BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: bernhard67 op 30 September 2019, 10:42:11
-
Hallo
Sinds paar weken ben ik gestart met nieuw spoor nul project Vlieringheim op zolder wat een soort van BW gaat worden voor Stoomlocs. Vlieringheim zal bestaan uit totaal 4 module bakken waarvan drie bakken 1 meter lang en 60 cm breed zijn, de vierde module bak is 1,10 lang en 50 cm breed hier komt alleen een wissel op te liggen plus een dubbele lokloods is mijn bedoeling.
Er komt op de module bak dubbel spoor te lopen waarvan 1 spoor lange een klinker weg zal lopen aan het begin van klinker weg komt een kolenbunker te staan . Aan de achterkant is mijn idee om iets van een viaduct te maken waar een dubbele spoor zal lopen het eerste spoor zal doorgaand worden en tweede spoor is er voor om een stoomlok weg te kunnen zetten. Ook zal er een stuk muur gaan komen met daar boven op wat stadhuizen.
Ik ben van plan om alle gebouwen compleet zelf te gaan bouwen via een laag budget dus zullen er geen duren gebouwen op komen te staan.
(https://up.picr.de/36880353dv.jpg)
Voor mij is dit gewoon voor de komende winter maanden 2019/2020 en 2020/2021 mijn hobby project en zal het een groot diorama /kijkdoos gaan worden.
tot zo ver dit berichtje.
Met spoorde groeten,
bernhard
-
Hallo,
Ik ben dus begonnen met experiment van de muur deze gaat ongeveer 16 cm hoog worden voor de muur komt dus het afbuigende spoor te lopen wat uiteindelijk ook weer dubbelspoor moet gaan worden die na de Lokloods toe gaat lopen. De muur is nog steeds verplaatsbaar aangezien ik deze niet vast gelijmd heb op het hout aangezien de modulen bakken nog in de verf moeten worden gezet voor dat er rails op gaat komen.
Op de foto staan twee automodellen op de plek waar ze nu staan komt een stuk klinker weg te lopen . hierdoor krijg je straks effect dat als er een stoomlok langs komt te staan een mooi gezicht gaat worden. Bij de auto modellen komen dus straks wat mensen te staan met fototoestellen .
(https://up.picr.de/36880377uf.jpg)
Er zullen geen rangeer bewegingen plaats vinden met goederenwagons aangezien daar gewoon geen ruimte voor heb wel zal de rails zo worden neer gelegd dat mochten de bakken ooit ergens keer in de toekomst worden neer gezet op een show er aan beide kanten een bak aan gezet kan worden om dan wel met kolenwagens te kunnen rangeren.
Het sporen plan wordt zo ontworpen dat er wel genoeg bewegingen plaats zullen vinden met stoomlocs waardoor het wel afwisselend zal zijn.
Het rails waar ik voor gekozen heb is dit keer geen Lenz rail systeem maar heb een keuze gemaakt voor Hegob aangezien het mooier gezicht is om grote stoomlocs over de Hegob wissels te zien rijden dan over de Lenz wissels.
Als alles volgens plan verloopt dan zal ergens in december de eerste rails op de module bakken liggen en kan er misschien al beetje met stoomlocs heen en weer worden gereden. Het project Vlieringheim zal niet snel gaan aangezien het voor mij bijzaak is. Königshofen blijft voor mij natuurlijk het hoofdproject alleen is het in de wintermaanden qua temperatuur gewoon te koud om daar in de schuur en in de buitenlucht mee bezig te zijn. Vind het eigenlijk gewoon zonde om de stoomlocs in de wintermaanden in een vitrine stil te hebben staan vind het gewoon veel mooier gezicht als ze in beweging zijn.
tot zo ver dit berichtje
Met spoorse groeten bernhard