BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Huup op 07 February 2008, 21:01:43

Titel: Beremd/niet beremd
Bericht door: Huup op 07 February 2008, 21:01:43
Hoe werden beremde en onberemde goederenwagens (als al) gecombineerd in een trein?
Bestonden er onberemde wagens met doorgaande remleiding?

Gr/H
Titel: Re: Beremd/niet beremd
Bericht door: Ries op 07 February 2008, 21:03:07
Ja
Titel: Re: Beremd/niet beremd
Bericht door: Huup op 07 February 2008, 21:08:33
Ongetwijfeld ook een bepaalde verhouding tussen beremd en onberemd?
Titel: Re: Beremd/niet beremd
Bericht door: Dolf44 op 07 February 2008, 21:11:40
Onberemde wagens mochten niet, zeker internationaal, als laatste wagen meelopen.
Titel: Re: Beremd/niet beremd
Bericht door: timtrein op 08 February 2008, 19:53:59
Ongetwijfeld ook een bepaalde verhouding tussen beremd en onberemd?
Met een remtabel kun je bepalen hoeveel procent geremd gewicht je ergens moet hebben (voor een bepaalde snelheid op een bepaald baanvak), en dan kun je uitrekenen of je trein genoeg geremd is (of er met samenstellen rekening mee houden).