BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: M. Regensburg op 12 August 2006, 23:26:36
-
Hallo medemodelspoorders,
Wie van jullie werkt net als ons met viessmann bovenleiding en heeft voor ons een voorbeeld van hoe je bij wissels te werk kan gaan.
We hebben een eeuwigheid geleden wel het handboek besteld maar nog steeds niet binnen en zijn nu op de baan op een bepaald punt belandt dat we bij een wissel komen.(dit zal straks nog veel meer gebeuren maar dan hopen we het handboek eindelijk te hebben).
De situatie is als volgt:
We hebben twee wissels met de afslaande benen aan elkaar liggen.
Nu komt dus van alle vier de kanten de bovenleiding aan.
Er hoeft alleen maar bovenleiding te komen van het ene spoor naar het andere.
De bovenleiding hoeft niet te kruisen.
O, ja het is geen werkende bovenleiding (we rijden digitaal)
Wie o wie helpt ons uit de brand met een tekening, schetsje of scan uit het boek.
In ieder geval harstikke bedankt
Spoorse groeten,
Michael Regensburg
-
Misschien een kijkje buiten op het station wil ook wel eens helpen. Het Sommerfeld boek is ook erg handig trouwens. Daar kan je ook goed zien hoe de bovenleiding inelkaar zit.
Succes
-
Bekend probleem.
Ik heb een paar maanden op die map gewacht. (de HO versie dan)
Weet niet of het trouwens toegestaan is om copie's hier te plaatsen
ivm copyright.
Maar ik heb ook de HO en niet de N versie dus volgens mij is dat toch weer net ff anders.
-
Ik ben in het gelukkige bezit van de map (al veel van opgestoken). Ik kan wel een scan maken en naar je toe mailen.
De map is echt een aanrader (zeker als het gaat om wisselstraten), maar als het lang wachten is op de levering dan is dat erg vervelend.
Je krijgt 2 scans dan toegestuurd. In de map noemen ze dat de "standaard' en de "profi" versie.
Succes met het aanleggen.
Rien
[Edit] Ik zag te laat dat je N-spoor rijdt. Ik heb dus alleen de map voor H0. Nu heb ik in de catalogus gekeken van Viessmann en ik denk dat er geen verschil zal zijn in aanleggen. Het systeem is namelijk is bij H0 en N hetzelfde.
-
Hebben intussen een copie van de desbetreffende situatie uit het handboek van iemand gekregen.
Dus ons probleem is opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de adviezen.
Groet,
Michael