BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Materieelbespreking overige merken => Topic gestart door: Rsd1000 op 08 June 2017, 12:39:19
-
Hallo,
Voor mij was het nieuw. Dus post ik het maar. De NS Serie 1300 wordt sinds gisteren door REE aangekondigd.
https://www.ree-modeles.com/images/cat-h0/electrique/1300NS-s1/Catalogue-serie-1300-NS-HO-s1.pdf (https://www.ree-modeles.com/images/cat-h0/electrique/1300NS-s1/Catalogue-serie-1300-NS-HO-s1.pdf)
Vriendelijke groet,
Arno
-
Volgens mij is ie te blauw... :P Vraag me af wat er op een aankondiging te bespreken is
-
Dat de turkooizen versie een blauwe streep heeft, of was dat nou wel goed. Ik hou het niet meer bij. :P
-
Vraag me af wat er op een aankondiging te bespreken is
Op de voorpagina van het forum staat "Modeltreinbesprekingen en aankondigingen" bij deze rubriek. Zodoende hier gepost.
vrgr,
Arno
-
Even een plaatje erbij geplakt :)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/MB-102.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/MB-102.jpg)
Bron: https://www.ree-modeles.com/catalogue/catalogue-h0/machines-h0/81-electrique/429-1300-ns-serie-1
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/MB-101.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/MB-101.jpg)
Bron: https://www.ree-modeles.com/catalogue/catalogue-h0/machines-h0/81-electrique/429-1300-ns-serie-1
Voorjaar 2018
-
Cool
Alleen nog een gerenoveerde versie !
Martijn
-
Cool
Alleen nog een gerenoveerde versie !
Martijn
Zeker cool!
Naast de gerenoveerde versie, mist alleen nog wel de gehuisstijlde versie met omgekeerd L-sein, dus de 1315, maar dan zonder A-sein. Hopelijk dat REE daar ook nog mee gaat komen.
Jeroen
-
Oeh... Gaaf! (y)
-
Mooi, er kan altijd nog een blauwe 1300 bij. (y)
-
Mooi he ? ;D
Laat maar komen.
Wel sneller bekend gemaakt dan verwacht, zou pas Neurenberg 2018 worden :)
Maar goed : Ik zeg : Gaaf !
-
Zou mooi/slim zijn als ze de turkooise kleur afstemmen met Roco, geen idee of er zulk contact plaats vindt tussen fabrikanten. (Dan is er namelijk een grote kans dat die loc ook hier komt (y) )
-
Ja (y)
Althans dat is me beloofd !
Reeds extra post, stalenD en Roco Dś klaar liggen ! ;D ;D
-
Fraai, worden ze mooier dan de Rivarossi versie?"
Prijzen?
-
100 miljoen keer :)
Prijzen nog niet bekend.
Rij eigenschappen van REE zijn bijzonder fraai. Details om van te smullen.
-
Ja (y)
Althans dat is me beloofd !
Reeds extra post, stalenD en Roco Dś klaar liggen ! ;D ;D
Hoi
Je had ze ook gewoon het kleurnummer kunnen geven.
NCS S5010 G10Y
Bart
-
Hebben ze gewoon, maar tussen beloven en doen zit een wereld van verschil.....
In de komende dagen zal het wel duidelijk worden hoe het echt zit :)
-
Wat mooi zeg laat maar komen ! Wel jammer dat de 1304 en 1308 gewoon 2 punt frontseinen krijgen :(
-
Wat maakt deze locs zoveel mooier? De Electroren zijn toch ook al vrij goed?
-
Wat mooi zeg laat maar komen ! Wel jammer dat de 1304 en 1308 gewoon 2 punt frontseinen krijgen :(
Voor de 1304 kan ik me dat nog voorstellen, die reed ook zo tussen ±1954 en 1963 ;)
Wat maakt deze locs zoveel mooier? De Electroren zijn toch ook al vrij goed?
Dat zijn omgekleurde breedspoorlocs. De frontramen wijken af t.o.v. onze 1300.
-
Wat mooi zeg laat maar komen ! Wel jammer dat de 1304 en 1308 gewoon 2 punt frontseinen krijgen :(
Dat zijn we nog even aan het navragen. 2 of L sein. De 1308 heb ik het over !
Kom ik op terug !
-
Dat hoeft tegenwoordig toch geen keuze meer te zijn voor een fabrikant?
-
Nee....maar ze moeten het wel doen....
Dus even navragen of ze wel of niet dat extra ledje er boven in knikkeren.
-
Zet hem op Chris! ;D
-
Toch maar mijn spaarknor goed gaan vullen voor volgend jaar
-
Wat maakt deze locs zoveel mooier? De Electroren zijn toch ook al vrij goed?
Nee. Ze zijn wel gedetailleerd, maar niet goed. Uiterlijk zijn ze het nét niet (vorm cabine, beplating boven de draaistellen) en technisch ben ik ook niet dolgelukkig (brekende tandwielen op de assen)
Wat ik van REE gezien heb verwacht ik een upgrade á la Roco 1200: de MaTrix was mooi genoeg, tot de Roco er was ;)
-
Navraag verlichting NS 1300 REE
1304 : Krijgt schakelbaar topseintje. Dus 2 pits of omgekeerd L sein is mogelijk. Je kan dus meerdere tijdperken rijden.
1308 : Krijgt omgekeerd L sein.
Deze bovenstaande info is onder voorbehoud, maar dit is wel afgesproken tijdens de ontwikkeling van het model.
-
Krijgt (of heeft) hij ook pantografen die aanstuurbaar zijn?
-
Die geruchten heb ik wel gehoord maar niet bevestigd gekregen.
Als ze het hebben dan alleen de sound modellen.
Maar daar kan ik dus niets keihard over zeggen. Maar wellicht later deze week wel :)
Misschien dan ook de prijzen :)
-
Navraag verlichting NS 1300 REE
1304 : Krijgt schakelbaar topseintje. Dus 2 pits of omgekeerd L sein is mogelijk. Je kan dus meerdere tijdperken rijden.
(y) (y)
Btw krijgen de 1300 locs ook cabineverlichting ?
-
Misschien dan ook de prijzen :)
Gokje: de SNCF versie prijs +ca 20% ;D
-
Wat kost een Franse dan? In AC met sound?
-
Zo rond de € 375,- (zonder vasteklantenkorting)
-
Hier een idee van de prijzen van de verschillende varianten.
https://www.boutique-train.fr/113-cc-7100 (https://www.boutique-train.fr/113-cc-7100)
-
Hmm. Dan gaat de Roco 2400 eruit voor die van Rivarossi, en gaat de Rivarossi 1300 eruit voor de Ree...
Zal druk worden op MP! Benieuwd of er nog een gele versie komt met groot NS logo (al hoop m'n portemonee van niet).
-
Ik ken REE niet. Wat is de ervaring?
-
Ik heb wat gemist? Ik kan niks terugvinden over een Rivarossi 2400. En wat is er mis met de Roco 2400?
Goed nieuws van REE in ieder geval (y) Net als bij de 1200 zaten we al eeuwen te wachten op een model wat eindelijk aan alle kanten voldoet en ook in meerdere varianten leverbaar zal zijn. De oude Rivarossi kwam nog het dichtst bij, maar is technisch wat achterhaald (geen digitale interface, geen LED (sluit)verlichting, maar 4 assen aangedreven) inmiddels en natuurlijk al een poos niet verkrijgbaar.
Bewegende digitale pantografen zijn cool, maar dan heb ik het probleem dat ik het dan op elke lok wil hebben :( Zou toch erg mooi zijn. 1300 op een station met 2 panto's op en nadat de lok zich in beweging gezet heeft, gaat de voorste stroomafnemer neer 8) .
mvg,
Robert.
-
Oef
Dat is wel heel pittig. Wat wel jammer is (doet Roco ook inmiddels) is dat AC meteen betekent met Sound. Dat maakt de keuze wel lastig....
-
Ik denk dat men een Roco 2200 bedoelde IPV een 2400.en dat ie piko bedoeld IPV rivarossi. Rivarossi komt niet met een 2400
-
Bedoelde inderdaad de 2200. ::) Ben een beetje van het padje af...
Roco -> Piko en Rivarossi -> Ree
Wishfull thinking: een NS 2400 met geluid zoals hier: https://youtu.be/NHU-MRUv7vA (https://youtu.be/NHU-MRUv7vA)
-
Ik ken REE niet. Wat is de ervaring?
Voor mij goed (y) Ik ken het merk nog niet eens zo heel lang maar ze maken zeer gedetailleerde modellen, technisch zeer fijn en de soundversies zijn uitmuntend. Stoomlocs die qua sound exact met de schuifbewegingen gelijk lopen, en diesels ... ik heb een BB 67000, als die start dan geloof je echt dat je er ergens op een frans perron naast staat. Je voelt de kamer nog net niet schudden als de startmotor gaat draaien ;D
.... Bewegende digitale pantografen zijn cool, maar dan heb ik het probleem dat ik het dan op elke lok wil hebben :( Zou toch erg mooi zijn. 1300 op een station met 2 panto's op en nadat de lok zich in beweging gezet heeft, gaat de voorste stroomafnemer neer 8) ....
Het is leuk om een paar keer op en neer te laten gaan maar volgens mij gaat de lol er best wel snel af :-\ Ik vind het bovendien lastig want ik zet mijn pantografen altijd een millimeter onder de draad vast. Dan zijn ze wel omhoog maar schrapen ze niet langs de draad wanneer deze een beetje stroef is. Dat zal met bewegende pantografen vast niet kunnen :(
Overigens blijf ik gewoon bij mijn Rivarossi 1300. Ik weet de verschillen toch niet precies dus die voldoet nog prima :)
Overigens ga ik wel sparen voor de BB 9200 van REE in de rode "Le Capitole" uitvoering 8) Zo mooi!
-
De kwaliteit van REE ligt op het niveau van Roco of LS, tja misschien ook wel het prijsniveau. Heb nog geen locs van ze, wel een serie wagens en modelauto's waar maar heel weinig op aan te merken valt. Bijzonder fraaie detaillering. REE werkt trouwens (deels) samen met Artitec.
-
Het zal ongetwijfeld een wereld model worden, maar ik snap alleen nog niet waarom AC per se sound moet zijn.
-
Is voor de fabrikant/distributeur wellicht handiger om het aantal verschillende versies in te perken. Anders wordt het wellicht een logistieke puinhoop. Maar er zullen misschien wel mensen zijn de de decoder willen ruilen. Dan spreek je af met iemand die een gelijkstroom model wilt hebben met geluid en dan ruil je de decoder. Ik hoef geen geluid op eloks, maar als de beweegbare panto's alleen op de sound versies zit dan moet ik er ook aan geloven :(
Eerst maar een baan regelen, anders kan ik helemaal niks kopen :P
Mvg,
Robert
-
Dat de turkooizen versie een blauwe streep heeft, of was dat nou wel goed. Ik hou het niet meer bij. :P
de turkooizen 1300em zijn afgeleverd met donkergroene bies, na 1 a 2 jaar door Tilburg zelfs nog een keer overgeschilderd in die kleuren...
-
Is voor de fabrikant/distributeur wellicht handiger om het aantal verschillende versies in te perken. Anders wordt het wellicht een logistieke puinhoop.
Waarom wordt het met een artikelnummertje per model meer een logistieke puinhoop?
Kleine moeite ook een AC versie met decoder zonder sound uit te brengen. Of beter nog: een AC model zonder decoder zodat een 3railer vrije keuze heeft.
Gr, Ben.
-
Nou dat hoop ik ook niet, ik hou nooit zo van een verplichte sound voor een (voor mij) te hoge prijs.
Mits de lok gewoon € 249,00 kost, dat is voor mij de grens voor een loc. (net zoals de NS1206 AC+Sound)
Maar firma's STOP met die verplichte decoders (vaak ook nog slechte decoders) in de loc te stoppen! :police:
-
Of beter nog: een AC model zonder decoder zodat een 3railer vrije keuze heeft.
Dit is natuurlijk hét moment om over te stappen, 3 rail is zó 1935 ;D ;)
Maar zonder gekheid: 3 rail zonder decoder zullen ze denk ik niet aanbieden omdat het gelijkstroomfabrikanten zijn en dat hun primaire doelgroep is en de modellen daarvoor ontworpen zijn: ze moeten anders ook nog een schakeling verzinnen om analoog 3rail gebruik mogelijk te maken, dat lijkt me niet erg rendabel voor een kleine fabrikant. Dan maar meteen een decoder met alle opties.
-
Drieraillocs worden met decoder verkocht, omdat ze anders niet rijden. Er zijn niet veel drierailers die zelf een decoder willen uitzoeken. Verplicht sound lijkt me wel irritant, ja. Maar leuk verdienen door Ree natuurlijk.
Gelukkig wel de gebruikelijke tweerailer zonder decoder. :)
Aan de andere kant, een bewegende pantograaf vind ik dan weer wel leuk.
-
Dan maar meteen een decoder met alle opties.
Dat bedoel ik, het is raar. De 2railer heeft keuze, met een gewone decoder of sound decoder. Dus......?
Gr, Ben (2railer). ;)
-
Drierailers die zelf een decoder willen uitzoeken, zijn dan ook eigenlijk tweerailer Ben. Alle 6. ;)
-
Ik ben verzamelaar. Ik wil hem zonder motortje, verlichting en zeker zonder beweegbare panto's ;D
-
Ik denk als ik van alle 3railers € 1,00 krijg die zelf zijn decoder wilt bepalen .... ;D
Maar voor de analoge 3railers, een 'dummy stekker' die voor omschakeling zorgt moet toch tegenwoordig niet zo moeilijk/prijzig zijn.
-
Maar zonder gekheid: 3 rail zonder decoder zullen ze denk ik niet aanbieden omdat het gelijkstroomfabrikanten zijn en dat hun primaire doelgroep is en de modellen daarvoor ontworpen zijn: ze moeten anders ook nog een schakeling verzinnen om analoog 3rail gebruik mogelijk te maken, dat lijkt me niet erg rendabel voor een kleine fabrikant. Dan maar meteen een decoder met alle opties.
Maar voor de analoge 3railers, een 'dummy stekker' die voor omschakeling zorgt moet toch tegenwoordig niet zo moeilijk/prijzig zijn.
Er zijn niet veel drierailers die zelf een decoder willen uitzoeken.
Mwah, ik denk dat het verschil niet in de decoder zit, maar in de plek van een sleper en welk effect dat heeft op een aandrijving. De rest van de loks zijn gelijk. Daar zullen ze genoeg heil in zien anders deden ze het uberhaupt niet.En een stukje electronica (mochten ze dat willen doen) zal denk ik "off the shelf" kunnen komen (voor 50 ct).
Nee, ik snap wel dat ze per definitie uitgaan van een decoder. Ik kies hem graag zelf uit als de mogelijkheid er is, maar vind het niet erg als hij erin zit en blijkt dat de werking voor mij voldoende is.
Enige wat ik kan verzinnen is dat ze denken hier meer aan te verdienen. Zit daar dan zoveel meer marge op?
M
PS. Deze discussie kan natuurlijk heel goed naar een aparte draad, het gaat niet specifiek over REE
-
Dat bedoel ik, het is raar. De 2railer heeft keuze, met een gewone decoder of sound decoder. Dus......?
Gr, Ben (2railer). ;)
REE biedt de locs in 3 versies aan; 2-rail zonder decoder, 2-rail met sounddecoder en 3-rail met sounddecoder.
-
Klopt, daar ging het dus ook over.
Dat is voor de 3railer niet zo leuk, die wordt nu een soort van 'verplicht' om een soundversie te kopen ....
-
Ben zeker geïnteresseerd in één of twee 1300en. In turquoise en in blauw. Nu zie ik voor die prijs wel een probleem: het lijkt dat we met zijn allen de kleur turquoise nu redelijk hebben benaderd (met dank aan de werkgroep die de 1201 in die kleur heeft teruggebracht), maar tot nu toe leveren de modelspoorfabrikanten behalve Philotrain blauwe loks af in een veel te lichte kleur ipv het berlijns blauw dat er echt op zat (ja, dat is donker, maar dat was ook echt zo!). Dus graag een juiste kleur blauw op de 1300. Hulde voor Roco en Artitec die nu een 1200, 1100 en bijpassende rijtuigen in de juiste kleur turquoise leveren. Laten ze daar ook eens mee beginnen met blauwe loks en rijtuigen!
mvg,
Ivo
-
Ik denk als ik van alle 3railers € 1,00 krijg die zelf zijn decoder wilt bepalen .... ;D
Maar voor de analoge 3railers, een 'dummy stekker' die voor omschakeling zorgt moet toch tegenwoordig niet zo moeilijk/prijzig zijn.
Niet moeilijk en niet prijzig, maar dat is een decoder voor de fabrikant ook niet. Een model met omschakelelectronica is dus niet goedkoper in productie dan een model met decoder. Märklin stopt al een jaar of 25 standaard een decoder in de loks om zo in één klap zowel de analoog- als de digitaalrijders te kunnen bedienen. En wie drierailmodellen wil verkopen doet er verstandig aan te doen wat Märklin doet en wat het gros van de drierailers verwacht. En wie echt een andere decoder wil, kan dat natuurlijk doen. Makkelijk zat met een decoderplug. Prijstechnisch maakt het dus niks uit.
-
En wie echt een andere decoder wil, kan dat natuurlijk doen. Makkelijk zat met een decoderplug. Prijstechnisch maakt het dus niks uit.
Maar je houdt dan wel een decoder over die je niet wil maar wel hebt betaald.
-
Maar je houdt dan wel een decoder over die je niet wil maar wel hebt betaald.
Ja, maar dat is bij drierailmodellen altijd zo. Dat wil zeggen, anders hou je omschakelelectronica over die je niet meer nodig hebt, maar wel hebt betaald. Het is een illusie dat drierailmodellen zonder enige omschakel- en gelijkrichtfaciliteit zullen worden geleverd.
-
Hallo
Gewoon een gelijkstroomversie kopen en er zelf sleepkontakt en decoder in frotten.
Bart
-
Dan ga ik het toch maar over kleur hebben... ;D
Komt er ook een gele versie? De gerenoveerde?
Gr. Dieuwe
-
Vooralsnog niet.
-
Chris,
Wil je dan ook informeren naar de huisstijlversie, maar dan met omgekeerd L-sein? Zou zonde zijn als ze deze variant 'vergeten'.
Jeroen
-
Dan zal die poepbruine HSL lok er voorlopig ook wel niet komen ;D
-
@Jeroen : Die zijn ze niet vergeten.
Men heeft een oplage. Dan dat dus een vast aantal stuks. Daaruit moest men varianten kiezen.(vaste oplage per variant)
Dit is wat er gekozen is, ik had ook al destijds mijn teleurstelling uitgesproken over het ontbreken van de de geel grijze zonder L sein.
Maar die zit er nu nog niet bij in het voorjaar.
Ik hoop in een 2e levering wel.
-
In de folder van het eerste bericht staat een 1315 in het geel grijs.
Lijkt me dat dan alle kleurvarianten aangekondigd zijn van de 1300 met omgekeerd L sein.
-
Die 1315 heeft een A sein.
Jeroen (en ik) zien graag een geel grijze ook met L sein.
Voor wie nu schrikt omdat ze zien dat alles bij REE is verdwenen.
Komt vanzelf weer goed ;D
-
En natuurlijk nog de 1313 met eenbeenpantograaf! Zou die komen?
-
Ohh. Zie het nu ja
-
Een blauwe 1302 met 1 beens pantograaf kan ook nog ;D
Als ze met een gerenoveerde met 1 beens pantograaf dan de 1306 aub , die is nog door geen enkele fabrikant uitgebracht :)
-
Zojuist heb ik een mail van Artitec ontvangen:
Via diverse kanalen is bekend gemaakt dat er een nieuwe NS 1300 wordt uitgebracht door REE.
Deze informatie moet aangevuld worden, daar het hier een samenwerking betreft tussen REE en Artitec.
De NS 1300 is een ombouw uit de jaren vijftig van de Franse CC-7100 locomotief en is aangepast aan de eisen van de Nederlandse Spoorwegen.
Zo is het ook gegaan met het model van de NS1300. REE heeft het model de CC-7100 aangepast aan de wensen van Artitec en zal de distributie van de NS-modellen via Artitec laten verlopen.
De eerste handmodellen zullen we eind dit jaar aan het publiek presenteren en definitieve modellen zullen in de eerste helft van 2018 voor de handel beschikbaar komen.
Prijzen en technische gegevens worden later bekend gemaakt.
Hieronder de bestelnummers van het Artitec-REE model van de NS 1300:
20.370.01 NS 1305, Roco turquoise, DC Analoog, III.
21.370.01 NS 1305, Roco turquoise, AC Lokpilot V4.0.
22.370.01 NS 1305, Roco turquoise, DC Loksound V4.0.
23.370.01 NS 1305, Roco turquoise, AC Loksound V4.0.
24.370.01 NS 1305, Roco turquoise, DC Lokpilot V4.0.
20.371.01 NS 1304, blauw L-sein, DC Analoog, III.
21.371.01 NS 1304, blauw L-sein, AC Lokpilot V4.0.
22.371.01 NS 1304, blauw L-sein, DC Loksound V4.0.
23.371.01 NS 1304, blauw L-sein, AC Loksound V4.0.
24.371.01 NS 1304, blauw L-sein, DC Lokpilot V4.0.
20.372.01 NS 1308, blauw NS-logo L-sein, DC Analoog, IV.
21.372.01 NS 1308, blauw NS-logo L-sein, AC Lokpilot V4.0.
22.372.01 NS 1308, blauw NS-logo L-sein, DC Loksound V4.0.
23.372.01 NS 1308, blauw NS-logo L-sein, AC Loksound V4.0.
24.372.01 NS 1308, blauw NS-logo L-sein, DC Lokpilot V4.0.
20.373.01 NS 1310, blauw NS-logo A-sein, DC Analoog, IV.
21.373.01 NS 1310, blauw NS-logo A-sein, AC Lokpilot V4.0.
22.373.01 NS 1310, blauw NS-logo A-sein, DC Loksound V4.0.
23.373.01 NS 1310, blauw NS-logo A-sein, AC Loksound V4.0.
24.373.01 NS 1310, blauw NS-logo A-sein, DC Lokpilot V4.0.
20.374.01 NS 1315, grijsgeel NS-logo A-sein, DC Analoog, IV.
21.374.01 NS 1315, grijsgeel NS-logo A-sein, AC Lokpilot V4.0.
22.374.01 NS 1315, grijsgeel NS-logo A-sein, DC Loksound V4.0.
23.374.01 NS 1315, grijsgeel NS-logo A-sein, AC Loksound V4.0.
24.374.01 NS 1315, grijsgeel NS-logo A-sein, DC Lokpilot V4.0.
(http://www.valleitrein.nl/uploads/1/1/9/2/11923504/artitec-1300_orig.jpg)
-
Sommige mensen moeten nu waarschijnlijk heel hard huilen ;D
-
Kijk, ze waren me net voor.
Vandaar dat ik aangaf niet schrikken als het bij REE weg is. ;D
Dus het is een samenwerking met Artitec.
Model is van REE en zal door REE worden gemaakt.
Dus waarom huilen ?
Artitec en Ree, dat gaat prima samen.
REE nummers worden automatisch omgezet naar Artitecnummers ;D ;D
-
Mooi. (y)
En LokPilot voor de 3railers...... ;D ;)
Gr, Ben.
-
Net zoals destijds in het Neurenberg 2016 nieuws nummer van Railhobby aangekondigd is.
Groet, Rob
-
Het hele online zetten van REE was een vergissing.
De hele boel zou pas op Neurenberg 2018 worden bekend gemaakt.
Door een fout van het online team van REE kwam het eerder online.
Dat pikte diverse mensen op, toen BNLS, facebook, daarna ook de winkels en na een belletje naar Artitec, ook Artitec. ;D
Vandaar bovenstaande verhaal. ;D
Het gaat een bijzonder fraaie lok worden !
-
...
Dus waarom huilen ?
...
Ja goed, dat was ook niet echt serieus natuurlijk ;) maar ik hoop wel dat ze dan niet eerst van REE naar Artitec gaan en dan doosje voor doosje naar de winkels ;D en ik mag aannemen dat ze ook bepaalde afspraken hebben gemaakt met Artitec betreffende de prijs ;)
Disclaimer: ik roeptoeter verder maar wat hoor, ik weet er niks van :)
Edit: en dat het een mooie en kloppende lok gaat worden daar geloof ik zeker in 8)
-
Oh wat fijn, goed nieuws.
1x NS 1310 en 1315 voor mij :D (y)
-
Mijn glazen bol van een paar pagina's terug deed het uitstekend ;D De meeste modelspoorders hier weten niet dat REE en Artitec vooral bij de modelauto's - de DAF's en Panhards - al langer samenwerken. Zo staan er Franse uitvoeringen van de Kikkerdaf op het programma en verkoopt REE ook militaire en brandweermodellen die door Artitec ontwikkeld zijn. Ze komen voor zover ik weet van dezelfde productielijn.
Dan is het niet moeilijk te raden dat er vanuit Amsterdam advies zal worden gegeven over de uitvoeringen. REE heeft in korte tijd een zeer goede reputatie in Frankrijk opgebouwd, zie de collega-forumleden van LR Presse. Ik vraag me overigens af of de turkooizen 1300 weer in twee tinten wordt uitgeleverd: Artitec-turkoois en Roco-turkoois ???
Grtz, Rene
-
Tot op heden alleen Roco kleur.
-
Geldt dat ook voor de Blauwe 1305, zal mooi staan bij de 1206.
-
Het hele online zetten van REE was een vergissing.
Ik zou me haast schuldig voelen dat ik het hier gemeld heb... :-X
Gr,
Arno
-
Weet iemand wat de minimale boogstraal is wat de REE CC 7100 kan rijden?
Jeroen
-
In de catalogus staat 380 (?) mm als je wat schortplaten weglaat, 420 mm met die platen. Ik denk dat 380 mm een vergissing is en dat het 360 mm moet zijn.
http://catalogues.ree-modeles.com/2017/#p=9 (http://catalogues.ree-modeles.com/2017/#p=9)
-
Ik zou me haast schuldig voelen dat ik het hier gemeld heb... :-X
Gr,
Arno
In dit geval top zodat we de juiste mensen konden waarschuwen ;D
-
In de catalogus staat 380 (?) mm als je wat schortplaten weglaat, 420 mm met die platen. Ik denk dat 380 mm een vergissing is en dat het 360 mm moet zijn.
http://catalogues.ree-modeles.com/2017/#p=9 (http://catalogues.ree-modeles.com/2017/#p=9)
(y) Dank je wel, Henk!
Jeroen
-
Heel blij met deze aankondiging. Wordt ongetwijfeld de mooiste 1300 tot nu toe. Ik ga er zeker meerdere bestellen (y)