BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Wat zijn we aan het rijden? => Topic gestart door: Wijbe op 07 January 2019, 10:17:03
-
NS - Stroomlijn stellen op de modulebaan van de Friese Modelbaan Club
NS - Mat'54 Artitec Hondekop 769
NS - Pec Artitec Pec
NS - Mat'54 Piko Hondekop 351
NS - Mat'46 Lima 238
NS - Pec Artitec Pec
Bedoeld als trein, die bijvoorbeeld naar het Noorden ging en gesplitst werd in Zwolle. Voorste stel met Pec naar Groningen, Achterste stellen naar Leeuwarden, eveneens met een Pec.
Gekoppeld met Artitec werkende schaffenbergers, alle 3 treinstellen aangedreven met verschillende decoders.
https://www.youtube.com/watch?v=V54AgnlZB4E&feature=youtu.be
En nog een foto en filmpje waar 1 Pec verkeerd in de samenstelling zit. :D :oops:
(https://myalbum.com/photo/H6DounLJ57C9/1k0.jpg)
https://www.youtube.com/watch?v=cxVe4hvKTSw&feature=youtu.be
-
Fraaie trein! Laat zien dat de decoders goed afgeregeld zijn ten opzichte van elkaar. In het 1e filmpje klopt de positie van de 2e Pec toch wel?
-
Gaaf!
-
(y)
-
:D Wow dat ziet er prima uit hoor!!!
En brengt oude herinneringen boven,het blijft mooi,
al dat prachtige oudere stroomlijnmaterieel.
tnx voor het delen,en ook zeker op zon mooie modelbaan ook nog (y)
Mvg Tino
-
Fraaie trein! Laat zien dat de decoders goed afgeregeld zijn ten opzichte van elkaar. In het 1e filmpje klopt de positie van de 2e Pec toch wel?
Afregelen doe ik door elke trein te ijken. Tijdens het ijken programmeer ik vaak via cv 53 (Lokpilot/sound 4.) (Referentiespanning) de maximale snelheid op schaal. Alle stroomlijn stellen rijden bij mij maximaal 140 km/uur op rijstap 28, op rijstap 14 70 km/uur. Door het precies ijken en dezelfde snelheidsschaal toe te passen kan alles met elkaar rijden.
In het 1e filmpje klopt de positie van de 2e Pec :)
-
Dat zijn nog eens treinen zeg . fantastisch .
-
Oh, daar heb ik nog een leuke link over:
https://flic.kr/p/mXxz1F
:)
-
alleen jammer , rijden met de stroomafnemers neer
-
Mooie treinsamenstelling,op een schitterende baan.
Geweldig (y)
Mvg Jamie
-
Erg mooi om zo te zien (y)
-
Mooi hoor! Vraagje voor de fijnproevers. Mag je hondekoppen eigenlijk nog wel stroomlijnstellen noemen? Technisch zijn ze koppelbaar met en in de windtunnel zal de neus zich niet als een bakstenen schuur gedragen,maar persoonlijk noem ik alleen het materieel met de vallende druppelneus (mat34 t/m 54) stroomlijners.
Groeten, Paul
-
Ja hoor dat mag.
Volgens mij waren de Hondekoppen een doorontwikkeling van de voorgaande stroomlijntreinstellen waarbij toevallig de kop (ik meen i.v.m. de veiligheid voor de machinist) het meest in het oog springende verandering was.
En Wikipedia zegt het ook dus dan is het waar ;D.
Stephan.
-
Zeker de eerste generatie hondekoppen, die hadden nog veel uiterlijke kenmerken van het voorgaande materieel, en ook de kano's op het dak waren nog een stroomlijn erfenis.
-
Weer wat geleerd :)