BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Leen Kievit op 16 March 2019, 16:11:39
-
https://www.bndestem.nl/zeeland/station-terneuzen-centraal-dichterbij-dan-velen-denken~a501c02a/
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/vervoer-reizigers-per-trein-tussen-terneuzen-en-gent-is-kansrijk~acf2bafd/
Ik moet het nog zien:
"Belangrijke bevinding: reizigersvervoer tussen Gent en Terneuzen is niet kostendekkend te exploiteren. Met andere woorden: voor de exploitatie is een externe bijdrage noodzakelijk. De meest gunstig scorende variant heeft een kostendekkingsgraad van 12% tot 39%"
Dit zijn cijfers uit het verkennend onderzoek van "Rail Ghent Terneuzen"
https://railghentterneuzen.eu/sites/default/files/eindrapport_studie_8_personenvervoer_definitief_0.pdf
Leen
-
De kostendekkingsgraad is waarschijnlijk tactisch afgerond, ik vermoed naar boven; vuistregel is dat OV niet levensvatbaar is als de kostendekkingsgraad lager is dan 40% (of te wel, zonde van de belastingcenten).