BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: ic125 op 27 September 2017, 09:06:25
-
Beste,
ik heb nu het Roco set 41297 gekocht.
Loco met een stam Plan D rijtuigen in tijdperk 4.
Nu heb ik al een tijdje gezocht op de seinarm en andere sites welke trein in deze tijdperk nog zo gereden is.
Spijtig heb ik daar niets gevonden.
Ik wilde de trein zoals die nu is ook verlengen maar met wat ??
Artitec plan E of Heris plan N?
Ik vindvoorbeelden mte deze rijtuigen maar niet meer met alle 4 Plan D wagen samen.
Is het Roco setje dan toch alleen een fantsie trein in deze tijdprk?
Bedankt en groetjes uit Duitsland
Jan
-
Jan, Kijk eens bij nicospilt.com. Het is niet veel maar toch.
Mvg Ad
-
De set bestaat uit 1100, 1 x A plan D, 1 x RD plan D en 2 x B plan D. In mijn herinnering reed deze stam veel op de verbinding Amsterdam-Enschede of als buurlandtrein van Amsterdam naar Duitsland via Oldenzaal.. In plaats van de RD werd ook wel eens een Stalen D IV gesteld en als versterkingsrijtuigen plan W.
-
Als het om inzetbaarheid gaat had Roco de 1100 met een stam plan D's wellicht beter in tp3 uitvoering kunnen uitbrengen.
Maar dat is een beetje flauw, daar heb jij uiteraard niets aan.
Op foto's van plan D in tp4 die ik ken staan ze vaak tussen Duitse of Franse rijtuigen.
Internationaal verkeer dus.
Maar ik kwam dit berichtje van Mispoes tegen:
"Neem gerust een Plan D-RD. Zag vandaag op FB een interessant filmpje voorbij komen waarin diverse treinen in Hengelo in 1973. Hieronder ook een Plan D-RD die tijdens de locwisseling met de blauwe 1141 van trein 2247 afging. Samenstelling tot Hgl (vanuit Asd) was dus: 1141+RD+B+B+B+A+B+D. Alle 6 zitrijtuigen Plan D, de D uiteraard een Stalen D."
Dus zoals trixfanaat aangeeft: ze reden - met een 1100 - wel op de verbinding Amsterdam-Hengelo.
-
Betekent concreet nog twee Roco Plan D B-rijtuigen aanschaffen en een Artitec vierdeurs (zesdeurs kwam ook wel eens voor) Stalen D.
Dan ziet 'ie er zo uit, waarbij de Plan E RD door een Plan D RD kan worden vervangen (NS-vignet moet je er maar even bij denken):
t/m 26-05-1976 tr. 2247 Amsterdam - Bad Harzburg (retour tr.2244)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-Abies.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)
loc +RD Plan D of E +(B+B+B+A+B)Plan D+Stalen DIV
-
Ik heb er verder geen verstand van maar hier staat wellicht ook nog wat meer informatie :)
http://www.martijnhaman.nl/pland.htm
En hier (onderaan) een afscheidsrit:
http://www.mariusbroos.nl/Geschiedenis/Station%20Breda.html