BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: ReneN op 23 November 2017, 16:18:54
-
Niet alleen in Goes ging het mis: nabij Eindhoven Acht raakte een containertrein het spoor bijster, de dieselloc -zwarte G 1206 van Captrain?- beet flink in het zand ;):
https://www.ed.nl/eindhoven/goederentrein-ontspoord-in-eindhoven-treinen-rijden-weer~a8625433/
-
Druk deze dagen met ongelukjes.
Op 00:30 min: het lijkt haast meer op een opgraving :D
-
Heb het idee dat de machinist er behoorlijk de vaart in had, normaal boort een locomotief zich toch niet zo diep in de grond.
-
Als er maar genoeg gewicht achter zit, dan duwt het wel door natuurlijk :)
-
Het is herfst, de tijd van gladde rails al dan niet door herfstblaadjes... en dan kun je minder vertrouwen op de rem om even de snelheid drastisch te verlagen.
-
Mjaa, maar een complete containertrein heeft toch nog wel aardig wat remvermogen en heel wat asjes die dan moeten gaan glijden...
Ik denk zo dat er toch nogwel wat meer aan de hand geweest is eerlijk gezegd ;)
-
Het is best glad bij Acht ;)
-
Los van de snelheid, als je met zo'n trein in beweging bent en er staat zoals gezegd een wissel fout, reageer dan maar eens snel om een remming in te zetten. Alsje rechtdoor dacht te gaan en je gaat opeens linksaf val je wel van je stoel.
-
En als je van je stoel af valt, wat laat je dan los?
De dodeman en wat doet een trein dan.......
-
In dit geval blijkbaar zandhappen ;D ;)
-
En als je van je stoel af valt, wat laat je dan los?
De dodeman en wat doet een trein dan.......
Maar dat duurt ook een paar seconden én als alle remmen er ineens op gaan glijdt ‘ie ook eerder.
Neem aan dat dat bij een goederen trein net zo werkt.
Zover lag die bult zand niet na het wissel.
Ach we horen misschien wat de oorzaak was.
-
Gewoon de uitslag van het onderzoek afwachten en niet speculeren.
-
Ach we horen misschien wat de oorzaak was.
Uitslagen en onderzoeksrapporten zijn allemaal terug te vinden op de site van IL&T ;)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot_2017-11-24-13-34-57.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot_2017-11-24-13-34-57.png)
www.sporenplan.nl
....ik had een filmpje gemaakt van de toestand, maar helaas vond mijn opnameaparaat het nodig terug te gaan naar fabrieksinstellingen. In het eeuwig archief beland dus helaas.
De preciese oorzaak zal tzt inderdaad wel boven water komen.
.
Een trein over 406 rijdt maximaal 40km/h. Thv wissel 1351b is er duidelijk iets misgegaan. Het wissel lag linksleidend naar spoor 413 (vmax 20km/h ivm scherpe boogstraal) dat tov de tekening sterk is ingekort (in onbruik) en achter het juk een bult zand heeft.
Wellicht verwachtte de mcn een rijweg naar bijvoorbeeld 411
Ik kan mij levendig voorstellen dat een snelremming op moment van constateren dat je "de verkeerde kant" op gaat op die locatie weinig meer uithaalt. Daar is 413 veel te kort voor.
Hoe dan ook is de trein abrupt tot stilstand gekomen in de bult zand op 413. Het treingewicht in combinatie met de scherpe boog heeft als logisch gevolg dat er een wagen op zijn kant gaat. (de energie moet ergens heen natuurlijk)
Ik kan bevestigen dat het ter plekke (tot Eindhoven toe) buitengewoon glad kan zijn deze tijd van het jaar.
Sterkte gewenst voor de collega die het moest overkomen.
Mvg
Sander
-
Helder verhaal Sander (y)
-
Je kan twee kanten op...
Dwz stond de witsschakeling aan of was de treindienstleiding aan zet?!
-
Eric: dank !
Fred:....je kunt 3 kanten op... 2 door jou genoemd ofl beide niet, maar dat is het stukje dat we moeten afwachten.
Ik zou mijn zinnetje "het wissel lag linksleidend" nog willen wijzigen in "de trein is op betreffend wissel naar links geleid".
Mvg
Sander.
-
Het is best glad bij Acht ;)
Snelheid in Acht nemen dusss....