BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Met een sik op 27 December 2017, 21:55:10
-
Vandaag (tja is al geweest) en morgen zijn er enige FREMO modules te bewonderen in het Noord Nederlands Trein -en trammuseum
http://www.nnttm.nl/grote-fremo-modelspoorbaan-in-museumcafe/
-
Duidelijk verhaal....;)
Gr, Bert
Team moderatoren...
-
Kijk eens aan. Ook eens iets leuks in de buurt te zien.
Dank voor de tip!
Wolter
-
Ah! Daar komt 44's foto van station IJmuiden vandaan vermoed ik :) Mooi!
Reinout
-
Plaatje van het arrangement:
(https://farm5.staticflickr.com/4732/39319229742_dc5b318d5a_b.jpg) (https://flic.kr/p/22Uvk9b) (https://flic.kr/p/22Uvk9b)
-
Ik ben er even geweest en wat fotootjes gemaakt
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zuidbroek_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zuidbroek_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zuidbroek_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zuidbroek_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zuidbroek_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zuidbroek_3.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zuidbroek_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Zuidbroek_5.jpg)
Sommige forumleden zullen wellicht wat herkennen ;)
-
Ja, m'n jas ;D
-
Een Erik... ;D
-
Bedankt voor je bezoek Gerard... Volgende keer maar een bouwtafeltje voor je neerzetten?
-
Graag gedaan, een tafeltje wellicht :-\
-
Hmm... hebben Wadlopers en Blauwe Engelen eigenlijk naast elkaar gereden?
-
Zo ver ik weet een erg korte periode in '83...
-
Dan zou het best eens kunnen dat de geschiedenis zich nog eens gaat herhalen.
Vooropgesteld dat het niet bij het bouwtafeltje blijft, natuurlijk.
-
In de periode van instroom van de Wadlopers op de noordelijke nevenlijnen zijn de Wadlopers en de blauwe engelen gelijktijdig ingezet. De uitlevering van de DH2 Wadlopers werd in 1982 gestart en vanaf januari 1983 volgenden de DH1 stellen.
In het te verschijnen boek in de reeks treinen in beeld Het spoor in Groningen met de subtitel "Tussen stoom en NoordNed" staat de volgende passage: "75. Weldra nemen de Wadlopers de diensten van de NS 22 en NS 29 over, maar op 16 maart 1983 worden beide treinstellen nog ingezet op de lijn Winschoten – Groningen. Op 4 mei 1983 is het voor de NS 29 daadwerkelijk afgelopen. De NS 22 mag tot 2 juni 1985 zijn rol in de reizigersdiensten blijven vervullen."
-
Nou, ik heb op mijn manier ook wel genoten. Het was een beetje ouderwets FREMO: een kleinschalig en relatief overzichtelijk geheel met genoeg ontspanning in de dienstregeling om even goed bij te praten.
Maar zonder dit forum zou me deze happening helemaal zijn ontgaan.
En natuurlijk was de spoorse entourage prima: in een regionaal spoorwegmuseum in het herbouwde stationsgebouw van Zuidbroek, tegenover een klassieke goederenloods en zijlading. En vanuit de bovenverdieping zicht op treinstellen van Arriva die hun naam Spurt eer aandeden.
Dank, (mede)organisatoren!
Wolter
-
In de periode van instroom van de Wadlopers op de noordelijke nevenlijnen zijn de Wadlopers en de blauwe engelen gelijktijdig ingezet. De uitlevering van de DH2 Wadlopers werd in 1982 gestart en vanaf januari 1983 volgenden de DH1 stellen.
In het te verschijnen boek in de reeks treinen in beeld Het spoor in Groningen met de subtitel "Tussen stoom en NoordNed" staat de volgende passage: "75. Weldra nemen de Wadlopers de diensten van de NS 22 en NS 29 over, maar op 16 maart 1983 worden beide treinstellen nog ingezet op de lijn Winschoten – Groningen. Op 4 mei 1983 is het voor de NS 29 daadwerkelijk afgelopen. De NS 22 mag tot 2 juni 1985 zijn rol in de reizigersdiensten blijven vervullen."
::) Euhhh, Wilfried om je boek in spé voor onjuistheden te behoeden; de 22 en 29 waren motorrijtuigen. Pas bij twee- of meer rijtuigen spreek je van een treinstel. ;)
-
Ziet er gezellig uit. Morgen is de Noordhollandse fractie aan de beurt voor een oliebollen-treffen.
dirkjan
-
Thanks Wim :) Heb de tekst inmiddels aangepast.
Overigens mochten er forumgebruikers zijn die nog de beschikking hebben over bijzondere dia's uit de periode '60 en '70. Dan hou ik mij van harte aanbevolen.
De dia selectie is nagenoeg rond, maar er is altijd nog ruimte voor pakkend beeldmateriaal. Dat is een kwestie van toevoegen in de tekst en het scannen van de dia. De enige consequentie is een dikker boekwerk.
De teksten ga ik sowieso nog eens kritisch doorakkeren. De combinatie van NS materieel en DB materieel maakt het wel afwisselend qua spoorbedrijf.
-
Ook hier wordt vandaag gereden
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6CFCD986-2D16-4673-9DC6-EE98205FA44A.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6CFCD986-2D16-4673-9DC6-EE98205FA44A.jpeg)
-
Is ook altijd een leuke bijeenkomst... :)
-
Oliebollen rijden (y), blijf het een mooie naam vinden.