BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Henk Zwoferink op 04 December 2017, 18:56:22
-
Vandaag is de Railexperts 1251 gepresenteerd in Haarlem! De locomotief is op kosten van Railexperts teruggebracht in de welbekende ACTS kleuren, maar met een kleine aanpassing door de nieuwe huurder. Foto's >> https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/1280464528726480
-
WoW
dat deze machine straks gewoon weer vrolijk rond rijd, indrukwekkend.
En hij verdient het (y)
-
Zitten er led sluitlichten in? Ze zien er zo ‘wit’ uit.
-
Nee hoor. Gewone bolletjes ;)
-
We hebben tegenwoordig draad boven de baan in Nijverdal: laat maar komen! ;D (y)
-
Leuk, maar snap niet waarom ze hem terugbrengen in ACTS-kleuren eerlijk gezegd.
-
Nee hoor. Gewone bolletjes ;)
De rode glaasjes ontbreken blijkbaar nog ;)
-
Leuk, maar snap niet waarom ze hem terugbrengen in ACTS-kleuren eerlijk gezegd.
Ik denk dat de eigenaren dat een beetje als de lok zijn klassieke kleuren zien? En dan kunnen ze het witte embleem gebruiken voor de reclame van de hurende partij? :)
-
Leuk, maar snap niet waarom ze hem terugbrengen in ACTS-kleuren eerlijk gezegd.
Weleens van Laurens Pit gehoord? Google maar eens op die naam, dan snap je wel waarom men voor de ACTS-kleuren heeft gekozen.
Steyn
-
Volgens mij moet je meer de naam van de nieuwe huurder gaan googlelen ;)
-
Die bovenleiding hangt tegenwoordig wel heel erg laag ;D ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1200_12.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1200_12.jpg)
(foto RailExperts)
-
Volgens mij moet je meer de naam van de nieuwe huurder gaan googlelen ;)
Nee, want dat is Railexperts en die hebben niks met de ACTS-kleuren. De eigenaars van de loc dus des te meer.
Steyn
-
Laat de eigenaar/directeur van Railexperts nou jaren bij ACTS gewerkt hebben en in vele jaren met deze machine gereden.
Dan weet je ook gelijk de beweegreden van deze kleurstelling.
Dit geldt trouwens ook voor Laurens Pit en Harry Sschneider van wie de loc gehuurd wordt.
-
Leuk, maar snap niet waarom ze hem terugbrengen in ACTS-kleuren eerlijk gezegd.
Veel bewaard materieel brengen ze terug in de 1e kleuren, bij deze kozen ze daar dus niet voor. Er zijn meerdere bewaarde 1200en in verschillende kleuren, mooie aanvulling!
-
Mooie historische dubbeling: het is de eerste loc die wordt terug gebracht in de oorspronkelijke kleurstelling van een particuliere vervoerder, en de eerste particuliere vervoerder met eigen tractie.
Het blijft een mooie kleurstelling (y)
-
Veel bewaard materieel brengen ze terug in de 1e kleuren, bij deze kozen ze daar dus niet voor. Er zijn meerdere bewaarde 1200en in verschillende kleuren, mooie aanvulling!
Het is ansich ook geen museumlok maar een commerciele machine, dus men hoeft ook geen rekening te houden met een historische outfit ;)
Laat de eigenaar/directeur van Railexperts nou jaren bij ACTS gewerkt hebben en in vele jaren met deze machine gereden.
Dan weet je ook gelijk de beweegreden van deze kleurstelling.
Dit geldt trouwens ook voor Laurens Pit en Harry Sschneider van wie de loc gehuurd wordt.
Dat dus ;)
-
Hele mooie kleurstelling; opvallend en toch historisch geïnspireerd.
Het witte vlak vind ik wat minder maar ja, de reclame moet toch ergens.
Het mooiste type E_loc ooit doet nog steeds dienst en ik word daar heel vrolijk van!
-
Zeker een hele fraaie kleurstelling! Tegelijkertijd volg ik het even niet meer. Ik dacht dat deze loc ingezet werd voor de dinertrein van Railpromo, maar dat blijkt al enige tijd niet meer het geval te zijn kennelijk. Maar waar rijdt railpromo nu dan mee? De 1200 pronkt wel nog trots op hun site zag ik?
Grt
Marc
-
Hele mooie kleurstelling; opvallend en toch historisch geïnspireerd.
Het witte vlak vind ik wat minder maar ja, de reclame moet toch ergens.
Het mooiste type E_loc ooit doet nog steeds dienst en ik word daar heel vrolijk van!
Het witte vlak is even groot als het oude ACTS logo en is dus ook correct voor de kleurstelling. Daar is handig gebruik van gemaakt om het logo van de nieuwe huurder te plaatsen.
Groeten Edwin.
-
Dat klopt, het witte vlak is even groot als in de ACTS tijd. Maar doordat er meer witruimte is lijkt die wat kleiner.
Over de sluitlichten; de glaasjes worden deze week geplaatst evenals twee nieuwe schilden voor op de neus.
Zeker een hele fraaie kleurstelling! Tegelijkertijd volg ik het even niet meer. Ik dacht dat deze loc ingezet werd voor de dinertrein van Railpromo, maar dat blijkt al enige tijd niet meer het geval te zijn kennelijk. Maar waar rijdt railpromo nu dan mee? De 1200 pronkt wel nog trots op hun site zag ik?
Railpromo rijdt nu met locomotieven van Rail Innovators Group / RailReLease. Oude Locon locomotieven dus.
-
...en wij in de jaren 90 bij het "afscheid" in Geldermalsen maar denken dat het einde oefening was....gelukkig dus nog steeds niet (y)
-
Zo is het maar net,
Doordenderen, met deze loc, desnoods met een compleet nieuw uit bijvoorbeeld een br189 of een vectron binnenwerk erin :)
Als wij onze oude locs kunnen verbouwen naar het digitale tijdperk, dan kan dat in het groot toch ook (gooit een visje uit)
Te mooi ontwerp om “gewoon” in een museum te plaatsen.
-
Als wij onze oude locs kunnen verbouwen naar het digitale tijdperk, dan kan dat in het groot toch ook
Wel een flinke locdecoder voor nodig Barry...
de groeten van Jacob
-
Haha,
Ja en de ruimte voor de speaker om al dat onzin geluid uit te laten komen, zoals conducteursfluit, lucht afblazen stationsaankondiging enz. Haha
Back on topic maar weer :)
-
Gisteren hebben we de nummerplaten er weer opgehangen. Niet de originele ACTS versie, maar een Railexperts variant. De stijl en het formaat zijn precies hetzelfde als de ACTS-versie.
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24796455_1283094495130150_1444130037700915615_n.jpg?oh=e5aa28e97d894d791834fbc478631250&oe=5AC8A88B)
-
(y) (y) (y) (y) (y)
-
(y)
-
Erg mooi geworden