BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Chris op 30 December 2007, 01:55:21
-
Op het station in Maastricht heeft een trein vanochtend een stootblok bij een perron geramd. (29-12-1007)
Linkje (http://www.dumpert.nl/mediabase/36773/e71d954f/boem_is_ho_.html)
-
Valt me mee zo op het eerste gezicht. Afwachten wat de HH ervan denken.
-
weer een stukje peron er bij ;)
-
Stootjuk ligt er netjes naast... ::) Zo'n klassiek juk lijkt ook niet echt gebouwd voor treinen met een automatische koppeling, die rammen dwars door de balk heen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat zo'n juk een lok wel gehouden had, ik weet natuurlijk niet hoe hard de trein reed.
Op omroep.nl stond dit bericht gisteren al, de machinist zou verklaard hebben dat de remmen niet goed werkten. Beetje laat om daar pas in Maastricht achter te komen, als de trein uit Amsterdam kwam.
Overigens wel lekker droog commentaar onder die foto's ;)
-
de trein reed met ong. 20 Km/h het station binnen werd gister in het journaal verteld ;) de machinist heeft ook een blaastest ondergaan ;D
Wesley
-
Er is wel vaak iets met die route mis. Laats heeft er ook al een IRM stilgestaan omdat er brand of iets in was.
Groetjes Ruben.
-
de machinist heeft ook een blaastest ondergaan ;D
Wesley
Moest ie zo nodig naar het toilet dan....... ::) ;D
Mvg, Johan
-
Pfff wat een reacties daar op dumpert.
Dit gebeurt volgens mij ook nog wel eens op Den Haag Centraal. Daar heb ik leuke verhalen over gehoord ;D
-
Ik vind het wel humor, "oplossing: stukje spoor erbij leggen"
-
goedzo, afzetten jongens! stel je voor dat ie doorrijdt
lol.
-
Er is wel vaak iets met die route mis. Laats heeft er ook al een IRM stilgestaan omdat er brand of iets in was.
En dat ligt aan "die route"? Wonderlijk.
-
't is limburg he. je weet maar nooit.
-
Ik vind het wel humor, "oplossing: stukje spoor erbij leggen"
Ok ok, maar de helft is wel erg flauw hoor :P
-
Ach ja dat is ook een manier van spoorverlenging.
-
't is limburg he. je weet maar nooit.
Wat wil je daarmee zeggen Floris?
Oskar.
-
Was het dezelfde oorzaak als hier in Lw? ;)
Greetz:Menno
-
aantal weken geleden is er in onnen ook een virm tegen een aantal mat 54 draaistellen gereden die bij de brug stonden. Daar ligt alles nog steeds op een hoop. ;D
-
Ach ja, sporen zijn wel vaker net iets korter dan de geplande rangeerbeweging ;)
Jaaaaren geleden hebben ze in Vlissingen ook wel een een plan E door het juk gedrukt. Of eigenlijk was het draaistel netjes tegen het juk blijven staan, en de bak was er overheen gedrukt. "Onoordeelkundig rangeren" werd er vanuit Utrecht meegedeeld.
En nog heel veel langer geleden is er wel eens een stoomloc met trein en al de restauratie binnen gedenderd.
Doorrijden aan het eindpunt komt uiteraard ook in het buitenland voor, zie deze beroemde foto van het Gare Montparnasse (http://www.allposters.fr/-sp/Gare-Montparnasse-1895-Affiches_i325415_.htm)
-
In Den Haag is toch ook een keer een trein(weet niet wat voor een) tegen de bonbonwinkel gereden.
-
Die ging zelfs even vliegen als ik het me goed herinner.
-
Jup, dat was een CityPendel
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/trein_bonbonwinkel3.jpg)
Bron: Fok! (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=36004)
Edit: Plaatje werkt nu... :)
-
Euh, dat was toch een DDM ?
En er gaat iets niet lekker met het plaatje denk ik ;D
-
Sprinters hebben een naam hoog te houden v.w.b. jukken slopen, vooral te Gvc!
-
Hmm, er is ook ergens een DDM stuurstand gelanceerd.
Nam kluisjes mee, en zelfs een deel van een voetgangers brug.
De cabine was geheel ingedrukt tegen de steunbalk van die brug.
-
Dat was in Amersfoort (en een DDAR ;)).
-
In groningen is er tot 2x toe een icm over de overloop heen geklettert en op de telefoon cellen af. :)
-
Wat wil je daarmee zeggen Floris?
Oskar.
Waarschijnlijk bedoelt ie er mee tezeggen dat, dankzij al die heuvels daar, de remmen te warm worden en anders andere dingen in de treinen te warm worden en in de hens vliegen :P
Ziet er, als je met die sprinter vergelijkt, allemaal nog netjes uit. Weg trekken, uit deuken en de tegels terug leggen. Hoe ist met t stootjuk?
-
Hoe ist met t stootjuk?
niet meer levensvatbaar vrees ik.. :'( :'(
;D 8)
-
Gewoon in 2'en gespleten.
-
Waarschijnlijk bedoelt ie er mee tezeggen dat, dankzij al die heuvels daar, de remmen te warm worden en anders andere dingen in de treinen te warm worden en in de hens vliegen :P
ja of gewoon dat limburg raar is. Ik kom er regelmatig...
-
Aha, dat roept herinneringen op aan een film die ik vroeger wel eens heb gezien over een vergelijkbaar ongeval, een trein kon niet stoppen en dan dwars door het station heen gaat. Het was iig. in Amerika en volgens mij met een F7 of F9. Is er iemand die misschien weet hoe die film heet?
GG1 iets te ver doorgereden (http://www.steamlocomotive.com/GG1/prr4876-crash.jpg) lijkt wel een beetje op het plot, maar bij "GG1 appearances in movies" staat hij niet als figurerende in een rampenfilm....
-
Silver Streak en het was dacht ik een FP7.
[edit] inderdaad, zie:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=6000.msg89165#msg89165
-
Silver Streak en het was dacht ik een FP7.
Silver streak (http://www.youtube.com/watch?v=eLuEeomEFz4)
Mijn dank is heel erg groot :).
-
...
Weg trekken, uit deuken en de tegels terug leggen. Hoe ist met t stootjuk?
Volgens mij valt dat toch wel tegen, de kreukelzone zal zijn werk hebben gedaan zoals je rechtsonder op de eerste foto ziet...
-
ja of gewoon dat limburg raar is. Ik kom er regelmatig...
Is Limburg dan raar omdat jij er regelmatig komt, of kom jij er graag omdat het ook raar is? ;)
- Peter
-
GG1 iets te ver doorgereden (http://www.steamlocomotive.com/GG1/prr4876-crash.jpg)
En die zaagden ze vervolgens in drie stukken, zetten ze elders weer aan elkaar en het ding heeft tot het einde toe dienst gedaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/PRR_GG1#A_GG1_crash
Vroeger, toen maakten ze nog eens stevig spul...
- Peter
-
Editie NL vertelt net dat de vermoedelijke oorzaak "poep en zeepresten op de rails" is ???. Hadden ze daar vroeger ook al last van, of had het grotere gewicht daar een positief effect op?
-
Dat gebeurt wel vaker ook in leeuwarden schijnt dat vaakt e gebeuren. Daarom staat ook op de wc deuren niet te gebruiken in stations.
-
Op tijd rijden lukt niet, op tijd stoppen nu ook niet meer :S :P
-
Dat gebeurt wel vaker ook in leeuwarden schijnt dat vaakt e gebeuren. Daarom staat ook op de wc deuren niet te gebruiken in stations.
WAT staat er? ;D
-
Zoiets staat er echt hoor. Natuurlijk niet precies zo:P
-
Op tijd rijden lukt niet, op tijd stoppen nu ook niet meer :S :P
Dat kennen ze ook in de VS ;D
http://www.youtube.com/watch?v=QfFCC71vhDM (http://www.youtube.com/watch?v=QfFCC71vhDM)
Roland
-
Ik lees het ook net, mogelijk afval uit toiletten...
http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_firstElementId/1_1984183/_rp_links4_hasclickpage/1_1013/_pid/links4 (http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_firstElementId/1_1984183/_rp_links4_hasclickpage/1_1013/_pid/links4)
-
vroerger was dat probleem minder, weer hetzelfde verhaaltje als met die herfstblaadjes: blokkenremmen schrapen de wielen schoon, waardoor ze stroever blijven. Modern materieel heeft schijfremmen waardoor er ook op het wiel een laagje viezigheid blijft plakken en ie makkelijker doorglijdt.
-
Jup, dat was een CityPendel
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/trein_bonbonwinkel3.jpg)
Bron: Fok! (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=36004)
Edit: Plaatje werkt nu... :)
het is toch een sprinter en geen citypendel
-
Ja, ik zie het nu ook op de zijkant.
Was in de veronderstelling dat het een citypendel was omdat die net het stadslijn rondje had gedaan.
-
Modern materieel heeft schijfremmen waardoor er ook op het wiel een laagje viezigheid blijft plakken en ie makkelijker doorglijdt.
De reden dat er op de G2000 en zeer waarschijnlijk ook andere loccen een schraapblokje zit om het wiel "ruw" te houden