BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: 5166 op 24 December 2007, 21:29:32
-
In Duitsland inmiddels verkrijgbaar
eBay Link (http://cgi.ebay.de/Mehano-55513-ACTS-Containertragwagen-K-Line-CMA-CGM_W0QQitemZ180198373392QQihZ008QQcategoryZ9063QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
Heeft iemand ze al in Nederland in de winkels zien liggen?
Groet, Edwin
-
Als je dan klikt op "Grosseres Bild" zie je dat er staat SNCB containertragwagen.......
-
Link doet het nu wel. Inderdaad is dit de SNCB-versie. Vreemd want op de site van Rocky-rail zou er geen combinatie zijn van een K-line en CMA CMG container; artikelnummer 55513 zou volgens Rocky-rail ook een Shortlines/R4Chem versie moeten zijn met China-shipping en Cosco container....Nou ja, we zien wel wat het wordt.
Groet, Edwin
-
Afgelopen keer Houten heb ik de SNCB Touax lease variant op de kop gemept..
Uitvoering met COSCO dozen ;D
Art no : 55509
-
(http://www.modeltreinexpress.nl/fotos/Mehano/ME55913.jpg)
(c) Modeltreinexpress.nl
Deze ACTS versie is exclusief voor ModeltreinExpress geproduceert! 8)
[Edit]: Heb net gebelt, ze komen volgende week binnen.
[Edit2]: In de loop van week 2 worden ook de andere ACTS/ NMBS SGGMRS 90's uitgeleverd! ;D
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
zullen deze containers even hoog zijn als de Norfolkline containers op de dubbeledraagwagens van Roco? :)
dit omdat er in de loop van de tijd verschillende hoogten zijn aangehouden voor de containers. zo zijn de aller aller eerste Geest containers op de dubbeledraagwagens van Roco zo'n halve centimeter kleiner. (geen gezicht om ze naast elkaar te hebben staan dan.. ;))
mvg
Bart
-
Kan niet zijn dat je 'gewone' en Hi-cubes hebt? Deze horen namelijk stukje hoger te zijn.
Weet iemand trouwens een fabrikant voor containers? Walthers maakt containers met pinnetjes dus moeten eerst worden aangepast.. Mehano heeft namelijk gaatjes in de container.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
dit omdat er in de loop van de tijd verschillende hoogten zijn aangehouden voor de containers. zo zijn de aller aller eerste Geest containers op de dubbeledraagwagens van Roco zo'n halve centimeter kleiner. (geen gezicht om ze naast elkaar te hebben staan dan.. ;))
Maar wel de realiteit van de werkelijkheid. Het is dus modelbouw ::) dus niet storend zou ik zeggen :P
Mvg, Johan.
-
ik dacht dat het allemaal om 40ft containers ging :-|
ik zal 't nog wel uitzoeken.
-
Binnenmaten van een Zeecontainer:
Standaard 40ft:
Lengte: 12,02m
Breedte: 2.34m
Hoogte: 2.38m
Inhoud: 67.2m3
40ft High-Cube (9ft6"):
Lengte: 12,02m
Breedte: 2.34m
Hoogte: 2.69m
Inhoud: 76.2m3
de 20/40/45ft geven de lengte aan heeft niks met de hoogte te maken.
Naast de hogere High-cubes (9ft6") zijn er ook extra brede containers genaamt Pallet-wide.
hoop dat je er wat aan hebt
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
nogmaals even gegoogled :)
inderdaad zit er hoogteverschil in verschillende containers dus het is wel realistisch.
ik neem mijn woorden dan ook maar terug over ''geen gezicht'' (zal er maar aan moeten wennen ;D)
maar voor deze prijs komt er denk ik ook wel een setje (of 2 ;D) mijn kant op ;D ;)
-
Zoek maar niet verder, bekijk deze foto maar eens goed :D
(http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/containers/IMG_0217.jpg) (http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/containers/IMG_0217.jpg)
Bekijk de hoogte van de containers maar eens goed, de harde realiteit van een doorsnee ACTS containertrein te Putten aan de kant 8)
Nooit opgevallen zeker ::)
Mvg, Johan
-
zoals ik al zei is er inderdaad een hoogteverschil. dit is ook een mooi bewijs ervoor 8), betere foto heb ik niet op google kunnen vinden ;)
maar 1:1 is het me nooit opgevallen. :-[ (misschien dat het komt omdat die op dat boemellijntje door zeeland niet zo vaak langs komen ;D
mvg
Bart
-
Hey,
Kijk ook maar eens naar de containet vaart op de rijn, waal of maas.
Dat ziet soms niet uit met al die verschillende maten.
Mvg, Marcel
-
Deze ACTS versie is exclusief voor ModeltreinExpress geproduceert!
Da's goed nieuws! En qua prijs scheelt dat nogal wat met de Roco look-a-like's (okee, die hebben wel fraaie Norfolkline containers erop staan).
Groet, Edwin
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Mehano_Sggmrss_90_Acts_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Mehano_Sggmrss_90_Acts_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Mehano_Sggmrss_90_Acts_detail.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Mehano_Sggmrss_90_Acts_detail.jpg)
(c) mchminiatuurnieuws.punt.nl (http://mchminiatuurnieuws.punt.nl)
NICE! ;D
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
En dan te vertellen dat er nog wel meer verschillende type containers zijn bij de norfolk.
Gr Erik
-
De gewone wagens van acts zijn nu ook geleverd.
-
Volgens mij alleen de wagon die ik eerder in het topic liet zien. De rest van ACTS komt nog later. (de SGGMRS 90 met Evergreen/Kline beladen containers)
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
(En van Raillion: ChinaChipping/CGM en Hapaqlloyd/Evergreen)
-
De rest van ACTS komt nog later.
Ik neem aan dat je met de rest bedoeld de wagens die op DEZE (http://www.rocky-rail.com/MEH-Sggmrss.htm) site staan.
Dus dan zijn er 3 verschillende sggmrss'en + de MTE versie dus 4?
Ook iets bekend over wagonnummers??
Groeten Marcel
-
Heel mooi ;D
Groetjes,
Robbert
-
De gewone wagens van acts zijn nu ook geleverd.
Welke gewone wagens heb je het over?
ACTS slps, sgns ??
Groeten Marcel
-
Moet je even op www.brekelmansmodelbouw.nl (http://www.brekelmansmodelbouw.nl) kijken bij nieuw. Er is in ieder geval een acts wagen geleverd.
-
Die staat toch boven aan de pagina ?
-
Klopt. Op de site staan ook de 2 railion versies.
-
Ik neem aan dat je met de rest bedoeld de wagens die op DEZE (http://www.rocky-rail.com/MEH-Sggmrss.htm) site staan.
Juist
Dus dan zijn er 3 verschillende sggmrss'en + de MTE versie dus 4?
Ja zijn dus 2x ACTS en 2x Raillion
Ook iets bekend over wagonnummers??
Helaas zijn de wagon nr's mij nog niet bekent, zodra ik ze weet zal ik ze hier zsm neerzetten. (Ik ga ervanuit dat iedere wagon gewoon een ander nr krijgt)
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Citaat van: Marcel mcn op Vandaag om 09:53:09
Dus dan zijn er 3 verschillende sggmrss'en + de MTE versie dus 4?
Ja zijn dus 2x ACTS en 2x Raillion
Bedoelde Marcel mcn toevallig niet de 3 verschillende ACTS versies (art. 55516-18) + die van MTE = 4 ?
Heeft iemand een foto van de 1:1-versie in de Railion-uitvoering? Ben hier wel beniewd naar nl.
-
Hoi,
Dit zijn toch wel leuke wagens, wil hier wel een treinlengte van hebben :D
Alleen vraag ik me eigen af, is dit een beperkte op lage? Of kan ik deze wagons over bijvoorbeeld een jaartje ook nog in de winkel kopen?? :-|
Mvg,
Romar
-
van elke wagon worden er maar een x aantal gemaakt. Dus op=op
-
Wat Ems zei is inderdaad wat ik bedoelde.
Ik ga voor de ACTS versie.
Ik zal komende week ook eens contact opnemen met MTE. Als ik ze alle 4 in 1 maal kan bestellen dan scheelt dat natuurlijk weer in de verzendkosten. Want ook hier in Groningen zeggen ze "ons bin zunig" ;D
Groeten Marcel
-
Weet iemand vanaf wanneer de Sggmrss'en in dienst zijn gekomen?
Groet, Edwin
-
Klopt. Op de site staan ook de 2 railion versies.
Op de site van Brekelmans is inderdaad sprake van Railion-versies. Op de site van Rocky Rail zelf staat bij diezelfde bestelnummers echter: NMBS.
Ik ga er even vanuit dat Rocky Rail het bij het goede eind heeft en er dus (nog) geen Railion-versies van de Sggmrss in model van Mehano bestaan.
mvg,
Gert
-
Foto's vind je hier klik hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8099.msg127107#msg127107)
De MTE exclusief op de foto is van mij, maar Marcel heeft 'm zelf ook 8)
Gr.
Brigitte
-
Die Sggmrss van de NMBS / Touax, kunnen die gecombineerd rijden met de groene B-Cargo 4-assers van Fleischmann? Of zitten/zaten deze in 1:1 nooit in dezelfde treinen?
Albert
-
@ Albert; dat wordt weer flink in de begroting hakken dit jaar of niet? ;)
-
Die Sggmrss van de NMBS / Touax, kunnen die gecombineerd rijden met de groene B-Cargo 4-assers van Fleischmann? Of zitten/zaten deze in 1:1 nooit in dezelfde treinen?
Albert
De Touax Sggmrss'en zijn verhuurd aan o.a Veolia,Rail4Chem,Wiener Lokaalbahn,enz.Ook in de Hupack treinen rijden de Touax Sggmrss'en vrolijk in het rond,dus in elke containertrein zijn ze in te zetten.
Tip,ga eens een containertrein in het echt bekijken.......
-
Kan me herinneren dat er op Drehscheibe wat opmerkingen waren over de kwetsbaarheid van de wagens, en de rij-eigenschappen met als ze onbeladen zijn (omdat het gewicht in de containers zit).
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En als ik met containers wil varieren, welke heb ik dan nodig?
- Herpa/Flm/ROCO (gaatjes aan de onderkant van de container, puntjes op de wagen)
of
- Walthers etc (hebben puntjes.....)
Alvast bedankt, jullie antwoorden kunnen doorslaggevend zijn of ik ze aanschaf of niet. ;)
-
Het zijn volgens mij gewoon walthers containers die eropstaan.
-
Ze zijn niet van Walthers (had het zelf wel verwacht) maar Walthers gebruikt pinnetjes op de container, Mehano gebruikt pinnetjes op de wagon en gaatjes in de container (tegenover gesteld dus)
Onderkant zit bij Mehano trouwens wel wat beter vast (2 schroefjes), de Walthers willen nog wel eens een bodem verliezen, deze zit in een gleuf geklikt.
@Marcel mcn: bedrijfsnummer van de wagon (ACTS met "K" line en Evergreen) is: 33 68 495 2 115-4
De speciale versie van MTE staat in bestelling dus verwacht hem binnen paar dagen.
Zou mehano ook met standaart containers komen? Een trein met alleen High-cubes (9'6) staat zo apart.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
@Jon van Dijk
Bedankt voor de info.
Inmiddels had ik ook al een bestelling gedaan bij MTE.
De MTE versie en de 55518. De overige ACTS varianten van Mehano waren nog niet binnen.
Hoop dat de bestelde wagons 1 dezer dagen hier de voordeur komen binnenrollen. ;)
Groeten Marcel
-
@Marcel mcn
Heb de set van MTE binnen en bedrijfsnummer is:
33 68 495 2 119-6
Zeer mooi model geworden
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
John bedankt!
Ik moet helaas nog 1 dag wachten dat ik hem kan bewonderen. Ik was nl niet thuis toen de postbode hier aan de deur stond. (vrouwen en boodschappen :-|)
Groeten Marcel
-
Heeft er nog niemand met zijn wagens op de baan gereden die in de gelegenheid is te oordelen over de rij-eigenschappen, zowel beladen als onbeladen (ivm gewicht in containers)?
-
De rij eigenschappen zijn gewoon goed, niks mis mee.
Het gewicht zit in de containers, waardoor het onderstel vrij ligt is.
Heb echter geen hinder kunnen ondervinden als ik rij zonder de containers erop. Moet er wel bijzeggen dat ik dit 1x het gedaan.
Dion
-
Ik heb inmiddels al wat rondjes ermee gereden. Eerst een citaat uit het bijgeleverde foldertje: "Ter voorkoming van ontsporing laat de wagon rijden beladen met containers, of indien onbeladen, zorg er dan voor dat de wissels in de correcte stand staan" ::) duh
Mijn eerste indrukken.
De wagons worden netjes verpakt geleverd. Als je de wagon uit de verpakking haalt dan merk je al dat ze praktisch niks wegen. De containers daarintegen zijn wat zwaarder dan de overige merken die ik heb.
De wagens zijn vrij gedetailleerd, maar mijn menig is dat de kleinere opdrukken slecht te lezen zijn (neem bv revisiedatum). Wagonnummer en beladingraster is weer prima te lezen.
De rijeigenschappen zijn prima. Zowel met als zonder belading heb ik tot op heden nog geen problemen ondervonden.
Als losse onderdelen worden oa nog 2 rangeergrepen bijgeleverd. Het koste met wel een half uur en heel wat scheldwoorden om deze erop te zetten ;) maar het resultaat mag er zijn. Voor de prijs zijn het mooie wagons om aan je containertrein toe te voegen.
Is er ook iemand die ook de Roco variant heeft rondrijden? Zou graag de mening wel eens willen horen over de voor en de tegens tussen deze wagons.
m.vr.gr
Marcel
-
De Roco's zijn langer, maar het is ook een iets ander type.
Het gewicht bij roco zit niet in de containers, maar de draagwagens zijn zwaarder.
De containers zitten er steviger op, mbv een soort kliksysteem.
De bedrukking/details vind ik beter op de draagwagens.
De containers van Mehano zijn mooier bedrukt, een van de Roco's die ik heb heeft een slechte bedrukking op de container.
De wagen is makkelijker uit de verpakking te halen mij Mehano.
De wagens van Mehano zijn erg licht en als je vastpakt druk je ze wat in,
een slappere kunststof uitvoering.
Over het geheel genomen vind ik de Roco's er beter uitkomen, maar dat mag van de ene kant ook wel. Ze zijn stukken duurder als de Mehano's.
Maar voor het geld leverd Mehano een mooi stukje werk.
Dion
-
Stukken duurder? Heb het idee dat dat wel meevalt. Ligt er een beetje aan welke uitvoering je neemt, want de uitvoeringen van ROCO die wat langer op de markt zijn, zijn ook voor zo rond de 40 euro te vinden, en dat is hetzelfde bedrag waar ik de Mehano's ook voor heb gezien.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Mehano's, dit ivm de kleurstelling. Ik vind de bruine Touax mooier dan alle andere (ROCO + Mehano) grijze versies, bovendien zijn de beter inzetbaar achter mijn G2000 van R4C en blauw-witte Taurus van de WLB.
-
Als ik 54 of 59 euro moet betalen voor een Roco of 40 euro voor een Mehano, dan noem ik dat toch stukken duurder, circa 40%.
Een eerlijke vergelijk is wel een nieuwe met een nieuwe, geen nieuwe met een oude.
Ben het wel met je eens dat de grijze kleurstelling een beetje eentonig is.
Wat dat betreft ben ik blij dat Mehano de draagwagens ook in een andere kleur uitbrengt.
Dion
-
De Roco is een "vernederlandste"-duitse versie. Hij lijkt wel op de juiste Mehano Sggmrss, maar is het niet. Iemand die beide versies naast elkaar kan zetten, kan het duidelijk zien.
Het roco-type komt wel in Nederland, maar zijn het blauwe wagens van DB.
Groet, Edwin
-
Hoi,
Zelf ben ik niet zo bezig met nummers en namen e.d. van wagons.
Dus vandaar dat ik 2 vraagjes heb.
- Welke versies die mehano nog meer uitbrengt pas ook bij de ACTS wagons?
- Touax, is dit een verhuurbedrijf o.i.d. , zo ja, is deze dan ook achter de
ACTS wagons te zetten?
Mvg,
Romar
-
Voor zover ik kan beoordelen zitten de Sggmrss'en (de grijze versie) bij ACTS alleen in de Coevordenshuttle (herkenbaar aan de 125X en de gele P&O-containers).
De Tourax-containerwagens worden in ieder geval ingezet door Veolia tussen Maasvlakte en Blerick, voorheen door Rail4Chem. En verder vast ook nog wel door HGK en DLC, maar daar heb ik geen foto's van.
Groeten Edwin
-
Leuke foto. Met alle 3 de rail4chem locomotiefsoorten achterelkaar in een trein.
-
Klopt, ik ben er inmiddels achter dat Rail4Chem ze ook in de NYK-shuttle's heeft zitten (Duisburg - Maasvlakte / Amsterdam Houtrakpolder).
Leuke combi overigens!
Groeten Edwin
-
De bruine versie van Touax zat/zit ook in de Linz-shuttle, die via Emmerich rijdt. Deze trein werd in NL gereden door ACTS, toen de Ruhrtalbahn en later door HGK.
In Emmerich werd/wordt (afhankelijk van de situatie de lok gewisseld voor een blauw/witte Taurus van de WLB.
-
Is er echt geen info ??? :
hebben jullie infos over deze Mehano Sggmrss van Shortlines 55940 + 55942
Groet Bernd
-
Bernd, voor zover ik weet zijn die nog niet verschenen. Het gaat om de Sggmrss-en die voor Shortlines reden en - na de overname door Rail4Chem, nu voor die maatschappij worden ingezet.
Meer informatie dan wat er ook over te vinden is op www.rocky-rail.com heb ik helaas niet
mvg,
Gert
-
Zag de touax ook in de ludwigshafen zitten (R4C) en nog een interessante variant, AAE vermiettet an Huipac
-
Hoi,
Bedankt voor de info.
dus als ik het goed begrijp kan de Touax niet in combinatie met ACTS wagons, maar wel in combinatie met een ACTS locomotief rond karren?
Mvg,
Romar
-
Ik heb even mijn acts foto's doorgekeken. En volgens mij rijden die tourax wagens mee in de container treinen naar tilburg.
-
Ik kenne deze website, maar de nummern van de Shortlines/R4C variant zijn 55513-55515. Ik bedoel de nummern 55940 en 55942. Ik heb deze inmiddels besteld, ik denk dat ze in gauw binnen zijn.
Groet
Bernd
-
Nu heb ik deze binnen:
55940 Shortlines 33 68 495 2 287-1 Cosco/China Shipping
55942 Shortlines 33 68 495 2 180-8 K-Line /Hapag Lloyd
Groet
Bernd
-
Voor zover ik kan beoordelen zitten de Sggmrss'en (de grijze versie) bij ACTS alleen in de Coevordenshuttle (herkenbaar aan de 125X en de gele P&O-containers).
Dat klopt maar die wagens zijn van de BE. ACTS reed zelf met Sggmrs-en in de Vdm2-shuttle maar dat is alweer jaren geleden.
Ik heb even mijn acts foto's doorgekeken. En volgens mij rijden die tourax wagens mee in de container treinen naar tilburg.
Klopt maar dat zijn 2-assers type Lgns.
-
Nu heb ik deze binnen:
55940 Shortlines 33 68 495 2 287-1 Cosco/China Shipping
55942 Shortlines 33 68 495 2 180-8 K-Line /Hapag Lloyd
Ben wel benieuwd naar deze wagens, deze staan nl niet op de site van rocky-rail. Zijn dit speciale uitgaves?
Groet, Edwin
-
Sinds afgelopen zaterdag ben ik de bruine Touax versie rijker, met daarop de blauwe CMA-CGM en de turquoise China Shipping container. Weet het artikelnummer zo niet mijn kopf.
Vind het een erg geslaagd model, had gedacht dat het een heel iel licht wagentje zou zijn maar dat valt me 100% mee. Details van de wagen en containers zijn ook goed, opschriften hadden iets scherper gemogen.
Het jammere is dan wel weer dat mehano weer een nieuwe manier heeft gevonden om containers op de wagens te houden. Net als bij Fleischmann zitten er punten op de wagens en gaten in de containers (Flm, Herpa) maar de punten zijn een stuk dikker, waardoor de andere containers er niet op passen. Hopelijk gaat Mehano dan ook losse containers uitbrengen voor de variatie, of ik moet alle 40-voet containers die ik heb uit gaan boren.
Was hier niet iets van een NEM-norm voor ofzo?
-
Hoi,
Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar wat zijn eigelijk de afmetingen van deze wagon? Met name de lengte zou ik graag willen weten.
Hoe zit het eigelijk met de rij eigenschappen van die dingen? Hoe gaan ze door wisselstraten e.d. heen?
Mvg,
Romar
-
Romar, de lengte van de wagens is 34 cm.
Overigens ben ik nog op zoek naar de NMBS/Tourax wagens met "Cosco" (55508) en "Gold"-containers (55911). Deze zijn weinig of niet geleverd; ik heb ze in ieder geval nog niet in de winkels zien liggen, dus al iemand ze nog ergens weet te liggen....
Groet, Edwin
-
Hoi,
34 cm, bedankt Edwin!
Inmiddels heb ik 5 wagons van dit type voor me verjaardag besteld :).
Nu vraag ik me alleen wel af wanneer de andere 2 wagens van ACTS worden uitgeleverd, iemand een idee?
Mvg,
Romar
-
hoeveel verschillende ACTS wagens zijn er nu dan uitgebracht?
heb zelf al de 55913 en de 55518.
-
in totaal komen er 4 van ACTS, er zijn er al 2 dus er komen er ook nog 2 ;)
Wesley
-
Hoi,
Heeft er misschien iemand een idee welke Sggmrss varianten je in een trein van Railion zou kunnen terug vinden? (NMBS/Touax misschien?)
Want ik heb de DB variant in de lijst op de site van Rocky Rail zien staan, maar ik heb nergens op internet kunnen vinden wanneer deze komt of dat deze al leverbaar is.
(Waarschijnlijk heb ik daar dan overheen gelezen...)
En ik zou het wel mooi vinden om er een aantal van dit type wagon in mijn trein te zien, dus vandaar mijn vraag.
Roland
-
Bij Railion zie ik weinig tot geen Sggmrss'en rijden. Als ze wel in een trein zitten zie ik vaak de grijze versies (AAE (http://www.aae.ch/) ?) Dit wil niet zeggen dat er bij Railion geen Tourax-versies rondrijden natuurlijk!
De DB-variant is denk ik nog niet uitgeleverd. Ben nog steens op zoek naar de Tourax-"Cosco" (55508) en -"Gold"-versie (55911). Jammer dat Mehano de modellen zo mondjesmaat uitlevert.
Groet, Edwin
-
Op Ebay (NL en BE) en marktplaats worden de volgende modellen al te koop aangeboden:
55507 NMBS/Touax (bruin) 1x cont. CMA-CGM (blauw) + 1x cont. China Shipping (groen)
55508 NMBS/Touax (bruin) 2x cont. Cosco (lichtgrijs)
55509 NMBS/Touax (bruin) 1x cont. Hapag-Lloyd (oranje) + 1x cont. Evergreen (groen)
55517 ACTS (lichtgrijs) 1x cont. MSC (geel) + 1x cont. China Shipping (groen)
55518 ACTS (lichtgrijs) 1x cont. K-Line (rood) + 1x cont. Evergreen (groen)
55913 ACTS (lichtgrijs) 1x cont. CMA-CGM (blauw) + 1x cont. K-Line (rood) **Exclusief Modelltreinexpress**
55940 Shortlines/Rail4Chem (lichtgrijs) 1x cont. China Shipping (groen) + 1x cont. Cosco (lichtgrijs)
55941 Shortlines/Rail4Chem (lichtgrijs) 2x cont. CMA-CGM (blauw)
55942 Shortlines/Rail4Chem (lichtgrijs) 1x cont. Hapag-Lloyd (oranje) + 1x cont. K-Line (rood)
De nummers 55940-55942 zijn de wagens 55513-55515, om de een of andere reden heeft Mehano die met andere artikelnummers uitgebracht. Lekker vaag....
Deze modellen zullen dus allemaal wel al leverbaar zijn. Jammer dat de uitlevering bij Mehano een beetje rommelig gebeurt. En al helemaal jammer dat ze artikelnummers gaan veranderen, dat maakt het er niet overzichtelijker op.
Greetz, Peter
-
Bij Modeltreinexpress heb ik de volgende besteld:
55516 ACTS (momenteel niet leverbaar)
55517 ACTS
55518 ACTS
55913 ACTS (exclusief MTE)
Kan iemand mij misschien ook vertellen wat te totale lengte is van 1 Sggmrss in model? ik heb namelijk een vitrinekast van 1 meter 60 lang en ik hoop toch dat ze er wel inpassen.
-
Het antwoord staat in dit topic, ergens op deze pagina. Veel leesplezier!
Ik voorspel wel dat er maar 3 wagens in jouw vitrine passen....
-
De wagens die op dit moment bij brekelmans te koop zijn zijn de 3 r4c alleen deze hebben shortlines opschriften. En de ACTS msc/chinashipping.
-
DLC:
(http://www.rocky-rail.com/Mehano%20Sggmrss/Model/003/DLC%20train.JPG)
(http://www.rocky-rail.com/Mehano%20Sggmrss/Model/003/Me55504%20dlc.jpg)
(http://www.rocky-rail.com/Mehano%20Sggmrss/Model/003/Me55505%20dlc.jpg)
(http://www.rocky-rail.com/Mehano%20Sggmrss/Model/003/Me55506%20dlc%20ok.jpg)
ERS:
(http://www.rocky-rail.com/Mehano%20Sggmrss/Model/003/Me55510%20ers.jpg)
(http://www.rocky-rail.com/Mehano%20Sggmrss/Model/003/Me55511%20ers.jpg)
(http://www.rocky-rail.com/Mehano%20Sggmrss/Model/003/Me55512%20ers.jpg)
ACTS:
(http://www.rocky-rail.com/Mehano%20Sggmrss/Model/003/Me55516.jpg)
Foto's © Rocky rail.
Groetjes,
Robbert.
-
De wagens die op dit moment bij brekelmans te koop zijn zijn de 3 r4c alleen deze hebben shortlines opschriften.
In het echt rijden er ook maar enkele met Rail4Chem Benelux opschriften.
Dat soort zaken wordt alleen maar veranderd bij de 6 jaarlijkse revisie of de inlevering bij AAE. Dus het model is geheel inzetbaar in het R4C tijdperk. Oja,ook R4C Sggmrss'en zweven Europa door in treinen van Hupack. In deze bonte containertreinen rijden ook exemplaren rond van Touax een ERR (blauw,stil en ook erg fraai......)
-
Heeft iemand ook al de nummers
55525 tot 55527 "AAEG type 1 tot 3"
Kan deze persoon mij vertellen welke containers hier op staan?
-
Google is je beste vriend: http://stores.ebay.nl/johnvandamme_HO-Gleichstrom-Waggons_Mehano_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ19624142QQftidZ2QQtZkm
Gr, Marc
-
Kijk aan, bedankt voor de link !
Nu weet ik in iedergeval wat ik bestelt heb.
Het ging mij vooral om de containers, dat ik niet met een hele verzameling zit
van één en de zelfde rederij.
Wat ik overigens wel een pluspunt vind van de containers van de zelfde rederij is dat deze over het algemeen verschillende nummers etc hebben.
-
Is deze koppelafstand normaal voor die dingen of doe ik wat verkeerd?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/koppelafstand.jpg)
-
Hallo Henk,
Even bij die van mij getest. Bij mij zitten tussen de puffers ook een "gat" van zeker 3 a 4 mm. Maak ook gebruik van Fleischmann profi koppelingen.
Uit het gene wat ik bij mij zie lijkt het erop dat je niets verkeerd doet, zowel dan doe ik het ook.
Kan verder niets zien aan afwijkingen aan de wagens.
Dion
-
De voorkant van de koppelingshouder moet ongeveer gelijk zijn aan de buitenkant van de bufferbalk. Gebruik je creativiteit :)
SK
-
Sk, naar mijn mening klopt het wat je zegt en mijn Roco modelen voldoen hier aan.
Echter mijn 4 Mehano modelen dus niet. Zoals op de foto van Henk zie je de koppelinghouder er buiten steken. Heb gekeken of er zo iets aan te doen valt, maar het geheel zit goed op zijn plaats.
Echter als ik mijn creactiviteit moet gaan gebruiken om dit op te lossen, door het model te verbouwen dan wordt dit waarschijnlijk niets.
Tevens vind ik dat Mehano zelf hier moet opletten en dit goed moet doen.
Waarom het evt. "niet goed is" is mij niet bekent.
Verder stoort mij deze afstand niet want het was mij nog niet opgevallen.
Dion
-
als bij een echte containertrein de loc even boos wordt straat het spul ook niet meer buffer aan buffer, kan soms 20 cm tussen zitten.
-
Echter als ik mijn creactiviteit moet gaan gebruiken om dit op te lossen, door het model te verbouwen dan wordt dit waarschijnlijk niets.
Tevens vind ik dat Mehano zelf hier moet opletten en dit goed moet doen.
Waarom het evt. "niet goed is" is mij niet bekent.
Creativiteit betekent in dit geval bijvoorbeeld een stukje van de schacht afsnijden en de koppeling er dan in lijmen.
Maar ik vond het zo vreemd bij een gloednieuw model. Het had net zo goed geen kortkoppelmechanisme kunnen hebben.
-
als bij een echte containertrein de loc even boos wordt straat het spul ook niet meer buffer aan buffer, kan soms 20 cm tussen zitten.
Dan vrees ik dat die iets te los is gekoppeld :o
-
Niet als je 2500 ton schoon aan de haak hebt.
Dan is het niet onmogelijk dat er een redelijke afstand tussen zit van
om en nabij de 20 cm.
Ik heb tevens de zelfde afstand tussen mijn mehano's en ik stoor me er niet echt aan, het scheelt weer dat de buffers niet tegen elkaar komen en dus slijten. Het heeft zo z'n voordelen in krappe wissels etc.
-
Slijtende buffers????
Ik prefereer toch liever kortgekoppelde wagens dan een afstand waar een Preisermens tussenpast. Gebruik niet voor niets een kortkoppeling, dus als Mehano aangeeft een NEM-schacht aan te brengen verwacht ik ook dat ik kort kan koppelen. Enige, in mijn geval zeldzame, geval wat nog wel eens kan gebeuren is dat wagens elkaar door de buffers er uit drukken.
Ga morgen op Houten op jacht naar nummer 2, een bruine Touax.
-
Slijtende buffers????
Ik voeg wel even een foto toe dit weekend.
-
Het zal best, maar bij een perfect werkend kortkoppelmechaniek (is wat anders dan een nem-schacht) raken de buffer elkaar telkens net niet. Bij een goed genoeg functionerend mechaniek is een milimetertje tussenruimte handig, maar zoiets als bij deze wagens is niet nodig.
-
En dan nu uitgerust met Rocokortkoppelingen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_IMG_1228.jpg)
-
Creativiteit betekent in dit geval bijvoorbeeld een stukje van de schacht afsnijden en de koppeling er dan in lijmen.
Maar ik vond het zo vreemd bij een gloednieuw model. Het had net zo goed geen kortkoppelmechanisme kunnen hebben.
Is zeker een mogelijkheid om de zaak af te snijden en de koppelingen erin te lijmen.
Wat betreft de laatste zin, dat ben ik geheel met je eens.
Bedankt Arnold voor de foto met de Roco kortkoppelingen. Daar is het dus het zelfde laken en pak.
Dion
-
Bedankt Arnold voor de foto met de Roco kortkoppelingen. Daar is het dus het zelfde laken en pak.
Dion
maar iets minder.
-
Het heeft niet zozeer met de koppelingen te maken, maar de koppelschachten steken wat minder uit.
Dat klopt, er zit veel speling in.
-
@ Arnold,
Inderdaad het is iets minder. Maar ik noem het nog steeds niet goed, dit is geen kortkoppeling.
Laten we hopen dat Mehano bij nog nieuwere uitleveringen hier aandacht aan besteed.
Dion