BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2018 => Topic gestart door: Rondje_HO op 03 January 2018, 23:47:29
-
Geheimzinnig fotootje op de Facebook pagina van EloTrains:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/elo_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/elo_1.jpg)
Bron: https://www.facebook.com/elotrack/
-
Ah, eindelijke een 1500 in grijze uitvoering ;D komt al in de buurt van de zwarte BR uitvoering. :P
-
Die buffel op de site van elotrains prikkelt de nieuwsgierigheid ook wel
-
De overgedimensioneerde lantaarnijzers (zoals bij de eerste uitvoeringen van deze loc) dempen de beginnende blijdschap echter een beetje... :(
-
Zouden ze hem aanpassen dan?
-
Maar ja, als je kijkt hoe groot de koppeling is op de foto dan zijn ze wel zo klein als waarschijnlijk mogelijk is. Je wil ook geen model waar alles gelijk vanaf breekt als je het beetpakt. Dan kun je beter een messing model maken.
Overigens staat de loc zo te zien op een rollenbank en de verlichting werkt ook, dus ze zijn al een aardig eind blijkbaar :D
@Remco: ja die is ook wel interessant, ik ben benieuwd hoever ze daarmee zijn?
-
Die buffel staat ook hoog op mijn lijstje.
-
Ik hoop alleen wel dat bij ee rerun van de 1500 de regengootjes boven de cabinedeuren verdwenen zullen zijn. Die zijn namelijk alleen bij de 1501 in museumuitvoering te vinden en hebben niet bij de andere locs gezeten.
Rob
-
Ik hoop vooral dat je dit soort informatie al aan Elotrains zelf hebt doorgegeven.
Steyn
-
Alles ze er nog een keer mee uitkomen, dan graag een nummer die nog niet is geweest een 1503 1502 ofzo iets want de 1501 heb ik al ;D
-
Hallo allemaal,
Regengootjes...lantaarnijzers.....lekker belangrijk ;D
Trekkracht moeten ze flink verbeteren. Een roco 2400 is sterker.......Is de enige reden dat ik nog niet zo'n koektrommel in de collectie heb.
Groeten Ruud B.
-
Cabine-aansluiting beter, stroomafnemers op de goede plek.
Maar de eerste series verkochten prima, dus dat zal met een vrijwel ongewijzigde herproductie ook wel lukken.
-
Trekkracht moeten ze flink verbeteren. Een roco 2400 is sterker.......Is de enige reden dat ik nog niet zo'n koektrommel in de collectie heb.
Mee eens dat de fabrikant daar echt wat aan moet doen. Maar wat mij betreft is het geen reden om de 1500 daarvoor niet te kopen. Zelf verzwaren is prima te doen en in combinatie met fatsoenlijke ASB's (in mijn geval van Märklin) rijdt de loc bij mij al een aantal jaar met vijf rijtuigen en 3% hellingen probleemloos.
Jeroen
-
De gele band op de zijwand op je juiste plek laten ophouden.
-
Trekkracht moeten ze flink verbeteren.
Het echte probleem is natuurlijk de 5% hellingen en R360 bogen op veel modelbanen.
-
R360 is geen modelbaan!!!!
-
Laat maar doorkomen, die Buffel.
groeten
Hendrik Jan
-
Ik hoop vooral dat je dit soort informatie al aan Elotrains zelf hebt doorgegeven.
Steyn
Ze hebben ongetwijfeld mijn artikel in Railhobby van een paar jaar geleden over het pimpen van de loc nog liggen. Ik hoop dat ze nog een paar keer goed gelezen hebben... ;)
Rob
-
En dan ook maar voor de bestaande 1500 andere draaistellen leveren waarvan wel alle assen zijn aangedreven.
Die middelste niet aangedreven as op elk draaistel zorgt ervoor dat de aangedreven wielen snel doorslippen.
Jos.
-
R360 is geen modelbaan!!!!
R360 ligt vaak op de niet zichtbare delen van de baan.
Jos.
-
niet zichtbare delen van de baan.
Jos.
En is dat geen modelbaan dan? ???
Groeten,
Christoph
-
420 mm wel opeens?
Wie een 1500-model op pizzasnijderhoogte levert, kan maar beter rekening houden met 360 mm bogen? ;D
-
R360 heb ik al eens uitgeprobeerd voor iemand, het ziet er niet uit maar het kan:
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/835/s6q9.jpg) (https://imageshack.com/i/n7s6q9j)
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/835/ya3b.jpg) (https://imageshack.com/i/n7ya3bj)
Meer van belang is de draaistel oplegging en die rare ringetjes....
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/845/kpkl.jpg) (https://imageshack.com/i/nhkpklj)
Gr, Ben.
-
Cabine-aansluiting beter, stroomafnemers op de goede plek.
Maar de eerste series verkochten prima, dus dat zal met een vrijwel ongewijzigde herproductie ook wel lukken.
Zaten de stroomafnemers verkeerd? Bedoel je de pantografen of de stroomafnemers op de wielen? Ze mogen wel de isolatoren van de pantografen vervangen door H0 exemplaren, leek wel of ze LGB isolatoren hadden gebruikt :P
Mijn 1501 heeft nieuwe anti slipbandjes en ik heb de ringetjes weggehaald zodat de loc minder waggelt en de buffers op een normale hoogte komen. Op mijn testbaantje heb ik geen klachten over trekkracht, maar kan zijn dat bij sommigen de middelste as teveel veerkracht heeft en dat er daardoor minder druk op de aangedreven assen staat misschien. Er was een technische reden om niet alle assen aan te drijven. Als wel alle assen stroom afnemen kunnen ze er nog voor kiezen om in plaats van 2 bandjes, 4 bandjes te monteren. Net als bv bij de Roco BR 103.
Mvg,
Robert
-
Stroomafnemers op het dak staan/stonden wat te ver naar voren.
-
Nog iets van EloTrains gehoord op Neurenberg??
-
Nee, die is er niet.
En dat is niet vreemd.
Er zijn heel wat kleinere fabrikanten die er nooit staan.
Gr. Maarten
-
Ik heb Elotrains in het verleden ook nooit op de beurs in Nberg gezien...
-
OK, dat wist ik niet, ik was benieuwd of/wanneer de rerun 1500 zou worden aangekondigd :D
-
ff de site van hun in de gaten houden en dan, bij uitlevering, goed kijken wat er aan verbeterd is... bijv aan de hand van mijn artikel in RH van een paar jaar geleden ;)
en aan de hand van eerdere draadjes hier op het forum...