BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Arjen52 op 29 August 2018, 09:54:34
-
Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor (http://nos.nl/l/2248002)
-
Mooie quote: "Dieseltreinen zijn veel vervuilender dan gewone treinen"
Diesels zijn dus geen "gewone" treinen. :D
-
Toch vind het apart dat er gesproken word dat ns zn diesels van t spoor haalt. Immers nu ns en nedtrain weer samen zijn vallen de 700 locjes toch ook gewoon weer onder het ns park of niet?
Gr marc
-
Ja, maar daar vervoer je geen reizigers in..... ::)
-
Tijd voor een nieuw boek "de laatste diesel" ;D
-
Diesels zujn dus geen "gewone" treinen. :D
Nee, stoomtreinen zijn gewone treinen, die vervuilen helemaal niet. ;D
-
Ja, maar daar vervoer je geen reizigers in..... ::)
Maar er staat toch nergens dat het gaat om reizigers treinen..
Er staat dat ns afscheid neemt van de diesel tractie;)
-
Tijd voor een nieuw boek "de laatste diesel" ;D
Goed idee (y) wie biedt zich aan? ;D
Groeten Sean
-
Maar er staat toch nergens dat het gaat om reizigers treinen..
Er staat dat ns afscheid neemt van de diesel tractie;)
........... :'( :'(
-
Lijkt me duidelijk dat het een bericht is naar de reiziger van NS, die heeft er weinig aan dat ze toevallig dan nog met een handje vol kleine rangeerlokje lokaal rond knorren.
-
op Nu een ander verhaaltje:
https://www.nu.nl/binnenland/5436542/dieseltrein-buffel-rijdt-laatste-rit-spoorwegmuseum-in-utrecht.html (https://www.nu.nl/binnenland/5436542/dieseltrein-buffel-rijdt-laatste-rit-spoorwegmuseum-in-utrecht.html)
-
Hier worden Aziatische Tijgermuggen gezeefd.
De NOS is geen Rail Magazine
Dirk
-
Om nog even verder muggen te ziften, de Kameel NS 20, is officieel ook nog in eigendom van NSR ;D
Groeten Edwin.
-
Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor (http://nos.nl/l/2248002)
Laatste door NS zelf ontwikkelde materieel was niet DM'90 (zoals in het artikel wordt gesteld) maar mDDM.
-
Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor (http://nos.nl/l/2248002)
Van het spoor gehaald, dus terug in het doosje gestopt? ;D
-
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht:
De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.
Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
-
Praktisch gezien wel, theoretisch gezien minder belastend voor het aantal mensen... (Per M2)
-
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht:
De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.
Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
DM90 is natuurlijk niet direct afgevoerd omdat ze vervuilen, alleen omdat ze door de tijd achterhaald zijn waardoor er geen emplooi meer is voor hoge vloer treinen (lage instap vereist) en NS die geen dieseltrajecten in hun portfolio hebben...
-
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht:
De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.
Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
Als ze treinen uit het jaar kruik vervangen wel. 8)
-
Goed bezig om die diesel van het Nederlandse spoor te halen?
En verkocht aan Roemeniƫ. Zooo milieuvriendelijk :(
Dat is het hypocriete van Nederland. Zogenaamd voor het milieu de diesels en kolencentrales afstoten (=verkopen) die elders net zo hard weer gebruikt gaan worden.
-
Maar zoals hier boven al gezegd wordt, als die Nederlandse diesel gebruikt gaat worden om een veel vervuilender diesel mee te vervangen, dan heb je wel degelijk winst. Dat is niet hypocriet, dat heet "alle beetjes helpen".
-
Voorlopig is degene die de diesels zou kopen eigenlijk niet eens instaat om zn kop boven water te houden.
Dus die verkoop kan nog wel is heeeel lang op zich laten wachten ::)
Iemand nog een dieseltje kopen,nu kan het nog ;D
En zoals al eerder is aangehaald,we kunnen nog altijd gapen naar 64/6500'en en wat klazen,dat dieselt nog wel effe rond ;)
(ja ja ik weet het,t is geen raampjes trein,so what :P )
-
Iemand nog een dieseltje kopen,nu kan het nog ;D
Nee hoor, kan helemaal niet. Contractueel zijn de stellen verkocht. Er is helemaal niks te koop. :P
-
Voorlopig is degene die de diesels zou kopen eigenlijk niet eens instaat om zn kop boven water te houden.
Bron??
-
Ferotrans had over 2017 een omzet van euro 700 000. Met een winst van euro 430 000. Geen werknemers en al jaren geen vergunning om treinen te laten rijden. De omzet in vergelijking met het vorige jaar was 20% lager. Oh, en een schuld van euro 900 000.
https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/revista-presei/director-la-cfr-marfa-si-sugativa-de-subventii-de-la-cfr-calatori
-
Ferotrans had over 2017 een omzet van euro 700 000. Met een winst van euro 430 000. Geen werknemers en al jaren geen vergunning om treinen te laten rijden. De omzet in vergelijking met het vorige jaar was 20% lager. Oh, en een schuld van euro 900 000.
https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/revista-presei/director-la-cfr-marfa-si-sugativa-de-subventii-de-la-cfr-calatori
Met zo'n winstmarge is zo'n schuld meteen weg . Zelfs als de omzet lager gaat. Waarschijnlijk fout in het artikel.
-
Geen werknemers in het bedrijf, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Die kunnen ingehuurd zijn of in een andere Bv zitten...
-
Zelfs als ze wel via een constructie werknemers hebben,dan doe je zonder de correcte vergunningen nog erg weinig ;)
Het is echter wel een feit dat het bedrijf niet bepaalt overloopt van het geld (schuld niet meegerekend ;) )
Het is wat off topic maar dat zelfde bedrijf heeft volgens mij in het verleden al meer van NS gekocht,maar daar staat volgens mij ook nog her en der wat van te verrotten in het (buiten)land vanwege allerlei problemen.
Echt betrouwbaar acht ik dat bedrijf dan ook niet.
Ik vraag me dan ook af of ze werkelijk alles gaan overnemen en ook werkelijk gaan inzetten ???
Persoonlijk schat ik in dat er vast wel een stelletje over zal blijven wat misschien t.z.t. te koop is voor iemand anders.
Overigens schijnt in oktober het NSM stel weer terug naar Blerick te rijden(opslag ? ) dus dan kunnen we die "laatste" rit nog is opnieuw fotograferen ;D