BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Lrs1948 op 08 August 2018, 19:33:33
-
Alles loopt prima maar als ik op de Intellibox de rode knop bedien om alles stop te zetten veranderd bij twee locomotieven van Marklin, de E10 en E40 de rij richting als ze staan in het deel van de booster. Anders niet. Alles volgens mij goed aangesloten.
Iemand daar ervaring mee?
-
Hoe heb je het een en ander aangesloten? Dat maak ik niet echt uit je verhaal op. Dus eventueel met een schema-tje om het duidelijk te maken.
Groet Ronald.
-
Ik heb bij een clubcollega soortgelijke problemen gezien met een IB IR en een Power 4.
De booster via een loconet kabel op de IB aangesloten en ingesteld volgens de booster en IB handleiding.
Rare effecten bij "stop" zetten en kortsluitingen in het booster-deel met diverse loks/decoders.
Van alles geprobeerd, uiteindelijk maar van de loconet verbinding afgestapt en het ouderwetse bandkabeltje gebruikt.
Daarna geen problemen meer...
-
Hi All,
Ik heb weliswaar een TwinCenter, een stiefzusje van de Intellibox Basic, maar ook daar zie ik rare dingen wanneer ik mijn Uhlenbrock Power8 via de LoconetB aansluiting aanstuur. De booster wordt dan op willekeurige momenten uitgeschakeld.
Bij aansturing via de CDE aansluitingen is het zo stabiel als de Rots van Gibraltar. Kennelijk ziet er op de LoconetB verbinding bij Uhlenbrock af en toe iets niet lekker.
Overigens heeft een van mijn modeltreincollega's een vrijwel identieke configuratie met een Power8 en een Intellibox I. Daar werkt de Loconetaansluiting zonder problemen.
-
Ik haal de loconet er maar tussenuit. Bedankt voor de reacties.
Ed Laros
-
Da's wel een beetje kort door de boog ;)
Al contact opgenomen met de maker van het ding? Misschien hem even een mail sturen, uitleggen hoe je hem hebt aangesloten en wat er gebeurd als je de stopknop hebt gebruikt. Denk vast wel dat er een oplossing voor gevonden kan worden. (y)