BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: RikM op 10 April 2019, 20:19:16
-
Hoe worden tegenwoordig de punctualiteitscijfers voor de vervoerders zoals NS berekend?
Vroeger deden in die cijfers o.a. opgeheven treinen niet mee.
Volgens kolomnist in mijn provinciaal dagblad is mijn kennis achterhaalt.
Vandaar de vraag om de actuele berekeningswijze en hoe deze te interpreteren.
-
Iemand van Prorail, NS reizigers, Rover?
-
Kijk eens op de website van Prorail. Niet veranderd zo te zien. Ook wel beter dat de cijfers over de tijd vergelijkbaar blijven. Voor uitval is een apart cijfer. Wel zijn treinpunctualiteit en uitval met nog een en ander samengebracht in een nieuw cijfer ‘reizigerspunctualiteit’. Komt de reiziger zonder veel vertraging van a naar b. Vind ik een goede. De ene vertraging is de andere niet qua gevolgen.
https://www.prorail.nl/over-punctualiteit? (https://www.prorail.nl/over-punctualiteit?)
-
Bedankt voor de reactie.
Mijn grijze cellen kan ik dus nog vertrouwen.
Bij Rover stond dit overzicht : https://www.rover.nl/klantenservice/geld-terug-bij-vertraging/meetmethodes-betrouwbaarheid
Voor mij wederom het bewijs dat je statistieken niet zo maar klakkeloos moet vertrouwen.