BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Marc M op 10 February 2008, 21:04:27
-
Hallo,
Op de site van Rolandrail kwam ik deze (http://www.rolandrail.net/nieuws/08/fp_01967.htm) foto tegen.
Weet iemand wat deze duitse rijtuigen in Nederland deden ???
Marc
-
Aan de ns laten zien hoe een intrieur eruit ziet. Dit omdat de ddm of ddar een rivisie nodig hebben.
-
De rijtuigen zijn naar de HTMU loods in Utrecht geweest.
Hier zijn naar verluidt proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.
Voordat de DB rijtuigen in ons land zijn geweest zijn er ook twee SBB dubbeldekkers naar de HTMU gekomen.
Jeroen
-
Hier zijn naar verluit proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.
Jeroen
Als je goed kijkt zie dat het stuurrijtuig zijn deuren lager heeft zitten dan het rijtuig zelf. Hoe kunnen allebei de bakken dan een gelijkvloerse instap hebben?
Daan
-
In Duitsland heeft men lagere perrons dan in Nederland. In het stuurstandrijtuig heeft men een plek voor rolstoelers en voor fietsen, vandaar dat in dat rijtuig de instap lager is.
Ik neem aan dat er nu wel een verdere studie bij NSR zal komen naaar de inrichting en de positie van deuren in hun materieel.
Jeroen
-
heeft schijnbaar ook te maken met de orientering van de NS met betrekking to de bestelling van nieuwe treinen. Dit is wat Siemens en Bombardier momenteel bieden. Men zal dus vast nog wel bij Stadler en Alstom op bezoek gaan.