BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: kimi07 op 21 January 2018, 11:02:50
-
Ik heb een vrim, Met 2 esu lokpilot standerd decoders.
Als ik de ééne kant op rijdt branden allebij de frontlichten.
En als je de andere kant op rijdt branden allebij de achter lichten.
Hoe je dat het beste oplossen dat de verlichten weer normaal werkt.
Ik dacht van 1 decoder de witte en het gele draadje om te wisselen.
Of zijn er betere oplossingen?
-
Je kunt het beste de functiemapping van de achterste decoder aanpassen. Hierbij CV33 waarde 2, en cv 34 waarde 1 geven.
-
Of het witte en gele draadje omwisselen. Net wat je het makkelijkst vindt.
-
Met de CV aanpassen, hoe werkt dat.
Kan je dat met de multi maus doen?
Daar weet ik niks van.
Bedankt voor de reacties.
-
Hallo Gerwin,
Met de CV aanpassen, hoe werkt dat. Kan je dat met de multi maus doen? Daar weet ik niks van.
Een handleiding lezen gaat wonderen doen ;) Je kan dat met een multimaus doen. De handleiding van de multimaus kan je Hier klikken om te downloaden (http://www.roco.cc/uploads/documents/pdf/multiMAUS/10810_multimaus_nl.pdf). Zie voor het programmeren Hoofstuk 2 van de handleiding.
Groet Ronald.
-
Misschien even de handleidingen lezen ::) :angel:
En ja dat kan met de multimaus.
Anders rijden straks al je treinen op adres 3(standaard in een decoder ingesteld).
Dus wel handig om sowieso minimaal het adres te wijzigen voordat je daar later ook problemen mee krijgt.
En als je dat al gedaan hebt weet je al hoe je CV's moet aanpassen (y)
In aanvulling op Ronald, de handleiding van de Multimaus heb je als het goed is ook bij je multimaus gekregen.
-
bedankt voor de reacties het programmeren in de cv's is gelukt.
-
Hoi,
In aanvulling op Ronald, de handleiding van de Multimaus heb je als het goed is ook bij je multimaus gekregen.
Erik, dat is papier... dat is ouderwets tegenwoordig. Alles moet op de computer / tablet / slimme telefoon aanwezig zijn anders kan je het toch niet lezen. ;) ;D ;D
bedankt voor de reacties het programmeren in de cv's is gelukt.
Dat is mooi. (y)
Groet Ronald.
-
Erik, dat is papier... dat is ouderwets tegenwoordig. Alles moet op de computer / tablet / slimme telefoon aanwezig zijn anders kan je het toch niet lezen. ;) ;D ;D
;D ;D Stom van mij. Ben te ouderwets ;D ;D
-
Komt door de naam, ik heb ook een geprinte versie in de la liggen ;) ;D
-
Misschien een beetje offtopic, maar toevallig reed er vanochtend een VIRM langs station Nijmegen Lent met aan beide zijden sluitlichten aan (twee punts rood voor en twee punts rood achter dus).
Heb er ook een filmpje van gemaakt (want zag hem al van ver aankomen met het verkeerde seinbeeld).
Dus onbedoeld is jouw model best voorbeeldgetrouw :)
Edit: hier het filmpje: https://youtu.be/BPir8osxewc (https://youtu.be/BPir8osxewc)
-
Mcn die niet volgens handboek handelt... vóór vertrek buiten de frontseinen controleren. :o
-
Moet dat? In Vlissingen keren de treinen (uiteraard). Bij aankomst zet de mcn aan de op dat moment voorop lopende kant alvast de sluitlichten aan. Na de koffie kuiert hij naar het andere eind, klimt in de cabine en zet daar de frontseinen aan. Ik heb zelden gezien dat hij dan weer uitstapt om te zien of ze het werkelijk doen.
Ook een keer meegemaakt dat de mcn de frontseinen vergeten was, kwam in Middelburg aan met rode lampen voorop.
-
Ja dat moet officeel ;D maarjah praktijk en theorie he ;)
Gr marc
-
Moet dat?
Ja, dat moet.
-
Ja, dat moet.
Staan daar nog sancties op?
-
Tuchtcommissie ;D Nee hoor. Staan verder geen sancties op. ;) Waar gewerkt wordt, worden wel eens fout(jes) gemaakt.
-
Ik vindt het trouwens ook wel bijzonder dat het sein geel is.
Schijnbaar kan dat dus, iemand die hier qua techniek iets over kan zeggen ?
-
Dit komt omdat het een voorsein is. ( dubbelspoor met linkerspoorbeveiliging)
Het sein verderop ( net na de brug links) staat het hoofdsein die hier rood toont.
Dus dit is zoals het hier hoort ;)