BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: nscargo op 21 January 2008, 15:50:09
-
In het kader van het omnummeren van de 1602 van Roco heb ik een vraagje. Niet hoe je de nummers er af kunt krijgen, daar is al genoeg informatie over.
Nee mijn vraag gaat over het volgende. Ik wil graag een 1700 voor mijn DDm zetten.
Maar welke nummers kun je daar het beste voor gebruiken, ik denk een 1700, maar welke?
Volgens mij zij er maar een paar geweest die een DDM stam hebben getrokken maar weet het niet zeker
Wie kan me helpen
Harm
-
DDM rijdt normaal met 1800, DD-AR rijdt met 1700. ;)
-
hier is ook al genoeg info over, iig DDM zoals lima die maakt, moet met een 1600 of 1800. DD-AR met 1700 maar welke 1700'en dat zijn weet ik niet uit mijn hoofd, ik dacht dat die op wikipedia stonden.
Wesley
-
Allemaal, totdat mDDM in dienst kwam. Nu de 1701-1728 en 1730, als ik dat goed herinner. En dat is dus met DDAR en niet DDM.
-
Allemaal, totdat mDDM in dienst kwam.
Dat klopt niet helemaal. Even snel uit mijn hoofd waren de 1735-1740 na aflevering door Hoofdwerkplaats Tilburg geschikt gemaakt om dienst te doen in de getrokken IC-diensten tussen Den Haag en Heerlen tussen 1994 en 1997. De locs hadden dan ook géén automatische koppeling (zoals de 1700'jes voor de DD-AR-stammen dat wel aan één zijde hebben).
E.e.a. had te maken met de wat krappe positie van NS met betrekking tot locs halverwege de jaren '90. De serie 1100 werd al uitgedund terwijl de hogere nummers van de 1600 nog in revisie waren.
Kortom: niet alle 1700'jes hebben tot de komst van mDDM aan een DD-AR stam gehangen. ;)
Grt.
Geoffrey
-
Dat klopt ook niet helemaal, de 1735-1741 hebben inderdaad los gereden maar zijn in 1994 weer de DDAR dienst ingegaan. ;)
-
In '94 alweer? In mijn beleving hebben ze langer voor getrokken treinen gereden (heb er nog foto's van uit '94), maar ja, 't is alweer veertien (!) jaar terug. ;)
Den tijd vliedt!
-
Dat klopt ook niet helemaal, de 1735-1741 hebben inderdaad los gereden maar zijn in 1994 weer de DDAR dienst ingegaan. ;)
Dat was omdat er 1700'en 'over' waren: de levering van de 1700'en door Alsthom ging sneller als de DDM2/3-bakken door Talbot.
Overigens, wat welke 16/17/1800 doet is de afgelopen tijd echt al heel erg vaak gevraagd op dit forum. De zoekfunctie gebruiken zal heel veel wonderen doen!