BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Marc tramt op 07 December 2007, 10:23:12
-
Op www.rolandrail.net (http://www.rolandrail.net) kwam ik een linkje tegen naar foto's van een nieuw gebouwde traverse op de maasvlakte: http://www.portforce.nl/Traverse.htm
Wat mij betreft een interessant plaatsbesparend idee voor op de modelbaan. Op deze manier heb ik traverse's eigenlijk nog nooit (in t echt) toegepast zien worden.
-
Hmm gebruiken ze daar ook software ala koploper, Windigital etc ;D 8)
(http://www.portforce.nl/traver_092.jpg)
mvg,
Matthijs
-
Dat is dan de
tweede derde in Rotjeknor e.o.
-
Op de fotosite stond ook een foto van een 600 loc van RRF met voorop twee glimmende rvs dingen. Het lijkt wel een soort filter. Wie weet wat dit voor dingen zijn?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/FOTO_RRF_600_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/FOTO_RRF_600_1.jpg)
-
Roetfilters voor de inzet in de HSL-tunnels.
-
Met zo'n rolbrug bespaar je best veel ruimt ik vind het wel een slim idee.
-
misschien een beetje raar, maar waarvoor dient deze brug dan ???
-
Ik denk voor een loc??? Of zit ik er totaal naast???
mvg,
Matthijs
-
ja dat had ik ook wel door ::) maar waarom moet dat met een rolbrug?
-
Ruimtebesparing. Scheelt een complete wisselstraat voor het omlopen
Eric
-
Bij de bestaande containerterminals op de Maasvlakte kwam de trein binnen met lok voor. Haverwege het terrein stoppen, lok afkoppelen, omlopen en dan de trein door duwen tot onder de kraan (= stootblok).
Nu, trein kan in eenkeer doorlopen tot onder de kraan, lok afkoppelen, op de traverse en dan naar het omloopspoor, omrijden en weer aankoppelen. Dit is in het kort het verschil met en zonder traverse.
SK
-
Rick, bedankt voor de roetfilters info. Weer wat wijzer geworden.
Filip
-
Bij de bestaande containerterminals op de Maasvlakte kwam de trein binnen met lok voor. Haverwege het terrein stoppen, lok afkoppelen, omlopen en dan de trein door duwen tot onder de kraan (= stootblok).
SK
benieuwd welke terminal dit is dan. Ik ken alleen de versies of getrokken naar binnen (geheel) of geduwd, halverwege een loc omlopen heb ik nog nooit van gehoord en lijkt me erg onpraktisch.
-
Roetfilters voor de inzet in de HSL-tunnels.
En stofzuigers ;D
-
Vroeger dacht ik altijd dat zo'n traverse toch niet nodig was als je ook een containerkraan hebt staan, maar ik zie nu op de foto's dat die locomotieven een enigzins halfronde bovenkant hebben :).
-
Om een en ander duidelijk te maken ben ik even te leen geweest bij Sporenplan.nl . Aan het eind van de kopsporen is nu de traverse gekomen
(http://img338.imageshack.us/img338/5251/maasvlaktezb9.gif)
SK
-
Niet helemaal SK; de travese is gebouwd bij de nieuwe Euromax terminal, die nog in gebruik genomen moet worden. Op de tekening die jij laat zien, staat ie nog niet getekend. Wél de ECT-terminal (links bovenin), waar achter de kopsporen inmiddels ook een wisselstraat gebouwd is, zodat de treinen niet meer geduwd niet binnen hoeven
Groeten Edwin
-
Hebben de op de west eindelijk de wisselstraat gelegd? Werd tijd, ben er al een hele tijd niet meer geweest.