BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: puntenglijder op 14 January 2018, 18:43:30
-
Nadat er in 1926 tien 44 ers waren geleverd, kwam er in 1933 nog een levering van 2
44 ers met een 4 cilinder verbund drijfwerk.
Dit waren de 44-011 en de 012.
Naast het 4 cilinder drijfwerk was er nog veel meer anders dan op het eerste gezicht opvalt.
Zo had deze lok een ketel die korter was en een druk van 25 atu aan moest kunnen.
Ook de voor verwarmer die normaal voor de schoorsteen ligt,is verplaatst en zit nu achter het drijfwerk
boven de 3 de drijfas.
De schoorsteen is ook een slag groter en lijkt op die van een 01.10 olie stook.
Hier wat afbeeldingen van haar. ;)
(https://farm5.staticflickr.com/4329/35933696872_d0f725da68_b.jpg) (https://flic.kr/p/WKkAaN)99102H-LvFrt (https://flic.kr/p/WKkAaN) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4315/36061424476_de7bfa9d72_z.jpg) (https://flic.kr/p/WWCe8S)br 44-012.1 (https://flic.kr/p/WWCe8S) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Foto's Micro-Metakit.
(https://farm5.staticflickr.com/4690/39415101632_f1418779ad_h.jpg) (https://flic.kr/p/233YGvN)br 44-011 grau (https://flic.kr/p/233YGvN) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Later meer.
Kees.
-
Goed we beginnen met de ombouw.
Eerst word de 44 er van Roco gestript
Het frame en de wielen krijgen een ontvet beurt en worden hierna in de juiste kleur gespoten.
(https://farm5.staticflickr.com/4300/35262312234_9b45499015_k.jpg) (https://flic.kr/p/VJ1yUA)Br 44-012 (https://flic.kr/p/VJ1yUA) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Ook het frame word aan de voorzijde uit gevijld, dit om het grotere loop wiel van 1000 mm te kunnen bergen.
Normaal is dit loop wiel 850 mm.
De baan ruimer aan de voorzijde is zelf bouw.
(https://farm5.staticflickr.com/4300/35262312234_9b45499015_k.jpg) (https://flic.kr/p/VJ1yUA)Br 44-012 (https://flic.kr/p/VJ1yUA) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4300/36102076645_d038f85632_k.jpg) (https://flic.kr/p/X1dzBk)Br 44-012 (https://flic.kr/p/X1dzBk) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Ook de spatborden om het loopwiel worden weer geplaatst.
Het loopwiel is van Weinert.
Later meer,
Kees.
-
Allememaggies, wat is dat een prachtige lok op die bovenste foto's! :o
-
Gisteren even de tijd gehad om de binnenste cilinders te bouwen van de originelen buitenste cilinders.
De buitenste cilinders zijn van een 01, deze hebben bijna de zelfde maat als de originele.
Omdat de binnenste cilinders nu kleiner zijn als de buitenste krijg je het hoge/ lage druk verschil.
(https://farm5.staticflickr.com/4316/35744205260_fbb92b6879_k.jpg) (https://flic.kr/p/WsAoV3)Br 44-012 (https://flic.kr/p/WsAoV3) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4296/35966218972_45de92ea44_k.jpg) (https://flic.kr/p/WNdgRE)Br 44-012 (https://flic.kr/p/WNdgRE) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Ook de omloop is onder tussen deels aangepast.
De voorkant is er afgehaald, de de bovenzijde van de omloop is grotendeels afgeschuurd.
Hier komt later een andere traanplaat op, dit ook mede om de insnoering aan de voorzijde weg te krijgen
waar eerst de wind leid platen stonden.
(https://farm5.staticflickr.com/4317/36203058935_e881d24b79_k.jpg) (https://flic.kr/p/Xa998i)Br 44-012 (https://flic.kr/p/Xa998i) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4317/36161920756_803064f654_k.jpg) (https://flic.kr/p/X6vibm)Br 44-012 (https://flic.kr/p/X6vibm) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Later meer nieuws.
Kees.
-
Weer een klein stukje verder.
De nieuwe traanplaat van Weinert zit ondertussen op zijn plaats.
(https://farm5.staticflickr.com/4299/36070508212_c8560f1659_k.jpg) (https://flic.kr/p/WXqMq1)Br 44-012 (https://flic.kr/p/WXqMq1) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Ook de treden aan de bovenzijde zitten inmiddels op hun plaats, de onderzijde moet nog.
(https://farm5.staticflickr.com/4303/36070508162_8ba6c02577_k.jpg) (https://flic.kr/p/WXqMp9)Br 44-012 (https://flic.kr/p/WXqMp9) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
De versteviging van de trap is hier ook meteen zichtbaar.
(https://farm5.staticflickr.com/4318/35441020093_56858fb09b_k.jpg) (https://flic.kr/p/VZNuwz)Br 44-012 (https://flic.kr/p/VZNuwz) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Hier de aangepaste omloop op de lok, ook zijn de schuiven op de cilinders geplaatst.
De oude ketel zit er nog op, maar deze gaat er t.z.t ook nog af.
Later meer.
Kees.
-
De trap aan de voorzijde van het lok huis is korter dan bij een standaard 44 er.
Deze moest er dus ook aan geloven en word dus vv door een zelf bouw.
(https://farm5.staticflickr.com/4294/35441019253_db2f464945_k.jpg) (https://flic.kr/p/VZNuh6)Br 44-012 (https://flic.kr/p/VZNuh6) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4327/35853928250_f0ef1cd9db_k.jpg) (https://flic.kr/p/WChKJJ)Br 44-012 (https://flic.kr/p/WChKJJ) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Nadat deze klaar was, heb ik maar meteen een drukvat en een pomp onder de loop plaat rechts geplaatst.
(https://farm5.staticflickr.com/4310/35431543334_831eb3b142_k.jpg) (https://flic.kr/p/VYXVqb)Br 44-012 (https://flic.kr/p/VYXVqb) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Later meer.
Kees.
-
Gaaf zoals je dat doet
-
Zeker leuk, mooie details. Let nog wel even op (titel), BR staat voor Baureihe = serie, dus het is of BR 44 of 44 1166 (en zonder streepje...)
-
Bedankt voor de reactie's.
We zijn ondertussen weer een stapje verder gekomen.
Zo is het schort onder de ketel er gekomen en zijn de 2 cilinder beschermbuizen er ook geplaatst.
De binnenste schuiven zijn ook voorzien van deksels ( de messing deksel achter de trap).
(https://farm5.staticflickr.com/4304/36098039332_224fe7215b_k.jpg) (https://flic.kr/p/WZRTsu)Br 44-012 (https://flic.kr/p/WZRTsu) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Later meer.
Kees.
-
Na een weekje goed ziek te zijn geweest gaan we nu toch echt weer eens verder.
De linkerzijde van de omloop is nu aan de beurt, deze moet nog voorzien worden van een paar lucht ketels en een
pomp.
(https://farm5.staticflickr.com/4401/36381909615_68f0cfe962_k.jpg) (https://flic.kr/p/XqWNcH)P8050170 (https://flic.kr/p/XqWNcH) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4347/36337202226_ed4f76fd0d_k.jpg) (https://flic.kr/p/XmZEfE)P8050171 (https://flic.kr/p/XmZEfE) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Nadat ook het leidingwerk onder de loopplaat is gemonteerd, is het tijd voor de eerste spuitbeurt.
(https://farm5.staticflickr.com/4338/35592464553_d089791549_k.jpg) (https://flic.kr/p/WebFFX)P8060172 (https://flic.kr/p/WebFFX) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4356/36232299062_50a9e68494_k.jpg) (https://flic.kr/p/XcJ1cq)P8060173 (https://flic.kr/p/XcJ1cq) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Ook de ketel onder de loopplaat mag natuurlijk niet ontbreken.
Later meer.
Kees.
-
We zijn weer een stukje verder gekomen.
De ketel is nu aan de beurt, deze word vv i.v.m de voor verwarmer die niet boven op de ketel zit.
Deze is verplaatst en zit straks achter de ophanging van het drijfwerk, dit omdat de as lasten te groot
werden aan de voorzijde door het 4 cilinder drijfwerk.
De ketel zelf is een aluminium buis van 23 mm doorsnede, om aan deze te komen ben ik toch wel een paar weken zoet geweest om dit formaat op de kop te tikken.
(https://farm5.staticflickr.com/4371/36640192206_411ff48001_k.jpg) (https://flic.kr/p/XPLyBQ)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XPLyBQ) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4413/36516897722_4ea34ef205_k.jpg) (https://flic.kr/p/XCSDsS)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XCSDsS) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Nadat de buis op lengte is gemaakt, plaats ik altijd het lok huis om er zeker van te zijn dat de lengte van de
buis juist is.
(https://farm5.staticflickr.com/4344/36548135001_16cd686d29_k.jpg) (https://flic.kr/p/XFCKdD)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XFCKdD) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
De keteldeur is van Weinert en de rest van de onderdelen die er op komen heb ik ook daar vandaan gehaald.
Later meer.
Kees.
-
Fijn om dit ombouw verslag weer te kunnen volgen. Prachtig hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt (y) blijf er steeds met verbazing naar kijken en van genieten
-
Mooi werk. Ik hoef je vast niet te vragen of je die dingen onderaan de bufferbalk nog gaat vervangen door 8703 van Weinert, die heb je vast al klaarliggen...
-
Bedankt heren voor de positieve reactie's.
De treden onderaan de bufferbalk blijven helaas zitten, mede omdat hier de baanruimer aan vast zit.
Toch is hier al een sleutel vijl langs gegaan om ze iets fijner te maken.
Toch zijn we weer een stukje verder gekomen met de ketel.
Zo zijn de ketel ringen er op gezet en zijn de zand dommen en afname dom en verzamel dom er op gezet.
De schoorsteen mag natuurlijk ook niet ontbreken en is van een 01.10 en is dubbelwandig uitgevoerd, dit had
te maken met het 4 cilinder drijfwerk.
Hierna is het geheel ontvet en heeft zijn eerste spuitbeurt gekregen, de lak zorgt mede voor een lijm laag.
(https://farm5.staticflickr.com/4361/36738858965_59f3b57c62_k.jpg) (https://flic.kr/p/XYufNR)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XYufNR) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4388/36342818610_d630d272c2_k.jpg) (https://flic.kr/p/XnurNS)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XnurNS) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4439/36599636121_d31b8cb3ed_k.jpg) (https://flic.kr/p/XLbGGZ)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XLbGGZ) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Achter het ophangpunt van het drijfwerk is ook al de voor verwarmer zichtbaar.
Hopelijk vanmiddag meer. ;)
Kees.
-
Leuk!
-
Vanmiddag de ketel iets meer aangekleed.
Zo zijn er diverse was luiken geplaatst, ook de aansluitingen voor de zandval pijpen zitten op hun plaats.
De over druk ventielen liggen nu ook op de ketel, de dynamo zit er op en de afname kraan zit op de
voorste dom.
(https://farm5.staticflickr.com/4336/36734895681_eebbc97d07_k.jpg) (https://flic.kr/p/XY8WEn)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XY8WEn) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4356/36478271230_b6f6c2524a_k.jpg) (https://flic.kr/p/XzsF9S)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XzsF9S) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Kees.
-
Het is nu zaak om de vuurkist aan te brengen met de as la.
Deze is gemaakt van 0.5 mm dik kunststof, natuurlijk dienen er ook nu nog was luiken en diverse
snuisterijen aan gebracht te worden.
(https://farm5.staticflickr.com/4342/36820137291_7c3179dcb7_k.jpg) (https://flic.kr/p/Y6EQ2i)Br 44-012 (https://flic.kr/p/Y6EQ2i) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4384/36151025463_11bafe2cae_k.jpg) (https://flic.kr/p/X5xsot)Br 44-012 (https://flic.kr/p/X5xsot) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4401/36820137071_a46b8d52de_k.jpg) (https://flic.kr/p/Y6EPXv)Br 44-012 (https://flic.kr/p/Y6EPXv) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Zo komen we toch weer iedere dag een stukje verder bij het eind resultaat. ;)
Kees.
-
Knap werk Kees!
Groet, Bas
-
Mooi zo die vuurkist zo mooi erin gezet (y) Heb je die eerst in elkaar gezet en als geheel geplaatst of juist op de plaats in elkaar gefröbelt? Wat ik me dan afvraag is hoe je de maten zo precies in de hoogte kunt berekenen, lijkt me namelijk niet gemakkelijk om de afstand bovenkant flens tot onderkant ketel zo precies te bepalen. Vakwerk!
-
Heren bedankt voor de reactie's.
De afmetingen van de vuurkist heb ik afgekeken van de oude ketel, ook is het zo dat de vuurkist aan de
bovenzijde halverwege de ketel zit.
De ronding aan de voorzijde van de vuurkist teken ik af aan de hand van het eindstuk van de ketel.
Later meer. ;)
Kees.
-
Duidelijk en eigenlijk zo eenvoudig als je er maar aan denkt. Blijf dit mooie modelbouw vinden
-
Aan de voorzijde van de ketel ontbreken nog de 2 uitstroom buizen welke naar de schoorsteen gaan.
Natuurlijk mogen de regel stangen aan de linkerzijde van de ketel niet ontbreken.
Voordat dit soort leidingwerk geplaatst word, zit ik meestal eerst een 15 min naar oude foto's te kijken.
Het is zaak om het leiding / regelstang werk wat het meest tegen de ketel aan zit het eerst te plaatsen, dit
omdat het later steeds moeilijker word achter het leiding werk nog een leiding te trekken. ;)
(https://farm5.staticflickr.com/4386/36620930620_6cbd6ff23c_k.jpg) (https://flic.kr/p/XN4QPw)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XN4QPw) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4415/36182272874_e8e1e23dfb_k.jpg) (https://flic.kr/p/X8iB9W)Br 44-012 (https://flic.kr/p/X8iB9W) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Later meer,
Kees.
-
Nadat de ketel toch weer is voorzien van een dunne laklaag, is het nu weer tijd om wat leiding werk te trekken.
Zo is er vanaf het ventielenblok links op de ketel het een en ander bij gekomen.
(https://farm5.staticflickr.com/4438/36875026606_66a99ea05a_k.jpg) (https://flic.kr/p/Ybw9GN)Br 44-012 (https://flic.kr/p/Ybw9GN) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
De dynamo en de pomp in de linker omloop plaat zijn aangesloten.
Ook is het zo dat hoe kleiner de leiding, hoe lastiger het is om deze te plaatsen.
(https://farm5.staticflickr.com/4347/36666631680_ff5728962d_k.jpg) (https://flic.kr/p/XS759Q)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XS759Q) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Op deze foto is de lamp onder de ketel ook nog zichtbaar, natuurlijk word deze ook nog weg gewerkt.
Wat ook nog een voordeel is van zo een ketel wissel is dat je alles kunt aanpassen.
Zo is de binnen diameter van de ketel 20 mm, laat ESU nu precies zo een maat speaker maken.
Door deze recht op in de ketel te plaatsen neemt deze niet veel ruimte in en kun je de gehele ketel
als klankkast gebruiken. (y)
Later meer,
Kees.
-
Aan de rechterzijde van de ketel zijn er ook al ontwikkelingen.
Zo zijn de smeerleidingen van de locomotief er op gezet.
(https://farm5.staticflickr.com/4417/36265253353_60d66dcbfa_k.jpg) (https://flic.kr/p/XfCUmR)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XfCUmR) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Dit is gewoon een lang stuk plak kunststof, je snijd er lange reepjes van met een minimale breedte.
Het laatste stuk laat je intact, dan niet geheel doorsnijden tot het eind.
Nu plak je de leidingen op de ketel en knip de de uiteinden er af.
(https://farm5.staticflickr.com/4346/36937317141_02a9f1c143_k.jpg) (https://flic.kr/p/Yh2pvx)Br 44-012 (https://flic.kr/p/Yh2pvx) by Edward Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Hierna plaats je nog een paar dwars stukjes die imiteren dat deze de leidingen op zijn plaats houd.
De leidingen hoeft niet helemaal strak langs de ketel te zitten, door het uitzetten en krimpen van de ketel
gaat deze op den duur vanzelf hangen.
Ook de naad van de vuurkist is weg gewerkt door er een klinknagel stripje overheen te zetten.
Later meer,
Kees.
-
eeuuuhhhh je bedoelt de smeerleidingen? (elektra hangt onderlangs de omloop, met van die verdeelkastjes. Bij sommige duitse locs zijn die geel, in polen vaak rood/wit)
-
Floris.
Je hebt gelijk, ik heb me vergist. ::)
Kees.
-
Lekker bezig Kees!
Van welk merk zijn die klinknagelstrips?
-
Die koop ik bij Piet Peetoom op de beurs in Houten.
Kees.
-
Dank je Kees.
-
Hallo Eric.
Het is van Scale link, de SLF016.
Hopelijk maakt dit het zoeken wat makkelijker. ;)
Hier toch nog een paar originele foto's.
Haar kleinere zusje de 44 011 in Nurnberg.
(https://farm5.staticflickr.com/4438/36915630956_f9789996f9_b.jpg) (https://flic.kr/p/Yf7fXN)Br 44-011 Nurnberg (https://flic.kr/p/Yf7fXN) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
En hier de 44 012 met een meet trein.
(https://farm5.staticflickr.com/4354/36915630866_8592e7a65c_b.jpg) (https://flic.kr/p/Yf7fWf)Br 44-012 mit mess zug (https://flic.kr/p/Yf7fWf) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Met dank aan de Eisenbahn stiftung.
De rechterzijde van de ketel heeft ondertussen ook wat leiding werk gekregen.
(https://farm5.staticflickr.com/4460/36602083904_a025c4496b_k.jpg) (https://flic.kr/p/XLpfm9)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XLpfm9) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4345/37055860040_54bb08fe87_k.jpg) (https://flic.kr/p/YsuYbC)Br 44-012 (https://flic.kr/p/YsuYbC) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Ook de voor verwarmer is inmiddels aangesloten.
Kees.
-
Het leidingwerk is aan de linkerzijde en rechterzijde klaar.
Zo zijn de zand val pijpen aan de zand dommen gekomen.
Ook de afdek plaat op het ventielen blok zit er op, het zijn juist de kleine details die zo iets afmaken.
(https://farm5.staticflickr.com/4488/37344906192_f8b466a95f_k.jpg) (https://flic.kr/p/YU3pwY)Br 44 012 (https://flic.kr/p/YU3pwY) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Hier nog even een overzicht foto.
Toch ben ik niet kapot van de beschrifting op de lok, ik heb deze dus besteld bij Beckert Modellbau.
(https://farm5.staticflickr.com/4480/36666371164_6ae63e6985_k.jpg) (https://flic.kr/p/XS5JHb)Br 44 012 (https://flic.kr/p/XS5JHb) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4406/36705256403_624fb5bb7c_k.jpg) (https://flic.kr/p/XVw2Wk)Br 44 012 (https://flic.kr/p/XVw2Wk) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Achteraf zit er toch meer leidingwerk op dan dat je in het begin ziet. ::)
Later meer,
Kees.
-
De tender heeft een andere opbouw dan de originele.
Deze word dus ook aangepast, hiervoor gebruik ik een plaat van styreen met een dikte van 0.5 mm.
(https://farm5.staticflickr.com/4379/36358959716_0e477db410_k.jpg) (https://flic.kr/p/XoVaZN)Br 44-012 (https://flic.kr/p/XoVaZN) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
De klinknagels worden er gewoon ingedrukt vanaf de binnenzijde met een kras pen. (y) (y)
(https://farm5.staticflickr.com/4347/36235621472_b9b0e97aec_k.jpg) (https://flic.kr/p/Xd22Qm)Br 44-012 (https://flic.kr/p/Xd22Qm) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Natuurlijk moeten er nog een paar treden op komen en diverse snuisterijen.
Later meer,
Kees.
-
De tender is bijna klaar.
Na de spuitbeurt en het drogen zijn de trappen aan de achterzijde weer geplaatst, ook de tender
beschrifting mag natuurlijk niet ontbreken en is van de firma Gunther ( bestaat niet meer).
Natuurlijk mag de kolen hoop niet ontbreken en zit met verdunde houtlijm vast.
De treden op de zijkanten van de tender zijn er nog wat later opgezet en moeten natuurlijk nog een
lik verf hebben.
(https://farm5.staticflickr.com/4464/37349403904_9d430f1fda_k.jpg) (https://flic.kr/p/YUrsxJ)Br 44-012 (https://flic.kr/p/YUrsxJ) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4492/38027896582_5e4edf0509_k.jpg) (https://flic.kr/p/ZWoUMm)Br 44-012 (https://flic.kr/p/ZWoUMm) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
De ketel treden op de ketel van de locomotief hebben ondertussen ook plaats genomen.
(https://farm5.staticflickr.com/4460/36756685183_f3aa60faac_k.jpg) (https://flic.kr/p/Y14BVr)Br 44 012 (https://flic.kr/p/Y14BVr) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4499/23575114978_06ef604a05_k.jpg) (https://flic.kr/p/BVfCkC)Br 44 012 (https://flic.kr/p/BVfCkC) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Later meer,
Kees.
-
Fraai! Mijn complimenten!
-
Het is een lomp ding. Gaaf! (y) Hij ziet er gewoon zwaar uit. En die brede schoorsteen maakt het helemaal af.
Mooi om te zien hoe je hem bouwt. Ik ben wel met huisjes en zo aan het zelfbouwen, maar loks zie ik toch nog als "afblijven". Een goed voorbeeld dat je er toch echt wèl aan kan klussen kan nooit kwaad.
Reinout
-
Heren, dank voor de complimenten. (y)
Het is nog even wachten op de schilden van de firma Beckert.
Ondertussen rijd ze hier al wel haar rondjes met geluid, later een filmpje. ;)
Later natuurlijk meer.
Kees.
-
Vandaag de schilden binnen gekregen van Beckert.
Ze moeten er nu nog even op, later foto's van het geheel. :)
Kees.
-
En dan hier het eind resultaat.
Natuurlijk is ze te zien op Rail in Houten. :)
(https://farm5.staticflickr.com/4727/39505314622_97a9b01a1c_k.jpg) (https://flic.kr/p/23bX4Gb)Br 44-012 (https://flic.kr/p/23bX4Gb) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4591/39505314892_1a866686ea_k.jpg) (https://flic.kr/p/23bX4LQ)Br 44-012 (https://flic.kr/p/23bX4LQ) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4689/27758734169_23bbc41a00_k.jpg) (https://flic.kr/p/JhWLyZ)Br 44-012 (https://flic.kr/p/JhWLyZ) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm5.staticflickr.com/4687/38638851875_b6cc945812_k.jpg) (https://flic.kr/p/21Sodvi)Br 44-012 (https://flic.kr/p/21Sodvi) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Kees.
-
Dat maakt het net even af. Mooi zo!
Is die Pleitegeier ook van Beckert's afkomstig?
-
Wow Kees...die ziet er gelikt uit....
Misschien een kleine tip: Ik heb vroeger de witte bufferringen gemaakt door de buffer in een boormachine te spannen en die te laten draaien (niet op 20.000 rpm natuurlijk ;-) ) Dan met het puntje van een kwast met witte verf aan de bufferrand houden en voila....perfekt ronde buffermarkeringen :-) Niet tevreden? ff met een doekje de eerste verzoek weghalen en weer opnieuw beginnen.
Groeten
Bas
-
Is een hele mooie lok geworden kees (y)
Mooie stimulans om mijn BR 52 met condenstender weer op te pakken.
Maar ik ben het met Bas eens, die witte bufferringen kunnen strakker.
We gaan het zien.
-
Allereerst bedankt voor de veren. :D
44, de vogel komt idd bij Beckert vandaan en is compleet.
Ik ga ook eens kijken naar die buffer ringen, dat moet beter kunnen. ;)
Ik weet dat er ook een firma is die ze als stikker maakt, wie dit ook al weer is, dat weet
ik niet meer.
Kees.
-
Deze (http://www.modellbahndecals.de/Decals-Loks/sonstige-Lokanschriften/historisch/Sonstige/) Kees?
-
Ja, die bedoel ik. (y)
Dankjewel Eric.
Kees.
-
Kom ik gisteren deze foto van haar nog tegen op het www.
Moest hem toch nog even delen met jullie. ;D
(https://farm1.staticflickr.com/793/39172438620_b96d59baed_b.jpg) (https://flic.kr/p/22FwZfL)Br 44 012 postkarte (https://flic.kr/p/22FwZfL) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Kees.
-
Geweldig mooi gedaan Kees. Respect (y)
Hoop deze loc nog een keer in het echt te kunnen zien.
mvg
Wim
-
Hij is erg mooi geworden.
-
Dank u heren voor de reactie's.
Volgend jaar op Rail is ze er weer, of hebben jullie ook nog iets van een ontmoetings dag?
Kees.
-
Toch nog even een paar foto's van haar geschoten in de zon.
(https://farm1.staticflickr.com/861/42805409705_d9232ee8bc_k.jpg) (https://flic.kr/p/28dyUZg)Br 44-012 (https://flic.kr/p/28dyUZg) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm1.staticflickr.com/851/43661649032_e3efd577f4_k.jpg) (https://flic.kr/p/29wen7h)Br 44-012. (https://flic.kr/p/29wen7h) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm1.staticflickr.com/853/42805410035_2954213059_k.jpg) (https://flic.kr/p/28dyV5X)Br 44 012 (https://flic.kr/p/28dyV5X) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
(https://farm1.staticflickr.com/853/42992657064_e09cbfb757_k.jpg) (https://flic.kr/p/28v7B71)Br 44 012. (https://flic.kr/p/28v7B71) by Kees Borgers (https://www.flickr.com/photos/152929030@N03/), on Flickr
Kees.
-
Knap staaltje dit project, top! (y)
Groeten Jake
-
Dank je wel Jake.
Kees.
-
Zo, een jaar voorbij, maar toch nog even reageren. Voor de geïnteresseerde lezer: in Eisenbahn Journal 9/2019 staat een verhaal over de ontwikkeling met een aantal foto's. Naar aanleiding van het project?
Met vriendelijke groet,
Wies.
-
Weer fraaie "in de zon" foto's Kees!
Nu komt de lichtere "onderkant" heel mooi in beeld (y)
Een snoepje.
-
Afgelopen zaterdag het boek kunnen scoren in Steyr ( overigens een schitterende plaats).
Vooral de eerste foto in het boek dat de 44 012 in af leverings-toestand is is erg mooi. (y)
De info die er bij staat was helaas voor mij al bekend, ook staat er nog een mooi stukje in over de 3 verschillende E 44 ers.
Groeten van uit Sankt Georgen im Attergau, Oostenrijk.
Kees.
-
Fijne vakantie Kees (y)