BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Chris op 07 January 2008, 15:33:29
-
Beste Beneluxers
Ik weet dat bepaalde 1700 en/of 1800 loks in een vaste samenstelling op het net rijden.
Dus ze zitten of met ICR rijtuigen, of DD-AR of DDM in een stam.
Of ze zitten op een bepaalde lijn.
Nu weet ik dat dit in een aantal nummerreeksen heel simpel is te verwoorden.
Wie kan mij vertellen welke reeks wat trekt ?
-
Nou 1701 t/m 1730 kunnen alleen maar met dubbeldekkers stammen rijden deze hebben andere koppelingen namelijk.
-
Rijden de resterende 1700 loks met ICRm stammen???
mvg,
Matthijs
-
Overige 1700'en rijden inderdaad met ICRm, ICL(dat zijn die ICK look-a-likes op de verbinding Deventer-Amsterdam, rijtuigen type Avmz, Bimz en Aimz), ICK of die internationale trein van/naar berlijn tot aan Bad Bentheim. Alle 1800'en kunnen voor DDM-1 gezet worden, dit wisselt ook vrij vaak. 1700'en kunnen niet voor DDM-1 en 1800'en kunnen weer niet voor DD-AR. 1800 kan wel samen met ICRm, maar kan weer niet aangestuurd worden vanuit de BDs.
Er zit maar een bepaald aantal vaste locs voor de DD-AR setjes omdat die locs automatische koppelingen hebben om zo te kunnen koppelen met andere DDAR locs en Bvk's(stuurstandrijtuigen DDAR) en mABk(motorwagen mDDM).
-
Nou 1701 t/m 1730 kunnen alleen maar met dubbeldekkers stammen rijden deze hebben andere koppelingen namelijk.
Half goed, de normale koppeling zit nog achter de automatische koppeling voor de DDAR.
De 1728-1733 (ongeveer die reeks) is geschikt om snel te wisselen tussen DDAR en andere treinen.
De 1800 rijden vast met DDM, zoals al vermeld. Verder rijden er voor zoverik weet geen locs op vaste lijnen.
-
Volgens mij rijdt de 1723 met een DDM stam tussen Utrecht en Zwolle.
Ik kom deze lok best vaak tegen bij Bilthoven en Den Dolder
Gr Marcel
-
Ook de serie 1800 rijdt de internationale trein van/naar berlijn tot aan Bad Bentheim.
ik zag het namelijk zelf toe ik moets wachten bij een spoorweg overgang bij Enschede.
Dus dit is niet alleen weg gelegt voor de serie 1700.
groetjes edwin
-
jammer ik had gehoopt dat de 1723 wel gespot zou zijn bij utrecht of zwolle maar ik kom hem niet tegen op somda.
Wesley
-
1800 rijdt ook meestal voor ICK tussen Den Haag CS en Venlo
-
Doe je goed, de internationale trein zien in Enschede terwijl die daar niet komt. Of stond het wissel verkeerd in Hengelo? ;D Neem aan dat je m zag tussen Hengelo en Oldenzaal.
De 1770 trok vanmorgen IC 146 Hannover - Schiphol vanaf Bad Bentheim.
De 1830 stond samen met 1854 in een duw/duw combinatie te Deventer met verscheidene ICK's ertussen. Ook een enkele ICL stond daar bij
-
Zag vandaag wel de Raillion 1610 voorbij komen in Den Dolder met zelflossers erachter.
Gr Marcel
-
jammer ik had gehoopt dat de 1723 wel gespot zou zijn bij utrecht of zwolle maar ik kom hem niet tegen op somda.
Wesley
Ik denk dat je dan ook niet op locnummer maar op stamnummer( van dei DDAR stam) moet zoeken ;)
Groetjes Michiel
Ps; de 1723 zal niet vast op Utrecht-Zwolle zitten want al het materieel rijd in omlopen en komen daardoor zo'n beetje overal waar dat type materieel ingezet word.
-
ER rijden ook zat 1700 met ick hoor.
-
Zag vandaag wel de Raillion 1610 voorbij komen in Den Dolder met zelflossers erachter.
Gr Marcel
Weet je dat 100% zeker? De 1610 stond namelijk terzijde in Maastricht... :o
-
Weet je dat 100% zeker? De 1610 stond namelijk terzijde in Maastricht... :o
De 1610 *staat* terzijde in Maastricht. :P
1701-1730 altijd DD-AR (de 1700'en hebben geen eigen omloop, ze zijn onderdeel van de DD-AR-stammen). Alle andere 1700'en en 1800 rijden willekeurig* met ICK, ICL of de int. naar Bentheim. ICRm rijdt altijd met een 1700 in trek-/duw-bedrijf, wel kan een 1800 in de stam zitten, maar dan rijdt het geheel alleen getrokken (en dus ook niet in combinatie met een BDs). DDM1 rijdt altijd met willekeurige 1800'en.
* In de omloop wordt wel een onderscheid gemaakt tussen 1700 en 1800, in de praktijk wordt daar niet zo nauw op gelet.
-
Volgens mij rijdt de 1723 met een DDM stam tussen Utrecht en Zwolle.
Lees eens wat er eerder is gezegd. ;)
-
De 1610 *staat* terzijde in Maastricht. :P
Hoe kan Marcel deze dan vandaag bij Den Dolder gespot hebben?
-
dan was het de 1619 als ze die dingen nou eens een keer schoon zouden maken was het wat beter te lezen ;D ik zag het vanuit de vrachtwagen toevallig:)
Gr marcel
-
Hoe kan Marcel deze dan vandaag bij Den Dolder gespot hebben?
Niet goed kijken? Valt onder dezelfde noemer als "niet goed lezen". :P
-
In gebruik voor DD-AR zijn momenteel de 1701-1728, 1730; buiten de AK om zijn de meeste ook herkenbaar aan de ontbrekende aircokast boven de niet gebruikte cabine 1. Een uitzondering hierop wordt als het goed is gevormd door loc 1730, die wel volledig is uitgerust. Eerder reed in ieder geval de 1732 ook al tijdelijk met twee "koelkasten" in de DD-AR dienst.
-
De 1838 doet niet veel meer toch :P
-
Die is er zelfs niet meer netzoals de 1735.
-
De 1731-1734 zijn als het goed is uitgerust als solitaire loc, maar hebben wel al hun voorzieningen behouden om indien nodig weer voor DD-AR te kunnen staan (alleen even de AK erop hangen dus). Maar er wordt nog weleens wat gerommeld met de locs rond de 1730 inderdaad.
-
[...] ICL(dat zijn die ICK look-a-likes op de verbinding Deventer-Amsterdam, rijtuigen type Avmz, Bimz en Aimz[...]
bij ICL zitten ook rijtuigen type Bim en Bimdz ;)
Locs rijden niet op vaste lijnen, het hangt van de rijtuigen af wat er voor mag hangen:
DD-AR - locs 1701 t/m 1734 zijn toegestaan
DDM-1 - alle 1800-locs zijn toegestaan
ICRm - alleen 1700-locs, 1800-locs mogen alleen trekken als de rijtuigen niet in de treinstelmodus staan (groene lamp in de loc van 'de deuren zijn gesloten')
ICK/ICL/whatever welke rijtuigen - 1700 en 1800 toegestaan, alleen trekken.
de bestaande 1700 locs zijn 1701 t/m 1734 en 1736 t/m 1781, de bestaande 1800 locs zijn de 1823, 1824, 1826 t/m 1837 en 1839 t/m 1858.
Loc 1855 heeft wel eens voor ruim een maand in een vaste omloop gereden in de b.bentheim-express, om het beveiliginssysteem ECTS uit te testen :D
-
Dank voor uw antwoorden.
Aangezien ik mijn transfers binnen heb rest mij nog de vraag aan de kenners :
Bestaat de :
1805 BREDA, 1826 MEPPEL en de 1841 ALMERE nog ?
Zijn die in actieve dienst ?
-
1805 niet die heeft nooit bestaan
1826 wel en is er nog
1841 is er ook nog
-
Aha, dank, dan nog eentje erbij zoeken.
Dan nog de 1858 Zaandam
-
1805 is namelijk altijd 1605 gebleven en heeft een aanrijding gehad. Maar hij heeft in het begin nog wel voor railion gereden. Zelfs met railion logo's
-
ok, dank, ik ga wat oude 1700 loks omnummeren naar 1800 loks.
-
Succes ermee welke nummers heb je uiteindelijk gekozen?
-
1826 Meppel
1841 Almere
1858 Zaandam
-
Ok. WEl foto's laten zien van het eindresultaat. Met het liefst een line up van al je 16/17/1800 locs :P.
-
Tja, het hele plan gaat dus niet door, want de transfers zijn voor Marklin 1700 serie loks.....
Die zijn dus te groot.
Dus ik moet ze verkleinen en afdrukken op speciaal papier....
Daar moet ik nog even goed over nadenken. Erg kwalitatief uitermate teleurstellend.
-
Ok dat is wel echt minder.
-
Met transfers van KleiNSpoor dan?
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0919.jpg)
Gisteren stond de 1772 (vh Groterdam) voor mijn trein naar Duitsland!
Er zijn nog steeds sporen van de doop uit 2005 te zien. Die plek is bleker.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0918.jpg)
Bleek werd ik ook! Van dat lelijke ding naast de 1772 dat naar Bielefeld ging. Iets Spurterigs, maar dan elektrisch.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG0920.jpg)
Ik moest ook naar Bielefeld, gelukkig stond er een auto voor mij klaar.....
-
ik vind het erg onhandig 1600 is van raillon
1700/1800 van NSr
ik vind die 1900 van piko wel een mooie opvolger. ik vind de 1600/1700/1800 nou niet bepaald de mooiste loc. De duitse loccen vind ik mooier. mooi materieel in NL vind ik: ICM, IRM, ICR-treinen maar niet in highspeed, sprinter vlaflip
-
Met transfers van KleiNSpoor dan?
Levert geen stadwapens....anders vloog het hele forum erop af.....
@Frank : Hee, leuk. de lijmresten houden het beter dan de sticker destijds. ;D
Hmm, met wapen is ie heeeeel mooier. ;D
-
Bart kan toch stadswapens voor je regelen? Of heb ik dat nu mis? Manuel kan ook stadswapens maken, nadeel is alleen dat de stadsnaam dan in het zwart wordt geprint, waar het wit hoor te zijn...
-
Bart en ik zijn al bezig ;)
Poging 1 mislukt, poging 2 doe ik vandaag.
-
Ik las het niet in het draadje stadswapens. Succes!
-
Gisteren stond de 1772 (vh Groterdam) voor mijn trein naar Duitsland!
Er zijn nog steeds sporen van de doop uit 2005 te zien. Die plek is bleker.
Het lijkt of de cijfertjes ook verplakt zijn, te zien op de volgende foto die ik woensdag heb genomen:
(http://i191.photobucket.com/albums/z173/treinfan/100_9733.jpg) (http://i191.photobucket.com/albums/z173/treinfan/100_9733.jpg)
-
:o Is het grijze blauw geworden of zie ik het verkeerd ???
Tino
-
nee, je ziet het goed, bij mij is het ook blauw ??? ???
Servé
-
mijn camera wil het zwarte wel eens (nouja, vaak) blauw maken met al dat geel erom heen ;D
-
oohh, oké