BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Hasenwald op 06 March 2020, 01:42:52
-
Fleischmann wisselaandrijvingen die in het zicht lagen monteerde ik altijd ondersteboven. Daarmee zonken ze netjes in de tafel en kon het mooi weggewerkt worden. Deze magneetaandrijvingen deden het altijd, dus niet erg dat ze weggemoffeld waren.
Nu ik overweeg om bij mijn nieuwe baan Roco Line rails (zonder bedding) in het zichtgedeelte te gaan leggen, heb ik de keuze om wisselaandrijvingen onder de tafel te plaatsen of de tradiotionele aandrijvingen (zoals in de titel vermeld) te plaatsen. Aangezien onder de tafel niet overal genoeg plaats is (in verband met sporen die er onderdoor lopen) ben ik ook aangewezen op de aandrijvingen 40295 en 40296.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Kan het überhaupt ondersteboven gemonteerd worden?
En zo ja,
2. zinken ze dan daadwerkelijk in de tafel zoals ook bij Fleischmann het geval is?
3. Zijn daar "bouwverslagen", ervaringen, of wellicht fotootjes van?
4. Waar moet ik zoal op letten?
Dan nog een aanvullende vraag. Met de ondervloerse aandrijving (artnr. 10030) kan naast de aandrijving ook de polarisatie van de puntstukken gergeled worden. Dat kan volgens mij niet met de aandrijvingen 40295 / 40296. Of vergis ik me?
Sorry voor de vele vragen en bij voorbaat dank voor de reacties!
Gr. Enrico
-
Een heel kort antwoord’: nee
Dit is omdat er een stukje verenstaal in een opening van de biels valt en niet zoals bij Fleischmann een lipje wat je om kon draaien.
Dan moet je echt een servo of een ander idee wisselmotor gaan gebruiken en die op het gaatje in t midden van de biels zetten.
-
Hoi,
Deze aandrijvingen kunnen niet zomaar worden omgedraaid maar hebben wel een optie voor puntstuk polarisatie (stukje draad bijgesloten in doosje).
Arjan
-
Ik denk dat ik ga werken met de Roco 10030 wisselaandrijvingen waar dat kan. Waar dat niet kan, zal ik alsnog de normale wisselaandrijvingen in het zicht moeten leggen. Dat is maar op n paar plaatsen.