BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: rard op 05 February 2008, 19:13:23

Titel: Standaard ICK stammen
Bericht door: rard op 05 February 2008, 19:13:23
Ben al aardig aan het zoeken geweest maar kan het niet echt vinden:

Wat zijn zo'n beetje de standaard stammen ick's die rijden/ hebben gereden achter een 1800?   ;D
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: WillemNS op 05 February 2008, 19:14:15
Bij ons meestal 11 rijtuigen, ik zou morgen wel kunnen kijken wat voor iets het is, meestal met 2 A's erin, de rest B en 1 BDK

Willem
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Steven op 05 February 2008, 19:16:53
lok+b a b + b a b + b BD + b a b als die de andere kant op rijd is het andersom.

Groeten
Steven
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: rard op 05 February 2008, 19:21:27
bestaan er ook kleine stammetjes ick's met 5 á 6 rijtuigen? :)
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: NS 1100 op 05 February 2008, 19:22:53
Ja, als ledig materieel tussen werkplaatsen. ;)
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Ries op 05 February 2008, 19:58:06
Tijdens materieel tekorten, kan het voorkomen dat ze een setje van drie eraf halen. Heb ook weleens een stammetje van 7 rijtuigen mee gekregen en dan zat daar geen BD bij, goed nieuws dus, voor de modelspoordert.
1800 + 7 rijtuigen is realistisch in te zetten, op het traject DenHaag -Venlo!
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Luc op 05 February 2008, 20:12:01
Het is sowieso mogelijk om de ICK-rijtuigen bont in te zetten, want ze rijden pas enkele jaren in BAB- en BBD-stammen.
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Rick op 05 February 2008, 21:19:25
Bij ons meestal 11 rijtuigen, ik zou morgen wel kunnen kijken wat voor iets het is, meestal met 2 A's erin, de rest B en 1 BDK

Willem
ICK heeft geen BKD's, alleen BD's. ICR had de BKD's. :)
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Esperopt op 05 February 2008, 22:02:13
Volgens mij zijn ze heel erg bont in te zetten. Vandaag twee keer door Zwolle en Amersfoort. Loc (1700?) + aantak ICK's + daartussen een zelfde soort rijtuig in db/ic kleuren?


Aks ik weer ga vergaderen in Utrecht neem ik m'n toestel mee, foto's zijn waarschijnlijk een stuk duidelijker dan mijn omschrijving.

Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Lars Smelter op 05 February 2008, 22:12:29
Ik zag ook een 1700 + ICK's in Zwolle? Die rijden doorgaans op Amsterdam - Amersfoort (Deventer). Zijn leuk om na te bouwen!
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Julius op 05 February 2008, 22:24:10
Dat zijn zeer waarschijnlijk uit Duitsland afkomstige IR-bakken, die in Nederland als ICL worden aangeduid. Deels zijn ze overgeschilderd, er zijn ook nog exemplaren die in de oude kleuren lopen. Soms loopt er een ICK BD (bagagerijtuig) mee in deze treinen, verder worden de IR-rijtuigen aangevuld door een tiental geel/blauwe EC-rijtuigen Avmz 111.

Julius
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Machinist Johan op 23 May 2008, 16:52:18
hoi,

ik zag vandaag een trein voorbij rijden met ICL rijtuigen. er zaten 2 1ste klas ICR rijtuigen tussen. zijn er te weinig 1ste klas ICL of is het wat anders
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: martijnhaman op 23 May 2008, 17:42:43
Er zijn inderdaad te weinig eerste klasse ICL-rijtuigen, waardoor er momenteel 4 ICRm-rijtuigen worden ingezet in deze treinen. De ICRm-rijtuigen zijn nog niet verbouwd tot treinstelmodus. Ze hebben dus nog geen drukknoppen om de deuren te openen, maar nog handgrepen.

Martijn
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 23 May 2008, 19:07:57
Ik merk in dit topic weer dat ICK en ICL aardig door elkaar word gehaald terwijl ze eigenlijk simpel uit elkaar te houden zijn:

ICK heeft geen geen airco met gewoon ventilatoren op het dak en bij ICK kunnen alle ramen op. Verder heeft ICK zijgang coupés met 6 zitplaatsen in de 2e klas en 9 per dubbele coupé in de 1e klas. ICK heeft blauwe banken in de 2e klas en rode stoelen in de 1e klas. Alle ICK rijtuigen kwamen blauw/geel bij NSR in dienst. De BD rijtuigen hebben naast één balkon een extra balkon met dubbele draaivouwdeuren met een fiets/rolstoel afdeling.

ICL heeft wel airco waardoor de helft van de ramen van de ex. IR rijtuigen niet open kunnen. De ICL rijtuigen hebben deels zijgangcoupés met 2 openafdelingen in het midden er tussen. ICL heeft ook aparte zitplaats indelingen 5 zitplaatsen per zijgang coupé in de 2e klas. ICL heeft groene stoelen in de 2e klas rozé/paars achtige in de 1e klas. ICL rijtuigen met fiets afdeling hebben geen extra deuren, alleen op het fiets balkon draaivouwdeuren met een extra wegklapbaar stuk zodat rolstoelen er ook in passen. ICL heeft ook geen dakventilatoren. De Avmz111 rijtuigen van NSI worden ook onder ICL gerekend deze zijn het snelste te herkennen aan de schortplaten onder de rijtuigbak. Verder kunnen bij de Avmz rijtuigen bijna geen ramen open.
De ICL rijtuigen kwamen op de Avmz's na in dienst in de ICE en IR huisstijl, inmiddels is het grootste deel geel/blauw.

Ik zou zeggen laten we het hier verder bij ICK houden omdat er over ICL al een topic (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=4421.0) loopt.

ICK rijd nu bijna alleen maar op Den Haag-Venlo, maar is in het begin ook op andere verbindingen ingezet.

Groetjes Michiel
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Olaf op 23 May 2008, 19:14:06
Nog simpeler: ICK zijn die bakken met dat verschrikkelijk verbleekte geel, ICL zit nog netjes in de lak ;)
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 23 May 2008, 19:25:23
Ja maar spuit hem over en dat verschil is weg, de andere verschillen blijven dan wel gewoon bestaan ;)

Groetjes Michiel
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Julius op 25 May 2008, 21:12:08
ICL heeft wel airco waardoor de helft van de ramen van de ex. IR rijtuigen niet open kunnen.
Die IR-rijtuigen hebben geen klimaatbeheersing, de Avmz wel.
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: obicham op 31 May 2008, 03:13:40
De plannen zijn dat ICK `s A  vanaf volgend jaar in de mottenballen worden gezet.
De B wordt er dan naast gezet

Ben benieuwd wat we ervoor in de plaats krijgen.
Hoop iets onderhoudvriendelijkers.
onderhoud icrm bab ong 4 uur incl herstelling met 1 man
onderhoud ick bab incl herstelling met een beetje pech 8 uur met 2 man.
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: ES44C4 op 11 August 2016, 20:05:02
Roemenië 2014:

https://www.youtube.com/watch?v=L1jZ8Hoj114
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: ruudns op 11 August 2016, 20:08:06
 ??? gaan we de vluchtelingen nu zelf ophalen ;D.
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: Thom op 12 August 2016, 00:08:08
Dan zijn ze al 2 jaar onderweg ;)
Titel: Re: Standaard ICK stammen
Bericht door: dwem op 12 August 2016, 15:37:14
Langste trein ter Wereld II?

Dirk