BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: Menno 1846 op 01 February 2008, 15:54:36
-
Ik zit met een brandende vraag:
Hoe krijg ik de Piko Hondekop nr 343 omgenummert naar 386 (NSM stel) zonder dat je kan zien dat er een verandering heeft plaats gevonden??
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Greetz:Menno
-
Menno, kijk eens hier (iets naar beneden scrollen):
klik klik klik (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=1809.msg24037#msg24037)
Er is (bijna) niets van te zien. Ik moet nog een laagje transparante lak aanbrengen ter fixatie. Waarschijnlijk is er dan nog minder van te zien. Voordat ik ging schuren heb ik plakband rond het nummer geplakt, zodat er zo min mogelijk beschadiging ontstaat.
Maarten
-
Bedankt,
Nou is de next question waar verkrijg,bestel ik dat nummer?
En is er eventueel nog een andere mogelijkheid?
Ik houd me open voor meerdere suggesties en tips.
Dan kan ik zelf zien wat mijn het handigste af zou gaan.
Ben niet zo'n super doe het zelfert met treinen!! ;D
Greetz:Menno
-
Van plan G naar plan Q dus.....
Ik heb het tegenovergestelde gedaan: van plan Q (381) naar plan G (348), met het verschil dat dit wel hysterisch verantwoord is.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1023.jpg)
-
Frank jou modellen zijn altijd een plezier om naar te zien!!
Dat zou ik dus ook willen.
T gaat bij mij om het omnummeren.
Heeft Frank mischien een tip?
Greetz:Menno
-
Heeft iemand een idee waar ik het nummer 386 en het schuurpapier met korrel 2000zou kunnen verkrijgen?
Greetz:Menno
-
Schuurpapier met korrel 2000 (van Tamiya) heb ik bij de modelspoorzaak gekocht.
Nummers heeft o.a. Kleinspoor.
Maarten
-
Ik heb contact gehad met kleinspoor.
Deze hebben alleen 368 in het bestand.
Knippen en plakken was de enige oplossing zeiden ze.
T gaat met name om het zwarte 4kantje met het nummer.
Greetz:Menno
-
Ff voor de goede orde; het NSM stel is toch een glaswolstel, en die van Piko een asbeststel?
Dan gaat vernummeren niet zo maar (op Frank z'n vinding na dan...)
-
t nummer staat toch op een los emaille plaatje? gewoon zo'n plaatje tekenen in paint en op de juiste grootte printen en erop plakken, eventueel éerst nog een laagje blanke lak erover zodat het een beetje glimmerig wordt. Moeilijkdoen is ook een kunst...
-
Was het glaswol niet DE vervanger van asbest?
@Floris:plaatje intekenen >scannen??<? Ik ben niet zo'n doet het zelfert met treintjes omspuiten/nummeren.
Ik waag me daar bijna niet of beter gezegt niet aan.
Greetz:Menno
-
IK zou er dan maar mooi 368 van maken ipv 386. De verschillen tussen de serie's Plan F, G en Q zijn behoorlijk groot. Of ga je gelijk de ramen en daken verbouwen?
-
Het was de doelstelling om er een 386 van te maken.
Sta helaas in de twijfel zo langzaam aan of ik wel verder ga.
Men zegt bij twijfel meestal.......
Greetz:Menno
-
Wat is de 368 nu weer voor een gek nummer?
PLan F/G/M liep van 321-365 en plan Q van 371-393.
Als je iets in de "museumsfeer" wil gaan doen adviseer ik je de 321 na te bootsen: die heeft in 1993 in de groene kleur afscheidsritten gereden voor de NVBS en is in 1994 gesloopt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img704.jpg)
321 Zwolle Rangeerstation, 25 november 1993
Derde pit zul je (nog) moeten ontberen. 321 is minder fancy dan de 348.