BeneluxSpoor.net forum
		Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hanzelijn op 06 February 2008, 14:10:14
		
			
			- 
				welke soort ns treinen rijden van Amsterdam-Almere-Lelystad? en straks de hanzelijn. Zijn er ook foto's van dat tracject/gebied?
			
 
			
			- 
				Voornamelijk DD-AR, Plan V/T, en af en toe verdwaald er een ICM/IRM...
			
 
			
			- 
				Ik reis regelmatig op het traject A'dam - Almere.
Voornaamste treinen zijn:
- Mddm
- DD-AR + 1700
- Vlaflips
- PLan V
- Plan T
En soms een VIRM/ICM.
Daarnaast rijden er ook Plan V's en Plan T's maar die gaan naar Utrecht CS.
			 
			
			- 
				Wat dacht je van:
1855 met 7 x DDR ?
Imposant, hoor !
			 
			
			- 
				rijden er ook goederentreinen, zo ja welke? lees via google dat ze flevolijn/hanzelijn 4 spoors willen maken, dat gaat gevolgen hebben voor de stations?
			
 
			
			- 
				
Wat dacht je van:
1855 met 7 x DDR ?
Imposant, hoor !
DDR? je bedoelt zeker DDM-1.
			 
			
			- 
				
rijden er ook goederentreinen, zo ja welke? lees via google dat ze flevolijn/hanzelijn 4 spoors willen maken, dat gaat gevolgen hebben voor de stations?
Geen goederen, NOG NIET hooguit een trein met bouwmaterialen voor de Hanzelijn. Later als deze klaar is zal er wel goedrenvervoer komen, ipv Zwolle - Amf
			 
			
			- 
				
DDR? je bedoelt zeker DDM-1.
DDM-1 rijden niet naar Amsterdam :P
Als ze er nog rijden is het naar Schiphol via Duivendrecht.
De meeste DDM-1 stammen rijden nu op Hoorn - Amsterdam voor zover ik weet.
			 
			
			- 
				De eerste en laatste zin kloppen niet met elkaar. ;)
			
 
			
			- 
				Wel hoor dat kan best kloppen; als DDM-1 rijd op Lelystad-Almere-Duivendrecht-Schiphol, dan rijd het inderdaad niet naar Amsterdam in de zin van Amsterdam centraal vanaf de Flevolijn gezien waar dit topic over gaat.
En dan kan DDM-1 ook rijden op Amsterdam Centraal-Hoorn, maar dat heeft niks met de Flevolijn te maken.
Groetjes Michiel
			 
			
			- 
				
DDM-1 rijden niet naar Amsterdam :P
Leg eens uit waarom er net eentje onder mijn kantoorraam door kwam gereden dan? (t.h.v. de Dgr,  en ja, met passagiers)
			 
			
			- 
				Dgr = Amsterdam Dijksgracht ?
Waar zit dat ong. ?
			 
			
			- 
				
DDM-1 rijden niet naar Amsterdam :P
Als ze er nog rijden is het naar Schiphol via Duivendrecht.
De meeste DDM-1 stammen rijden nu op Hoorn - Amsterdam voor zover ik weet.
DDM 1 rijdt in de ochtend en in avond spits de sneltreinen/intercity's naar Amsterdam/Lelystad. Zie ze toch met enige regelmaat in Weesp in één keer doorrijden naar Amsterdam/Lelystad. ;D
Ook rijden ze inderdaad naar Hoorn en ook naar Breda. ::)
Dgr ligt tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Muiderpoort station. Daar staan nog wel eens rijtuigen of treinstellen achter een hek te wachten op wat er komen gaat.
			 
			
			- 
				Dijksgracht ligt tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Muiderpoort. Het is de sporenbundel waar ook de DE-2 van de HIJSM, de Plan V 419 en de Mat'54 766 opgesteld staan.
Jeroen
			 
			
			- 
				
Leg eens uit waarom er net eentje onder mijn kantoorraam door kwam gereden dan? (t.h.v. de Dgr,  en ja, met passagiers)
Hoe weet je dat ie uit Almere kwam dan ;)...
Is je baas wel blij met jou dan, als je al helemaal er op let dat er mensen in zitten  :P
Maar voor zover ik weet, rijden de meeste DDM-1 stammen op Hoorn - Amsterdam.
Gerust zal er of het in de spits is of niet, ook wel eens een DDM-1 op Lelystad - A'dam rijden.
Net zoals een VIRM en ICM :P
			 
			
			- 
				Hij reed op het buitenste spoor (en dat is het reguliere spoor vanaf Lls/Amr), daarbij vallen mensen in de trein echt wel op, en of m'n baas blij met me is, kan me niet zoveel schelen.
			
 
			
			- 
				Ja, maar er is een wezenlijk verschil tussen dagelijkse inzet (dus planmatig) of incidenteel. By the way, ik heb geen idee of ICM en VIRM momenteel planmatig naar Lelijkstad rijden, maar het is al jaren zo dat DDM-1 in de spits de mensen van / naar de polder vervoerd.
Daarnaast rijdt DDM-1 ook tussen Amsterdam en Enkhuizen en tussen Amsterdam en Breda. (Beide diensten planmatig).
Jeroen
			 
			
			- 
				Laat ik het zo zeggen...
Deels van mijn tijd woon ik van de week in Almer en deels in Alkmaar.
Ik reis dus geregeld met de trein.
Voor de laatste wijziging in de NS dienstregeling, reden er dagelijks en op ieder uur door de weeks: MDDM, DD-AR, DDM-1, Plan V, Plan T op het traject.
Tegenwoordig is het grotendeels: MDDM, DD-AR, Vlaflip, Plan V, Plan T.
En in de spits dus DDM-1.
Voor de rest verdwaald er zo nu en dan een ICM of VIRM.
			 
			
			- 
				Ook VIRM komt volgens omloop in Lelystad. Het gaat dan wel om één van de eerste treinen s'morgens. En aan het einde van de dag als ledig mat naar Lelystad voor opstel/schoonmaak.
ICM komt er alleen als er weer eens wat gebeurd is. En dat is alleen als de omloop verstoort is. ;)
			 
			
			- 
				probeer foto's te vinden van deze lijn, kan tot nu toe niks vinden, alleen van de stations, maar zoek ook van de omgeving
			
 
			
			- 
				Even googlen vind je al wat.
En anders retourtje Lelystad kopen vanaf Amsterdam.
En niet vergeten je camera ;)
Het is vanaf Almere Oostvaarders naar Lelystad weinig bebouwing.. ;)
			 
			
			- 
				Met uitzondering van Koplopers, doen alle materieeltypen dienst op de Flevolijn in de reguliere dienstregeling.
Plan T en V in de spits stoptreinen Lelystad Amsterdam 4600 serie, IRM sneltrein in de ochtendspits van Lelystad via Duivendrecht naar Schiphol, DDM, DDAR, MDDM zowel op stop als intercity 3900 en 4300 serie, Sprinter de eerste vanuit lelystad naar Hoofddorp en 'savonds stopperen vanuit Amsterdam.
Jaren geleden zelfs Trek-duw benelux gehad in de middagspits en Duitse IC bakken (Berlijn expres) in de ochtend spits!
			 
			
			- 
				Inmiddels zijn sinds het wijzigings blad van 7 april de drie stammen DDM-1 van de enkhuizer lijn af en is dit als het goed is geruild tegen 6 stammen DDAR van de Flevolijn. Er zal dus een groot aantal diensten extra op deze lijn door DDM-1 gereden gaan worden.
Voor de Hanzelijn zal er denk ik voornamelijk ICM of VIRM gebruikt gaan worden denk ik zo. 
			 
			
			- 
				Als hij 25 Kv AC wordt, alleen VIRM. Die zijn daarop voorbereid, en kunnen makkelijk omgebouwd worden. Hopelijk trekken ze dan wat harder weg :P
			
 
			
			- 
				Ik woon zelf in Almere.
In de spits
In de avonduren (rijdt gemengd met dd-ar)  en 1 dienst 's ochtends vroeg rijdt er een vlaflip.
De spits intercity's naar amsterdam en schiphol worden gereden met DDM en IRM.
Stoptreinen in de spits naar amsterdam en schiphol worden ger
Buiten de spits
Stoptreinen naar Amsterdam en Schiphol worden gereden met  DD-AR.   
Intercity van oostvaarders naar utrecht worden gereden met DD-AR of mat'64.
Intercity naar a'dam cs, lelylaan, schiphol wordt gereden met DD-AR of DDM.
toekomst
Wanneer de lijn wordt doorgetrokken. Gaan er IRM's standaard rijden als Intercity's (heb ik in een folder gelezen die we thuis in de bus hadden gekregen mbt hanzelijn)
En in de nieuwe dienstregeling worden er standaard sprinters ingezet tussen Almere Oostvaarders - Amsterdam- Zaandam en uitgeest
			 
			
			- 
				
Wanneer de lijn wordt doorgetrokken. Gaan er IRM's standaard rijden als Intercity's (heb ik in een folder gelezen die we thuis in de bus hadden gekregen mbt hanzelijn)
In folders laten ze altijd het nieuwste materiaal zien.