BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Joost. op 28 January 2008, 20:08:44
-
zo ik ben net nieuw op het forum en gooi er maar meteen een topic tegenaan.
ik zou wel graag willen weten wat voor schaal je rijd wat voor thema en welk land.
ik zal beginnen met meezelf ik rij voornamelijk HO SBB,BLS maar je kunt ook oostenrijks en italiaans materieel vinden bij mij.
de thema van mijn baan in aanbouw word een grote zwitserse stad als centraal punt daaromheen 2 kleinere dorpjes met de welbekende bergen etc.
ik heb ik nog een klein BEMO baantje van de RHB maar dat is meer een module van 2M bij 2M.
de rest is aan jullie.
EDIT:ik rij ook digitaal ben nog aan het kiezen tussen digital of systems beide sturings systemen in mn bezit.
-
H0, NS, alle tijdperken
beetje DB, stoomlocs (=museumlijnen)
IB + Koploper
voorbeeld station: Hengelo anno 1991 met de nodige aanpassingen/consessies.
mvg,
Sander
-
H0, alles zolang het maar in Nederland gereden heeft. Merendeel tijdperk V en VI.
Sinds kort ook digitaal :D
-
H0, 2-rail, digitaal DCC, NS, alles wat na de 2e wereldoorlog heeft rondgereden.
Nieuwe baan heeft als thema Betuwelijn / Betuweroute van Zetten-Andelst t/m de aansluiting op Arnhem/Nijmegen. Daar kun je zo'n beetje alles op kwijt: van oude dieseltjes tot containertreinen en -overslag en modern Intercity materiaal.
Hans
-
Ik rij 3 rail systeem en alles vanaf 1971 wat in Nederland heeft gereden of met een knipoog in te zetten is.
-
h0, tijdperk 5, nederland en Duitsland, 3-rail
of er moet eecchhtt iets heel moois uitkomen
-
Ik rij alleen maar NS van 1930 tot 1960, het liefste met NS stoomlocs. Merendeel gelijkstroom, maar langzamerhand de overstap naar digitaal DCC.
Gerard
-
2 thema's, de eerste in ontwerpfase, de tweede is juist gestart met aanleg.
1e. is Nederlands industriespooraansluiting eind jaren zeventig (marklin wisselstroom, digitale locsturing, analoge baanbediening). Schaal H0
2e. (aanleg) is een module met exacte nabouw van een halte van de Betuwsche Stoomtramweg Maatschappij (halte De Harmonie in Elst in ca. 1918), verdeeld over 2 bakken van 80x50 cm. De BSM reed met stoomtrams van Machinefabriek Breda (Backertjes) in een afwijkende asstand. Werps modelbouw levert een zeer kleine serie (3 stuks!) met de bijbehorende (eveneens afwijkende) goederenwagens waarvan er één loc met wagen naar mijn huis gaat. Analoog (evt. M. Weistra regelaar), schaal H0m
-
h0, 2-rail, nederlandse locs en personenwagons en treinstellen, goederenwagons van NED, DUI, ZWI. piko digitaal. vaste baan
-
Ik rij 3rail met Nederlands materieel (niet tijdperk gebonden gewoon wat ik mooi vind).
Mijn baan heeft als thema een niet al te groot kopstation in het westen van het land. Geinspireerd op het baanplan Zandhoek uit het Praktijkboek Modelspoorwegen.
mvg,
Matthijs
-
TP3 tot nu, Westduits en héél klein beetje oostduits.
Ecos + Koploper als besturing.
Railsysteem Piko + rocoline.
Thema is soort van Zwartewoud, maar daar valt nog erg weinig van te zien.
-
IK rij digital gelijkstroom,alle loks en treinstelen volgens het NS voorbeeld en wat buitenlands materieel wat in Ned. wordt toe gelaten
Cor
-
Ik rij H0 met trams op mijn modulebaan naar voorbeeld van een Duitse stad. Als ik even genoeg heb van mijn trams dan speel ik verder met mijn Marklin Spoor 1.
Groeten, Mark
-
Digitaal gelijkstroom. NS eigelijk alle tijdperken, maar vooral na de 2e WO en voor het vishakentijdperk is het mooist. Baan naar NL voorbeeld, beetje ouderwetsche stijl. ;)
Wesley
-
Hoi,
Hier mijn gegevens :P
Me modelbaan is niet gek lang terug voor een korte periode afgebroken i.v.m. verhuizen naar andere kamer, die moet ik eerst nog even opknappen. Na die verhuizing kan ik weer lekker verder bouwen :)
maar hier komen me gegevens :P :
systeem
- H0
- gelijkstroom.
- Digitaal (MultiMaus - Roco)
Baanplan
- Middelmatig station
- Kleine containeroverslag
- Kleine los plek voor ketelwagons op weg vervoer
Materieel
- Tijdperk IV - V
- NS
- ACTS
- Rail 4 Chem
Meer info is HIER (http://www.rkeijser.texel.com) te vinden.
Mvg
Romar
-
Hmm... Of ik kijk er overheen, of ik ben de 1e N-spoorder...
Dus bij deze:
Schaal N
Nederlands
Tijdperk (voornamelijk) V
Niet echt een vast thema, echter wil ik een paar dingen zien op de baan o.a: klein station, containeroverslag, klein rangeerterrein, dubbel sporig hoofdtraject en een stukje HSL.
Volledig gestuurd door zelfbouw apparatuur op een PC met Koploper en een booster na.
Groetjes,
Dave
-
HO 2rail
duits , van tijdperk 1 tot tijdperk 5
ns
zwitsers
in voorbeeld van een duitse stad
mvg jan
-
Laat ik mijn bijdrage hier ook maar zetten :
Systeem:
-HO
-Gelijkstroom
-Digitaal(Multimaus-Roco)
Baan:
-Kolencentrale
-Scrapyard
-Dorp
-Voormalig station
Materieel:
-Tijdperk 3-4
-Diesel
-CFL
-NMBS
-DB
Favoriete locomotief:
Reeks 77,80 en 52
Alexander
-
Hoi,
Allereerst de basisgegevens:
- N spoor
- N smalspoor (naar Rhätische Bahn-voorbeeld)
- Digitaal (Selectrix- Central Control 2000)
Een baanplan heb ik nog niet echt, ben ik nog niet uit. Wat betreft het materieel, Alpenverantwoord zou ik bijna zeggen (Zwitsers, Duits en een klein deel Oostenrijk), tijdperk is IV-V met het accent richting V.
Voor het smalspoor gebeuren ben ik aan het plannen, zelf denk ik aan Alvaneu op twee minimodules van 38 bij 15.
Voor het normaalspoor vermoedelijk een Duits-Zwitsers-Oostenrijks grensstation, maar echt ver ben ik nog niet.
Robert
-
Algemeen
N spoor
Nederlands jaren '90
In stedelijke omgeving
Techniek
Digitaal met IntelliBox
Peco 55 rails
Koploper
En de rest is maar net wat ik zelf gemaakt kan krijgen ;D
(en ik zou het nogsteeds fijn vinden als dergelijke zaken opgenomen zouden kunnen worden in je profiel)
m.v.g.
Mark
-
Algemeen:
H0 spoor, DCC
Duitsland TPII en dan alleen de stoomloks
toekomst:
kleine kolenoverslag
beetje industrie
heden:
bezig met de klimspiraal en schaduwstations
Techniek:
Digitaal met TwinCentre
ProfiRail
toekomst:
Koploper
met vriendelijke groeten,
Harry, die weer bezig is :D
-
Mijn baan (nouja.. nog niet echt)
h0 digitaal -analoog (1 lokje) lokmous 1 (tja..)
Tijdperk V ergens een dorp met een station in de bergen misschien ook wat industrie.
-
H0
Ecos en Koploper (ze werken nog niet samen)
Alles wat in Nederland rijd en heeft gereden vanaf de jaren 70 tot heden. (IV-V-VI)
Zolang het maar geel/grijs is, enkele uitzonderingen daargelaten.
Voorliefde voor TEE materieel.
Roco Profi rail
-
Algemeen:
H0, 2-rail
Tijdperk IV
Voornamelijk Zwitsers, met wat Duits materieel
Techniek:
Roco MultiMaus.
Fleischmann Modell-rails
-
ik zit met plezier al jullie reacties te lezen.
naar mijn ontdekking zijn er veel meer NL rijders dan ik had gedacht en na mn 1e forum dagf gelijk een succsesvol draadje gestart!
-
N spoor, wat ik mooi vind.
-
N spoor
Nederlands met een beetje duits stoom
analoog met systeem van meekeren
baan nog in opbouw.
ik zou het leuk vinden dat er een aparte N rubriek kwam ;D ;D
mvrg Sjaak
-
Rij Spoor HO(2 rail) digitaal met centrale en aanverwanten van Uhlenbrock.
Baan is nog inbouw, maar ben er druk mee bezich.
Aan rijdend materiaal is alles welkom als het maar mooi is. Bij mij rijd dus alles door elkaar.
Een van de dingen die mijn keuze van rijdend materiaal ook beinvloed is dat ik van elk land/maatschappij iets wil bezitten.
Dion
-
Hoi
Leuk om te lezen wat iedereen zo'n beetje heeft en doet
Bij deze dus mijn baan ;D
H0 DCC
Duitsland Tijdperk II
Stoomdepot met kolenbunker en goederstation
Stoomlocs, wat diesels en veel goederenwagons
Het thema van mijn baan is WWII, dus naast enkele gecamoufleerde locs ook tanks, vrachtwagens en auto's
verder gebruik ik een Esu Ecos en profirails
Groeten Richard
-
Huidig:
N spoor naar Duits voorbeeld.
Tijdperk I-II, met een voorkeur naar beiers materieel.
Baan nog in opbouw, deze week krijg ik hopelijk de ruwbouw af.
In opslag:
H0, voornamelijk nederlands materiaal met een paar duitse stoomlokomotieven. Komt gedeeltelijk weer in de vitrine te staan ( gewoon omdat ik het mooi vind staan). H0 baan bouw ik wel weer als ik meer ruimte heb.
groetjes
Yannic
-
Hoi
Leuk om te lezen wat iedereen zo'n beetje heeft en doet
Bij deze dus mijn baan ;D
H0 DCC
Duitsland Tijdperk II
Stoomdepot met kolenbunker en goederstation
Stoomlocs, wat diesels en veel goederenwagons
Het thema van mijn baan is WWII, dus naast enkele gecamoufleerde locs ook tanks, vrachtwagens en auto's
verder gebruik ik een Esu Ecos en profirails
Groeten Richard
Zeldzaam en gedurfd thema en zeer mooie modelbaan :o
Zelf ben ik met een Duits thema bezig in tijdperk III, IV.
Stoom, diesel en electrisch door elkaar.
Tweerail met Intellibox en Koploper.
Voornamelijk ESU LocPilots.
Rails van Roco zonder bedding.
Verborgen wisselaandrijvingen van Conrad.
De modelbaan moet twee kopstations uitbeelden met regionaal en buurtverkeer.
Groeten,
Michiel van der Eijk
-
Ik rij N.Spoor
NS,en wat DB diesels
Tijdperk ca.1970 tot heden
Digitaal met IB
Groet,
Raymond
-
Allrighty,
Schaal: N
Besturing: digitaal dmv ECoS
Land: Deutschland
Tijdperk: V
Thema: kneuterig Rijndorpje met drukke hoofdlijn, waar alleen gammele boemeltjes stoppen.
En hoe dit zich ontwikkelt, is allemaal hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2449.0) te lezen.
Gr Jeroen
-
Niets meer, baan afgebroken dankzij een scheiding
Maar heb altijd in schaal H0 gereden alles wat in nederland heeft gereden na het stoomtijdperk.
Nu wordt de verzameling langzaamaan verkocht.
Rails Piko.
Besturing digitaal via Intellibox
Harm
-
Hoi,
ik rij duits, tijdperk 4 (1978-1985).
En dat ook nog DCC digitaal op marklin M-rails. ::)
Bart
-
Ik ga deels met K rails en M rails rijden en wat ik overhoud aan M rails gaat de deur uit ;D
mvg,
Matthijs
-
Ik rij alles van NS na het stoom tijdperk.
Ik rij op m* K-rails ;D ;)
rij nu nog met mobilestation, maar in de toekomst digitaal via computer. ;D
( kijk er nu al a uit :) )
Gr.Pascal
-
Ik rij tegenwoordig met de 'club' alleen maar Oostenrijks (Brenner Nordrampe), hoewel van het 'alleen oostenrijks' niet even strikt wordt aangehouden, zo hebben we er ook wat duits rondrijden, immers dat komt ook op de Brenner, en helaas wil een 'collega' ook graag een Bergland express ofzoiets, wat, helaas betekent dat er iets met een NS logo rondrijdt...
privé heb ik een begin-van-een-DR baan.
Verder alles analoog, en met rails van verscheidene manufactuur.
-
HO
DCC (systeem is van NCE, decoders van vele merken)
Noorwegen - tijdperk midden jaren negentig
Rails: Roco Line en Tillig Elite (voormalig Pilz)
Daarnaast een verzamelaar van diverse modellen. Heb een grote verzameling van ronde neuzen (NoHAB en AFB loc's). Daarnaast ook een voorliefde voor de V160 familie (ook een aantal modellen).
Vroeger reed ik NL en ik heb mijn NL modellen nog steeds.
Of te wel, te weinig baan en te veel modellen op de plank (in de kast).
Groeten,
Lolke
-
Ik rij niet...... helaas geen plaats voor een modelspoorbaan.
Wel heel veel Fleischmann-H0 (vanaf de beginjaren 1952), daarnaast NS-modellen van ROCO, LIMA, HOLLAND RAIL, HAMO, PIKO.
In afwachting van de verhuizing......
-
Ik ook van mijn baan in opbouw (lees: alleen de modulebakken staan, nog geen rails te zien ;D )
Systeem:
-HO
-Gelijkstroom
-Digitaal(Multimaus-Roco, EcoS of Tams Ease-control, moet ik nog bepalen)
Thema:
- Frans, grofweg driehoek Lyon-Limoges-Montpellier, dus Centraal Massief en Correze. Tijdperk IV/V
Baan:
- Kopstation waar 2 lijnen samenkomen waarvan 1 1500V DC geelectrificeerd. Electrificatie is stap 2.
- Railmateriaal: Tillig Elite of Peco Finescale, aangevuld met rails van SMP.
- Gebouwen: PN Sud Modelisme en Artitec (Holland Glorie, jawel)
Materieel:
- SNCF (CC72000, BB68000 locs, Corail, USI, X2800 treinstellen etc)
- Internationale treinen
Favoriete locomotief:
-CC72000
-
Ik ben momenteel nog bezig met het afwerken van de modelbaankamer, nadat er eindelijk een dakkapel is geplaats halverwege deze maand.
Daarna kan ik aan het frame van mijn treinbaan beginnen. Ik rij wisselspanning, aangestuurd door een IB (digitaal dus). Bedoeling is om straks met de pc en Koploper de boel automatisch te laten rijden.
Mijn thema wordt Nederland 1974. Mijn stadje gaat Ermehuizen heten, vernoemd naar de twee plaatsen waar ik woonde en nu woon: Enkhuizen en Ermelo......
Naast NS materieel uit die tijd heb ik ook materieel uit de jaren '90 en '00. Bedoeling is om het materieel zo nu en dan om te wisselen, dus kun je straks bij mij modern materieel in een 1974 landschap aantreffen :o
Naast expliciet Nederlands materieel heb ik ook enkele internationale treinen, bestaande uit buitenlandse rijtuigen. Uiteraard wel een NS kar ervoor ;D
Jeroen
-
Mijn modelbaan is naar duits voorbeeld (voor zover het duits is ;D)
rij met marklin 3 stoomlocs en M & C rails en rij nog ouderwets :D met delta
-
Mijn stadje gaat Ermehuizen heten, vernoemd naar de twee plaatsen waar ik woonde en nu woon: Enkhuizen en Ermelo......
Enkelo bekt beter..... ;D
-
Systeem:
Ho gelijkstroom.
Analoog, maar de Roco Multimaus is al in huis.
Materieel van Roco, Fleischmann en Mehano.
Thema:
Georganiseerd zooitje. Voornamelijk Duits, maar er zwerft ook Nederlands en Oostenrijks rond. Goederenwagens heb ik nog exotischer, tot o.a. Scandinavië aan toe.
Baan:
Grote dubbelspoor ronde op een tafel in U-vorm. Een groot station met rangeerterrein, een klein station in de hoofdbaan en een inhaal/opstelspoor in de hoofdbaan.
Ik ben echter al aan het denken over een nieuwe baan, deze is namelijk nog in mijn ouderlijk huis en daar blijf ik geen jaren meer.
Favoriete lok:
Raad eens <<<<<<<<< kijk links.
Groet Petertrein81,
-
Okee dan
Schaal:H0 gelijskstroom voornamelijk Roco fleischmann
tijdperk III/IV
Thema: SBB zwitserland, met enkele DB, TEE en NS internationale treinstellen.
Baan:
Ben bezig met een ontwerp voor mijn toekomstige huis dat ik in augustus ga betrekken. De complete zolder neem ik voor de baan in beslag.
Het moeten minimaal 4 a 5 opstelsporen worden van een 3/4meter lengte met een groot station. Daarnaast een zwitsers landschap met bergen en leuke bruggen.
Maar dit is nog allemaal in ontwerpfase. Ik ben nu voornamelijk bezig met het verzamelen van locs en het digitaliseren daarvan. Daarnaast heb ik nog een hoop NS materiaal te koop, dat geld ga ik dan weer steken in mijn nieuwe baan. Ik weet nog niet welk spoormateriaal ik ga gebruiken maar het wordt waarschijnlijk fleischmann modelline of roco zonder bedding.
Besturing: Voorlopig hou ik het op een roco Multimaus maar daar straks een uitbreiding voor op de computer.
Ik zit nog te twijfelen of ik de besturing voor de wissels met decoder of servo wil gaan doen maar dat komt later wel.
Favo loc: FLM4341 en natuurlijk de TEE Ram DeIV
-
Systeem:
-HO
-Digitaal (ECoS met Koploper>komt nog ;))
Baan:
-Berlijn vanaf de jaren 70
-Station Friedrichstrasse exact 1:87
-S-Bahn
-Station Eichkamp
-Hoofdbaan electrisch en zijlijn diesel/stoom
-3 schaduwstations met veel rij mogelijkheden
-Ongeveer 350 meter rails, 75 wissels.
Materieel:
-Tijdperk 3-4-(5)
-Diesel
-Electrisch
-Stoom
-DR, CD, PKP (DB, SNCF en andere exoten)
Favoriete locomotief:
BR: 155, 175, 143, 242, 132 (eigenlijk alles ;D)
Kees-Jan
-
Systeem: HO Analoog (nog wel, denk sterk aan digitaal)
Baan(tje): 'ergens' in Duitsland anno nu. Eindpuntlus met remise. Schaduwstation met één spoor (schaduwhalte ;D), totaal 3 wissels en 6 meter spoor.
Materieel: elektrische trams (wat ik maar mooi vind)
-
Ik rij HO gelijkstroom, nog analoog, maar ben bezig m'n eerste stappen op digitaal gebied te maken.
Het matrieel moet uit Frankrijk komen en dan alles van zo'n beetje na 1980. De baan die op dit moment gebouwd wordt bestaat uit een enkelsporige hoofdlijn, die via een schaduwstation aan allebei de kanten eindigd in een kopstation, zodat er lekker veel gerangeerd kan worden.
Favo loc: cc 72000 en cc 6500
Dennis
-
Ik Rij / Verzamel.
Schaal H0.
Nederlands thema vanaf 1970 tot heden met uitzondering die super moderne treinen die verzamel ik niet.
Tijdperk is vooral gericht op de jaren 90.
Digitaal DCC ( 2x Multimaus ).
2 Rail Fleischmann Profi rails bochten vanaf 420 mm (R2/3).
Reden dat ik flm profi gekozen heb is dat ik nog geen vaste baan hem ivm verhuizingen en ik ga mij baan niet aankleden want ik ben nog jong.
Als ik ouder ben stap ik over op rails zonder bedding.
Ik ben liefhebber van treinen met Reclame banen ( oa Plan V / Railhopper / Plan U enz)
-
zo er komen veel intresante thema's voorbij de zwitserland E.O rijders trekken natuurlijk mijn aandacht maar ook andere leuke thema's zoals berlijn in DDR tijden mooi ga zo door!
gr joost
-
In tegenstelling tot sommige met meerdere periodes rijd/verzamel ik locs+treinen die gereden hebben tussen 1995 tot eind 2007. (Ik heb nog geen vaste baan wegens ruimtegebrek)
Dit omdat NS/Cargo zich net gesplitst had van NSR en ze niet meer het alleenrecht hadden op het spoor. Hierdoor kwamen nieuwe Rail vervoerders op als ACTS en Shortlines.
De rede tot eind 2007 is dat nu de 189ers en waarschijnlijk de 186ers naar NL zullen komen. Omdat ik dit niet de mooiste locs vind heb ik voor mijzelf een streep getrokken, dat is dus 9 december 2007.
Naast het goederenvervoer ben ik bezig enkele internationale treinen samen te stellen als de AlpenExpress en ArdenneneExpress.
Vervoerders:
NS/Cargo en eerste Railion locs
NS Internationaal
ACTS
Shortlines
ERS
(Toekomst )
Spitzke, Strukton of Volkerrail.
Met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
(Uiteraard alles 1:87)
-
Schaal:0 (Amerikaans 1:48) smalspoor
Thema: Een fictieve omgeving ergens in de USA rond 1970
Baan:
Nog in de bouwfase, langs de muren met in het midden sta/zitruimte. 6.00 meter x 2.30 meter
Thema: Spoorwegen in een middelgrote stad met reizigersstations ,industrieen en een haven. Een klein lokdepot met draaischijf (HKdraaischijf ) is in aanbouw.
Materieel:
Overwegend stoomlokomotieven, varierend van een grote Mikado tot kleine rangeerloks en een tweetal diesellokomotieven. Personenrijtuigen overwegend zelfbouw op bestaand onderstel.
Besturing: DCC Multimaus, Alle lokomotieven (12 stuks ) zijn digitaal en hebben geluid, overwegend Uhlenbrock maar ook een Soundtraxx Tsunami ( in de grootste stoomlok ) welke verreweg het mooiste geluid geeft wat ik van een decoder heb gehoord.
Wisselbediening is handmatig.
-
Mijn baan in opbouw bevind zich op mijn zolder;
Baanafmetingen ongeveer 4.50 * 8.50 mtrs
3 baanniveaus waarvan hoogste niveau ongeveer op 160 cm van vloeroppervlak ligt
Totale rijlengte voor de trein zal ongeveer 100 - 120 mtr zijn...... mede door gebruik van een grote spiraal die eigenlijk uit 2 elkaar kruisende spiralen zijn
Rail en wissels : Peco code 100
sturing wordt digitaal Intellibox .
Apart pendelspoor blijft analoog voor het echt oude materiaal
thema : Zwitserland met BLS Lotschbergbahn als hoofdthema. Hoofdstation wordt Goppenstein inclusief autoverlading
Bruggen en vele tunnelportalen zullen in zelfbouw ontstaan
Materiaal : BLS en SBB.....
Bovenleiding in zelfbouw ( masten ) uit messing
Tijdperk 4/5
Voorziene einddatum....... omstreeks 2010 ;D
Groetjes
Peter
-
Wat rij je : dat is een leuke vraag met veel antwoorden
HO thuis: baan in opbouw . thema houtkap in Washington. Shay's, Heisslers etc. Houtzaherij gereed product via enkelsporig hoofdbaan naar stad en toekomstig haventje. ( Gray Harbor)
Ik rij met verschillende tijdperk sets. 3,4,5 en 6 northern pacific en Burlington Northern en BNSF.
Op dezelfde baan Noors tijdperk 5 en 6.
Op de club (NZH) Nederlands en duits tijdp 3-6
En tot slot in de tuin LGB Oostduits, Harzquerbahn, USA , shays en climaxes, Rhatische bahn
-
Digitaal dus met HO Ecos DCC
Massoth voor buiten
ROCO/Piko voor op de club.
-
Schaal: H0
Systeem: DCC 2-rail met Multimaus
Rail: Tillig Elite
Land: Duitsland
Tijdperk: I (KWStE) - V
Loks: Roco, Fleischmann, Brawa, Trix, Piko, Kato, Gützold
Wagens: Roco, Fleischmann, Brawa, Trix, Piko, Gützold,
M+D (Klein), Heris
Viessmann bovenleiding en seinen
Loks zijn uitgerust met voornamelijk ESU Lokpilot V2.0 maar ook een aantal met Lenz, Kuehn en Uhlenbrock decoders.
Baan: nog te bouwen in ons nieuwe huis (ook nog te bouwen). W-vorm, +/- 26 m2, dubbelsporige hoofdlijn, van stad tot land met kolenmijn, kalimijn, zandgroeve, staalindustrie, Zwarte Woud achtig landschap enw aarschijnlijk nog wel wat meer.
-
Beste,
Baan in opbouw. H0 gelijkstroom
Afmeting : 7 mtr bij 2 mtr, 4 niveau's. Schaduwstation zeven sporen beneden en één van vier op niveau drie.
Station "Damtorr" op bovenste verdieping (1.35 mtr.)
Rails : Tillig elite code 83.
via IB, loconet en koploper.
Thema nederland jaren 60 tot 90.
Diesel en elektrisch veel kleurvarianten.
Thema : stationemplacement, goederenoverslag en klein petroleum fabriekje.
Groetjes dave
-
Algemeen:
- HO gelijkstroom
- analoge besturing (blijft ook zo)
- thema: Nederland
- tijdperk IV en V, met enkele museumtreinen
- personenvervoer en goederenvervoer
- goederenvervoer t/m NS Cargo
Baan:
- groot dorp met bescheiden station aan een doorgaande lijn ergens in t midden van Nederland
- met enkele rangeersporen voor de containerkraan, losplaats en de Vam
groeten Henk
-
Hallo,
Mijn verhaal:
Tijdperk: 3 (focus tussen 1955 en 1959),
Schaal: h0 en h0e,
Thema: DB/West-Duitsland en wat ik verder mooi vind.
Materieel: Lichte voorkeur voor vreemde/ rare/ kleinserie modellen. Voorkeur voor (kleine) diesellocs en railbusjes, maar ook een Glaskasten, V200 of 2400 (NS) vind ik geweldig.
Huidige baan:
Op dit moment geen vaste baan, alleen een kleine module om te rangeren en een plaat multiplex om rondjes te rijden. Wel druk aan het verbouwen op zolder zodat daar een prachtige hobby-hoek ontstaat.
Aansturing:
Bezig om de loks digitaal te maken, besturing van wissels ed. bij voorkeur analoog. Rij nu nog met een lokmaus 2, daar moet dit jaar een Multimaus bij komen.
Groet,
Tjalling
-
Algemeen:
Tijdperk IV/V, met wat ouder spul als "museumlijn"
Voornamelijk Nederlands materieel met een beetje Duits.
Digitaal 2-rail
Koploper met Lenz
Rails: Fleischmann Profi
Schaal: H0
Baan:
Baan is nog in opbouw
Nederlands met een duits tintje (grensgeval). Maakt het mogelijk om ook wat Duits materieel te laten rijden.
Groot doorgangsstation en een goederen emplacement (container en olieopslag)
Groeten,
Eric
-
Mijn lijst,
Tijdperk: 3 en 4.
Land: Nederland met een beetje duits.
Schaal: H0 gelijkstroom.
Besturing: Roco locmaus 2.
Groetjes Ruben.
-
Ik ben bezig met een inglenook en fiddleyard afm 180*40cm met als nabootsing een lokaalspoorlijn in Ned. voor sik/hippel/2400 met daarnaast een glaskastje en railbus VT98.
Daarnaast zit ik nog te broeden op een "vernederlandst" baantje met als opbouw/railplan de box streed yard alwaar ik met zelfgemaakt materieel wil rijden. 10 jarenplan dus.
-
Bij mij rijdt er bijna niets op het moment, maar ik verzamel en verbouw hoofdzakenlijk NL-materieel uit de periode 1968-1985. Af en toe maak ik wel eens een uitstapje naar eerdere jaren. Ik ben bijvoorbeeld bezig met een aantal locomotoren uit de jaren '20. Ook heb ik van Roco een aantal blokkendoosrijtuigen uit de jaren '50.
Maarten
-
mijn bijdrage :)
tijdperk: III
land: NL en enkele duitse locs
schaal: H0
Rails: Fleischmann model
besturing: intellibox+koploper
baan moet ik nog gaan bouwen, stuff heb ik nog staan van vorige baan ;)
mvg
Bart
-
Systeem: DCC Roco Multimaus
Schaal: H0
Tijdperk: V-VI
Land/Thema: Nederland (met aansluit aan een Duitse baan van mijn vader)
Materieel: hoofdzakelijk Nederlands
-
Bijdrage van mijn kant.
Schaal: H0
Systeem: 3-rail, digitaal control-unit
Materieel: Nederlands tijdperk IV en V.
Thema heb ik nog niet. Modelbaan gaat ooit nog wel eens gebouwd worden. Maar daar moet eerst maar eens geld en tijd voor komen :-|
Toekomstplannen: 2-rail erbij om tijdperk II en III Nederlands te gaan rijden. Met andere woorden ik ga ook de zelfbouw in. NS stoomloc's en ander oud spul uit de stoomtijd van NS.
Mvgr Jan Wiebrand
-
- H0 3 rail, oude locs gedigitaliseerd - besturing meestal via lokmuis dcc, soms via Marklin Delta- voornamelijk om met de kids te spelen, laminaatbanenplannen. ;-)
Baantjes
- H0 3 rail digi, timesaver, ca 120*40. Duitse havenindustrie. Ik was ontevreden over de onderconstructie. Die is weer afgebroken en de rails ligt in de doos. :-(
- H0e 2 rail, industrieel minibaantje, ca 30*30 - in een oude wijnbox. Nog in ruwbouw, wordt wrsl nederlands thema: Jaren 50 Kas in het westland. Loks 1 Bemo en 1 zelfbouw. Besturing Lokmuis DCC.
Martin
-
Interessant draadje!
Het systeem is h0, tweerail. Voorlopig is er geen sprake van analoog of digitaal, omdat er nog geen baan is. Zodra die er is, of zelfs eerder, komt er een DCC-systeem. Waarschijnlijk met DDL, misschien ooit een zelfgeschreven systeem in Java.
Het land is Nederland, met twee uitgewerkte thema's: station Weert en station Amsterdam RAI. Dit waren voor mij de twee belangrijkste stations toen ik nog in Nederland woonde: station Amsterdam RAI was bij thuis, station Weert is bij mijn familie. Beide zijn interessant en klein genoeg om op een modelspoorbaan te plaatsen. Weert is een prachtig vormgegeven station uit de jaren '10 van de 20e eeuw. Amstardam RAI is modern, met een interessante kap en tevens een metrostation en keerlus voor de tram. Het idee is om de metro en de tram ook te realiseren, maar om de A10 weg te laten.
Het tijdperk varieert van wat er in 1969 rondreed, met wel alvast het NS-logo, maar nog geen reclamebanen en ook niet het uniforme geel/grijs. Daarnaast een beetje tijdperk IV (VAM-trein, posttrein) en voor de rest tijdperk V/VI, met de nadruk op RailPro, ACTS en materieel voor railonderhoud.
Ook belangrijk: het streven is om alles in schaal 1:87 te hebben en geen enkel bedrijfsnummer dubbel.
Maar de baan zelf is iets voor de toekomst.
- Peter
-
Wat ik heb is:
Nu de overstap naar Digitaal (DCC) waarbij m'n locs geleidelijk worden omgebouwd..
Schaal: H0
Tijdperk: 3 & 4
De modelbaan gaat weer een tien jaren plan worden, er is nog geen aanvang gemaakt ivm. de afgelopen verhuizing en het klussen aan m'n woning. De bedoeling is dat hier een zijlijn komt aangesloten op een grotere stad waar ook mijn tram modellen een plaats krijgen.
Het meeste materieel is van duitse afkomst, het moet echter wel allemaal 1:87 zijn (dus ook in lengte).
Verder een aantal Nederlandse treinen, welke rond 1985 gereden hebben maar ook weer in 1:87.
Groeten,
Christoph
-
Escort.
Uh... O.
Uhm, NS laat vijftiger tot zeventiger jaren, ik bouw het emplacement van Kampen in 1984 met wat toevoegingen (locloodssporen) en ik rij daarnaast met DR-spul, dus van voor de Wende, zeg tachtiger jaren.
En dan nog het nodige maffe mat, dat wat ik mooi en leuk vind: Picasso, Aln's, Britse stomers in 1:76, Tsjechische railbus, een BR 36 en dat soort dingen.
En dan rij ik ook nog drierail Tp V en wil ik dolgraag een Buffel.
Groet,
Huibert
-
H0 tweerail (Tillig) + Roco locmouse.
Het een en ander is gebaseerd op een fictief station aan de rand van de Noord Hollandse duinen ten Noorden van Bergen. Het gaat hierbij om lokaal/tram bediening in tijdperk III en dan met name omstreeks 1947-49. Dit geeft me bv de 'vrijheid' om een NS 8600 (Philotrain/Fleischmann) en NS 8100 (Etch models) met een aantal zweedse rijtuigen van Perllmodel te laten rijden. de NS 161-165 (Dutzrail en nog in ontwikkeling)+ NS 8301(Philotrain) + grote sik (Dutzrail)in de goederen dienst. Station is gebasseerd op Abri van Winkel van de SMWF.
Eerste uitbreiding waar ik nu aan zit te denken is een aantal tramrijtuigen zoals deze gereden heeft op Alkmaar - Bergen en waarvan de etsplaten geleverd worden door Etch models en ooit nog eens een NS 7700 van Philotrain.
grt,
Marcel
-
Schaal: H0, gelijkstroom
Tijdperk: IV, ongeveer 1980 - 1985
Maatschappijen: NS, DB, BE (Bentheimer Eisenbahn) en sinds kort ook NMBS
Rollend materieel: Roco, Brawa, Piko, Mehano, Kato
Tractie: diesel, elektrisch, akku-motorwagens
Besturing: analoog, eventueel in de toekomst digitaal
Baan: geen baan, wel een veel-jaren-plan voor een baan met een grensstation.
Het idee: eigenlijk zou het station op Bad Bentheim moeten gaan lijken, maar met het oog op de beschikbare ruimte zal het waarschijnlijk een fictief kop-grensstation worden, met aansluitend een stuk vrije baan. Omdat de treinen dit baanvak met elkaar zullen moeten delen, is het -net zoals het station- van een omschakelbare bovenleiding voorzien.
Groeten, Bart
-
marklin, duits, beetje ns, TP3 cs
-
Hallo,
Gezien alles in een herstartfase is beland.
Is er gekozen voor het Dinamo systeem hybride 3.0 , Peco code 55.
Vooral nederlandse modellen op de baan.
Alexander
-
smalspoor, maar dat mag duidelijk zijn ;D
In opbouw is:
HOe modules station Buchau aan de Federseebahn, tijdperk I, K.W.St.E.
Voor dit baantje zijn bijna alle voertuigen die ooit in Buchau gestationeerd zijn in alle tijdperken (I-IV) voorhanden. Behalve dan de Tss3, die is er in model nog niet, maar die wordt voorlopig ""vervangen" door een Tss4 uit het Bottwartal ;)
Daarnaast nog een Roemeens bosbaantje in modules in Oe in de planning, hievoor is tot nu toe alleen nog maar materieel aangeschaft, en 2 stukken flex om eens een proefritje te kunnen maken.
Verdere toekomstwensen:
Oostenrijks HOe, het kost steeds meer moeite om er vanaf te blijven.
Een engels baantje, Great western Railway in OO op (geheel tegen mijn geloof in) NORMAALSPOOR :o
O ja, de systemen: vanwege de ruimte in de loks (of beter het gebrek daaraan) in HOe gewoon analoog. Rijdt dankzij de goede aandrijvingen en een goede regelaar prima.
Voor Oe en OO wordt het DCC, voor Oe in ieder geval met geluid.
-
Heb afschuwelijke hekel aan van die lelijke volle duitse baantjes. Ga opnieuw beginnen met analoog DC HO; Ben dol op Nederland periode IIIa; ook Frans periode III.
Ga waarschijnlijk station Voorschoten bouwen in mijn geboortejaar 1951. Valt niet mee, weinig fotoos te vinden. Kleine tafel van 122x183. Moet ik dan losse verwijderbare modules aanhangen om rond te kunnen rijden.
Ruud
-
Schaal: H0 gelijkstroom
Rail systeem: Fleischmann Profirails
Besturingssysteem: Roco Multimaus
Land: Nederlands
Tijdperk: Hoofdzakelijk IV-V, plus wat ouder (museum)materieel
Merken: DKM Holland Rail, Fleischmann, Märklin, Philotrain, Roco, Trix
Baan: Een simpel rondje Nederland met stad en polderlandschap. In de toekomst wil ik iets Noord-Hollands gaan nabouwen, denk ik.
Groetjes,
Bart
-
Heb afschuwelijke hekel aan van die lelijke volle duitse baantjes.
Ruud
???
-
Schaal:1 (1 op 32)
Thema: Fictieve baan met daarbij ook een racecircuit van scalextric, nadruk ligt vooral op het rijden, rangeren en racen, baan is wel geheel van scenery voorzien.
Baan:
Is geheel gereed, ruimte is 6.00 bij 3,30, baan loopt langs de kant
Materieel:
Stoomlokomotieven van Marklin maxi en enkele e-loks, waarvan twee zelfbouw (één in aanbouw). Goederen wagons Marklin Maxi, Tenmille en enkele zelfbouw. Rijtuigen allemaal Marklin Maxi.
Besturing: Loks zijn voorzien van hoogvermogen decoders van Marklin en Uhlenbroch. Besturing via Delta pilots van Marklin. Racecircuit analoog.
Wisselbediening is handmatig.
De baan wordt ook veel gebruikt door mijn kinderen en hun vriendjes.
-
Fleischmann modelrail HO
2 rail met lokmuis
Perode eind 2 en 3
fleischmann en Roco en Piko
baan is nog opbouw.groet Bram.
-
Heb afschuwelijke hekel aan van die lelijke volle duitse baantjes. Ga opnieuw beginnen met analoog
Ruud
Vertel......
Groet Jaap
-
Ja ben ook erg benieuwd.
(zelf eigenaar van een overvol OOST-Duist baantje).
Kees-Jan
-
Ga opnieuw beginnen....
Ga waarschijnlijk.....
Eigenlijk is de essentie van dit draadje wat je rijdt....niet wat je wil gaan rijden. En al helemaal niet wat je niet mooi vind.
Dussee......tja. Genoeg gezegd door de overige (volle)(overvolle)baanbezitters.
Succes met je Nederlands/Franse baan!
J
-
Jeroni,
Wat een wijze woorden. Ik ben het er helemaal mee eens.
Want:
Als er in het verleden (lees geschiedenis) niet allerlei rare dingen gebeurd waren had ik waarschijnlijk nooit Deusche Reichsbahn als favoriete thema gekozen maar iets anders.
Waarom?
Omdat het dan niet eens bestaan had.
Kees-Jan
-
hallo allemaal
ik rij n spoor naar duits voorbeeld.
met 13 stoomloks en de vt 11.5 , fliegender hamburger en een svt 137 bauart hamburg.
de treinen worden bediend via de multimuis
de wissels analoog.
mvg. arno
-
Ik rijd klein maar fijn spoor N, vooral duits, veelal tijdperk 3 en 4. Maar ook treinen die ik zelf mooi vind.
-
H0, 2-rail, digitaal dcc, zover mogelijk geautomatiseerd met koploper.
Voornamelijk Frans jaren 80, maar ook wel Nederlands, Duits, Zwitsers, Oostenrijks en wat verdwaald spul uit andere landen. Ook met de periode neem ik het niet zo nauw. Belangrijkste dat ik het zelf mooi vind, wat anderen ervan vinden interesseert mij daarbij niet echt. Bij mij rijdt dus de Oostenrijkse 1044 en de Franse BB-9200 gewoon door elkaar, met de Duitse BR50 en Nederlandse 2400 in geel/grijs daar tussendoor.
Huub
-
H0 en H0e
H0:
Rails van: Fleischmann (profie/model)
Locs van diverse merken (2-rail)
H0e:
Rails van: Roco / Tillig (komt nog)
Locs van: Dolischo (Klik) (http://www.dolischo.at)
Beide zullen dcc gestuurd worden met koploper. Thema is Oostenrijk tijperk IV / V en verder... :P
Het complete H0e gedeelte moet nog wel aangeschaft worden. Meer info is uiteraard op mn site te vinden ;)
-
HO
Rijdend Materieel voornamelijk Roco.
Duits en Nederlands door elkaar.
meer info hier (http://www.everyoneweb.com/modeltreinbaan).
besturing d.m.v. MultiMaus en Lokmaus 2 als exttra regelaar.
Servé
-
Ik rijd HO, tweerail digitaal.
Besturing d.m.v. IB
Rocoline zonder bedding.
Hoofdzakelijk NS, alle tijdperken+ alles wat ik mooi vindt waarbij de blokkendozen, 1000 en 1100 wel mijn favorieten zijn.
Zoveel mogelijk 1±87
Decoders tot nog toe LPV2.
Ernest
-
Ik rij N spoor nederlands, duits en zwitsers.Peco rails en een kopstation met minitrix 15 graden wissels ( die had ik nog liggen).
Digitaal met koploper ( in opbouw) met IB en loconet.
ongeveer 35 loks/treinstellen ongeveer de helft nu omgebouwd met zimo decoders.Bijna alle loks zijn voorzien van faulhabermotoren.
Groetjes marco
-
HO 2-rail DCC, Rocoline, Roco digital (versterkers, MM, 3xLM2).
NL goederen, 2e funktie is NS museum na WO2 behalve stoomjammers.
Loks: Roco, Liliput, Mehano, Electrotren + 1 oud BR65 onderstel van Flm.
Nog wat "dood" spul als Lima, Ibertren.
Rail: Rocoline
Wagenpark: Roco, FLm, Märklin, Sachsenmodelle, Liliput, Mehano, Jouef, Lima, Vacek, Piko, Trix, Electrotren, Faller.
O ja, nog HOBLS, oftewel Holleman's Onzichtbare BovenLeiding Systeem en fanatiek doordouwen met Lenz ABC :P
-
Heey Allen,
Ik rij voornamelijk Nederlands.
Heb wel een enkele duitse loc maar dit is nog uit mijn jongeren jaren.
Rij van 1990 tot ongeveer nu.
Het is een HO baan die hopelijk dit jaar door een Central station bestuurd gaat worden.
Nu nog in het bezit van een defecte Mobile Station.
OP de baan moet een klein fictief dorp komen genaamd Luntershoven.
Dit vanwege mijn woonplaats erin is verwerkt.
Hopelijk heb ik het zo een beetje verteld. :)
Groetjes,
Antal
-
schaal:H0
2-rail analoog, enkele locs digitaal
voornamelijk NS geel/grijs geel/blauw
geen eigen baan, op de clubbaan die in renovatie is, alleen af en toe geoline Roco ovaal met multimaus.
alle merken
Marc
-
Ik rij Märklin-Digital, H0, met Nederlands materiaal, periode V, maar ook met "oudere" treinen als museumtreinen, zoals Mat'24, '46 en '54.
Er rijden dus ook treinen van Fleischmann, Lima, Roco, Piko en Mehano op mijn baan rond.
-
hoi
rij ns periode 3 t/m heden heb 3rail marklin. roco. fleischmann & lima
groetjes Dennis :)
-
Hallo,
Mijn gegevens:
Märklin digital met 6021+6040
C-rail.
Tijdperk 1946-1956 SBB/BLS
Zwitsers materieel van praktisch alle merken, als ze maar 3-rail geschikt zijn.
"Baan" is min of meer een groot diorama (200x90 cm); weergave van een depot Simhard, dat fictief aan het begin van de Gotthard en Simplon lijn.
Bovenleiding van Sommerfeldt.
Gebruik decoders van Märklin en ESU.
Groetjes
Harry Stipkes
-
Ik rijd H0 tweerail gelijkstroom, voorlopig analoog. Ben net terug van weggeweest dus ga eerst aan de baan bouwen.
Mijn rijdend materieel is allemaal Nederlands en verbeeld mijn herinnering aan treinen vanaf begin jaren '70 tot heden. Ik rijdt dus diverse tijdperken naast elkaar, maar meestal niet tegelijk. Ik heb thans van Fleischmann de 1200 als ACTS 1255 met containerwagens, 1215 met internationale slaaptrein, en een plan V.
Van Lima een mat '46 zilverbuik (wegens gezien in het NSM)
een 600 met aangepaste motor en tandwielen, een verbeterde 1600 met stam ICR, een hondekop 4 (na 20 jaar in de knutseldoos nu klaar) en een groen 2tje (ook bijna klaar...)
een blauwe 1300 met stam plan K (Fleischmann) en een blauwe 1200 als museumdummy.
Van Roco nog een groene Sik met Piko NS bakwagens en een 2200 met een serie Lima schuifwandwagens.
Ook nog de Piko BR55 als NS lok, een beetje verbouwd en met rookgenerator, trekt 2 couperijtuigen. Probeer ook nog de 3737 te maken van een oude Triang lok, maar dat is zo'n barrel dat ik waarschijnlijk met een andere basis opnieuw begin....
Het materieel staat buiten diensttijd in de vitrine, dus wellicht komt er nog meer NS bij, er zijn nog wel wat nieuwtjes aangekondigd voor 2008.
-
Op dit moment heb ik nog geen baan maar die gaat er wel komen.
Ik wil gaan rijden in eind tijdperk III begin Tijdperk IV zeg maar tot ongeveer 1974.
NL-materieel vanaf 1960 t/m 1974, dus ook met de serie 1400 en Plan O rijtuigen. het meeste rollend materieel wordt zelf bouw.
groetjes edwin
-
Op dit moment met niets ben weer flink aan het bouwen.
-
ik ( ga ) rijden NED, tijdperk 3 vooral diesel, 2 rail, ben nog bezig met bouwen :P
eric
-
Ik rij niet, maar ik bouw in spoor N, op dit moment alleen nog Duits. M'n complete treinsamenstellingen zijn tijdperk 4/5 en m'n verzameling stuurstandrijtuigen is tijdperk 3/4/5.
Mijn diorama's zijn en worden voorlopig allemaal van fictieve stukjes Nord Rhein Westfalen rond 2000/2001.
Ik ga me voorlopig geheel toeleggen op het verzamelen van bijna alle uiterlijk verschillende Duitse stuurstandrijtuigen( totaal meer als 60).
Groetjes Michiel
-
nog steeds niets, ben inposante wisselstraten aan het leggen, heb wel 2 lange personen wagen rijden met de hand om te kijken of het zigzaggen op de wisselstraten niet erg onrealistisch overkomt, ik vind het namelijk afschuwelijk op de kop van een ankomende trein te kijken die als hij zig zagd over een wisselstraat terwijl je tussen de wagens via de overgangsdeuren tussen de wagens de trein in kijkt.
-
Ik rijd Duits/Oostenrijks.
2 rail gelijkstroom, Digitaal, Fl en Roco.
Ik heb 2 loks, een DB Cargo 145 en een DB BR 39 en binnenkort een OBB Taurus 1216
Ik heb ook nog een Pendolino.
Deze vakantie heb ik eindelijk het geld en de tijd om eens lekker te gaan bouwen.
-
nog steeds niets, ben inposante wisselstraten aan het leggen, heb wel 2 lange personen wagen rijden met de hand om te kijken of het zigzaggen op de wisselstraten niet erg onrealistisch overkomt, ik vind het namelijk afschuwelijk op de kop van een ankomende trein te kijken die als hij zig zagd over een wisselstraat terwijl je tussen de wagens via de overgangsdeuren tussen de wagens de trein in kijkt.
hopelijk een kopstation met aan het einde... :D
-
Ik rij 3-rail. Hoofdzakelijk Duits materiaal vanaf tijdperk III tot heden en dan alleen diesel en E-loks en treinstellen. Maar ik heb ook modellen uit de Benelux. Ik ben nu bezig een baan te ontwerpen, en totdat deze klaar verzamel ik rollend materiaal ik heb nu ongeveer 65 loks.
Leon Lejeune
-
H0e ddr 1950 in modules
met multimaus.
-
ik rijd HO digitaal naar NS voorbeeld.
vanaf de blokkendoos tot het heden.
-
Ik rijd NS HO
Slechts nog enkele buitenlandse treinstellen.
Tp IV-Heden en alles wat hier in Frl reed probeer ik nog wel es wat van op de kop te tikken.
Greetz:Menno
-
Ik heb voornamelijk Nederlands, en erg veel Amerikaans,wat Belgisch,Duits,en voor de rest wat ik mooi vind. Alles in H0
Binnenkort begin ik ook met Engels in 00 wat ik ook zeer mooi vind.
Bij alles ligt bij mij de nadruk zoals ik het zelf altijd gekscherend noem "Oude Troep'' ;D,hiermee bedoel ik niet troep in letterlijke zin,maar meer als koosnaam :D
Ik hou erg van stoom,oude stroomlijn(diesels),oude Eloks & Treinstellen,ik ben nogal nostalgisch ingesteld hierin.
Wat de NS betreft Jaren 20,30,40,50,60,70 ;D, Voornamelijk groen,blauw & rood.
Eventueel het latere materieel met een mooie witte Vishaak ;D ;D
Tino