BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bartje81 op 02 January 2008, 20:52:25
-
Hoi allemaal,
Weet iemand misschien wanneer het interieur van Plan V treinstel 942 groene banken heeft gekregen? Was dat tijdens de verbouwing (verwijdering van de fiets/bagageruimte) of misschien toch al eerder?
Dit omdat ik er aan zit te denken om het rode interieur van mijn Fleischmann Plan V 942 groene banken te geven.
Kan het treinstel echt zo rondgereden hebben of pleeg ik dan een fictieve actie?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Bart
-
De 942 is een Super V rijdt tussen Zwolle - Emmen.
Het interieur is geloof ik in 1996/7 geslacht en omgebouwt naar Paars en blauw dacht ik.
Het bagage afdeling is ook rond die periode verbouwt naar 2e klasse afdeling met zitplaatsen van 3 op 1 rij.
tot 1996 klopt de 942 geheel daarna niet meer ( het flm model ).
-
Wat is een Super V?
-
een opgevoerde trein, als ik het goed heb kunnen een antal plan v's sneller op trekken.
-
Jub, tractiestand 3 is nu beschikbaar, was altijd geblokkeerd. Deze stand levert enorm veel slijtage op.
-
Een aantal hogere nummers van Plan V hebben een extra rijstand (PZ3) in dienst, zodat ze sneller optrekken. Dit i.v.m. diensten op de baanvakken waar SM'90 werd ingezet. bij alle andere V's en T's is deze rijstand uitgeschakeld.
Grtz, Marcel
-
En je merkt het verschil wel met rijden ;D
Grtz, Marcel
-
ik had liever de sm90 ;D ,die troep wat er nu rijd vind ik helemaal niets >:(
maar goed de sm90 waaren natuurlijk ook jonger , dus vergelijken kun je niet
-
Ik ben machinist, geef mij maar Mat'64. Doet het altijd, beter dan al die elektronisch troep in die VIRM's etc. Oke, het comfort voor de reiziger is beter bij VIRM, SM'90, DM'90 etc. maar toch.... Van mij mogen ze nog jaren blijven:-)
grtz, Marcel
-
Een aantal hogere nummers van Plan V hebben een extra rijstand (PZ3) in dienst, zodat ze sneller optrekken. Dit i.v.m. diensten op de baanvakken waar SM'90 werd ingezet. bij alle andere V's en T's is deze rijstand uitgeschakeld.
Grtz, Marcel
Het zijn de nummers 936 tot 965 (serie V12 en V13) die deze stand hebben. Echter als deze voorop rijdt, en is gecombineert met een normale V of T rijdt dan werken de andere installaties ook met die verhoogde aanzet. Vanuit de voorste geef je het schakel comando naar de rest.
De 951 tot 965 (V13) is in een vaste omloop voor op de lijn Zwolle - Emmen. De rest kan je door het hele land vinden. Maar als het moet kunnen ze zo op die lijn rijden. Je kunt het zeggen als rijdende reserve. ;)
-
een opgevoerde trein, als ik het goed heb kunnen een antal plan v's sneller op trekken.
Ik dacht al dat het iets te maken moest hebben met Superbenzine, zat er dus niet ver naast.....
-
wanneer gaan de plan v's er eigenlijk uit ?
-
Oohhh maar dat duurt gelukkig nog even. ;D
-
dat vroeg ik niet :) waneer wel ?,
-
wanneer gaan de plan v's er eigenlijk uit ?
Voorlopig nog niet.
Er zijn al geloof ik 3 series gesloopt.
Eerst moet het nieuwe Sprinter materieel in dienst komen.
Als dat goed bevalt bestellen ze er meer en kijken ze hoe dat bevalt en gaat het goed.
Dan gaan ze langzaam de plan Vtjes aan de kant zetten.
Maar tot 2012 zien we zeker nog Vtjes op de rails ( er hebben totaal 230 plan V stellen gereden en 30 plan T stellen ).
-
ze hadden toch ook nieuwe virm's of tussen rijtuigen besteld ?
-
Wat 2278 zegt klopt helemaal. Alleen de 951-965 kom ik regelmatig in andere treinseries tegen, die omloop is niet heilig meer bij NS. Volgens mij heeft er laatst ergens (HOV?) een afvoerlijst gestaan voor de komende jaren. Maar die is ook weer achterhaald inmiddels. De viertjes zijn als eerste aan de buurt geloof ik, vanaf dit jaar gaan de eerste. De oudste V's die nog rijden, hebben ondertussen weer een revisie gehad. Maar de komende jaren rijden we er nog mee gelukkig!
Grtz, Marcel
-
De viertjes zijn als eerste aan de buurt geloof ik, vanaf dit jaar gaan de eerste. De oudste V's die nog rijden, hebben ondertussen weer een revisie gehad. Maar de komende jaren rijden we er nog mee gelukkig!
Grtz, Marcel
Ook de afvoer van de viertjes is nog steeds niet zeker. Ze hebben er weer allemaal wilde plannen mee ;D
De Serie V's die zijn afgevoerd komen zijn de 401- 438 (Serie V1-V3) ;)
Ja ze hebben ook weer een nieuwe serie VIRM'en besteld die dit jaar gaan komen.
Maar met de huidige vorm van groeien hebben ze Mat 64 voorlopig nogb hard nodig.
-
Maar tot 2012 zien we zeker nog Vtjes op de rails ( er hebben totaal 230 plan V stellen gereden en 30 plan T stellen ).
246 en 31. Voorlopig zullen de Veetjes nog wel in dienst zijn, de Teetjes zullen denk ik iets eerder buiten dienst gaan.
-
Van Plan T zijn de 501 en de 525 al afgevoerd en de 523 staat te Haarlem. Zijn er nog 28 in de rijdende dients aan te treffen.
Wat er met de 523 gaat gebeuren is niet bekend.
Van Plan V zijn er hier en daar wat gaten gevallen in de nummers. Welke dat zijn weet ik nu even niet. ::)
-
Ik was laatst met de 528 op pad. Die heeft een kopbak van een 400 als ik het goed zag. Weet iemand daar iets van?
Grtz, Marcel
-
Ja dat klopt dat die een bak van een 400 heeft. Verder weet ik het fijne er ook niet van. ;)
-
De 528 rijdt rond met de Bk van de 424; aan de aluminiumkleurige raamlijsten is dit te zien:
(http://i106.photobucket.com/albums/m278/EdwinVR_2006/528.jpg)
Dordrecht Zuid, 30-6-2006
Groet, Edwin
-
Hey Edwin, dus niet alle bakken V1-V3 zijn gesloopt. Viel gelijk op omdat ie aardig uitgeleefd was, zowel het interieur van het rijtuig, als de cabine.
Grtz, Marcel
-
Je hebt ook nog de bewaarde 419 he.
-
Her en der zijn wel wat gaatjes gevuld met oudere bakken zo ook bij icm stel 4044 waar de ab van de 4007 afkomstig is. Bij de virm's is het helemaal erg, daar zit alles al door elkaar ;D