overgenomen.
Dion
-
Ik ben als Oe smalspoorder vooral benieuwd wat met het Magic Train programma gaat gebeuren. Dit is nl. een vrij goedkope bron voor allerlei ombouwwerkjes, ook al had FL dit nooit zo zien aankomen, laat staan bedoeld.
Laatst heeft een duitse O smalspoordeer nog contact gezocht met FL om eens van gedachten te wisselen over de toekomst. Dit zou nog een vervolg krijgen (uitgebreide discussie op :http://www.kostenloses-forum.com/board/... (http://www.kostenloses-forum.com/board/magic-train-0e-und-morgen-,nxu,01642644nx1878,t,1056.html)
Ik vermoed dat de spuitvormen met Roco aan het roervoorlopig ergens achter in de schappen gaan, en ergens over een jaar of 20 - 30 weerk worden gevonden. :'( Aan de andere kant hebben ze vroegen ook Om uitgebracht, en blazen ze hun oude HOe programma nieuw leven in,dus wie weet. :-|
Even proberen nog de MT-resten te scoren voordat de bron opdroogt...
-
als magic train goed verkoopt, waarom zou roco het dan niet meer produceren?
-
Kijk eens aan. Misschien is er eindelijk geld om die voorraad jaren zestig modellen met dito aandrijving in één keer af te schrijven. ;D
Aan integratie van de productie zal uiteindelijk wel niet zijn te ontkomen. Hoop ik als liefhebber toch wel dat het specifieke Fleischmann karakter van de ontwerpen behouden blijft. Wat robuuster dan Roco en ook helemaal gereed, geen bouwpakket. :D
En dat de verpakking van de wagens en rijtuigen behouden mogen blijven. De enige verpakking die goed beschermt en toch zonder gevloek en getier open gaat.
-
De verpakkingen van de wagens (die doorzichtige plastic doosjes) mogen ze wel afschaffen, schrale splinterdingen.
-
niets geen last van , ligt er ook aan hoe je er mee omgaat denk ik .
ik heb ze zelfs van die plastic doosjes die al 20 jaar oud zijn en nog niet kapot zijn
dus het zijn niet van die splinterdingen naar mijn mening
mvg jan
-
Als we nu al gaan spreken over slechte of goede kunststof verpakkingen, dan gaat deze discussie nergens over.
Laten we eerst rustig afwachten tot er in de komende week meer nieuws door Fleischmann of Modelleisenbahn Holding GmbH bekend wordt gesteld.
Het gaat de Fleischmann-fans uiteraard allereerst om de toekomst van hun merk en hun verzameling.
Mocht een en ander uitpakken zoals bij Märklin en TRix, dan zit het wel snor. We moeten alleen niet vergeten dat deze twee verschillende doelgroepen voorzien.
Fleischmann en Roco daarentegen zijn beide gelijkstroom-aanbieders.
Zoals zoveel Fleischmann-fans ben ook ik zeer benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Ik hoop alleen dat het merk én de bijbehorende kwaliteit niet verloren gaat.
-
Zoals zoveel Fleischmann-fans ben ook ik zeer benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Ik hoop alleen dat het merk én de bijbehorende kwaliteit niet verloren gaat.
Hier kan ik me heleaal in vinden :)
We zullen zien.......
-
Ben het ook helemaal eens met Jan...
Hoop alleen wel dat de Profi-rails blijft....
-
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat er met de twin center gaat gebeuren. Hoop dat die gewoon blijft en niet dat we zometeen allemaal aan de "Mouse" moeten.
Grtn Martijn
-
Terwijl Roco, Märklin en LGB voortdurend in het nieuws waren met hun solvabiliteitsproblemen hoorde je van Fleischmann helemaal niets. Geen nieuws is goed nieuws hoop je dan.
Maar nu blijkt dat ook Fleischmann het niet op eigen kracht kon (of wilde) bolwerken. Toch wel even iets om bij stil te staan. Het is een bedrijf dat sinds de oprichting in 1887 in handen van de familie Fleischmann is geweest en vorig jaar nog het 120-jarig bestaan vierde.
Ik moet ook denken aan de vertegenwoordiger in Nederland van Fleischmann - Hobbytime - die de distributie van LGB al kwijt is en hem nu misschien hetzelfde staat te gebeuren met Fleischmann! Roco heeft tenslotte al eerder besloten om zonder vertegenwoordiger in Nederland (REZ) te werken, maar rechtstreeks te distribueren.
Ben benieuwd hoe deze overname zich verder ontwikkelt.....
-
als magic train goed verkoopt, waarom zou roco het dan niet meer produceren?
Precies, maar daar zit hem nu juist het probleem.
Het verkoopt niet omdat het assortiment in geen jaren is uitgebreid, alleen met kleurvarianten. Als sloopmodel koop je niet de zoveelste kleurvariant, maar zoek je het goedkoopste model, en die vind je op Marktplaats of Ebay.
De doelgroep (kinderen) vinden hun weg niet naar de modelspoorzaak, en bij de Intertoys, Bart Smit en andere speelgoedwinkels vind je het niet.
Fleischmann kon er eigenlijk geen afstand van doen, de GmbH heeft er wellicht minder moeite mee.
Wat zouden ze vragen voor de mallen? ;)
-
Wat zouden ze vragen voor de mallen? ;)
Doe een bod hé Lucien ;D ;D ;D
-
Magic train hebben we gebruikt op de kinderbanen bij ons evenement. Duizenden kinderen hebben er jaar in jaar uit mee gespeeld en het was niet kapot te krijgen. We stonden versteld van de "Ausdauer" van dit produkt. Dit produkt is meer dan goed, moet alleen beter in de markt gezet worden!
-
Holy Mikmak! Je bent even een dagje niet online (ook wel eens gezond trouwens) en dat komt ineens dit nieuws los!
Het wat misschien wel een beetje té stil rond Fleischmann de laatste tijd...
Enfin, met de modellen en het merk zal het wel goedkomen. Maar ik deel Leo's zorg voor wat betreft Hobbytime. Harry Becker cs. verdienen het om de importeur in Nederland te kunnen blijven.
mvg,
Gert
-
Tja, de schaalvergroting heeft de modelspoorwereld nu écht bereikt.
Fleischmann heeft echter een goede naam en een grote schare trouwe volgelingen. Eigenlijk net als met Märklin, alleen vallen ze wat minder op. Dus Fleischmann zal gewoon blijven doen waar het goed in is, maar waarschijnlijk in een ander marktsegment dan Roco. Dus: directe concurrentie met Märklin. En de "oude troep", die zal wel vrij snel gedumpt worden.
- Peter
-
Nu F. en R. in een huis zijn gekomen, hoop ik dat mijn jarenlange wens eindelijk in vervulling gaat: een ProfiRail-systeem met de ruime bogen en slanke wissels uit het Roco-programma (dus met een laag ballastprofiel).
CKLX
-
Terwijl Roco, Märklin en LGB voortdurend in het nieuws waren met hun solvabiliteitsproblemen hoorde je van Fleischmann helemaal niets.
Ook Fleischmann had problemen, echter niet zo groot als Roco, Marklin of LGB. Fleischmann had daardoor min of meer het geluk dat alle aandacht uitging naar de problemen bij Marklin, Roco en LGB, waardoor zij zelf niet negatief in het nieuws kwamen.
-
Nieuws op 16-2-2008:
http://www.totaltrain.nl/main_frame.php?framerebuild=lastnews&id=1276 (http://www.totaltrain.nl/main_frame.php?framerebuild=lastnews&id=1276)
Greetz:Menno
___________________________________________
Last van een echt zondags gevoel!!
-
Ik vind het niet verkeerd dat dit gebeurd, ik ben van mening dat fleischmann met z'n N model wat prijs/kwaliteit verhouding betreft aardig begint achter te lopen op de andere merken.
Als ik de nieuwe Duitse minitrix, roco en hobbytrain modellen zie en de prijzen ervan dan heeft fleischmann nog wat werk te doen.
Groetjes Michiel
-
Zou een redelijke zet zijn.
Meer mogelijkheden!!
Bijvoorbeeld: Upgraden en verschalen (lees vergroten) van de Wadloper van N naar HO!!
Greetz:Menno
-
Dat een maatschappij de aandelen heeft overgenomen en die ook aandelen heeft van een andere gelijkwaardig bedrijf wil nog niet zeggen dat deze gaan fuseren. Misschien willen allleen de risico's spreiden.
Marc
-
Het marktaandeel vergroten en tegelijkertijd de organisatie relatief klein houden. Oftewel, een boel ondersteunende banen zullen verdwijnen. De distributiekanalen stroomlijnen, verliesgevende zaken laten vallen. Met andere woorden, alles om de kosten te verlagen. Dat kan gemakkelijker als je groot bent. 't Is alleen niet zo fijn voor je personeel, maar aandeelhouders houden van dit soort zaken.
- Peter (uit persoonlijke ervaring)
-
Sluit me aan bij de vorige schrijver. Fleischmann mag je denk ik wel een A-merk noemen, en dat zullen ze zeker zo proberen te houden.
Je ziet dit soort dingen (merken/produkten) zo vaak binnen allerlei branches, ook al zijn ze op enig gebied concurenten van elkaar.
Een voordeel lijkt te zijn dat de gehele modelspoor-branche nu een beetje uit het dal begint te klimmen.
-
Dat een maatschappij de aandelen heeft overgenomen en die ook aandelen heeft van een andere gelijkwaardig bedrijf wil nog niet zeggen dat deze gaan fuseren. Misschien willen allleen de risico's spreiden.
Marc
Risico's spreiden? Kosten verlagen! Dat doe je door synergievoordelen te creeren, bv door inkoopkortingen te bedingen, dubbele functies te laten vervallen, te besparen op logistieke kosten, besparen op ICT kosten etc. Ik kan me niet voorstellen dat je bijvoorbeeld 2 magazijnen nodig hebt voor onderdelendistributie. Ik vermoed dus dat het in de toekomst banen gaat kosten. Het in elkaar zetten van treinen zal wel in het oostblok (of nog veel verder oostelijk) gebeuren, het ontwikkelen zal voorlopig wel in Nurnbeg blijven.
Ik las ergens dat Fleischmann een omzet van 22,5 miljoen euro had met 340 medewerkers. De omzet per medewerker verhouding is dus niet zo heel erg best....
-
Nee, dat is maar zo'n zesenzestigduizend euro per medewerker. Daar kan de schoorsteen niet lang van blijven roken.
Het zal de oude Herr Fleischmann allemaal wel aan zijn hart zijn gegaan. En het zal hem vast moeite kosten als er straks modellen met zijn naam erop uit het Oostblok komen. Ik herinner het me als de dag van gisteren: 'made in West Germany'. Als dat ergens opstond, dan had je iets goeds...
mvg,
Gert
-
Die 340 medewerkers, is dat ook 340 Fte? Want daar moet je natuurlijk wel naar kijken. Grote kans namelijk dat een groot gedeelte van de medewerkers daar part-time werk, dan gaat je Fte aantal al flink omlaag natuurlijk. Zolang je het aantal Fte's niet weet kun je dus eigenlijk ook weinig zinnigs zeggen over de verhouding omzet/medewerker.
-
€ 66.000,- per medewerker is Bijna 2 keer modaal.
Marc
-
Dat verdienen die mensen niet hoor.
-
Ze verdienen het wel maar krijgen ze niet.
Komt er dan nu toch een Roco plan V?
-
€ 66.000,- per medewerker is Bijna 2 keer modaal.
Marc
Zonder nu in allerlei bedrijfseconomisch gedoe te willen vervallen: de loonkosten voor een werkgever zijn uiteraard een stuk hoger dan jouw brutosalaris. Modaal in Nederland is trouwens rond de 30.000 per jaar, geen idee hoe dat in Duitsland ligt.
Maar hoe dan ook: 66.000 omzet per medewerker per jaar is weinig. Daar zullen ongetwijfeld ook parttimers tussen zitten, bijvoorbeeld werkende vrouwen in de productieafdeling. Althans, een dergelijke foto kan ik me herinneren uit een oude Fleischmann catalogus ;D
-
Mischien durfen ze het nu aan om een vlaflip Sprinter uit te brengen?
Greetz:Menno
-
Die 66.000 euro is de omzet per medewerker, dat is dus iets heel anders dan winst. En zoals hierboven vermeld zijn er naast directe loonkosten nog tal van andere kosten.
Aantal FTE's bij Fleischmann weet ik niet. Daar heb je een punt. Maar dan nog: erg rooskleurig klinkt het allemaal niet. Voor het voortbestaan van het merk Fleischmann is de overname waarschijnlijk wel een goede zaak.
mvg,
Gert
-
Toch jammer dat mijn oermerk wellicht gaat verdwijnen. Maar wie weet komt er nu een echte goede 1200 uit.
Op schaal, met de juiste handgrepen en draaistellen en met cardanaandrijving.
Onder mijn bed ligt dit Fleischmann beginsetje, de loc is een 8 volts batterijloc.
(http://img265.imageshack.us/img265/8620/dsc00529ve6.jpg) (http://imageshack.us)
-
Kin t museum wel in!!
Greetz:Menno
-
Dit setje is in deze combinatie zo niet geleverd, bij mijn weten. Wel met hetzelfde type wagons in groen. Tja, als Fleischmann verzamelaar kan je volgens mij stellen dat het hier ophoudt. Dan heeft de modelspoorproduktie geduurd van 1952 - 2008.
Ik vind dat de Fleischmann produkten een heel ander karakter hebben dan die van Roco. Veel robuuster en niet met licht breekbaar spul. Als je de lok openmaakt en je doet dat niet heel secuur, dan breken er bij Roco onderdeeltjes af.
Het Fleischmann lokomotievenprogramma biedt volgens mij nauwelijks iets dat Roco zelf ook al niet heeft. Dus het zal ze mogelijk wel om de Piccolo-lijn te doen zijn. Op de beurzen en via internet hoorde en las ik al dat velen het begrijpelijk vinden dat Fleischmann ermee ophoudt. Klachten van gebruikers zouden zijn dat er weinig spannends werd uitgebracht de laatste jaren, het FMZ systeem niet compatibel is, sommige modellen al 20 jaar ongewijzigd in de catalogus staan, de motor nooit gemoderniseerd is en de prijs van de modellen te hoog. We zullen zien wat Roco er van bakt.
Overigens staat er nu op de website van Fleischmann een kort bericht:
http://www.fleischmann.de/?pid=86
Iedereen nog een prettige dag toegewenst,
Leo
-
Lekker negatief Leo......
Het is nog lang niet zeker wat er gaat gebeuren met het aanbod aan HO en N-materieel. Er zijn zoveel merken overgenomen en ook deze bestaan nog steeds.
Het klinkt wel erg afgemeten om te zeggen dat het voor de verzamelaar hier ophoudt.
-
Mart,
Ik ben negatief, maar wel in de hoedanigheid van verzamelaar, dat moet niet verward worden met bedrijfseconomische motieven van Roco en Fleischmann. Van verzamelaars worden geen van beide merken financiëel wijzer, eerder hebben ze er last van, van dat gevraag naar data van oude series etc. Ik besef dat heel goed.
Als Modelleisenbahn GmbH het merk Fleischmann, in de stijl van Fleischmann, met het karakter van een Fleischmann produktie, weet te behouden, dan zou dat prima zijn (voor de verzamelaar). Maar als Modelleisenbahn de krenten eruit haalt (wat hun goed recht is, ze hebben het tenslotte gekocht en eerlijk is eerlijk, Fleischmann heeft in het - verre - verleden ook diverse fabrieken overgenomen, zoals bijvoorbeeld Doll) en de rest laat voor wat het is, dan is is er een nieuwe periode aangebroken - let op: vanuit verzamelaarsoogpunt gezien - waarin je niet echt meer van Fleischmann produktie kan spreken.
De gewone consument zal dit bovenstaande verhaal worst zijn. Ze willen een mooie loc die van alle gemakken voorzien is. En of dat model Fleischmann heet met 50% Roco-onderdelen of dat die loc geheel uit Fleischmann onderdelen bestaat, maakt ze echt niet uit. Alle begrip daarvoor.
Maar voor de verzamelaar maakt het wel uit wat er met die modellen gebeurt. Kan je het straks nog een Fleischmann model noemen, ook al staat het er op? (Als het er al opstaat).
Groeten,
Leo
-
Ik vindt deze overname juist zeer interessant.
Ik wilde nooit Fleischmann modellen hebben want de motoren die ze gebruikten waren al goed voor het museum. :o
De modellen waren mooi.
Nu maar hopen dat de modellen blijven met de moderne motoren van Roco dan wordt het tenminste nog iets.
Dan krijgen mooie modellen die goed rijden.
-
Kan me met bovenstaand niet helemaal akkoord verklaren. Mijn eerste fleischmann lok is ondertussen al 41 jaar oud. ..... en rijddt nog steeds zonder problemen.
De stoomloks van Fleischmann zijn wat mij betreft onovertroffen. ze rijden zeer soepel en zeer stil........ zelfs met hun oude achterhaalde motoren !! en bijkomend zeer mooi en degelijk afgewerkt .Je kan ze natuurlijk niet vergelijken met de nieuwe generatie motoren als bij Roco maar tot op vandaag zou ik eerder een stoomlok kopen van FLeischmann dan van Roco.
Deze laatste durf je bijna trouwens niet vast te nemen uit schrik dat er wat afbreekt
Peter
-
Laten we oppassen niet teveel in speculatie te vervallen.
Getuige de omzetcijfers denk ik dat dit de enige optie was voor Flm.
offtopic mode aan<
V.w.b. de motoren. Veel modellen van de laatste generatie, zoals BR01 en de elok 01 hebben een zijdezachte en vrijwel geruisarme loop.
Qua detaillering behoren de stoomlocs tot de grootserie-top, benaderen soms kleinseriekwaliteit.
FMZ is reeds jaren naar de achtergrond verdwenen, al gaf Flm nog steeds ondersteuning.
Mijn oudste lok is een BR23 uit 1953, de aanvang van het Fleischmann HO
tijdperk en (ook na 4x van het bord gevallen te zijn) still going strong. Dat geldt eigenlijk voor al het materieel, zelden storing.
off topic mode uit<
-
Wel een leuke grap eigenlijk.
Wie weet krijgen we dan wel een Roco vlaflip sprinter ;) ;D
Greetz:Menno
-
Enfin, van Fleischmann modellen met een 'betere' motor, als het moet van Roco, lopen we nog steeds warm. De wereld van de Rolls Royce en Bentley-liefhebbers stortte ook niet in toen BMW en Volkswagen de buit verdeelden. De kwaliteit en de verkoopcijfers gingen alleen maar omhoog.
Van verzamelaars worden geen van beide merken financiëel wijzer, eerder hebben ze er last van, van dat gevraag naar data van oude series etc.
Hebben deze mensen dan nog steeds niet de weg gevonden naar de Fleischmann-HO Database?
-
Storingen ed. had ik ook niet bij Fleischmann motoren.
Het enige waar ik last van had bij loks van Fleischmann ze kunnen niet stapvoets rijden, minder dan 5 km. schaalsnelheid, met de nodige wagons en vallen dan stil, vooral in een boog R5 of R6 van Roco.
-
Märklin is toch ook overgenomen.......... gaat toch goed nu ? En Trix ? Dat was op een gegeven ogenblik toch ook helemaal niets meer ? Roco bijna van de kaart geveegd........
´t Komt wel goed met Fleischmann ;)
-
Hier sluit ik me graag bij aan.
En voor de verdere toekomst; rustig afwachten.
-
Zoals het er nu naar uitziet gaat Fleischmann gewoon zelfstadig verder alleen dan onder dezelfde derectie als die van Roco. Dus twee kantoren worden samengevoegt en wordt dus 1 met mindr personeel en dus goedkoper.
Ik denk dat we de kalieteit bij Fleischmann ook niet derect vooruit zullen zien gaan op d oude modellen. Ik denk dat we dat pas later gaan zien.
Maar we zullen wel zien wat Modelleisenbahn GMBH gaat doen met Fleischmann.
Manuel
-
het zal niet slecht zijn. als de nederlandse modellen maar blijven. ze mogen ook de wadloper wel in HO uitbrengen. We zullen het wel merken.
-
ja die wadloper, dat wordt tijd!
-
Ja de Wadloper upgraden en verschalen naar HO.
(schreef ik al een aantal pagina's terug)
Greetz:Menno
-
Iets zegt me dat Fleischmann zich veel meer op de Duitse (en Zwitserse) markt zal richten. De andere landen zijn eigenlijk altijd een beetje een vreemde eend in de bijt geweest. Bovendien lijkt Roco van plan een flink stuk groter marktgebied te veroveren, zoals de 2400, DE-IV en Blokkendoos al laten zien.
Als er ooit een Wadloper in h0 zou verschijnen, zou ik hem eerder van Roco verwachten dan van Fleischmann. Maar dat is puur speculaas...
- Peter
-
Als er ooit een Wadloper in h0 zou verschijnen, zou ik hem eerder van Roco verwachten dan van Fleischmann. Maar dat is puur speculaas...
- Peter
En wij mogen nooit speculazen hier..!? ;D
-
Speculaas mag, als je er maar bij zet dat het speculaas is en geen boterkoek. :)
Waar het om gaat is dat een Fleischmann Wadloper in h0 net zo zeer speculaas is en dat de kabouters me niet ingefluisterd hebben dat Roco hier mee bezig zou zijn, om ijdele hoop te voorkomen.
- Peter
-
Ik snap het Peter, was ook eigenlijk meer als een geintje bedoeld...
Ron
-
Ik denk dat het allemaal wel goed komt met Fleischmann. Het enige waar ik mij zorgen over maak is, dat ik hoop dat er niet zo'n reserve-onderdelencrisis komt als bij Roco. ik heb bijvoorbeeld koolborstels nodig (die zullen voorlopig wel niet verdwijnen), maar ook een reservekap voor mijn 614 (wit-mint).
-
zou mij benieuwen wat in de toekomst met railssoorten voor HO gaat gebeuren, gaan ze beide soorten gebruiken fleischmann Profi en Geoline of kiezen ze voor een van de beide, zo ja welke dan, dit lijkt me lastig
-
Een filmpje van een behoorlijk aantal jaren geleden over de produktie van Fleischmann loks en een interview over het (toekomstige) meer-treinen-bedrijf:
http://www.myvideo.de/watch/3256629
-
Ik ben heel blij met dit nieuws. Ik ben een echte Fleischmann fan dus ik hoop op veel mooie nieuwtjes volgend jaar. Op dat bericht op de Fl site stond ook dat ze nu uitstekende groeimogelijkheden hebben. Ik heb goede verwachtingen:)
-
Roco heeft Fleisschmann toch overgenomen?
of is het andersom?
Op totaltrain staat dat roco fleischmann heeft overgenomen:
http://www.totaltrain.nl/main_frame.php?framerebuild=lastnews&id=1276 (http://www.totaltrain.nl/main_frame.php?framerebuild=lastnews&id=1276)
-
O ja
sorry
Anne
-
De onderneming die vorig jaar Roco heeft gekocht heeft nu ook Fleischmann gekocht. Dat is toch weer wat anders.
-
De Oostenrijkse firma Modelleisenbahn Holding heeft een meerderheidsbelang (dus meer dan 50% van de aandelen) in Roco. Die heeft het dus grotendeels voor het zeggen bij Roco.
Dezelfde firma (Modelleisenbahn Holding) neemt Fleischmann in zijn geheel over (100%).
Modelleisenbahn Holding
│ │
│ │
100% Fleischmann >50% Roco
-
De oude voorraden van FLM worden verkocht en de prijzen beginnen nu te zakken..
Ik kom net terug van MCH, en dit heeft een aantal n-spoor beginsets met nederlands materieel al flink in prijs verlaagd. Dit zijn setjes met 1600/1700 en 3 blauw gele rijtuigen (ICK?). De set met trein, rails en electrische wissels is 150 EURO (!!!) in prijs gezakt.
Je kunt daar nu een nieuwe FLM 17xx kopen voor 100 EURO. Dat zijn geen rare prijzen voor een nieuwe FLM lok.
Ik rij zelf duits, dus ik hoop dat dit ook gaat gebeuren voor het duitse materieel.
Guus
-
Zou wel mooi zijn dat bepaalde NL modellen zouden zakken ;D
Greetz:Menno
-
... Het ging trouwens om de n spoor (piccolo) modellen ...
-
Bij Wentink in Arnhem is ook de N startset nu voor 289 euri's en de HO citypendel voor 199 euri's. Dus die zijn ook al een eind gezakt in prijs.
Johan.