BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: eric den boer op 23 January 2008, 14:58:52
-
niet alleen voor babybillen ;D.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0484.jpg)
eric
-
het ruikt alleen niet conform de werkelijkheid ;D
geurtreinen. ;D
-
Hè leuk, de origine Len de Vries-methode! :)
mvg,
Gert
-
yep, jij leest ook de railmagazine zeker?? ;D
eric
-
yep, jij leest ook de railmagazine zeker?? ;D
eric
In welk nummer heeft dat dan gestaan ???? Ik heb er van gehoord, maar kan/kon het niet vinden :(.
En omdat ik mijn bollenwagens ook zo wil behandelen ben ik erg benieuwd naar het artikel.
-
Nou Gerard,
Dan kan ik je blij maken. Ten eerste met deze weblink waar je de volledige inhoud van alle nummers kunt nalezen:
http://www.spoorzoeker.nu/bronnen/spoorbladen/railmagazine/index.html
En ten tweede meteen met het antwoord: Railmagazine 182, uit 2001, bladzijde 46 e.v.
Veel plezier!
mvg,
Gert
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7938.jpg)
Hier moest nog een foto komen maar het mag niet van de site!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_7941.jpg)
Volgens de Hans Reints methode uit de Railhobby
SK
-
ik vind ze heel mooi geworden
MVG
-
De Railion modellen die nu overal in de aanbieding zijn, zijn dat dezelfde? dat je die in principe wit zou kunnen spuiten en dan verweren en je hebt de oudere (en welk jaar/tijdperk zijn die van Sobat en Eric dan?)
Willem
-
Willem, dan zul je ook nog de opschriften op het bordje moeten aanpassen.
mvg,
Gert
-
Mijn periode is de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw.Dus voor de vishaken. Bollenwagens hebben als depot Vlaardingen en reden voor de E.N.C.K., of zoals wij dat in Vlaardingen noemden "De Super"
SK
-
Het voorbeeld
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dia_doos_II_011.jpg)
SK
-
Daar is misschien wel iets mee te maken, dankje Sobat!
Zonder vishaken vind ik ze mooi, wanneer kwamen de vishaken erop?
Willem
-
Misschien een domme vraag maar wat betekenen die cijfers onder A-B-C?
Groet Jaap
-
Nou Gerard,
Dan kan ik je blij maken. Ten eerste met deze weblink waar je de volledige inhoud van alle nummers kunt nalezen:
http://www.spoorzoeker.nu/bronnen/spoorbladen/railmagazine/index.html
En ten tweede meteen met het antwoord: Railmagazine 182, uit 2001, bladzijde 46 e.v.
Veel plezier!
mvg,
Gert
Gert, hartstikke bedankt voor de info. Ik ga op zoek naar dat nummer.
-
Tsjonge, tsjonge, tsjonge, jonge, jonge, Jaap,...........wat kent jij domme vragen stellen zeg.
;D inkoppertje!!!
Jaap, het heeft te maken met het maximaal toelaatbare gewicht in de verschillende landen. Als de wagen in nederland blijft, mag de wagen zwaarder beladen zijn, dan als hij bijv door Zwitserland moet. Heeft te maken met beremming (bergen en dalen) en toelaatbare asdruk in diverse landen.
Zo is ieder land ingedeeld in een categorie A, B of C.
Weer wat wijzer, Papa Ratsie?
Groetjes,
Ries
Oh ja heb ook nog een scannetje, plaats ik dalijk wel.
-
Bedankt Ries, sommige mensen gaan op (te) late leeftijd pas leren. ;)
Groet Jaap
-
Door dat de server van Benelux er uitlag kon ik niet eerder reageren.
Wel zelf kantelen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Beladingsraster_NS_1.jpg)
SK
-
Misschien een domme vraag maar wat betekenen die cijfers onder A-B-C?
Groet Jaap
Het aantal ton lading dat mee mag bij 80(?) en 100 km/u.
-
Je wordt hier op je wenken bediend! 8)
Groet Jaap
-
(http://[url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan10022.jpg][img]https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan10022.jpg)[/url][/img]
Uit het boekje "Voor elk vervoer een wagen"
-
En sommige leren het nooit om in één keer een plaatje te uploaden ::)
@#$%^&(*)_()_
Klikken op de plaatjes.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan10022.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan10022.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan10023.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan10023.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan10024.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan10024.jpg)
Groetjes,
Ries
-
Deze bedoel ik das
SK