BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Luc2000 op 01 November 2018, 17:25:24
-
Dit weekend zijn er werkzaamheden bij Viersen en tussen Den Bosch en Boxtel. Hebben jullie enig idee hoe de Brabantroute goederen treinen dan geleid worden (met en zonder ertms)?
-
Ik denk dat ze via Bad Bad Bentheim of via Emmerich dan de grens overgaan. Ik weet niet hoe erg afgesloten Viersen is, dus eventueel zouden ze dan zelfs nog via Venlo de grens overkunnen
-
Het is vandaag erg rustig in Venlo, geen cargo gezien. Ook de Regional Express rijd niet: Schienenersatzverkehr. In goed Nederlands: spoorvervangendvervoer.
Grz,
Gérard Drost
-
Heeft dat niet met allerheiligen te maken? Het is bij de oosterburen een vrije dag. En voor vrachtwagens geldt in meerdere landen een rijverbod, dus ik kan me voorstellen dat een andere vorm van goederenvervoer ook op z'n gat ligt? Het is maar een gok.
-
Heeft zeker invloed op de goederentreinen maar er zijn wel degelijk werkzaamheden in Duitsland. Meeste treinen die over Venlo rijden zullen nu worden omgeleid via Emmerich.
-
Heeft zeker invloed op de goederentreinen maar er zijn wel degelijk werkzaamheden in Duitsland. Meeste treinen die over Venlo rijden zullen nu worden omgeleid via Emmerich.
Via Gouda- Betuweroute en via Gouda-Arnhem, of kan dat laatste qua wissels in Utrecht niet (meer)? Ben in dat geval benieuwd wat ze met de loks zonder ertms doen. Toch maar Bentheim?
-
Locs zonder ertms komen volgens mij zelden in Venlo, dus ik denk dat dat voor omleidingen weinig uit maakt
-
Als er lege of volle ertstreinen via Venlo rijden is er een omleiding. Meestal ligt dan Emmerich - Oberhausen eruit of er is iets op de Betuweroute aan de hand.
Grz,
Gérard Drost
-
Locs zonder ertms komen volgens mij zelden in Venlo, dus ik denk dat dat voor omleidingen weinig uit maakt
Hebben 1600'en dan ook ertms? Volgens mij niet, dus kunnen ze niet via de BR
-
1600 hebben geen ertms, maar belangrijker nog ze kunnen niet tegen 25Kv. Ik zie echter zelden 1600's in Venlo. Die kunnen dan alleen nog uitwijken naar Bad Bentheim, gezien de extra kilometers die dan gereden moeten worden, denk ik dat men dan voor een andere oplossing zoekt.
-
Tja, 25Kv is dan inderdaad ook wel handig...dank.
-
1600 hebben geen ertms, maar belangrijker nog ze kunnen niet tegen 25Kv. Ik zie echter zelden 1600's in Venlo. Die kunnen dan alleen nog uitwijken naar Bad Bentheim, gezien de extra kilometers die dan gereden moeten worden, denk ik dat men dan voor een andere oplossing zoekt.
Dat telt toch ook voor 17/1800én ,waarvan een aantal bij privaat vervoerders rijden ?
Dus zou t dan kunnen zijn,dat men b.v. wellicht DBC inschakelt/vraagt om vervangende tractie voor t deel tot aan de grens ?
(neem aan dat de privaat vervoerders geen/weinig materieel hebben om ritten geheel met aangepaste tractie te rijden ??? )
-
Een 1800 is een omgenummerde 1600, dus daar geld hetzelfde voor.
En ik denk dat je eerst even moet verdiepen in het materieelpark van de private vervoerders voor je die uitspraak doet ;)