BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: e_p op 10 February 2008, 10:15:22
-
Onder mijn knop favorieten staat al een tijdje Dg bouwen voor n00bs van de bekende auteur Floris D. http://home.wanadoo.nl/roeland_dilz/blaat/dg.htm
Hoewel ik zat projecten heb liggen die eerst af gemaakt moeten worden , had ik toch zin om iets nieuws te beginnen. dus aan de slag met de NS D2114. Piko E onderstellen heten in nul OSM open goederen wagens, en daar heb ik er drie van, dus de minst leuke, met remmershuis uitelkaar gehaald.
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08456.jpg)
De lengte van dit onderstel klopt echter de radstand niet. In het andere draadje over de stalen DG werd al gewaarschuwd dat het ombouwen lastiger strak te krijgen is dan gedacht.
Het verlengde stukje chassis waar het remmershuis zit wordt er tussenuit gesneden en aan de andere kant van de wielophanging weer terug geplaatst.
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08458.jpg)
(te zien aan de linker kant) en om de zaak bij elkaar te houden heb ik een dus plaatje geel styreen over de hele lengte van de bak geplakt
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08460.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08459.jpg)
Is een rot klusje maar je hebt dan gelijk een lekker gedetailleerd onderstel.
Daarna de tekenigen van floris via autocad een beetje bewerkt en op de juiste schaal afgedrukt en met plakband op het styreen geplakt, dat scheelt een op overtekenen op het styreen en snijden maar...
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08462.jpg)
Wie nog informatie of foto's heeft van het originaal, welkom!
-
Je hebt de foto gevonden in "de erfenis"?
Hier de tekening in 't NS materieelboek 1924 dat nu eindelijk online is *feestgedruis en knallen der kurken, 3 kusjes van de juf voor gert arkema die t door de scanner ragde*:
klikkerdeklik (http://s52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/NS%20materieelboek%201924/Hoofdspoormaterieel/D%20bagagewagens/?action=view¤t=20080109082922015_0006.jpg)
-
ha, dank!, da's handig voor het interieur
foto nog niet gevonden, er is twijfel welke strips met klinknagels moeten,
ik denk op de hoeken van de kar, rondom schuifdeur en uitbouwtje?
-
zoals al op de tekening vermeld, de erfenis bladzijde 83. Moet te vinden zijn toch? heb je de erfenis nog niet, haal m dan! ;D Onmisbaar fotoboek voor iemand die zelf weleens een rijtuigje bouwt.
-
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/index.jpg)
-
Je weet toch dat de onderstellen als kit te koop zijn.
MK had er nog 1 liggen voor 35 euries, dat is dan een compleet onderstel(dus met wielen,koppelingen,buffers) + een kaal onderstel, zodat je elke radstand kunt maken.
-
ha, dat wist ik niet. Maar iets kopen bij MK is niet eenvoudig :P
-
Vindt je? Ik vind dat MK redelijk snel levert, tenminste als een model al uit is.
Maar ik heb nog niet zo vaak wat bestelt dus veel weet ik er nog niet over.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Deze kit van de onderstellen had hij zo bij, laatst in Houten.
Als hij het niet meer heeft, is het altijd te bestellen, of via hem, of rechtstreeks.
-
och, die bestelde bierwagen wordt ook al een half jaar lang, deze week verstuurd....blijft dat ik vind dat ie leuke en mooie spullen maakt
-
Afgelopen weeks'avonds af en toe een uurtje aan de Dg kunnen werken, dus met de stripjes aan de gang en de twee uitbouwtjes erop. Ging boven verwachting makkelijk. Openingen voor de deurraampjes moet nog bijgewerkt worden, verre van strak. Ik twijfel nog over het U profiel, misschien is een maatje kleiner toch mooier
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08518.jpg)
Aan de andere kant de boel in de verf gezet en de tussenwanden gemaakt, evenals een zooi banken, stoel en tafel, en een rustieke vloer
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08513.jpg)
-
De binnenwanden waren in principe grijs, in het bagagegedeelte zeker. Leuk he, als dat dan weer zo leker op tijd gezegd wordt... ;)
-
Floris, zeker weten grijs voor de coupe? ik dacht een eenvoudig betimmeringetje om de ergste tocht tussen de goederenwagen-planken buiten te houden. tis overigens zo over te schilderen
-
uhm, de coupé kan best ongrijs geweest zijn, maar t bagagegedeelte was zeker grijs. Ook betimmering kun je grijs verden ;)
-
De Dg is even aan de kant geschoven voor een kit die ik al een flinke tijd in bestelling had staan, sterker nog besteld voor de zomervakantie om dan eens iets makkelijks te kunnen bouwen, en dan makkelijk in de zin dat niet alles zelf uitgezocht hoeft te worden en elk planknaadje zelf gekrast hoeft te worden.
De bekende kit van MK Modelbouwstudio:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/bierwagen/pr-k45011heinekenNS.jpg)
Deze wagen is in verschillende varianten te bouwen uit dezelfde doos, dus er blijven vrij veel onderdelen over, wat mij op het idee bracht om er dan nog maar een schratch te bouwen en op te leuken met de overgebleven geetste onderdelen. Na de hele styreen molen bij harlaar overhoop te hebben gehaald: gevonden de juiste plaat met plankprofielen, 10 delen op 2,5mm, exact gelijk aan die van MK(geheim van de smit?) De plaat is 0,5mm dik dus aan de achterkant een vlakke plaat van 1mm gelijmd. De lengte gaat precies uit de breedte van de plaat(en draaien kan niet).
deze versie voor de kit:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/bierwagen/k45011p05.jpg)
en deze in styreen:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/bierwagen/k45011p13.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/bierwagen/DSC08551.jpg)
Het onderstel is eveneens van styreen, U profielen voor de langsbalken, maatje groter voor de bufferbalken en strips voor de secundaire balken, aangevuld met een paar schetsplaten met klinknagels en het ziet er beter uit als het gegoten onderstel van de kit, wat niet lukt zijn dan de klinknagels in de langsbalken bij de scheenplaten
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/bierwagen/DSC08550.jpg)
De kit van MK gaat makkelijk in elkaar, de hoeklijnen op de zijkanten heb ik weggevijld, deze worden vervangen door styreen, op die manier worden de hoeken veel strakker door dat de lijmnaad daaronder zit. Het voorgevormde messing dak zit vast met twee componentenlijn.
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/bierwagen/DSC08553.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/bierwagen/DSC08548.jpg)
overzichtje van de tweeling:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/bierwagen/DSC08554.jpg)
-
Nu de bierwagens staan te wachten opaanvullende onderdelen weer een beetje verder met de Dg. Wat mij nog niet duidelijk is, is wat er nou aan remwerk onder moet zitten?
-
gewoon normaal niks-aan-de-hand-remwerk, dus 2 blokken per wiel... niks speciaals aan verder zover ik weet.
-
dus die grote tank uit het midden maakt plaats voor de gastank, kleine tank in het midden hoort bij het remwerk, en die grote beugels voor de remblokken verwijnen ook( duitse constructie?
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08460.jpg)
-
uh... geen idee, voor dat soort feitjes moet je originele tekeningen hebben en die heb ik dus niet... alleen een materieelboekschets en een foto, dus daar moeten we t mee doen. Nou zal dit wagentje ook wel weer op het onderstel van een oud rijtuig gezet zijn dus het zal vermoedelijk nogal overeen komen met het remwerk van een C5.
-
Voor de 0 bouwers wat pagina's uit het boek Wagens en rijtuigen van de NS door J.G. Suijk, ooit CTM Zwolle, op www.spoorinfo.nl/remmen.htm
Onder een beremde wagen moeten in ieder geval zitten:
- hulpreservoir
- tripleklep
- remcilinder
- treinleiding (voor de samengeperste lucht)
en afhankelijk van de toegepaste rem, verstelinrichtingen met diverse handels aan de onder/buitenzijde:
- GP Goederentrein/Personentrein instelling
- LB Leeg/Beladen (tenzij wagen is voorzien van een automatische lastwisselkast)
- PM Plain/Mountain (vlakland/bergland)
met het benodigde stangenstelsel.
Tenslotte een loskleptrekker om het hulpreservoir te ontluchten.
Verder zit er een doorgaand trekwerk onder met in het midden van een wagen het voluutveerpakket. Een wagen wordt doorgaans via de koppeling NIET aan de bufferbalk getrokken (zou gezien de gewichten direct vervormen) maar in het midden via de aan het frame gemonteerde voluutveer. Bij ketelwagens en kuilwagens is wel sprake van een niet doorgaand trekwerk en vindt de trekkracht plaats op achter de bufferbalk aangebrachte profielen.
Modelspotter
-
modelspotter, zeer bedankt voor deze nuttige info!
volgens het materieelboek was de Dg uitgerust met een Westinghouse rem, dus er hoeft niet in mijn onderstel gesneden te worden
-
In hoeverre t onderstel van deze Dg aan al die modernere normen voldoet is maar de vraag, want de SS bouwden hun Dg's zoals gezegd op oude rijtuigonderstellen, de bak is uit 1911 of daaromtrent, maar t onderstel kan best uit 1865 zijn of zo... Het is dan later wel aangepast maar toch.
-
Floris, wat zie jij aan remwerk zitten op de beruchte foto in het boek? ;D ;
ook vangbeugels?
-
Vangbeugels zie ik niet... er is sowieso weinig van te zien, t is allemaal erg zwart en erg schaduw.
-
dat dacht ik ook, ik jank ze er af
-
Ach ja, veel maakt t niet uit ook... de dichte asbalansen vallen meer op en zijn ook fout, maar ach, er komen toch treeplanken voor en zo...
-
Dat heet toch 'beunen' of zo... ;)
Groet Jaap
-
jazeker! ;D ;D ;D ;D
zowel in nul als in h0 blijven het knakenbakkies
-
Nieuw project is een HSM veewagen met remhuisje.
tekeningetje uit het materieelboek:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/veeetekening-1.jpg)
en een plaatje van MK modelbouwstudio schaal h0:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/m181hsm.jpg)
Met behulp van bovenstaande schets werd een zo goed mogelijke tekening gemaakt, om e.e.a. zo strak en dus snel mogelijk te bouwen, basismateriaal styreen: plaat van 1mm met planken motief en de bekende stripjes, profielen enz. Foto's spreken voorzich:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08828.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08829.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC08832.jpg)
alweer wat verder: de bak zit geheel in elkaar, er zit een plak lood verstopt in de bodem, een tussenvloer voor de stevigheid. het onderstel heeft open balansijzers, bufferplaten en dwarsplaten. Remhuisje zit ook in elkaar, echter het pas maken (wordt nog een hele klus!)van het gedeelte wat op de het dak kan pas plaatsvinden als het dak er op zit.
Wel twijfel over de schetsplaten op de hoeken van de wanden, kom steeds meer aanwijzingen tegen dat deze pas in de NS tijd zijn aangebracht, wie weet meer?
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC09152.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC09154.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC09155.jpg)
-
updatetje:
gisteren aan de slag met spuitbusjes van Tamiya:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC09165-1.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC09156-1.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC09172-1.jpg)
-
gaaf ding! Moet er zelf ook nog steeds zo eentje bouwen maar dan gewoon n laf H0-MK-kitje.
-
Floris, gewoon doen! Maar waarom een kitje? Deze bouwt best makkelijk
-
e_p, misschien wel een domme vraag maar hoe kom je aan de "nieten" in
bijv. de U-balken? Zijn deze zo te koop, of breng je ze zelf aan?
Overigens, heel gaaf werk. Vind ik echt leuk om te zien (en misschien in de
toekomst ook nog wel zelf te maken).
Groet, Wim
-
wim, da's geen domme vraag,
er zijn verschillende mogelijkheden. De klinknagels in de u profielen is "nietenbaender 2mm" van Jurgen Moog,
(http://www.nullmobau.de/Bilder/umbauteille/14.jpg) (http://www.nullmobau.de/Bilder/umbauteille/15.jpg)
hoekprofielen zijn eckstutzen gekantet"; 0,3mm? etswerk. Jurgen Moog heeft trouwens een mooi assortiment onderdelen als oogjes, haakjes, hendels und Knotenbleche, enz. meestal niet duur en met een paar dagen uit duitsland in huis na bestelling. Overig klinkwerk diagonalen en schetsplaten is met een radeerwieltje uit de stoffenwinkel op 0,25mm styreen. Overigens , echte helden kopen losse messing klinknagels bij fohrman, stuk voor stuk gaatje boren en solderen. Heel fraai!
-
Dank je, ik ga eens neuzen op zijn site.
Groet, Wim
-
Naast de Dg bouw ik aan meerdere projecten. Ik gebruik dit topic als mijn vergaarbak.
Op dit leuke fotootje is ook een geinige zandwagen te zien:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/SHM_Locomotief-serie-6500.jpg)
Na wat zoeken zal dit bijbehorende tekeningetje moeten zijn:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/25786.jpg)
dus aan de slag: bodem is 3x 0,5mm, in de middelste laag zitten twee grote plakken messing.
stangenbuffers en aspotten: MK modelbouwstudio, buffer en koppelingsplaten Moog modellbau
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC09523.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC09521.jpg)
wordt vervolgd...
-
Op dit leuke fotootje is ook een geinige zandwagen te zien:
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/SHM_Locomotief-serie-6500.jpg)
Niet alleen dat, maar ook een loc met doorgehaald nummer. Vind ik toch altijd weer een bijzonderheid.
-
... Overigens , echte helden kopen losse messing klinknagels bij fohrman, stuk voor stuk gaatje boren en solderen. Heel fraai!
Ja, die is gek....dat doe je toch niet ;D ;D ;D
grt
Edwin ;)
-
Een tijdje terugben ik begonnen aan een Backertje in nul. Voor mij een eerste keer in messing dus het was maar afwachten of het zou lukken.
Etsplaatje zelf getekend, wielen van Slaters en een eenvoudige aandrijving van Romford voorzien van een klein motortje. Het hele ding bestaat uit drie delen, om het überhaupt voor elkaar te krijgen, en ook nog eens makkelijk met spuiten
Hieronder een paar fotootjes van de bouw tot nu toe:
(http://1.bp.blogspot.com/_J9ydtjbMFXU/TTilg8az66I/AAAAAAAAAnU/a2NpvmH0k5Q/s400/ns6600%2Bgeetst%2B1.jpeg)
(http://1.bp.blogspot.com/_J9ydtjbMFXU/TUQ2b5obOPI/AAAAAAAAAn8/NMJLNbllnRI/s400/DSC06390.JPG)
(http://3.bp.blogspot.com/_J9ydtjbMFXU/TUXc6NhrXyI/AAAAAAAAAoc/Wnu6_VDoTWU/s400/DSC06394.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-0GH21Wu4-bo/T5PQTppsWeI/AAAAAAAAAvk/z84FmB7vv4c/s800/IMG_3384.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-ycGffpNjj_g/T5PQUP2M3UI/AAAAAAAAAvw/anOWpj2oDRg/s800/IMG_3383.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-iSENTQD90FM/T5PQUm2QhHI/AAAAAAAAAv8/9lOBQmnlBK4/s800/IMG_3382.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-M2TfZMiETNE/T5PQVCE9-pI/AAAAAAAAAwI/OTXefzlMsGA/s800/IMG_3385.JPG)
-
Zo , dat ziet er perfect uit .
Voor welke maatschappij gaat hij straks dienst doen ?
(en kan ik al bestellen ;D)
-
Ik zie spoorse bufferbalken. SMWF-locje?
-
Ja, inderdaad smwf versie, snel gingen ze over naar de HSM en eindigde als de NS6600-6603
En Ronald, pas op, schaal 1:43,5!
-
Ik zie spoorse bufferbalken. SMWF-locje?
Staat ook op de bodem geetst... ;D (y)
-
Opletten was nooit mijn sterkste kant. Ach, dit is weer een mooie geruststelling dat het ook nergens voor nodig is ;D
-
Een ander project wat inmiddels bijna klaar is, op het spuiten na: Een Pola Maxi van een jaar of dertig oud verbouwen naar een oorlogsbuit wagen.
De rare stelbalken heb ik met de dremel verwezen naar de prullebak. Ook de bovenplaat heb ik dunner gemaakt, zodat de nieuwe stelbalken van 4,8mm passen. Dit komt ten goede aan de te korte U-profielen van de opbouw, want die vervangen vond ik te veel werk.
Verder verende buffers en metalen wielen aangebracht. De U-profielen zijn "scherp" gevijld en de meegegoten grepen verwijderd. Verder nog 8 euro geïnvesteerd in een Jurgen Moog ''Abdeckbleche Pola G10'' set en een set "'Laschen für Innenbefestigung'''
Links en rechts de nodige grepen uit messing draad gebogen, een wat uitgebreider verhaal op mijn blog
(http://img.photobucket.com/albums/v283/everaardt/nul/DSC03209.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-NsnJLYsIX5s/T7D9OxqW0YI/AAAAAAAAAw0/M6TagyKxV_E/s640/IMG_3483.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-FQiNPVqW4Cc/T7D9QTcyoPI/AAAAAAAAAxY/1YhaLfl3lTE/s640/IMG_3492.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-nURTpJGeliI/T7D-XAAl1aI/AAAAAAAAAxw/yJMxmWEb0s0/s640/IMG_3489.JPG)
-
Je hebt aardig de geest gekregen volgens mij. Maar dit project gaat zeker de goede kant uit. Voor mijn Frico wagen ben ik ook van deze basis uitgegaan. Ik heb toen ook de diagonale versterkingsprofielen weg moeten vijlen. Ironisch is het dan dat voor een ander Pola-Maxi projectje, een G20 verbouwen tot een Oppeln, die diagonale versterkingsprofielen er juist weer op moeten worden gelijmd. ;)
daar over binnenkort meer!
groeten,
Paul
-
het zijn dankbare karren, lekker dik en stevig, maar er moet wel VEEL aan gebeuren, en dan heb ik de bovenbouw niet hoeven verlengen. Ben nu weer bezig met de eerste Frico, geheel zelfbouw, de U-profielen op de zijkant zijn dan toch wel een stukje fraaier 8)
-
hier wat plaatjes van de frico kar. Kom ik net een paar geëtste hoekprofieltjes te kort
(http://1.bp.blogspot.com/--6uQRPRsf80/T7nrzmAT7BI/AAAAAAAAAyA/-vNW67IHMHI/s1600/IMG_3614.JPG)
(http://2.bp.blogspot.com/_J9ydtjbMFXU/SpGpadGxeWI/AAAAAAAAAak/m5OYijCuS1Q/s1600/DSC02005.JPG)
(http://3.bp.blogspot.com/_J9ydtjbMFXU/SgyGCoGaD2I/AAAAAAAAASA/tsj-gVG2Nfc/s1600/162011.jpg)
-
Zal je altijd zien. De opties zijn nu om zelf een paar hoekprofieltjes te snijden of herr Moog benaderen en geduldig wachten tot de bestelling op de mat ploft. Hij wordt wel zeer fraai zo te zien!
mvg, Paul
p.s. ik heb precies hetzelfde met opstaptreden van OSM en dat is véél erger, want die kan je niet los bijbestellen ;D
-
het word het laatste, de volle gifbeker dus ;D ;D ;D
-
Proost! ;D
Hier wordt ook nog flink doorgebouwd aan een Frico-kar. De Oppeln uitvoering dan. Basis is een Pola Maxi G20 met (uiteraard) een ander onderstel, een in lengte ingekorte bak, HSM roosters en versterkingsprofielen. Zie hier een plaatje van de tussenstand:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC02667_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC02667_6.jpg)
De lengte is niet uit de tussenruimte van de deur gehaald, maar - zoals het hoort uit de vlakken waar de roosters in zitten. Die horen iets korter te zijn dan de omliggende. Pokkenwerk, maar dankbaar. ;)
-
dat wordt weer een mooie kar( die kleur ook van die lima ;D ;D ;D)
kan mooi die alabastine spuitplamuur grijs over
-
Pola, geen Lima. Maar je hebt gelijk; het is bijna zonde om het semi-transparant-jaren-zeventig-oranje-bruin te gaan overspuiten. Staat toch in de planning. Jammer, maar helaas ;D
-
Hallo Paul
Vergeet je niet om het oude laadluik aan de rechterzijde dicht te maken.
Of komt daar straks het Rivella bord precies overheen??
Super zo. (y)
Er staan er bij mij ook twee in de wachtrij, maar met de Brawa,s op komst
wacht ik nog even met het afbouwen hiervan.
Tom
-
Hallo Tom,
Inderdaad komt daar het Rivella bord overheen, weer een probleem opgelost! ;D
Ik ben ook razend benieuwd naar de Brawa's, maar ik durf daar vast niet gelijk de zaag in te zetten. Met die oude wagens heb ik geen scrupules. Ik probeer het wel allemaal een beetje netjes af te werken zodat een Brawa en dit vehikel elkaar tenminste optisch verdragen wanneer ze in elkaar's buurt zijn.
mvg, Paul
-
Paul
Kijk of je de deur nog iets breder kan maken, deze is te smal.
Tom
-
én niet hoog genoeg. Feitelijk is de deur gewoon te klein. Dat zal wel komen omdat dezelfde deur is toegepast als in de G10. Enfin, ik zal eens kijken of ik er nog iets aan kan doen! Bedankt voor de suggestie!
mvg, Paul
-
maar ik durf daar vast niet gelijk de zaag in te zetten.
Wrom nie? Heb net een gloednieuwe loc gekocht, voor de kop.
De rest gaat de rommelbak in. Je wil eens wat anders bouwen hé ;).
De Pola wagon is wel verbeterd, je hebt eer van je arbeid..
-
Ik ben ook erg benieuwd hoe lang ik het vol zou houden Steef. Vast wel zeker drie weken. ;D
-
Goh? Das best wel lang.... ::)
-
wat nog wel een rotklusje is , zijn al die grepen en die lassen fur innenbefestigung weg vijlen ;D ;D ;D
-
wat nog wel een rotklusje is , zijn al die grepen en die lassen fur innenbefestigung weg vijlen ;D ;D ;D
Blijven jullie nou aan de gang? ;D
-
nee hoor, maar 't is nog een hele klus 8)
-
Vijf euro uitgespaard met twee uur werk :-X maar dit is wel veel leuker:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC02670_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC02670_8.jpg)
-
het Backertje van een tijd geleden en enkele pagina terug; met het mooie weer van de afgelopen week wat spuitwerk gedaan. Nog lang niet klaar maar alvast een paar plaatjes:
(https://lh6.googleusercontent.com/-tX8TZFplRiA/U0BSZ2FmTdI/AAAAAAAABMY/eda3_hBZKvI/s640/blogger-image--906490927.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-v4bzNqG0lo0/U0BSa67NXHI/AAAAAAAABMg/DW4wf8PvsWY/s640/blogger-image-2121435138.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-Axe3R0lsh_g/U0BSdL8894I/AAAAAAAABMw/SUL5A5J4H00/s640/blogger-image-1103995492.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-gR8YQgP7IMY/U0BSYgTHNTI/AAAAAAAABMQ/cJ5iK5KjJeg/s640/blogger-image-84348485.jpg)