BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: 008200 op 02 December 2017, 10:58:06
-
Bron: Gelderlander (https://www.gelderlander.nl/betuwe/eerste-personentrein-vandaag-over-betuweroute~af16141e/115504548/)
-
Koplopers hebben het moeilijk om over de Betuweroute te rijden, een ICE-3 kan dat wel. :P
-
1,5 kV installatie van een standaard NS treinstel of loc, op 25kV zetten geeft vast vuurwerk...
-
Vorig jaar zomer heb ik al ICE's gespot op de Betuweroute. Dat waren toen proefritten zonder reizigers.
-
Hoi,
Mag alleen op het stukje A15 traject tussen Valburg aansluiting en Meteren aansluiting.
Dit heeft te maken met, dat er geen reizigers vervoer door de tunnels aldaar mag.
Deze zijn namelijk niet ingericht om bij calamiteiten, reizigers te evacueren.
Overigens moest er wel nog een en ander aangepast worden op het toegestane stukje zoals bijvoorbeeld extra nooddeuren.
Dus het was niet zomaar een wisseltje omzetten en gaan met de ICE.
-
1,5 kV installatie van een standaard NS treinstel of loc, op 25kV zetten geeft vast vuurwerk...
Waarschijnlijk wel, daarom is het ook goed dat het om een ICE-3 ging en niet een Koploper (de IC3 in je titel).
-
Hoi,
Ook nog een filmpje: ICE- Betuweroute (https://youtu.be/2krGGwAVwbc).
Gr Koen.
-
Hiet was wel russtig, ik zag maar een cargo voorbij komen 8)
Wel mooi om de Betuwelijn zo eens te zien, leuk filmke (y)
-
Vanwege werkzaamheden tussen Zevenaar en Emmerich werden dat weekend heel wat treinen omgeleid via Venlo en Bad Bentheim.
-
Wat rijdt ze langzaam, lijkt het.
Ik denk die gaat wel met 140 over die lijn...
Is er natuurlijk niet op gebouwd.
-
Maximum snelheid is 120 daar, niet dat prorail zulke snelheden inlegt...