BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Ronaldp op 11 September 2017, 17:37:58
-
Me verlichting van de locomotief brand de verkeerde kant.
Heb een kuhn n45 erin zitten met welke cv waarde draai ik die om?
http://www.modeldigitaal.nl/userfiles/N45_de_a.pdf
mvg ronald
-
De verlichting brand aan de goede kant. maar je motor draait de andere kant op ;) CV29.
-
Ik denk dat je motor verkeerd om zit in de lok.
Vr. Groet,
Wiebe
-
De verlichting brand aan de goede kant. maar je motor draait de andere kant op ;) CV29.
Fout... dan keert EN de motor EN de verlichting om.
Ik denk dat je motor verkeerd om zit in de lok.
Korrekt: of de aansluitdraden van de motor zitten verwisseld.
Grtzz,
Karst
-
Fout... dan keert EN de motor EN de verlichting om.
Ah kak... je hebt gelijk. Je zou nog wel de functie van F0 om kunnen draaien, dan hoef je verder niets aan de motor te doen.
Dus CV33 op 2 zetten en CV34 op 1.
-
Uitzoeken waar de verwisseling zit en dat omdraaien. In de bedrading dus, niet in de CV's.
-
Waarom niet in de cv's als het daar kan? ??? daar zijn ze voor.
-
Dacht even met een cv het om te zetten.
Maar ga de draadjes even om solderen van de lampjes.
mvg ronald
-
Waarom van de lampjes? Weet je zeker dat daar de fout zit?
-
Het is inderdaad waarschijnlijker dat de motor verkeerd zit. Waarschijnlijk een model waar je de motor op twee manieren kunt plaatsen. Ga je dit met CV's oplossen of door de lampjes te verwisselen is de kans groot dat het analoog van geen kant meer klopt ;)
Timo
-
Gewoon motor 180 graden draaien om zijn lengte as, hoef je niets te solderen en is de situatie opgelost.
Met CV's los je dit probleem niet op ;)
Mvg
Wim.
-
Hallo
Wat is er nou zo moeilijk aan, #CV29 bit0 op een zetten en dan is de rij richting reversed.
Met andere woorden, waarde een optellen bij #CV29.
Ik heb het gedaan bij mijn omgebouwde Lima hondekoppen omdat het zo uitkwam en geeft geen enkel andere problemen,
daar zijn inderdaad de CV's voor
Groeten Frans
-
Maar met functiemeppen kan het weer wel met cv's.
Ah kak... je hebt gelijk. Je zou nog wel de functie van F0 om kunnen draaien, dan hoef je verder niets aan de motor te doen.
Dus CV33 op 2 zetten en CV34 op 1.
-
Hoi Wiebe
Hoe bedoel je, dan weten we het allemaal.
Groeten Frans
-
In reactie 3 vertelt Karst al waarom cv29 in dit geval geen oplossing is.
-
Hoi
Typisch, ik schreef al dat ik dit voor mijn omgebouwde Lima hondekop heb toegepast, het werkt gewoon zonder problemen.
ZIMO MX64 en MX630.
Voor mij geen probleem dus, en daar ben ik blij om, wilde alleen anderen hiervan in kennis stellen.
Hoe anderen er over denken is hun zaak, bij mij werkt het.
Groeten Frans
-
En dan was jouw probleem ook dat de verlichting een andere mening had over de rijrichting dan de motor?
Anyway, cv29 met 1 ophogen zorgt ervoor dat de rijrichtng van motor en verlichting beide veranderen en het bovenstaande probleem dus niet wordt opgelost.
-
Heb vandaag gewoon de elektromotor gedraaid.
Gelijk de locomotief een onderhouds beurtje gegeven.
Lag nu toch open.
mvg Ronald
-
Hoi
Zal dat nog eens uit proberen, nu effe geen mogelijkheden, maar wil voor mezelf bevestigen hoe en wat.
Groeten Frans
-
Bij treinstellen heb ik cv29 ook wel gebruikt. Bijvoorbeeld om twee stellen met de motorbakken aan elkaar te kunnen koppelen of om een functiedecoder in de motorloze bak het juiste seinbeel te laten produceren. Maar dat zijn dus andere vraagstukken.
-
Zoals gezegd, motor omdraaien is het makkelijkste, klopt ook alles analoog weer (y)
Kan (volgens mij) wel in software, maar dan zowel CV29 aanpassen als de F0 mapping. Dan klopt het analoog volgens mij ook weer :)
Timo