BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Vergelijkingen tussen verschillende merken => Topic gestart door: Fritsprt op 26 January 2020, 16:08:41
-
Binnenkort komt zowel Märklin/Trix als ESU met een aantal nieuwe Class 66 locomotieven uit. Kennelijk ziet men er bij Märklin brood in om ook in dit segment te stappen. Volgens mijn mening maakt ESU reeds een vrijwel perfecte locomotief (zowel optisch als technisch) en de Märklin lijkt er volgens de foto's ook perfect uit te zien en volgens de beschrijving technisch op het zelfde niveau te staan. De locomotieven liggen ook nog eens in dezelfde prijsklasse. Dat wordt een lastige keuze. Ik zou graag de Lineas kopen. Zijn er mensen die al meer info over de Märklin loc hebben?
(https://i.ytimg.com/vi/_fpXHtWhnvk/maxresdefault.jpg)
Gr. Frits
-
Ben zeer tevreden met mijn ESU TGOJ uitvoering. Wat Marklin Trix zal gaan brengen is speculeren.
Echter op de foto lijkt het er op dat de Matrix hoger op de benen gaat staan. Dit waarschijnlijk om de beroemde/beruchte Marklin radius te kunnen doorlopen. Meestal is MaTrix ook wat zwaarder gebouwd wat positief voor de trekkracht kan zijn.
Een voordeel heeft ESU in ieder geval. De ESU kan zowel op gelijk als wisselstroom. Dus universeel inzetbaar.
-
De afbeelding in de nieuwtjesfolder van Märklin is een computeranimatie. Uitspraken dat de locomotief te hoog op de poten staat is dan ook voorbarig. Je kunt pas een afweging maken aan het einde van het 3e kwartaal van dit jaar als de locomotieven van Trix en Märklin zijn uitgeleverd.
Ik wacht rustig af tot eind september en neem dan pas het besluit welk merk ik neem.
-
Een voordeel heeft ESU in ieder geval. De ESU kan zowel op gelijk als wisselstroom.
Da's geen voordeel maar een slecht compromis. Na een aantal keren switchen is het over en uit met het mechaniek wat voor de omschakeling zorgt. Punt van aandacht voor Esu.
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1280x1024q90/923/F8ChkC.jpg) (https://imageshack.com/i/pnF8ChkCj)
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1280x1024q90/922/KZGOrJ.jpg) (https://imageshack.com/i/pmKZGOrJj)
En de RF machine is fraai maar de kleur oranje is duidelijk te donker.
Gr, Ben.
-
ESU heeft het begrepen, nu staat er een AC/DC schakelaar onderaan de loc.
En dit wil niet zeggen, dan er dan muziek van AC/DC uit de luidspreker komt. ;D
-
Dank voor de reacties.
Meestal is MaTrix ook wat zwaarder gebouwd wat positief voor de trekkracht kan zijn.
Zwaarder dan de ESU kan bijna niet. De ESU heeft immers ook een metalen kap.
Je kunt pas een afweging maken aan het einde van het 3e kwartaal van dit jaar als de locomotieven van Trix en Märklin zijn uitgeleverd.
Gaat het nog zo lang duren? Is er wel al zicht wanneer ESU de nieuwe modellen gaat uitbrengen?
Na een aantal keren switchen is het over en uit met het mechaniek wat voor de omschakeling zorgt.
De sleper er onder of er af dat lijkt mij iets wat de gemiddelde modelspoorder éénmaal doet....................
-
Ik heb de specs van de locs even bekeken. Qua functies ontlopen ze elkaar niets.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU-functies-Class-66.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU-functies-Class-66.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Trix-Class-66-functies.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Trix-Class-66-functies.jpg)
Links ESU, rechts Märklin/Trix.
Gr. Frits
-
De afbeelding in de nieuwtjesfolder van Märklin is een computeranimatie. Uitspraken dat de locomotief te hoog op de poten staat is dan ook voorbarig. Je kunt pas een afweging maken aan het einde van het 3e kwartaal van dit jaar als de locomotieven van Trix en Märklin zijn uitgeleverd.
Ik wacht rustig af tot eind september en neem dan pas het besluit welk merk ik neem.
Als de Matrix er is valt er waarschijnlijk niet meer te kiezen ;)
-
Floris, Bedoel je dat de ESU dan vermoedelijk al uitverkocht is?
-
Je had 50% kans het goed te hebben... ;D
ESU class 66 zullen er nog wel blijven (en komen).
De specifieke C66 van Marklin zullen wel rap gaan (maffe Marklin malloten) . De productie zal niet heel hoog zijn van de verschillende versies, eventueel aangepast aan de hand van de vooruitbestellingen. Het is een van de eerste keren dat Marklin een hele serie van de verschillende modellen op de markt zet. In het verleden, als er al een extra versie was, een zonder geluid en een met. De vier aangekondigde versies zullen waarschijnlijk in één productie batch, met vier verf/bedrukking lijnen gaan. En als Marklis digitale drukker daar onderdeel vanuit maakt, kan dat redelijk rap.
Jan-Peter
-
De specifieke C66 van Marklin zullen wel rap gaan (maffe Marklin malloten)
Als ik voor een Marklin model ga dan wordt het een Trix. Echter als de ESU eerder uitkomt dan is de kans toch groot dat ik voor de ESU ga en dan heb ik geen behoefte meer aan een Trix Class 66. Ik vraag mij af wie er dan nog wel behoefte heeft aan een Trix Class 66.
Gr. Frits
-
De ESU (RRF) is inmiddels al uit (2e batch) en gaan heel snel. Dat is zoals het tegenwoordig gaat. Je moet eigenlijk al uit de catalogus kopen, anders ben je te laat en overgeleverd aan de handelaren die ze opkopen om een jaar later met vette winst opnieuw op de markt te zetten.... Waar zijn de tijden dat je 10 jaar kon sparen voor een Fleischmann sprinter?
-
Floris, weet jij toevallig of die 2e batch van het RRF model hetzelfde loknummer is als de eerste?
-
ja en ja
-
Dank je dank je

Gr. Frits
-
Waar zijn de tijden dat je 10 jaar kon sparen voor een Fleischmann sprinter?
Dat waren de tijden toen Fleischmann decennialang voorraden in het magazijn had staan, wachtend op iemand die genoeg had gespaard om er een te kopen.
-
...
Gaat het nog zo lang duren? Is er wel al zicht wanneer ESU de nieuwe modellen gaat uitbrengen?
....
Als je de nieuwe oplage van de Rail Feeding-versie bedoelt:
Voor degenen die de eerste batch gemist hebben en hem heel graag willen hebben, de Rail Feeding Class 66 ligt in de winkels:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/esu.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/esu.jpg)
Bron: https://www.facebook.com/Pijplines/
-
Nee, de Lineas
Gr. Frits
-
31283 Lineas Liefertermin laut Hersteller: 1.Q.2020
En als je die echt wilt zou ik maar voor bestellen, annuleren kan altijd nog.
Gr, Ben.
-
Dank je Ben
Gr. Frits
-
Nee, de Lineas
Gr. Frits
Ah oké, geen idee, maar Ben wist het gelukkig wel (y)
-
Dat is het mooie van een forum (y) ;D
-
Inmiddels zijn de eerste exemplaren van de esu Lineas versie (31283) in Nederland gearriveerd. Op social media zijn er al diverse foto's gezet en zag ik dat het model een verschilletje heeft ten opzichte van de echte loc.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU-66-Lineas.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU-66-Lineas.jpg)
plaatje kuijper's hobbyhuis
Esu heeft de strepen doorgetrokken over het rooster rechts van de voorste cabinedeur. De computermodellen van de matrix versie laten wel de goede versie zien.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/marklin-66-lineas.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/marklin-66-lineas.jpg)
ESU heeft daarnaast nog een nieuwe versie van de RRF class 66 op hun site gezet onder nummer 31287. Dit keer wel met een ander bedrijfsnummer, 561-05.
-
'Tis ook best lastig zo'n treintje spuiten...... ;D
-
Dat wordt dus voor een locomotief van ruim 400 euro een los roostertje bestellen...................
Lijkt mij dat ze dat zelf ook eenvoudig kunnen oplossen. zelfs de importeur kan dat doen voordat de locomotieven naar de winkel gaan.
Overigens de oranje RRF is ook uit. en voor de verzamelaars met een ander loc nummer: H0, Class 66, Rail Feeding 561-05
groet Frits
-
Zijde 1 (https://www.flickr.com/photos/enricoschreurs/49137859186/in/photolist-2hS9nAJ-2iisCjc-RLm5ae-K5St88-2ivU9p3-2hKJjZC-2cVkXSL-2iyJ7F5-S7WCEg-2fLdVCt-XCvk4U-2ikgBjL-2h7SMen-Wu6LYk-2fXNXJ8-2hpbeoV-2gv38ix-24BGgG4-24mj3Fj-2eLmeEN-V4tJoe-258YLKz-2j2TzeR-258hES2-EEEgEJ-268nzpm-2eo2rVu-JFYUCB-2hudYmM-2gCEzto-Xt2aNQ-Vo7TX4-234GdjM-2fUkzH7-XGA4Nt-21vAB5h-ELUjcr-aKtcFZ-21D4eru-TxZtCf-WmaMtR-sFw7oP-WXEaFN-Zmc5n4-caQMKW-dexLD8-chFqPs-qM9VCa-r4uSCb-x4eX53)
Zijde 2 (https://www.flickr.com/photos/derquinho/40441697471/in/photolist-2iyJ7F5-S7WCEg-2fLdVCt-XCvk4U-2ikgBjL-2h7SMen-Wu6LYk-2fXNXJ8-2hpbeoV-V4tJoe-2gv38ix-24BGgG4-258YLKz-24mj3Fj-2j2TzeR-TxZtCf-258hES2-EEEgEJ-268nzpm-WmaMtR-JFYUCB-sFw7oP-2hudYmM-2gCEzto-Xt2aNQ-Vo7TX4-234GdjM-WXEaFN-Zmc5n4-2fUkzH7-XGA4Nt-caQMKW-21vAB5h-ELUjcr-aKtcFZ-dexLD8-chFqPs-21D4eru-2eo2rVu-bwabRU-ZkvG3T-VBe77p-qM9VCa-r4uSCb-deTbFa-bWY2Nk-d7AmNG-csLdzd-x4eX53-7fRoTv)
Echter, zijn er blijkbaar twee zijdes. Een zijde met twee roosters waar de strepen niet over heen lopen en een zijde met een rooster waar de strepen wel over heen lopen en een rooster waar de strepen niet over heen lopen.
Ik kom er alleen niet uit welke zijde op bovenstaande foto is te zien van ESU. De roosters zijn ongelijk geplaatst en zitten niet op dezelfde afstand van de cabinedeur en het logo, maar het lijkt net of de posities van de roosters niet kloppen. Hopelijk zie ik het niet goed.
-
Het rooster kan schuiven: dicht zie je strepen, open niet....... :angel:
-
Zijde 1 (https://www.flickr.com/photos/enricoschreurs/49137859186/in/photolist-2hS9nAJ-2iisCjc-RLm5ae-K5St88-2ivU9p3-2hKJjZC-2cVkXSL-2iyJ7F5-S7WCEg-2fLdVCt-XCvk4U-2ikgBjL-2h7SMen-Wu6LYk-2fXNXJ8-2hpbeoV-2gv38ix-24BGgG4-24mj3Fj-2eLmeEN-V4tJoe-258YLKz-2j2TzeR-258hES2-EEEgEJ-268nzpm-2eo2rVu-JFYUCB-2hudYmM-2gCEzto-Xt2aNQ-Vo7TX4-234GdjM-2fUkzH7-XGA4Nt-21vAB5h-ELUjcr-aKtcFZ-21D4eru-TxZtCf-WmaMtR-sFw7oP-WXEaFN-Zmc5n4-caQMKW-dexLD8-chFqPs-qM9VCa-r4uSCb-x4eX53)
Zijde 2 (https://www.flickr.com/photos/derquinho/40441697471/in/photolist-2iyJ7F5-S7WCEg-2fLdVCt-XCvk4U-2ikgBjL-2h7SMen-Wu6LYk-2fXNXJ8-2hpbeoV-V4tJoe-2gv38ix-24BGgG4-258YLKz-24mj3Fj-2j2TzeR-TxZtCf-258hES2-EEEgEJ-268nzpm-WmaMtR-JFYUCB-sFw7oP-2hudYmM-2gCEzto-Xt2aNQ-Vo7TX4-234GdjM-WXEaFN-Zmc5n4-2fUkzH7-XGA4Nt-caQMKW-21vAB5h-ELUjcr-aKtcFZ-dexLD8-chFqPs-21D4eru-2eo2rVu-bwabRU-ZkvG3T-VBe77p-qM9VCa-r4uSCb-deTbFa-bWY2Nk-d7AmNG-csLdzd-x4eX53-7fRoTv)
Echter, zijn er blijkbaar twee zijdes. Een zijde met twee roosters waar de strepen niet over heen lopen en een zijde met een rooster waar de strepen wel over heen lopen en een rooster waar de strepen niet over heen lopen.
Ik kom er alleen niet uit welke zijde op bovenstaande foto is te zien van ESU. De roosters zijn ongelijk geplaatst en zitten niet op dezelfde afstand van de cabinedeur en het logo, maar het lijkt net of de posities van de roosters niet kloppen. Hopelijk zie ik het niet goed.
Je ziet het ook niet goed want er is een zijde met maar één rooster en een zijde met twee roosters. De ESU en Marklin hierboven staan op de foto met de zijde van je tweede link, dat is te zien aan de uitlaat/geluidsdemper die uit het midden zit. Op de foto in je eerste link is te zien dat die zijde maar één rooster heeft en rechts van het logo een geribbelde zijwand zit.
Die gele handgreep op de neus bij de ESU is ook erg aanwezig vind ik.
-
Zijde 1 is de rechterkant. Als je die foto vergroot zie je dat je tegen cabine 2 aankijkt. Cabine 1 staat tegen de wagens, dat is de voorkant van de loc. Je kunt het inderdaad ook aan de uitlaatdemper zien, die ligt op de voorste helft van het dak.
Op de foto van Zijde 2 kan ik de cabinenummers niet zichtbaar krijgen.
-
Mag weg, niet meer relevant.
-
Goede tip Ben. Dank!
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
Bedankt om de link even te delen hier , zo kunnen onze Nederlandse collega's ook aan de slag. ;)
Voor verdere vragen mag je mij altijd storen hoor.
-
Je zou bij deze oplossing de onderste baan kunnen veilig stellen met Colormask oid. Dit Kan alleen als de baan geen decal maar verf of inkt is.
-
Een nette oplossing voor het foute rooster lees je hier: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30635.0.html
Gr, Ben.
Als ik de link aanklik krijg ik een melding dat er iets fout is gegaan?
Kan iemand me vertellen wat voor oplossing er hier gegeven wordt?
Vriendelijke groeten Robert
-
Even uit de oude grijze cellen (geheugen) persen😱
Je kunt het rooster eenvoudig van binnenuit losclicken
Vervolgens kun je de twee bovenste strepen voorzichtig verwijderen met “decalverwijderaar”. Hulp van wattenstaafjes en de bekende houten prikkertjes om ook in de rillen te kunnen komen.
De onderste streep schijnt te moeten blijven zitten. Dus goed opletten dat je die niet mee verwijderd.
-
Hartelijk dank voor de info. Hoop dat ik dat aandurf. Wel vreemd dat het artikel hierover er niet meer op staat.
Vriendelijke groeten Robert
-
Bedankt om de link even te delen hier , zo kunnen onze Nederlandse collega's ook aan de slag. ;)
Na overleg met Erwin blijkt de post op het MSM forum verwijderd i.v.m. kritiek op de aanpak.
Gr, Ben.
-
Wat een onzin, Erwin zijn oplossing was de netste van al degene die ik al zag tot nu toe...
Ge moet het maar bedenken en durven doen met en lok van deze prijsklasse! (y)
-
Na overleg met Erwin blijkt de post op het MSM forum verwijderd i.v.m. kritiek op de aanpak.
Gr, Ben.
Begint daar op Facebook te lijken. Men kan toch zelf bepalen of hij Erwin zijn aanpak in de praktijk wil toepassen?
-
Er is geen een winkel / webshop die de class 66 Lineas van ESU op voorraad heeft. Zullen ze nu al uitverkocht zijn?
-
Waarschijnlijk wel, eigenlijk moest je die 2 jaar geleden besteld hebben.
Sommige winkels hebben er misschien enkele extra besteld, maar of ze die ook gekregen hebben, wie weet het.
Ik dacht dat er slechts 220 stuks gemaakt waren.
Op Ebay staat er nog ene te koop.
https://www.benl.ebay.be/itm/Lineas-ESU-31283-Classe-66-AC-DC/224016693135?hash=item34286f778f:g:-kQAAOSwyt9e0h5E
-
Ze zijn ook nog niet allemaal uitgeleverd.
Bij mijn leverancier werden eerst enkel de bestellingen van 2 jaar terug uitgeleverd en komt er nu nog een tweede batch voor de latere bestellingen.
Als je hem nog hebben wil, kan je best beginnen rondbellen om hem nog ergens te reserveren. (y)
De kans is klein dat je die zo anders nog ergens gaat vinden.
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93735.msg3222124349#msg3222124349
-
Voor diegene die het model van ESU Class 66 Lineas willen hebben hier zijn er nog twee op voorraad.
https://www.modeltreincentrum.nl/product/_31283_513_10_66_208336
ESU Class 66 Rotterdam Railfeeding nog 3 op voorraad.
https://www.modeltreincentrum.nl/product/_31287_66__208286
Ik persoonlijk heb drie modellen van ESU waaronder twee Class 66 modellen en ben daar zeer tevreden over. Erg mooi en goed geluid.
Het klopt dat de strepen van het rooster van de Lineas uitvoering doorgetrokken zijn wat niet zo hoort. Inmiddels heb ik dat aangepast.
Maar laten we eerlijk zijn, er zijn zoveel modellen van andere merken waar wel iets niet klopt met de werkelijkheid.
De ESU modellen hebben sensoren die constateren of de lokomotief zich in een bocht bevinden en geven dan het piepende geluid bij lage snelheid.
Ook hebben ze een powerpack om een slechte railverbinding te overbruggen zodat de lokomotief niet stil komt te staan.
Ook als de lokomotief tot stilstand komt hoor je het remgeluid en zie je een vonkenregen onder de lokomotief.
Het is mij geheel onduidelijk of de Trix of Marklin deze fucties uberhaupt straks hebben?
Navraag bij huider en het lezen van de catalogus heeft daarin geen duidelijkheid verschaft.
-
Ik zag dit (overigens leuke) filmpje van Märklin (https://www.youtube.com/watch?v=5SylIG-ufto) met nieuwigheden. Bij minuut 15:27 een tipje van de sluier van de Märklin Class 66. Het geluid lijkt mij van ESU.
Gr. Frits
-
Wie kan mij zeggen wat het verschil is tussen de loc. met art.nr. 31281 en de loc. met art.nr. 31287. Het is allebei de Orange Rail Feeding Diesselloc Class 66.
-
Wie kan mij zeggen wat het verschil is tussen de loc. met art.nr. 31281 en de loc. met art.nr. 31287. Het is allebei de Orange Rail Feeding Diesselloc Class 66.
Voor zover ik weet alleen het bedrijfsnummer. 31281 heeft nummer 561-03 en 31287 heeft nummer 561-05
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
-
Beste Medemodelspoorders,
Vandaag leverde TSD de correcte roosterkes uit.
Graag wilde ik jullie hier even het resultaat laten zien als je het vervangt 8)
Van ver lijkt alles zwart:
(https://live.staticflickr.com/65535/50120545496_ced2537fd2_k.jpg)
Dat is het niet, het rooster wel, maar onder het rooster loopt het lineas donkerblauw netjes door:
(https://live.staticflickr.com/65535/50119977088_2f69f17776_k.jpg)
Nu zou je zeggen, dat is niet zoals in het echt, want de onderste steep is daar beperkt zichtbaar
Wel, hier dus ook :o ;D
(https://live.staticflickr.com/65535/50120768187_9967990868_k.jpg)
-
Beste Medemodelspoorders,
Vandaag leverde TSD de correcte roosterkes uit.
Graag wilde ik jullie hier even het resultaat laten zien als je het vervangt 8)
is dit een door jou bewerkt rooster of een los te bestellen nieuw rooster?
-
Hoi Floris,
Het is het zo geleverd door ESU, gewoon helemaal zwart.
Ik heb dat in beginfase voorgesteld via de lokale dealer, en TSD heeft ingestemd met nalevering van deze correcte roosters.
Je moet enkel de kap opendoen, roosterke met strepen uitklikken, en dit roosterke erin (y)
-
Krijgt elke Class 66 Lineas bezitter nu zo'n rooster thuisgestuurd? ;D ;D
Gr. Frits
-
Ik denk dat je je bij je winkelier moet melden.
ESU of de importeur weten niet wie een exemplaar heeft gekocht.
-
Dank je Henk. ;D Hij was wat cynisch bedoeld omdat ik niet veel wijzer werd van het berichtje van Mardig.
De mijne is overigens via TSD terug naar ESU omdat de verlichting in het geheel niet werkte. Ben benieuwd of hij met een ander rooster terugkomt.
-
Oei, wat was er niet duidelijk dan?
Trein: ESU ▶ TSD ▶ Dealer ▶ Mardig
Vraag over slechte rooster en voorstel oplossing: Mardig ▶ Dealer ▶ TSD ▶ ESU
Antwoord: Roosterkes naleveren (y)
Nieuwe Roosterkes: ESU ▶ TSD ▶ Dealer ▶ Mardig
Beter zo? ;)
-
;D
Goed en snel opgelost door ESU / TSD / Dealer / Karl. (y)
-
Tnx, dan ga ik maar eens mailen met de dealer uit Enschede ;)
Floris > Dealer PL > TSD > ESU ;D
-
Ik heb een email gestuurd aan de importeur met bewijs van aankoop (screenshots) en gevraagd of hij het onderdeel rechtstreeks aan mij kon opsturen? Was geen probleem. Vandaag binnen gekregen.
-
Dat is heel netjes (y)
-
Op de website van Gert van Voorst staat een stuk over de Trix RRF 561-04 dieselloc class 66.
https://gertvanvoorst.nl
-
oude topic, maar toch nog enkele vragen over de ESU class 66:
- ik lees op verschillende plekken problemen met hellingen voor ESU class 66 locomotieven. Kunnen mensen hier hun ervaringen mee delen? Weet ook niet of er iets gewijzigd is aan recentere ESU modellen (zie AC/DC schakelaar)
- met de nieuwe AC/DC schakelaar is er vermoed ik nu een verbinding tussen linker en rechterwiel in AC stand. Hebben mensen ondanks dit nog problemen met stroomopname?
Alvast bedankt!
-
Hoi!
Ding rijdt perfect bij mij.
Heb wel de laatste serie, weet niet of t uitmaakt.
DCC
-
Ik heb de beschikking over een ESU Class 66, de climate hero.
Oorspronkelijk ingezet op een DC baan (Trix c-gleis), rijdt perfect.
Momenteel ingezet op een AC baan (Marklin C-gleis, Marklin K-Gleis, 2 rail code 100 rail met zelf aangebrachte puntcontacten), rijdt perfect.
Alles digitaal aangestuurd; Trix mobile station (2e generatie), Marklin mobile station (generatie 2 met zwarte behuizing) en ESU ECOS 1e generatie.
Groeten,
Jelmer
-
Ik heb al eens een paar van die Esu machines moeten repareren omdat de 2rail/3rail stroomafname omschakeling niet werkte, omdat de wielen ook niet doorverbonden worden waardoor er geen massa detectie is, vanwege een losse cardan aandrijvingen en eentje (een V200) met gebroken tandwiel in de tandwielkast. Dus........ ;D ;D
-
Zoals Ben aangeeft, de eerste serie is wat gevoelig voor wat de omschakeling van AC<>DC betreft. De microswitches die werden toegpast om de sleper op de wielen door te verbinden (of te isoleren) waren erg gevoelig.
De nieuwe versie met de 'handmatige' schakelaar is hiermee een stuk betrouwbaarder, en heb je de ervaringen van Dave en Jelmer.
Hier heb ik beide versies. De nieuwe versie wil ik nog wel eens overschakelen tussen 2-rail en 3-rail, om de onderhouds- en test-bak te checken op functionaliteit. (H0 2-rail AC en H0 3-rail DC zijn hele grappige combinaties ;D )
Jan-Peter
-
3rail DC zal niet echt een probleem zijn. 8) Er zijn zelfs oude delta en 6090 decoders die door ompoling een lok van rijrichting doen veranderen :o
Bart
-
Ok duidelijk! Dank je wel allemaal! Dan gaan we toch de Lineas versie eens gaan zoeke :-D