BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Falcon10 op 13 April 2018, 19:54:00
-
Artikeltje + video van een lokomotief kerkhof in Rouen : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180413_03461023
Oud rangeerstation, waar ongebruikte SNCF loks staan weg te kwijnen.
Voor zij die er eens willen langs gaan om fotos te trekken, hier is het : Linkje (https://www.google.be/maps/place/Rouen,+Frankrijk/@49.4030398,1.1101257,1536m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47e0de76ca71faab:0x3d1cabefa49f93d6!8m2!3d49.443232!4d1.099971)
Dieseltjes, Eloks ( ook enkele die volgens mij al uitgerangeerd zijn ongeveer ).
-
Ja is mooi hè, zoiets moeten we hier ook maken vind ik.
-
Daar ben je toch al mee bezig ;D
Maar dat geblaat over belastingcenten... t is bijna allemaal meuk van 30-50 jaar oud. Logisch dat t niet meer wordt ingezet, vervangen door private operators en al die Bombardier/Alstom treinstellen van de laatste jaren. Roest zacht lijkt me
-
Het klinkt wel als typisch Frankrijk:
Momenteel wordt minder dan tien procent van de goederen die in Frankrijk worden geconsumeerd, vervoerd via het spoor, terwijl tachtig procent in de laadruimte van een vrachtwagen belandt. De schuld van de vrije markt en de hevige concurrentie, beweert Laloyer: “Particuliere bedrijven focussen op geld en winstgevende dienstverleningen, waardoor goederentreinen amper worden gebruikt.”
Ondertussen is het goederenvervoer per spoor in Nederland ongeveer verdubbeld sinds andere bedrijven zijn toegelaten...
In 2021 wordt het enkel het spoorwegennet geopend voor concurrentie
25 jaar achterlopen?
-
Frankrijk loopt blijkbaar wel zoveel jaren achter.
'de noden van onze maatschappij' ... versus ...'op 57 jarige leeftijd met pensioen'. Vakbondsgehuil, het klinkt leuk, maar hangt de SNCF natuurlijk financieel als een molensteen om de hals.
-
Er staan trouwens ook "Sybics" (BB 26000) tussen. De laatsten werden in 1998 afgeleverd.
Dus helemaal nog niet zo oud.
Spoorwegmaterieel moet prima 40 jaar mee kunnen.
-
Vergeet ik helemaal dit:
Ja is mooi hè, zoiets moeten we hier ook maken vind ik.
Alweer? De Dijksgracht stond vol met ICK, Fyra, plan V of 1700'n en is net weer leeg en in Nijmegen staat een kudde Buffels te wachten nu het dubbeldeksmaterieel daar weg is gehaald. :P
-
Da’s niet genoeg. ;D
-
Paar spiegels eromheen, oude modelbaan truc om iets te vermenigvuldigen ;)
-
;D ;D
-
Mja, is beetje raar dat het daar staat weg te roesten.
In Belgie vindt je niet echt meer van die grote treinkerkhoven.
Hier gaan die afgedankte dingen redelijk snel naar de schroot, ipv dat ze staan weg te kwijnen op een van de grote stelplaatsen.
Misschien hier en daar dat er eentje staat weg te roesten, maar niet in die mate als bij de SNCF.
Maar daar is de liberalisering van de sporen echt wel laat op gang gekomen, met als gevolg dat ie nu dubbel zo hard aan komt.
-
Zolang het mooie plaatjes oplevert. Soms staat er ergens een TGV in de struiken, dan denk je, waarom? Zij denken misschien; waarom niet?
-
Ja, had ze ook gespot :)
Als je trouwens de locatie in 3D bekijkt, zie je er zelfs een kraan ergens tussen staan, lijkt op zo'n moddeletje denk dat Fleischmann ze vroeger eens had :)