BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Marc! op 08 August 2006, 16:30:27
-
Hallo medehobbisten,
Ik ben op zoek naar een paar onderdelen van een märklin loc. Heeft iemand voor mij een website waar je onderdelen kan bestellen en waar je ook ervaring mee hebt?
Wie weet een goede winkel waar ik de onderdelen kan bestellen en niet maanden hoeft te wachten tot het een keer besteld wordt of binnen komt.
ik hoor graag jullie reacties!!
Met spoorse groeten,
Marc
-
Een winkel kan bij Märklin inloggen en heeft dan automatisch beschikking tot alle explodedview tekeningen waarin alle onderdelen met alle onderdelennummers staan. Zou dus een grote Märklindealer opzoeken en hem vragen naar het onderdeel. Misschien heeftie (Ligt natuurlijk aan wat voor onderdelen) het zelfs wel op voorraad.
Als je Inside lid bent kun je ook bij de explodedview tekeningen volgens mij komen om de artikelnummers op te zoeken.
Groeten,
Herman
-
www.keuterman.nl
-
Een winkel kan bij Märklin inloggen en heeft dan automatisch beschikking tot alle explodedview tekeningen waarin alle onderdelen met alle onderdelennummers staan.
Dat kan je zelf ook gewoon hoor!
Kijk maar op:
http://www.maerklin.de/service/produktservice/miexplo.php (http://www.maerklin.de/service/produktservice/miexplo.php)
Koen
-
Weer wat geleerd. Vroeger was het alleen voor de insider leden maar nu dus niet. Bedankt! Weer wat geleerd :)
Groeten,
Herman
-
binnenkort drect per postorder in de internet winkel
van Marklin
Deze week geopend , eerst voor de Duitsers later voor
een ieder
-
Mijn ice trein van roco heeft een ongeluk gehad wadoor een paar dingen stuk zijn. Nu is mijn vraag, waar kan ik nieuwe onderdelen bestellen?
Op de site van roco staat dat zij zelf geen bestellingen meer willen hebben dus...
-
theoretisch bij JRME in de Lutte , maar dan moet je wel wat geduld hebben... :-[
-
Je winkelier kan ze ook bestellen, maar dan moet je waarschijnlijk ook geduld hebben (i.v.m. levertijd).
-
Ik heb hem op marktplaats gekocht, dan lijkt het mij raar om bij een winkelier iets te bestellen :-|
-
Hallo Theo,
Wat een onzin je betaalt toch voor deze onderdelen.
Als het je niet lukt dan weet ik wel een winkel waar deze onderdelen te bestellen zijn.
Mits in voorrraad bij Roco meestal binnen een paar weken te leveren.
Groet,
Rob
-
Theo,
Als het goed is zit er een lijst met onderdeelnummers in de doos. Gewoon naar een winkel gaan en bestellen. Bij modellen die nog in het programma zitten kan het snel gaan; andere onderdelen duren vaak langer.
En als je er een beetje er verlegen mee bent dat je de trein niet bij die winkel hebt gekocht: als ze je goed helpen, kan je altijd nog eens terug gaan voor een grotere aankoop.
Ton
-
Om welke delen gaat het ?
Jos
-
als ik vanavond thuis ben ga ik wel even kijken, op deze computer staat geen adobereader >:(
-
Theo,
Forumlid Diebahn (Erwin) handelt in losse Roco onderdelen, wellicht dat die je kan helpen.
Groet,
Bart
-
oké even gekeken
het is zeker deze: Frontwanne 112259
en van die andere weet ik het niet zeker
dat moet of deze:
Bogie frame without indusi 112264
of deze zijn:
Bogie with indusi112266
de koppelinghouder is kapot :( heel raar de koppeling zit nogsteeds heel aan de tussenbak maar het houdertje is er gewoon heel afgebroken
-
ok, morgen gaan mijn ouders naar Leeuwarden en daar kunnen ze ook de onderdelen bestellen. maar ik weet dus nog niet welk nummer de koppelingshouder van de motorwagenheeft! :( heeft iemand een idee???
-
Wie weet hoe/waar je nu aan Roco onderdelen kunt komen?
Vroeger ging het allemaal van een leien dakje. Nu is het. althans bij mij, niet leuk meer. Een jaar wachten op een paar simpele onderdeeltjes is toch wel heel lang.
Heeft Roco ze wellicht niet meer op voorraad? Alleen bij produktie van het model?
JRME uit De Lutte (of all places) reageert niet op een bestelling terwijl men daar pretendeert het allemaal met Roco voor elkaar te hebben. Ik hoop het.
Startproblemen daar?
http://www.jrme.nl/
-
Onderdelenservice is een vak apart. Mijn ervaring met het nieuwe Roco is wat dat betreft prima, maar dat staat en valt met het belang dat de winkel aan de onderdelenservice hecht.
Soms is een onderdeel op, dat kan, maar ook dat krijg ik netjes te horen. Kortom, zoek een betere winkel.
-
Ik heb hier ook prima ervaringen mee, en denk dat het heel erg afhangt van de winkel waar je het besteld. meestal is het met een paar dagen tot ongeveer een week wel binnen.
Al heb ik nog een bestelling open staan voor al zeker wel 10 jaar, maar dat was bij een andere winkel, en daar bestel ik dus niets meer.
-
Ik heb ook al eens onderdelen besteld bij JRME, en de service die ik heb gehad was goed. Helaas klopt het betalingssysteem nog niet helemaal en werd op een e-mail van mij hierover niet gereageerd. Ik kreeg namelijk netjes een bevestiging van de bestelling, maar hierbij stond geen rekeningnummer o.i.d. Niet zo heel veel later heb ik de zorgvuldig en goed verpakte bestelling binnen gekregen met hierbij netjes een factuur die ik kon betalen. Wat dat betreft een zeer nette service.
Groeten, Marnix
-
Wie weet hoe/waar je nu aan Roco onderdelen kunt komen?
Vroeger ging het allemaal van een leien dakje. Nu is het. althans bij mij, niet leuk meer. Een jaar wachten op een paar simpele onderdeeltjes is toch wel heel lang.
Heeft Roco ze wellicht niet meer op voorraad? Alleen bij produktie van het model?
JRME uit De Lutte (of all places) reageert niet op een bestelling terwijl men daar pretendeert het allemaal met Roco voor elkaar te hebben. Ik hoop het.
Startproblemen daar?
http://www.jrme.nl/
Ik heb een paar maanden geleden een cardanasje voor een Roco lok besteld bij de Wapstad in Den Haag, anderhalve week later kon ik het ophalen.....
Ron
-
JRME links laten liggen. Deze figuur heeft van Reyne de reservedelen overgenomen is is voor zichzelf begonnen. Zie andere (duitse) forums en ook opmerkingen op marktplaats en je weet dat er problemen zijn.
Naar mijn weten is de grote man achter JRME ook een ex-verkoper van TT in Castricum.
-
Op de site van JRME worden o.a. 2 merken genoemd, ABE en MS.
De distributeur van ABE in west Europa is MS, dus dat hoort bij elkaar.
De eigenaar van de firma MS heeft laten weten, dat de eigenaar van de firma JRME verhuisd is (weg uit Nederland) en niet meer door hem beleverd wordt.
Trek uw eigen conclusie.
De opmerking hierboven over TT werd door MS bevestigd.
Bron: Achim de Boer, eigenaar MS, gesprek in Lingen (D) 12-01-2008.
Maarten van der Burgt
-
Mensen, hartelijk dank voor jullie tips.
Conclusie:
-Roco heeft dus nog een eigen onderdelenservice?
-We zitten dus niet vast aan een uitbestede dienst waarop een of andere ontslagen medewerker het alleenrecht van claimt?
-Kennen jullie het geheim waarom het bij de ene winkelier dan kennelijk wel lukt en de andere niet om onderdelen te krijgen
Speelt onze Rocokoerier uit Hilversum (dacht ik) daar een rol in?
Blijft boeien, die treinenhobby van ons..
Groet aan u allen
Jan
-
De ene winkel ziet de onderdelen als een belagrijke service naar de klant, de andere winkel vindt het vooral lastig en spant zich niet erg in. Sommige winkels bestellen onderdelen gelijk, andere winkels sparen een paar maanden bestellingen op, weer andere winkels bestellen kennelijk niet voordat de klant er nog een keer om vraagt.
Is altijd al zo geweest en staat helemaal los van het merk. Je zal de eerste niet zijn die een onderdeel al maanden in bestelling heeft staan en er achter komt dat iemand anders hetzelfde onderdeel via een andere winkel binnen een paar weken in huis heeft.
-
Klopt het dat onderdelen van modellen die uitgegeven zijn voor het faillissement, nagenoeg niet meer leverbaar zijn?
En welk termijn is normaal om te horen of de onderdelen daadwerkelijk niet meer leverbaar zijn?
Gr. Stephan.
-
De meeste onderelen waren eigendom van Roco in Oostenrijk en ik zou niet weten waarom die niet met de boedel naar het nieuwe Roco zouden zijn meegegaan.
Wel had Reyne een eigen voorraadje onderdelen, met name voor de NL modellen. Die onderdelen schijnen na de breuk met Roco dus aan JMRE te zijn verkocht.
-
Ik bestel Roco onderdelen gewoon bij de winkelier. Sommige onderdelen heb ik met een week of twee binnen. Er zijn ook onderdelen waar ik al maanden op zit te wachten. Dat laatste bij onderdelen van modellen waarvan de produktie al voor het faillissement was gestopt.
Ton
-
Voor de Roco onderdelen kun je bijvoorbeeld ook
bij mij terecht tijdens de modelspoorbeurs in Houten a.s. zaterdag. ;)
Natuurlijk niet alles in voorraad, maar toch behoorlijk wat al
zeg ik het zelf.
En wat niet in voorraad is dat is dan altijd nog te bestellen.
Velen van jullie weten wel waar ik in Houten sta.
Toch nog maar even een keer vermelden dan:
Bij binnenkomst de linkerzaal.
Halverwege rij 18 naast de Herpa modelautostand van Jan van Zuthem.
Kan niet missen met het ophangbord vol met Roco-doosjes!
Met vriendelijke groet,
Erwin
-
Ik ben denk ik de vorige keer al bij je langs geweest maar helaas alleen als het model weer in productie kwam waren de onderdelen weer leverbaar vertelde je, dus helaas.
Gr. Stephan.
-
Mensen, hartelijk dank voor jullie tips.
Conclusie:
-Roco heeft dus nog een eigen onderdelenservice?
-We zitten dus niet vast aan een uitbestede dienst waarop een of andere ontslagen medewerker het alleenrecht van claimt?
-Kennen jullie het geheim waarom het bij de ene winkelier dan kennelijk wel lukt en de andere niet om onderdelen te krijgen
Speelt onze Rocokoerier uit Hilversum (dacht ik) daar een rol in?
Blijft boeien, die treinenhobby van ons..
Groet aan u allen
Jan
Ik wil graag even van de gelegenheid gebruik maken om het een en ander toe te lichten:
Roco heeft onderdelen op voorraad in Oostenrijk/Hongarije, maar leverdt niet aan particulieren. Roco heeft haast geen onderdelen die van treinen die o.a. in opdracht van REZ zijn gemaakt, wij wel. Wij leveren direct aan de consument, waarbij het gemak van ons bestelsysteem de consument bestellingen kan doen op rekening, dus onderdelen in huis en dan pas betalen.
Ik ben geen een of andere ontslagen medewerker. Ik ben zelf weg gegaan, dus NIET ontslagen. Wat moet deze info eigenlijk tevoegen, ben je opeens een ongewenst persoon als je ergens ontslag neemt en een eigen onderneming opstart?
Ik claim niet het alleen recht, maar heb in overeenstemming met Modelleisenbahn GmbH het recht om onder de naam Roco onderdelen en services aan te bieden in Nederland. Dat betekend dat ik voor NL de service mag aanbieden voor Roco. Wij hebben hiervoor ook een grote investering gedaan, doordat wij ruim 11.000 onderdelen op voorraad hebben, waarvan er ook onderdelen zijn die bij Roco reeds zijn uitverkocht maar waarvan wij er nog op voorraad hebben. Daarnaast hebben wij alle onderdelen tekeningen en gebruiksanwijzingen vanaf het allereerste Roco model. Het is dus een serieuse onderneming, waarbij er ook nog wel eens iets fout kan gaan. Daarvoor zijn wij mensen.
Het kan heelgoed zijn dat er winkeliers zijn in NL die onderdelen bestellingen opsparen tot een groter geheel. Je moet je als consument realiseren dat de bestelling van een buffer van 88 cent verkoopprijs nu niet direct de prioriteit is van een winkelier. Bij ons zal zo'n bestelling gewoon mee gaan in het normale verkeer.
Tot slot is het niet netjes iemand als Rocokoerier te betitelen.
De meeste onderelen waren eigendom van Roco in Oostenrijk en ik zou niet weten waarom die niet met de boedel naar het nieuwe Roco zouden zijn meegegaan.
Wel had Reyne een eigen voorraadje onderdelen, met name voor de NL modellen. Die onderdelen schijnen na de breuk met Roco dus aan JMRE te zijn verkocht.
Dit klopt helemaal.
Klopt het dat onderdelen van modellen die uitgegeven zijn voor het faillissement, nagenoeg niet meer leverbaar zijn?
En welk termijn is normaal om te horen of de onderdelen daadwerkelijk niet meer leverbaar zijn?
Gr. Stephan.
Zie ook hierboven, normaal is het zo dat onderdelen leverbaar zijn tot dat ze niet meer op voorraad zijn, dan wordt er gekeken of het model/onderdeel nog nodig is voor nieuwe treinen/modellen, zoja dan zal dit onderdeel pas bij de productie van het model weer beschikbaar zijn voor de verkoop. Het onderdeel wordt dus niet tussentijds geproduceerd. Normaal gesproken krijg je indien het onderdeel niet op voorraad is bij ons, en wij van de fabrikant een bericht hebben gekregen dat het onderdeel niet meer leverbaar is een bericht. Dit kan soms even duren, dit ligt aan de fabrikant. Een bericht binnen 4 weken moet toch zeker kunnen.
Op de site van JRME worden o.a. 2 merken genoemd, ABE en MS.
De distributeur van ABE in west Europa is MS, dus dat hoort bij elkaar.
De eigenaar van de firma MS heeft laten weten, dat de eigenaar van de firma JRME verhuisd is (weg uit Nederland) en niet meer door hem beleverd wordt.
Trek uw eigen conclusie.
De opmerking hierboven over TT werd door MS bevestigd.
Bron: Achim de Boer, eigenaar MS, gesprek in Lingen (D) 12-01-2008.
Maarten van der Burgt
JRME heeft contractueel het importeurschap van ABE voor de volgende landen: B, L, NL, D, A, N, S, Fin, Dk. JRME heeft aan MS een deel van deze distributie overgedaan, dit om logistieke redenen. MS hoort dus niet bij ABE, evenmin zoals JRME niet bij ABE hoort, dit zijn allemaal zelfstandige ondernemingen.
Ik heb gisteravond MS nog persoonlijk bij mij thuis gesproken en van een stop op levering van MS aan JRME is geen sprake. Sterker nog MS heeft nog onderdelen en aanverwante artikelen bij mij mee genomen.
Ik ben prive verhuist van NL naar D, maar wat deze info verder toevoegd weet ik niet. JRME is en blijft een NL onderneming.
Tot zover de toelichting op dit forum over JRME, Roco en de onderdelen. JRME probeert de consument een extra service te bieden om gezochte onderdelen te leveren. Dat er wel eens wat fout kan gaan is duidelijk, niemand is onfeilbaar, maar om nu direct iemand af te schieten omdat hij ontslag heeft genomen en er bij 'n bestelling iets fout is gegaan ontgaat mij even. Laten wij iedereen in hun waarde en geef iedereen de ruimte en kansen om dat te doen wat hij of zij graag wil doen.
Jan Pieter
JRME
-
Bedankt voor de info Jan-Pieter.
Over mijn vaste winkel heb ik geen klagen wat de onderdelen betreft, maar voor de oude NL-onderdelen zal ik nog wel een beroep op JRME doen.
Weet jij trouwens of de voorraad Belgische onderdelen van De Prest inderdaad aan PB Modelbouw is verkocht?
-
Jan Pieter,
Dank voor de reactie. Ik vind het goed als importeurs/fabrikanten of vertegenwoordigers van fabrikanten hun zegje op dit forum doen.
Je hoeft je van mij niet te verdedigen in de zin van dat je uitlegd hoe e.e.a. is ontstaan. Veel belangrijker is aan te geven wat je met de huidige problemen rondom onderdelenleveringen en garanties gaat doen (even googelen en je hebt er een aantal).
Bovendien is het mijn inziens belangrijk aan te geven wat je toegevoegde waarde is t.o.v. de normale winkeliers. Ik ken nu mensen die geen roco-loco's kopen omdat de garanties niet goed zijn geregeld.
Gr,
Jos
-
Je bedoelt dan oudere modellen Jos?
-
Nee,
Met name de nieuwe locs. Op de website van JRME lees je dat oude locs (dus verkocht via Reyne) buiten alle regels vallen. Hier zit geen enkele vorm van garantie meer op, anders dan coulance van de vakhandelaar.
De nieuwe constructie Roco, JRME (als officiele vertegenwoordiger voor reparaties ????) en de rol van de vakhandel bestaat onduidelijkheid.
Valt de vakhandel terug op Roco of JRME ?
Concreet : Wat betekent het statement op de JRME-site: "Wij hebben recentelijk van Modelleisenbahn GmbH accoord gekregen om in Nederland de service en reparaties voor het merk Roco uit te voeren".
Er zijn particulieren die door recente akkevietjes over garanties enz geen roco meer kopen.
-
Bij de nieuwe modellen is er geen specifiek garantieprobleem. Garantie verloopt altijd via de winkelier en die kan bij recente modellen in ieder geval terugvallen op de fabrikant. Geen idee of JRME onder garantie kan repareren, maar dat boeit voor de consument niet erg. Dat zoekt de winkel maar lekker uit.
Garantieproblemen hebben dan eerder met de winkelier te maken.
-
Henk,
Je geeft precies het probleem aan : wat is een nieuwe lok ?
Ik heb nog niet zo lang geleden bij Woudt in Koog aan de Zaan een nieuwe fleischmann plan V gekocht ,groen en jubileumuitgave van 199....., en een rode 2200 van NS Cargo. Ik weet dat deze onder het regime van Reyne zijn uitgebracht, maar niet iedereen ziet dit.
Er zijn in de handel vrij veel locs in omloop die al jaren op de plank staan. (Uiterwaal in Santpoort is ook zo'n voorbeeld)
Garantie is hier een loos woord. Coulance van de vakhandel is hier op zijn plaats.
-
Bedankt Jan-Pieter voor je verduidelijking. Zoals eerder gezegd heb ik alleen maar een positieve ervaring met JRME, dus ik maak me mede door de verduidelijking geen zorgen over deze onderneming.
Groeten, Marnix
-
Garantie is hier een loos woord. Coulance van de vakhandel is hier op zijn plaats.
Nee, dit klopt niet. Als een winkelier een loc verkoopt, dan is hij aanspreekbaar op de goede werking van het model, ook als de fabrikant niet meer ter verantwoording kan worden geroepen. Heeft niets met coulance te maken.
-
Even een paar antwoorden op gestelde vragen mbt de garantie van Roco artikelen.
Inbeginsel is het zo dat de verkopende partij ( winkelier/handelaar ) de garantie geeft aan de kopende partij, zijnde eindconsument, dus niet iemand die voor de hele club/straat het zelfde model x-keren koopt, je wordt dan als zijnde wedeverkoper gezien, en je hebt dan géén garantie. Doe dit soort aankopen altijd met aparte bonnen/facturen, liefst op unieke namen van de kopers.
Terug naar de garantie van de verkopende partij aan de eindconsument. De garantie is dus alleen tussen deze beide partijen van toepassing. Dat de verkopende partij terug vallen kan op fabrieksgarantie doet niet terzake voor de eindconsument. In het geval van het faillisement van Roco en de overgang naar Modelleisenbahn GmbH is het zo dat alle artikelen van Modelleisenbahn GmbH zijn voorzien van een kleine zilveren sticker met een paar codes erop. Die zelfde sticker zit ook op de verpakking. Nieuwe of oude verpakking doet dus niets terzake, alleen de zilveren sticker.
Artikelen met zo'n sticker vallen dus uiteindelijk onder de fabrieksgarantie van Modelleisenbahn GmbH. Artikelen zonder zilveren sticker hebben binnen het termijn van 2 jaar nog altijd garantie welke de winkelier MOET geven.
Wat kan JRME betekenen voor de eindconsument: Wij kunnen beide partijen voorzien van service mbt garantie problemen. Wij zullen binnen gekomen artikelen eerst sorteren naar garantie gevallen met zilveren sticker, deze bekijken wij eerst op probleem, is het een kleine ingreep dan verzorgen wij dit direct en sturen het artikel terug, is het een groot probleem dan worden die vaak via Modelleisenbahn GmbH verder behandelt, dit heeft temaken met het feit dat Modelleisenbahn GmbH graag de veel voorkomende problemen wil analiseren en direct het productie process aanpassen indien dit mogenlijk is, het artikel wordt daarna direct aan de winklier terug gestuurt. Het beste is daarom om deze artikelen via de winkelier te latenlopen.
Artikelen zonder zilveren sticker hebben zoals aangegeven géén fabrieksgarantie. JRME zal dan inoverleg met de verkopende partij kijken op welke wijze wij de reparatie kunnen verhelpen. Indien de eindconsument het artikel direct naar ons stuurt, omdat bijv. de verkopende partij er niet meer is, zullen wij in overleg met de eindconsument tot een oplossing komen. Dit is vooral indien het een groot probleem betreft, kleine problemen zijn snel verholpen.
Henk,
Je geeft precies het probleem aan : wat is een nieuwe lok ?
Ik heb nog niet zo lang geleden bij Woudt in Koog aan de Zaan een nieuwe fleischmann plan V gekocht ,groen en jubileumuitgave van 199....., en een rode 2200 van NS Cargo. Ik weet dat deze onder het regime van Reyne zijn uitgebracht, maar niet iedereen ziet dit.
Er zijn in de handel vrij veel locs in omloop die al jaren op de plank staan. (Uiterwaal in Santpoort is ook zo'n voorbeeld)
Garantie is hier een loos woord. Coulance van de vakhandel is hier op zijn plaats.
De Fleischmann Plan V heeft nog fabrieksgarantie, de rode 2200 NS cargo heeft dus nog garantie van de winkelier!!
Coulance is alleen van toepassing indien de garantie periode is verlopen en het probleem duidelijk niet door de consument is veroorzaakt, of het een bekent probleem van het artikel is, en dit wordt door de winkelier/ fabrikant opgelost.
Nee,
Met name de nieuwe locs. Op de website van JRME lees je dat oude locs (dus verkocht via Reyne) buiten alle regels vallen. Hier zit geen enkele vorm van garantie meer op, anders dan coulance van de vakhandelaar.
De nieuwe constructie Roco, JRME (als officiele vertegenwoordiger voor reparaties ????) en de rol van de vakhandel bestaat onduidelijkheid.
Valt de vakhandel terug op Roco of JRME ?
Concreet : Wat betekent het statement op de JRME-site: "Wij hebben recentelijk van Modelleisenbahn GmbH accoord gekregen om in Nederland de service en reparaties voor het merk Roco uit te voeren".
Er zijn particulieren die door recente akkevietjes over garanties enz geen roco meer kopen.
JRME repareerd met goedkeuring van Modelleisenbahn GmbH Roco artikelen in Nederland welke door de verkopende partij/ kopende partij aan ons worden verstuurt, meestal gaat het dan om artikelen waar geen garantie op zit. Betreft het toch een garantie aanvraag dan handelen wij zoals hierboven vermeld, ook wij maken onder coulance Roco artikelen, maar dit is geheel ter onze beoordeling.
Bedankt voor de info Jan-Pieter.
Over mijn vaste winkel heb ik geen klagen wat de onderdelen betreft, maar voor de oude NL-onderdelen zal ik nog wel een beroep op JRME doen.
Weet jij trouwens of de voorraad Belgische onderdelen van De Prest inderdaad aan PB Modelbouw is verkocht?
Weet ik niets van.
MvG,
Jan Pieter
-
Jongens (en misschien ook wel: meisjes):
Het is allemaal prachtig wat geschreven wordt over Roco en de onderdelenservice. Ik hoop dat Roco nog heel lang treinen blijft produceren. Ik beleef veel plezier aan dit geweldige merk.
Jammer is dat ik nog steeds geen (uitzicht op) onderdelen heb..........
Al sinds de doorstart van Roco zo heel erg nodig. Garantie heb ik niet nodig, onderdelen wel.
Jan Pieter van JRME: reageer graag even via mijn persoonlijk emailadres dat ik je toezond.
Met een stukje uit het het clublied van een bekende voetbalclub uit Rotterdam: nu geen woorden meer maar daden.
Dank alvast voor die reactie.
Met (smal)spoorgroeten aan u allen
Jan
-
Geachte modelspoorders,
Ik heb van Jan Pieter van JRME inmiddels bericht ontvangen over de status van mijn order Roco onderdelen.
Ik moet nog wachten omdat JRME/Roco het onderdeel (een wiel/as voor een glaskast) niet op voorraad heeft. De opdracht staat dus 'in backorder'. Jammer voor mij, maar ik heb er begrip voor.
Ik wens Jan Pieter veel succes met de verdere uitbouw van zijn service. Hij is er overfigens nog mee bezig.
De opzet ziet er in principe goed uit en als het goed georganiseerd is kunnen we er met zijn allen veel plezier aan beleven.
Groet
Jan
-
Hallo,
Ik heb vorige week een bestelling gedaan voor wat onderdelen en vandaag lag het reeds op de mat. Waarschijnlijk waren deze onderdelen dus wel op voorraad, super! Keurig verpakt trouwens en ik vind het ook een goede service dat je na ontvangst van je bestelling mag moet ;) betalen. Ga zo door JRME!
Met vriendelijke groet,
Bart
-
Voor een locje heb ik een aantal nieuwe onderdelen nodig, kan ik deze gewoon in de winkel bestellen of moet dit via trix? Of iets of iemand anders?
-
Kan beide, op de Trix site kan je wel kijken of het leverbaar is.
-
De laatste keer dat ik Minitrix onderdelen nodig had, heb ik die bij Keuterman (de importeur) besteld. Op de Märklin/Trix website kun je inderdaad controleren of de onderdelen (nog) leverbaar zijn, en tegen welke prijs.
-
Theo,
Forumlid Diebahn (Erwin) handelt in losse Roco onderdelen, wellicht dat die je kan helpen.
Groet,
Bart
Ik weet even niet hoe ik een nwe topic moet beginnen dus probeer ik net even zo.
Bij mijn Roco Hippel nr 43398 zijn aan beide zijden de oogjes kapot gegaan waarmee de aandrijfstangetjes
vastzitten in de wielen.Het gaat om de onderdelen Stange links100875 en stange rechts 100876.
Wie kan mij daaraan helpen.??
Hoe kan ik kontakt opnemen met forumlid Diebahn (erwin)
mvg Henk
-
Voor roco onderdelen kan ik jullie een leverancier in Emmen aanraden
Deze man stond de laatste maal dat ik in Houten op Rail was ook onderdelen
van Roco te verkopen, ik haal daar zelf ook geregeld spullen weg.
Stuur maar eens een emailtje naar etsemmen(apenstaartje)zonnet.nl
De goede man heet Erwin Prummel.
Gr.
Robbert Jan
-
Ik weet even niet hoe ik een nwe topic moet beginnen dus probeer ik net even zo.
In het gewenste forumonderdeel gaan staan en op de tekst "nieuw topic" klikken ;D
Staat boven de kolom Laatste bericht.
Gr.
Eric
-
Hallo.
Weet iemand waar ik de cabineramen en de trapjes kan bestellen voor de roco 6700?
En de cabine ramen van de G1700 OHE van piko?
Alvast Bedankt.
Groetjes Jordy
-
Als je het artikelnummer hebt ervan kan je deze gewoon bij je winkelier bestellen.
Gr. Rick
-
Dat zal een probleem worden bij de piko loc, hiervan krijg ik van mijn Treinenwinkel te horen dat ik een hele nieuwe kap voor de loc moet bestellen.
-
Dat is toch ook een onderdeel ;D
Maar vaak zijn onderdelen alleen in een set te bestellen. Dan blijf je weer met een hoop zitten die je niet nodig hebt.
Misschien eens bij de importeur Scaletrading (http://www.scaletrading.nl/) proberen of er geen mouw aan te passen is.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Gr.
Eric
-
Van Roco weet ik dat je verschillende onderdelen gewoon kan bestellen, heb ik laatst ook nog gedaan. Konijnenhokken voor een 1600 van me. Had ik binnen 2 weken ontvangen. Van Piko weet ik niet of ze ook losse onderdelen leveren. Misschien zit er niks anders op dan een nieuwe kap te bestellen, wat je winkelier zegt. :-\
EDIT: Maar kijk maar eerst of er iets te regelen valt bij Scaletrading, zoals Eric zegt.
Gr. Rick
-
Ik heb hem op marktplaats gekocht, dan lijkt het mij raar om bij een winkelier iets te bestellen :-|
Nee, hoor, dat is niet raar. Deze trein rijdt toch op de rails, die je bij een winkelier gekocht hebt? Je kan toch ook een wisselaandrijving kopen, omdat die bijvoorbeeld kapot is gegaan, terwijl je het wissel niet in de winkel gekocht hebt?
Koolborstels en antislipbanden verkoopt de winkelier ook zonder te vragen: het is toch wel voor een trein, die je bij mij gekocht hebt? Zo niet, dan kan je die niet kopen.
Nee, toch?
Groetjes
Wil
-
Het verhaal van Wil is uiteraard waar. Meestal verdient een winkelier niet veel aan onderdelen en is dit vaak service. De tijd die ze nodig hebben voor e.e.a. te bestellen en te verwerken weegt niet op tegen het onderdeel (bv 1.05 euro) daar leg je als winkelier bij!
Als je een vaste klant bent zal het wel los lopen en is het service, als je nooit iets koopt bij die winkelier dan zal hij er geen vaart achter zetten en kan het lang duren. Tevens loopt een winkelier het risico dat het onderdeel verkeerd en of niet wordt opgehaald, tel uit je winst.