BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: arnout op 16 March 2020, 10:25:01
-
Gdm,
Is het te doen een Philotrain motorpost
om te bouwen naar het 3-rail systeem of word dat
een tranendal?
Gr Arnout
-
Suggestie: vraag Philotrain.
-
Of Phildie
-
Dacht laat ik eerst is hier naar de ervaringen van
andere vragen.
-
Er hangt een gesloten Canon motor (waarschijnlijk EN22) onder. Wanneer je die geïsoleerd van de massa van de motorpost kan ophangen zou het toch gewoon moeten gaan lijkt me...
-
Met een decoder moet dat gewoon lukken. Mocht je een gelijkstroom variant hebben met eenzijdig geïsoleerde assen? Ik heb er een met ongeisoleerde assen. Als je wil kunnen we ruilen.
-
Ik hebber nog geen een. Eerst de mogelijkheden
is bekijken.
-
Ok nou als je er een hebt spreek ik je wel. (y)
-
En een tranendal zal het niet worden. Een stoomloc, ja dat wel, maar dit klinkt gewoon als goed te dien.
En je hebt al een Motorpost voor 200 rollen WC papier ;D
-
Popla of huismerk
-
Philotrain is wel een A merk hé? :)
-

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
-
Philotrain is wel een A merk hé? :)
Nadat een Mitropiaan deze eerste in de thinner
geflikkerd heeft, verantwoord gesloopt heeft en
vervolgens geheel correct en aangevuld met
betere onderdelen weer in elkaar gebakken heeft.
Dan wel ja :angel:
-
@Stedahult: begin je een beetje te snappen ;)
-
Met een decoder moet dat gewoon lukken. Mocht je een gelijkstroom variant hebben met eenzijdig geïsoleerde assen? Ik heb er een met ongeisoleerde assen. Als je wil kunnen we ruilen.
Je maakt me nieuwsgierig. :) Hoe komt jouw MP aan ongeïsoleerde assen en welk profiel hebben die?
Het gebruikelijk rp25 profiel dat Philotrain toen gebruikte gaat niet lekker samen met Märklinwissels.
-
De mijne is omgebouwd (door wie?) naar uitsluitend bovenleidingbedrijf met ongeisoleerde assen. Geen idee hoe en wat, het ziet er OEM uit. Profiel is vrij normaal. Trix Express was toch ook met ongeisoleerde wielen? Geen idee of dat een speciaal profiel nodig had. Ik denk dat de wielen gewoon NEM zijn.
-
Trix Express had geïsoleerde wielen. Je kon 3 treinen onafhankelijk voeden, 1 via linkerrail, 1 via rechterrail en 1 via bovenleiding. De middenrail was de gemeenschappelijke retour.
De wielen hadden wel hele dikke flenzen.
-
Dan is dat het niet. Nou geen idee.
-
Of het gewone NEM wielen zijn kun je achterhalen door met de schuifmaat te vergelijken met NEM310 (https://morop.org/downloads/nem/de/nem310_d.pdf)en NEM340 (https://morop.org/downloads/nem/de/nem340_d.pdf)
NEM310 is 2-rail, NEM340 is Märklin systeem.
-
Interessant, mijn tweerailmotorpost heeft RP25. Het zou best kunnen dat Philotrain op verzoek andere wielen plaatste, bijvoorbeeld om het model geschikt te maken voor drierail via de bovenleiding. Dan geen gedoe met het plaatsen van een sleper, wat ook niet meevalt onder een draaistel.
-
Op marktplaats staat er een te koop en staan foto,s van de draaistellen bij.
Denk idd dat het niet mee valt een sleper te monteren
-
Interessant, mijn tweerailmotorpost heeft RP25. Het zou best kunnen dat Philotrain op verzoek andere wielen plaatste, bijvoorbeeld om het model geschikt te maken voor drierail via de bovenleiding.
Kennelijk toch niet. Op de productielijst staat alleen bij de 1500 dat er drierailmodellen zijn geproduceerd. Toch een achterafombouw.
https://www.philotrain.nl/spoorwegmodellen/data/uploads/productieoverzicht-philotrain-20180828.pdf
Ik zou inderdaad bij Phildie vragen wat de mogelijkheden zijn.