BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: VAM65 op 12 March 2020, 16:31:51
-
Lees hier het artikel: https://nos.nl/artikel/2326862-prorail-doet-aangifte-tegen-trucker-na-levensgevaarlijke-actie.html
En kijk hier het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=IG0OUbEaU5M&feature=youtu.be
-
Zo, dat is één dienstverband in Nederland minder....
-
Dat die journalist dat een trein noemt. Kan echt niet!😂
-
Wat moet het anders zijn?
-
Wel veelzeggend dat er een mobiele camerapost is neergezet he?
-
Hmm, meer een slechte beslissing gevolgd door een slechte splitsecond beslissing. Je ziet dat de vuilniswagen al zijn remmen lost vlak voor de lichten branden. Dan is de slechte splitsecond beslissing om eigenlijk niet direct weer op de rem te trappen terwijl de wagen nog niet van zijn plek is gekomen. De normale slechte beslissing is om sowieso de overweg over te willen steken terwijl er aan de andere kant nog geen ruimte is voor de vuilniswagen.
-
Wat moet het anders zijn?
Opgevoerde slooptram komt meer in de buurt ;D
-
(y) (y) :D
Tinus
-
De normale slechte beslissing is om sowieso de overweg over te willen steken terwijl er aan de andere kant nog geen ruimte is voor de vuilniswagen.
Niet alleen een slechte beslissing, het is gewoon bij wet verboden om een overweg op te rijden als er aan de andere kant niet genoeg ruimte is. Dat is overigens een regel waar bijna niemand zich aan houdt.
-
Geldt ook voor kruisingen en daar houdt al helemaal niemand zich meer aan met als gevolg dat het ov ook vastloopt.....
-
Dat die journalist dat een trein noemt. Kan echt niet!😂
Dat hij en daarmee TS de chauffeur van een vuilniswagen aanduidt als "trucker" komt op mij eigenlijk veel vreemder over. Ik krijg er niet echt een "met de vlam in de pijp"-gevoel bij eerlijk gezegd...
Ik vind "trucker" meer van toepassing op de treinbestuurder ;D
-
Bijzonder domme vent....
-
"Sh*t de bomen gaan dicht, mot ik nog langer wachten.... En ik heb al zo'n haast. Wil naar huis".
Echt de mens van deze tijd.... ::) >:(
-
Gewoon het rijbewijs innemen ! :police:
-
Als dat zo is, dan kan je de meeste rijbewijsbezitters wel zonder dat papiertje zetten. :police:
-
Ik zie het in Maarsbergen ook weleens gebeuren met personenauto's in de file richting de snelweg. Niet zo handig. Want ik heb een tijd geleden op diezelfde plek de doodskisten zien staan van anderen die de zelfde stommiteiten uithaalden. Want de trein kan immers niet stoppen.
-
Als dat zo is, dan kan je de meeste rijbewijsbezitters wel zonder dat papiertje zetten. :police:
Draagt wel bij voor de oplossing van het fileprobleem....
-
Ach. Rij zelf op een straatveegmachine. Als ik al vegend een overweg passeer met zo'n 6km/u rijden ze ook gewoon strak op mijn achterbumper achter me aan.
Dom volk genoeg op de weg.
Maar deze sjoof was wel echt dom bezig.
Waarom zou je als je in de file staat perse willen oversteken.
Dan sta je aan de andere kant net zo stil.
En nu alleen maar meer ellende.
-
Ik zie het in Maarsbergen ook weleens gebeuren met personenauto's in de file richting de snelweg. Niet zo handig. Want ik heb een tijd geleden op diezelfde plek de doodskisten zien staan van anderen die de zelfde stommiteiten uithaalden. Want de trein kan immers niet stoppen.
De andere kant op staat het verkeer regelmatig tot op de overweg vanwege de VRI. Geen lekker punt. Gelukkig is er het voornemen om hier maatregelen tegen te nemen. File richting de rotonde/snelweg is mij niet bekend, komt dat vaak voor?
-
Al met al kun je hier heel heftig en veroordelend reageren, zeker als je achteraf alle tijd hebt om de situatie te beoordelen.
De chauffeur had daar minder de tijd voor, had waarschijnlijk het idee dat het verkeer optrok maar dat kwam toch weer tot stilstand.
Helaas in die korte tijd dus net wel een inschattingsfout gemaakt, helaas wel 1 die nog veel grotere gevolgen had kunnen hebben natuurlijk.
Nou wil ik hem daarmee niet 'vrijspreken' uiteraard, maar het blijft wel gewoon een inschattingsfout en het is niet zo dat ie zijn wagen bewust en moedwillig daar neergezet heeft.
Andere mensen maken ook weleens een inschattingsfout op hun werk, alleen dan pakken ze bijvoorbeeld een ei te weinig in in een eierdoos, in dit beroep is het gevolg van zoiets, helaas alleen, veel groter.
-
@Thom,
Die chauffeur trok op toen de overweg geactiveerd werd. Daardoor had hij/zij maar 1 optie. Stoppen. Niks meer, niks minder. :police:
-
En tijdens optrekken split seccond voordat de lampen aa gingen was er nog geen ruimte vrij aan de overkant.
-
Wel veelzeggend dat er een mobiele camerapost is neergezet he?
Al staat die er feitelijk voor een andere reden,en dat is om het verkeer in de gaten te houden.
Vanwege grootschalige werkzaamheden op de N3 tussen Dordrecht en Papendrecht,is er een stuk van die weg dicht en is er veel omgeleid auto/vrachtverkeer dwars door Dordrecht heen.
Ook een tijdelijk verbod voor vrachtverkeer dat geen bestemmingsverkeer is,is daar ingesteld,om zoveel mogelijk ophopingen van verkeer te vermijden,er zijn daar stukken bij waar vrachtwagen combinatie's niet bepaald gemakkelijk hun "weg kunnen vervolgen" ,met name buitenlandse vrachtwagens maken er daar anders een puinhoop van zo is gemerkt in het begin v/d werkzaamheden.
Voor al die dingen staat dat ding daar evenals verkeers regelaars en extra afgesloten wegen om sluipverkeer tegen te gaan en te proberen toch enige doorstroming te behouden,monitoren en evt kentekens noteren van "illegaal" vrachtverkeer is met zo'n ding erg makkelijk namelijk ;)
In dit geval is de mobiele camera handig geweest omdat dit incident duidelijk is gefilmd,waarna terecht deze stappen worden ondernomen tegen de chauffeur van die vuilniswagen.
Hier had meer inzicht gewenst geweest.
(ja dat kan ik makkelijk zeggen,ik ben zelf namelijk jaren vrachtwagen sjouwfeur ;) geweest en weet dus hoe t behoord te werken)
Ben benieuwd wat straks de uitkomst is van die aangifte,een boete,rij ontzegging,iets anders ?
-
@Thom,
Die chauffeur trok op toen de overweg geactiveerd werd. Daardoor had hij/zij maar 1 optie. Stoppen. Niks meer, niks minder. :police:
Kijk dat filmpje dan nog maar eens opnieuw ;)
Het is echt dat eerst de vrachtwagen optrekt en dán een fractie daarna de lampen beginnen te knipperen.
En op het moment dat de vrachtwagen optrekt beweegt ook het verkeer over de overweg.
Dus in een fractie van het seconde de, verkeerde, inschatting gemaakt dat het verkeer ook door zal rijden waarmee er ook ruimte zal ontstaan over de overweg. Daarnaast neemt het busje voor hem ook niet echt de moeite om even aan te sluiten op zijn voorganger.
-
Als je niet 100% zeker bent dat je kan oversteken zonder dat je de overweg blokkeert blijf je gewoon voor de overweg staan.
Zeker als professionele bestuurder.
-
was er nog geen ruimte vrij aan de overkant.
Natuurlijk was er wel ruimte, gewoon een kwestie van opduwen.
Een echte trucker weet hoe dat moet!
De schade aan de achterbumper van dat witte busje valt in het niet.
Een geval van 'ongeschikt een motorvoertuig te besturen' dus.
-
Je kan een vrachtwagenchauffeur wel vuilnisman laten worden maar niet iedere vuilnis man kan vrachtwagenchauffeur gaan spelen.
Groet Jeroen
-
Tja, even verder kijken dan je neus lang is. Als je af en toe door Amsterdam rijdt weet je dat je daar echt geniaal voor moet zijn, echt een IQ dat maar aan 1 op de 10.000 mensen is gegeven. [kuch, kuch]
Maar inderdaad, niet te snel oordelen. Je weet het niet. Misschien dat deze kerel zo'n genie is en al z'n hele leven goed vooruitkijkt en, wanneer nodig, kruispunten vrijhoudt ook al staat het licht op groen. En net vandaag, die ene keer in 20 jaar autorijden, zal je net zien, is hij afgeleid door wat voor omstandigheden dan ook, een kriebel in z'n schoen, een volle blaas, denkt wel na maar iets te laat.
Maar, wat me vooral opvalt is hoe ongelooflijk snel die "trein" stopt! Toch wel het voordeel van het geringe gewicht. Ik weet er niet veel van maar lijkt me dat, noem maar wat, een Hondekop toch een stuk verder pas tot stilstand was gekomen. (nog een bewijs dat dit paarse ding geen echte trein is)
-
Daar vergis je je een beetje in:
Nieuw
SLT-IV: 128,3 ton
SLT-VI: 175 ton
Oud
Benelux tweetje:115 ton....
2 delige hondekop: 110 ton...
Die nieuwere treinstellen zijn zo licht nog niet.. ;)
Gr, Bert
-
O.k., dat is het dus niet. ZIjn de remmen zoveel beter? Of was een Hondekop ook hier tot stilstand gekomen?
-
Sowieso, een trein moet voor elke maximum snelheid een minimum aantal rempercentage halen.
Dus of het nu een mat'54 tweetje is, of een SLT-IV, bij 140 km/u moeten ze dus minstens het zelfde remvermogen hebben.
De vergelijking in gewichten is wel een leuke;
- Een Mat'54 tweetje weegt 110 ton, en is 50,40 meter = 2,18 ton per meter
- Een SLT-IV weegt dan 128,3 ton, maar is wel 69,36 meter = 2,18 ton per meter
;D