BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2019 => Topic gestart door: Floris op 26 January 2019, 07:55:14
-
Hier het nieuws van Lemke: https://www.trainsdepot.org/_custom_storage/manufacturers/pdf/lemke_new_items_2019_ho__1:87__n__1:160__en_fr_de_2019_01_20190125191710.pdf
-
Wat zag ik tot mijn verbazing brengt Hobbytrain een Belgische reeks 77 uit in N spoor ben dan eens benieuwd
naar de rij eigenschappen en de prijs uiteraard.
Erik
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding-2019-01-26-om-13.11.06.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding-2019-01-26-om-13.11.06.png)
Weet iemand of dit dezelfde type rijtuigen zijn als een ICK?
-
Wat zag ik tot mijn verbazing brengt Hobbytrain een Belgische reeks 77 uit in N spoor ben dan eens benieuwd
naar de rij eigenschappen en de prijs uiteraard.
Erik
Dat is een omgekalkte G1700 volgens mij
-
Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/ICK zijn Bm 235 rijtuigen omgebouwd naar ICk...
Groet, Raymond v/d Hoven
-
Dat is een omgekalkte G1700 volgens mij
Ja, Piko achterna. De uitlaat staat wat apart voor een reeks 77 om maar wat te noemen. Maar een leuke look-a-like.
Een ice4 op volle lengte is ook leuk.
-
Eigenlijk lijkt de loc er alleen maar van ver op. Alle afmetingen zijn anders.
Hier 2 foto's van de H0 modellen van Mehano, een HLD 77 en een MAK G1700.
Hobbytrain heeft dus de G1700 voor de LINEAS gebruikt, juist als Piko voor hun LINEAS in H0.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0516_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0516_5.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/55334-CFL-1701.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/55334-CFL-1701.jpg)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding-2019-01-26-om-13.11.06.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding-2019-01-26-om-13.11.06.png)
Weet iemand of dit dezelfde type rijtuigen zijn als een ICK?
Zoals al gemeld, zijn de ICK's omgebouwd uit rijtuigen Bm 235. Het type 234 lijkt daar erg op, met dezelfde deuren en raambreedte, de verschillen zaten in 160 of 200 km/u-draaistellen en een licht gewijzigd interieur.
Als LS de verbetering van de ramen tov de eerste uitgave 234 kan realiseren, ligt er een markt open voor talrijke varianten. Een Bm 238 bijvoorbeeld...
-
Vrrder dan die verschillen kwam ik inderdaad niet. Goed nieuws dus!