BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Wim Ros op 05 February 2008, 21:54:22
-
Daar komt tie dan... http://www.bilder-hochladen.net:80/files/5igw-a-jpg.html
Mvg
Wim.
-
Wel een aardige verandering :D
mvg,
Matthijs
-
Zoo, dat ziet er wel veelbelovend uit. Als ze de prijs nou een beetje drukken (zelfde als wat de IB's nu zijn...).... 8)
-
Ziet er geinig uit, ben benieuwd naar de prijs ;)
-
't is een design studie...
Maareh, wat moet ik nou met 32768 functies in een lok??
Kan dat uberhaupt met het DCC protocol ???
-
Volgens mij ontbreekt er nog 1 ding.
Het MFX protocol.
Ze zijn bezig om dit erin te mogen doen. (rechten bij Esu en Märklin)
Als ze dat lukt pakken ze weer een groot deel van de markt erbij.
Peter Kramer
Digitaalservice.nl
-
Het gaat dus over verbeteringen aangaande het bedienings gemak.
De nieuw gebruikte technologie zal waarschijnlijk ook de spontane resets tot het verleden maken.
Verder zie ik geen verbeteringen
jij wel Wim?
-
Henk, moet er dan iets verbeterd worden?
Het is nog maar een ontwerp studie, dus het kan nog alle kanten op, maar ik dacht ik plaats deze worst ook eens. Andere bedrijven houden ons ook al jaren een worst voor, dus bij deze.
Mvg
Wim.
-
Henk, wat dacht je van het kunnen aanroepen van hoger genummerde functies?
En met het steeds meer verdwijnen van RS232 aansluitingen is de USB ook wel handig. Alleen moet software zoals Koploper daar dan wel mee overweg leren gaan.
-
Mooi, klassiek design 8)
Spreekt me meer aan dan die 'gaming consoles' van Viessmann en ESU ;D
@Dirk
Al die USB interfaces komen met virtuele com-port (RS232) drivers. Dus koploper weet niet eens dat ie aan een USB poort hangt.
Grtzz,
Karst
-
Wim Ik zou op het moment in de functionaliteit ook geen verbetering weten, behalve dan het spontane reset gebeuren. Over 5 jaar waarschijnlijk wel ;D
Dirk Voorziet ongetwijfeld in een behoefte, zij het dat ik dit onder "bedieningsgemak" rekent.
-
Wordt er ook een 3-daagse cursus bij gedaan? ;D
Wordt wel afwachten naar de eerste (positieve) besprekingen alhier.
-
Leuke designstudie. Hoop niet dat dit de aangekondigde software update naar 2.0 in de weg gaat staan. Dan heb ik in ieder geval die f9-f12.....
Voor het overige kan ik me nog wel even behelpen....
Hans
-
Hoi,
Modern in een oud jasje, dat concept. Ziet er niet zo strak uit als een ECOs maar functionaliteit is wel belangrijker.
Opmerking: Als ik het verder zo lees hebben ze bij uhlenbrock ook meteen hun Sx-compatabiliteit ten grave gedragen. Het hele protocol wordt niet genoemd in het concept. Dat maakt de centrale voor de spoor N rijder niet bepaald interessanter, ze hadden beter een volledig Sx-protocol (dus incl. Sx-bus) kunnen toevoegen. Hadden ze in dat opzicht ook weer een streepje voor gehad op hun concurrenten.
Robert
-
Robert stel het ze voor, ze zijn nu toch aan het ontwerpen.
Mvg
Wim
-
Ik ga vast een brilletje aanschaffen om al die kleine symbooltjes op deze worst te zien!
@ wim: als deze worst nu kortsluiting krijgt wordt het dan een rookworst ???
-
Han, die symbolen zijn ten allertijden groter dan op menig mobieltje. Daar klacht ook niemand over.
En Han, we zullen wel zien wat het wordt. Als het net zolang moet duren als bij Viessmann, of Märklin, dan moeten we nog veel geduld hebben. Of als met V2.0 van de IB interne software.
Mvg
Wim.
-
idd , die software update die niet kwam was de main reason om mijn IB de deur uit te doen. >:(
-
Ik vraag me af: wat moet ik onder "Modellzeituhr" verstaan???
-
das niet zo moeilijk: een modeluur verloopt sneller dan een gewoon uur in tijd gerekend. Betekent dat je een dienstregeling kunt opzetten voor je baan.
Op je baan is een trein nl altijd sneller pweer terug op zijn uitgangspositie dan in werkelijkheid. Door de tijd te versnellen kun je toch een exploitatie doen als bij het grootspoor.
-
Overigens : ik vraag me af of Intellibox nog wel intellibox mag heten?
http://www.lantronix.com/device-networking/external-device-servers/intellibox-io.html
Daar staat een erretje van merkregistratie.
-
idd , die software update die niet kwam was de main reason om mijn IB de deur uit te doen. >:(
Dat zal nooit voor mij de rede kunnen zijn, als het gaat om de functies 9..12, dan kun je die oplossen door gebruik te maken van de function mapping mogelijkheden van de decoder. Dit mag geen probleem zijn. Via LocoNet zijn de functies 9..12 aan te sturen, alleen moet de treinbesturingssoftware het ondersteunen, meer niet.
Mvg
Wim.
-
Afwachten wat het wordt. Het gaat kennelijk vooral om een gebruiksvriendelijker bediening en dat zou zeker een verbetering zijn.
Er wordt niet gesproken over Railcom, Selectrix of de S88.
Railcom zal wel via Loconet kunnen verlopen en ik denk dat Uhlenbrock heeft geconcludeerd dat de meeste Selectrixrijders toch liever een apparaat van een Selectrixspecialist kiezen.
Het weglaten van de S88-bus zou wel lef zijn.
-
Overigens : ik vraag me af of Intellibox nog wel intellibox mag heten?
Daarom heet ie ook "Intellibox II" 8)
En als je goed kijkt, heeft Lantronix de naam IntelliBox geregistreerd (als zij dat al hebben gedaan, misschien mogen ze de door een ander geregistreerde naam zo gebruiken....)
-
In deze designstudie hinken we nog wel een beetje op twee gedachten: een groter scherm, maar nog steeds veel losse knopjes met dubbele functies. Het zou meer van deze tijd zijn als ze meer knoppen zouden vervangen door een (nog) groter aanraakscherm. Je kunt dan met een goed interactie-ontwerp de bediening gebruiksvriendelijker maken dan nu het geval is.
Enfin, we zullen morgen eens kijken in Neurenberg of het ding er staat.
Grtn,
Huib Maaskant
-
Het weglaten van de S88-bus zou wel lef zijn.
Iets dergelijks wordt ook door Viessmann gedaan, alleen in iets mindere mate.
Die ondersteund maar 10 s88 modules ipv de gebruikelijk 32 modules.
(Zie bij de commander onders faq's laatste pagina)
En die bedenkt weer een ander soort terugmelder(zie faq's 1e pagina), hoeveel verschillende soorten willen we hebben en ieder merk ondersteund dan zeker weer alleen zijn eigen type.
-
Precies. Dat is een beetje de makke van het ontbreken van een echte standaard voor een databus in zowel Motorola en DCC. Iedereen gaat het wiel opnieuw uitvinden en wil dat je hun decoders gaat gebruiken. Dat is echt niet meer van deze tijd. Loconet is zo'n beetje hetgeen wat nog het meest in de buurt van een databus komt. S88 is defacto de meest verbreide basis voor terugmelding. Ik zou zelf niet aan een standaard beginnen die een fabrikant echt voor zichzelf houdt; dan kom je je zelf later tegen als je weer eens een andere centrale wilt.
Grtn,
Huib
-
In deze designstudie hinken we nog wel een beetje op twee gedachten: een groter scherm, maar nog steeds veel losse knopjes met dubbele functies. Het zou meer van deze tijd zijn als ze meer knoppen zouden vervangen door een (nog) groter aanraakscherm. Je kunt dan met een goed interactie-ontwerp de bediening gebruiksvriendelijker maken dan nu het geval is.
Dat klopt als een bus Huib. Maar ik denk eigenlijk dat Uhlenbrock mikt op de groep die dat allemaal een beetje overdreven denkt te vinden. Onterecht overigens, wat mij betreft. ESU en Viessmann hebben duidelijk goed over de gebruiksvriendelijkheid van de bediening nagedacht en dat kun je met zo'n klein schermje niet evenaren.
-
Een tijdje geleden kon men toch op de site van Uhlenbrock een lijst invullen wat men graag zou willen in de toekomstige centrale.
Dan zal dit dan wel de uitkomst van zijn.
Persoonlijk vind ik het best een leuke "nieuw" apparaat. Maar er zijn dingen die mij meer aanspreken, die ik liever had gezien.
Mijn "oude" om ruilen voor deze "nieuwe"? Nee.
Dion
-
Hier zijn de niewigheden voor 2008/2009
zitten leuke dingen bij, zoals sound voor analoge en digitale baan. En de Servos.
http://www.uhlenbrock.de/3/I5BF73AB-005.apd/Neu2008d.pdf
Mvg
Wim.
-
Het ziet er leuk uit. En qua design is het beter dan die speeldozen zoals de Ecos en CS.
Van mij had er dan ook wel gelijk een kleurenschermpje in gemogen i.p.v. dit veredelde monochrome LCD display.
Verbeteringen (gewenst): geen spontane reset meer, gebruikersvriendelijker programmeren van decoders (b.v. ook via de USB poort op de PC), directe toegankelijkheid van de modes (dus niet meer door x maal dezelfde toets in te drukken).
Geen rare bugs meer zoals leds die niet oplichten en dat pas weer gaan doen na een onsamenhangende handeling of het inpluggen van een FRED.
-
Rare dingen he die Intelliboxen.
Rene, ik denk dat jij last hebt van een intern contact probleem. Even de box openen, en de beide printen die met connectoren verbonden zijn, los nemen en opnieuw samenvoegen. Dan zijn de problemen waarschijnlijk de wereld uit.
Mvg
Wim.
-
gebruikersvriendelijker programmeren van decoders (b.v. ook via de USB poort op de PC)
Rene,
Dat kan nu ook al met de IB. Met een usb-rs232 kabeltje en geschikte software, zoals de software van JMRI (loconet, gratis) of Lokprogrammer van Freiwald (P50X, commercieel). Beide kunnen overweg met de JMRI decoderdatabase. Ik gebruik zelf de software van Freiwald. Met één druk op de knop een decoder uitlezen , parameters veranderen en ook met één druk op de knop weer terugschrijven.
Hans
-
Navraag op de stand van Uhlenbrock in Neurenberg leverde gisteren weinig nieuwe info op over de Intellibox II, alleen dat het apparaat hoogstwaarschijnlijk pas komend jaar beschikbaar zal zijn.
Marc
-
Navraag op de stand van Uhlenbrock in Neurenberg leverde gisteren weinig nieuwe info op over de Intellibox II, alleen dat het apparaat hoogstwaarschijnlijk pas komend jaar beschikbaar zal zijn.
Marc,
zie ook de tweede bladzijde in de link van Wim op blz 2, ("Vorankündiging 2009)...
http://www.uhlenbrock.de/3/I5BF73AB-005.apd/Neu2008d.pdf
Mvg Tinussie.
-
Navraag op de stand van Uhlenbrock in Neurenberg leverde gisteren weinig nieuwe info op over de Intellibox II, alleen dat het apparaat hoogstwaarschijnlijk pas komend jaar beschikbaar zal zijn.
Marc
En daarna volgt Fleischmann met de Twin Center II???!! ;D
-
Ja, en de Piko Box.
Mvg
Wim.
-
Van de week gemaild met Uhlenbrock over de nieuwe Intellibox II. De vraag was : Ondersteunt de IB II ook de S88 bus. Hierbij het antwoord. NEE, alleen Loconet. Dus als ik wil blijven rijden met IB en dat wil ik wel vanwege de IB-Switch/IB-Controle, kunnen alle printen met S88 de deur uit. Wim bedankt. Dit zijn 10 printen en dus overstappen naar Loconet.
Bernhard Keizer, IB, S88, schaal N
-
...kunnen alle printen met S88 de deur uit. Wim bedankt...
Nog even een paar dagen geduld... het zou wel eens anders kunnen lopen dan jij nu denkt... :-X :D
Grtzz,
Karst
-
Wim bedankt. Dit zijn 10 printen en dus overstappen naar Loconet.
Geen dank Bernhard, maar niet in zak en as gaan zitten, een oplossing is aanstaande.
Mvg
Wim.
-
Hallo,
Wanneer is de oplossing aanstaande .
groeten,
Bernhard
-
Mits wat testen goed gaan, voor het einde van deze week.... :-X
-
worden wim zijn printen dan ook geschikt gemaakt voor gebruik via loconet ???
Of mep ik de plank mis hier 8)
-
Hoi,
Als je hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=9972.msg150278#msg150278) klikt kun je zien wat er speelde :)
Grtzz,
Karst
-
heb het gelezen karst jammer dat ik sinds kort een stel UH 63340 terugmelders heb gekocht >:(
maar goed een zeer nuttige print vind ik als loconetter
groetjes marco
-
En... wanneer komt deze? Begin 2009?
En wat zijn de voordelen vergeleken met de Intellibox-IR?
-
En... wanneer komt deze? Begin 2009?
En wat zijn de voordelen vergeleken met de Intellibox-IR?
Geen idee, we kunnen nog steeds niet in de toekomst kijken, ook uit het koffiedik is niet echt veel op te maken.
Mvg
Wim.
-
Ik dacht, misschien weten jullie iets, niet dus...
-
Ik zou zeggen, hou de site van Uhlenbrock in de gaten. Als er echt iets te melden valt dan is het daar.