BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: fissy op 16 January 2008, 16:46:10
-
Ik heb een klein problem mijn 1805 te assembleeren. Ik weet helaas niet welke slijpstuk op welke panthograaf moet zitten ???
(http://www.gouda-h0.de/forum/1805_dak.JPG) (http://www.gouda-h0.de/forum/1805_dak.JPG)
klik (http://www.gouda-h0.de/forum/1805_dak.JPG)
Kan mij iemand helpen?
Bernd
-
Hallo,
Ik zal eens kijken. Vanavond heb je antwoord. Een vriend van me heeft dezelfde loc namelijk, in de Franse en Belgische versie.
En wil jij dan weten hoe de pantograven moeten zitten?
Willem
-
Op jouw foto is de meest linkse stroomafnemer voor 25 kV (SNCF), de 'binnenste' aan de linkerzijde voor 15 kV (DB) en de meest rechtse voor gelijkstroom 1500 of 3000 V (NS / NMBS / SNCF).
Dan moet je nog uitvissen welke sleepstukken bij welke stroomsoorten horen, maar misschien kun je hier verder mee ;D.
-
Ik neem aan dat de dubbele sleepstukken voor het 1500/3000 V systeem zijn.
-
bedankt voor de info, maar er zitten twee dubbele sleepstukken bij. Welke moet naar rechts en welke naar links?
-
Volgens mij is er zo'n dubbel sleepstuk voor nederland. Kijk maar naar de 1700. Maar ja ik weet niet of deze loc's ook in nederland hebben gereden.
-
De reeks 18 is nooit in Nederland geweest, de Franse versie (CC 40100) precies één keer.
Ik heb er even een boek bijgepakt. Er horen 2 verschillende enkele sleepstukken en één dubbele te zijn. Op Bernds foto klopt de volgorde: het buitenste enkele sleepstuk is voor 25 kV en smal Frans profiel, het middelste sleepstuk is voor 15 kV en het bredere DB-profiel, dus duidelijk langer. Het derde sleepstuk is dubbel en bestemd voor 3 kV in België.
Als LSM er twee brede en een smalle bij doet, dan hebben ze zich in China kennelijk weer eens een beetje vergist.
Arjen.
-
Ja, dat klopt, de chinesen hebben een foutje gedaan :(
In de Handleiding is ook een tekkening van de geheele loc en er zijn twee enkele sleepstukken en een dubbel sleepstuk. En ook de posities klopen dan.
Ik stuur en mailtje naar LS Models voor en duitse sleepstuk
bedankt
Bernd
-
Hallo Bernd,
Noch mal eine kurze Frage da ich mir irgendwie nicht sicher bin ob eine PM tatsächlich funktioniert :) :
Wurde das "Problem" mit dem fehlenden Schleifstück (15000V AC 16 2/3Hz) im Zurüstbeutel inzwischen gelöst?
Haben Sie beim Händler oder direkt bei LSM reklamiert?
Bin einfach mal neugierig weil mir das bei meiner 1801 ebenfalls passiert ist.
Danke und Gruss,
Sven
Sorry voor het oprakelen dat deze oude topic, maar ik weet niet zeker of het contact via PM wil lukken, vandaar op deze manier...
Vraag: Is het probleem met het in het zakje met toebehoren ontbrekende sleepstuk (15000 V AC 16 2/3 HZ) inmiddels opgelost?
Via dealer of direkt via LSM?
Ben hier nieuwgierig naar omdat bij mijn 1801 eveneens dit sleepstuk ontbreekt.