BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Albert.H0 op 02 January 2008, 23:04:01
-
Zag vandaag bij de europese aanbestedingen dat de NMBS 40 stuks elektrische vierspanningslocomotieven gaat huren bij Angel Trains Cargo. Voor bijna € 166 miljoen!
Zijn/worden dit TRAXX 186 locs?
Albert
-
Yep, dit is idd de Traxx 186.
Groet, Edwin
-
Waarom 4 spanning? Gaan ze meer buitenlandse treinen beginnen.
-
B-Cargo mag is sinds ook toegelaten op het Duitse spoorwegnet
-
Oow zijn ze voor b cargo. Dat verklaard een hoop.
-
Weet ik niet zeker of deze voor B_Cargo zijn, maar de kans is natuurlijk heel groot, vooral omdat de haven van Antwerpen een groot deel van zijn goederen (Containers etc.) via het spoor verstuurt naar Nederland (Betuweroute, IJzeren Lijn), Duitsland
-
Hier staan een paar plaatjes hoe hij of zij zal worden.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=5698
-
Dit zijn duidelijk dan geen br186 loc's.
-
In verband met aangescherpte veiligheidseisen zijn de koppen van de BR186 aangepast. Het zijn wel degelijk locomotieven van de serie BR186.
Grtz,
Willem
-
Dat is dan een behoorlijke metamorfose!
grt,
Marcel
-
Nope, dit zijn geen traxx, maar de nieuwe loks (60 stuks) die de nmbs besteld heeft, die zijn van het type van de taurus van siemens, alleen met een nieuwe neus.
Die 40 traxxen van b-cargo worden gewone standaard loks, geen wijzigingen. Ze moeten tegen eind 2008 op de montzen route het verkeer overnemen van de serie 55.
-
In verband met aangescherpte veiligheidseisen zijn de koppen van de BR186 aangepast. Het zijn wel degelijk locomotieven van de serie BR186.
Hier wordt weer vanalles door elkaar gehaald. De lease van veertig Traxx'en (BR186) is heel wat anders dan de levering van de nieuwste versie van het EuroSprinter-platform van Siemens (inderdaad met nieuwe neus).
Edit: iemand was sneller.
-
Maar B cargo neemt dus 100 nieuwe loc's
-
Nee, de NMBS.
-
Zijn dat nu verschillende bedrijven nee toch. B cargo is toch zoiets als het vroegere ns-cargo.
-
Of ze alle voor B-Cargo zijn is me niet bekend. En of B-Cargo al los is van de rest van de NMBS, ik vraag het me af. Zo te zien in de dagelijkse praktijk is er nog geen vaste verdeling van locomotieven (zoals in Nederland, waar b.v. een deel van de 1600 serie naar NSR is gegaan als 1800 en de rest NS-Cargo/Railion is).
De 60 stuks die gekocht worden bij Siemens zouden 4MW vermogen krijgen, niet het maximale van 6,4MW. Dit omdat het extra vermogen niet voor zware treinen nodig zou zijn, maar alleen om hoge snelheden te kunnen halen. Schijnt nogal veel in prijs te schelen, met name in de koperprijs voor de trafo. En het zijn ook geen 4 spanningslocs, maar slechts 2 of 3 spanningslocs.
Die 40 huur/lease TRAXX locs, is er al iets bekend over de kleurstelling. Gezien de prijs, ruim 4 miljoen per loc (als vergelijk, in 1997 kosten de Taurussen voor de Oostenrijkse spoorwegen € 2,63 miljoen per stuk), lijkt dit voor een behoorlijke periode te zijn, en inclusief onderhoud enz. Dus lijkt me een NMBS(/B-Cargo?) kleurstelling zeker een mogelijkheid.
Albert
-
Weet ik niet zeker of deze voor B_Cargo zijn, maar de kans is natuurlijk heel groot, vooral omdat de haven van Antwerpen een groot deel van zijn goederen (Containers etc.) via het spoor verstuurt naar Nederland (Betuweroute, IJzeren Lijn), Duitsland
Maar op de IJzeren Rijn zullen ze niet gaan rijden, aangezien er tussen Mol en Weert geen bovenleiding hangt.
- Peter
-
er zijn twee series besteld, Reeks 1800, gebouwd door Siemens, gebaseerd op het nieuwste platform, geleverd vanaf 2009, welke eigendom worden van de NMBS en ALLEEN voor personendiensten ingezet worden. De Reeks 13 zal er bijvoorbeeld door verdrongen worden naar de goederendienst. Over een vermogensvermindering is mij niets bekend, Siemens meldt tot nu toe alleen 4600 en 6400 kW varianten in zijn PowerPointjes... Wel is het zo dat onder 3kV het vermogen zowieso lager zal zijn
de tweede serie, Reeks 2800, zullen Traxx F140MS loks zijn, ook bekend als E186, welke van Angel Trains gehuurd zullen wordne voor 10 jaar. Het is aannemelijk dat de machines een Belgisch jasje krijgen. Deze loks zijn besteld om B Cargo van de ondergang te redden en mee te kunnen laten doen in het inetrnationale goederenvervoer.
Die 40 huur/lease TRAXX locs, is er al iets bekend over de kleurstelling. Gezien de prijs, ruim 4 miljoen per loc (als vergelijk, in 1997 kosten de Taurussen voor de Oostenrijkse spoorwegen € 2,63 miljoen per stuk), lijkt dit voor een behoorlijke periode te zijn, en inclusief onderhoud enz. Dus lijkt me een NMBS(/B-Cargo?) kleurstelling zeker een mogelijkheid.
nee nog niks over de kleurtstelling bekend tot op heden. De prijs van deze loks is absoluut onvergelijkbaar met de OBB 1x16. Deze zijn gekocht na een extreem harde competitie waarbij men heel ver heeft moeten zakken met de prijs om de order binnen te kunnen halen. Extreem goede deal per lok gezien, maar het gaat dan uiteindelijk wel weer om een order van 400 stuks. De 1x16 is dan wel weer een stuk luxer met zijn sjieke draaistellen, daar tegenover staat dat de 186 een Multi-Sytem machine is, dus ook voor gelijkspanning, wat al snel 20% duurder is dan een pure wisselspanningsmachine.