BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bert Mengerink op 06 May 2018, 22:39:03
-
De Oostenrijkse spoorwegen OBB sturen de twee nieuwe locomotieven (Vectrons) van Siemens terug naar de fabriek, omdat ze niet op tijd (voor 28 mei) toegelaten kunnen worden tot Italie. Dit wordt nog een mooie dobber voor Siemens.
Zie ook https://kurier.at/chronik/oesterreich/technikproblem-die-oebb-muessen-ihre-super-loks-vectron-zurueckschicken/400030420 (https://kurier.at/chronik/oesterreich/technikproblem-die-oebb-muessen-ihre-super-loks-vectron-zurueckschicken/400030420)
-
Nou ja, ze hebben vast nog wel twee oudjes staan die wel op Italië mogen rijden, toch? :) Ze moeten er nog heel wat afleveren staat in het stukje :o
-
Raar verhaal. Politiek spelletje?
Lokomotion en Mercitalia rijden wel met Vectrons in Italië; dus het kan wel. Hebben ze dan bij de ÖBB locs besteld met een andere specificatie? ::)
-
In een goed artikel zou je verwachten daar iets over te lezen maar helaas. In de commentaren eronder staat de de OBB-locs voorzien zijn van een uitgebreider landenpakket dan de al toegelaten Vectrons (ook CZ, HU, SI en HR naast D, I, CH en AT).
-
Hoi
De DC versie is sinds 2015 toegelaten in Italië en de MS (met een D/A/I pakket) sinds 2017.
Het zou niet ondenkbaar zijn dat beveiligingssystemen elkaar kruizen. Bij de Hupac taurus (https://www.railcolor.net/index.php?nav=1404942&lang=1) is/was er een probleem met de intergra magneten (Zwitsers beveiligingssysteem) waardoor ze niet bruikbaar waren in Oostenrijk. Of dat dan ook zo is, geen idee, maar onmogelijk is het dus niet.
MvG
Robert