BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: HansKarel op 29 May 2017, 11:50:53
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/504601-schraeg_ausgeliefert_x5pjel49.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/504601-schraeg_ausgeliefert_x5pjel49.jpg)
Ik overweeg een paar van die NME graanwagens te kopen. De kleinere 102 m3 uitvoering.
Elders op dit forum las ik al dat men vraagtekens zetten bij de verticale lasnaden.
Nu heb ik dit weekend s verschillende you tube filmpjes bekeken en bijna altijd zie ik gladde wagens voorbij komen.
Pas op 1 filmpje kon ik zowaar een wagen met lasnaden ontdekken....
Nu vraag ik me af...komt dit type wagen nu wel of niet voor in Nederland?
Ik weet inmiddels dat Raillogix/ Captrain met de kleinere 102 m3 wagens rijdt en ik heb ook al zo'n hele stoet voorbij zien komen maar ik was natuurlijk weer net te veraf om te zien of er nu wel of geen lasnaden zichtbaar zijn...
-
Als je het niet ziet, dan is het toch ook niet belangrijk :-\
-
Ja als ik altijd een meter of 10 van mijn modelbaan af blijf staan dan is er inderdaad geen probleem... maar daarvoor zijn die wagens me te duur.
-
Kijk een hele lading met lasnaadjes...https://www.vtg.de/branchenloesungen/agrar/
-
https://www.vtg.de/waggonvermietung/unsere-flotte/h45103d/
-
Ja maar die foto's zijn zo te zien niet in Nederland gemaakt.
Dit (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,66717.0.html) is info van 1,5 jaar terug. Daar wordt gezegd dat ze amper in Nederland komen. Hoe dat nu is weet ik niet.
-
https://www.flickr.com/photos/cargofrank/18359139965/in/photolist-tYkoFX-gc7nVt-i5EG7b-dKymdr-dTqaFo-egyszD-eGc7pt-dL5nDV-dWdzBJ-ejow34-dKNuAB-dKU4s5-dTqaBy-fMuC2S-egEdpE-fzxsW6-hQAR6f-ecfhSg-iWHkKx-ejodte-e9DNjt-efWAML-gWtRX3-uWi68p-e3uXe6-ejydvj-eUK9K5-iKqFSg-e99vbH-fNEE4S-eE4EGq-ffXnLZ-eetxSa-eexYQe-g1Ltf9-gLTTJP-dWNizJ-e9eF7m-frmUVs-fzvp2i-fBxCjJ-dHTCuj-e16ny4-eXTa7b-dWL5ZG-fcGzbP-fbE5as-egrU6Q-fEhG7t-dHEBF2
-
Nu vraag ik me af...komt dit type wagen nu wel of niet voor in Nederland?
Aardig antwoordt op de vraag toch..
-
Hallo Martin, ja dat is een duidelijke foto van graanwagens met lasnaden! Bedankt. Ik neem aan dat ze recent weer nieuwe wagens hebben gekocht van een andere fabrikant en dat daarom in meer recente YouTube filmpjes je bijna alleen gladde wagens ziet. En dat is dan wel weer jammer.
-
Aardig antwoordt op de vraag toch..
Dat is een foto uit het draadje waar ik in mijn bericht naar link, maar de foto is van juni 2015. Er is toen gezegd dat deze wagens amper in Nederland kwamen. We weten daarmee nog steeds niet of de wagens nu in 2017 wel frequent in Nederland komen.
De vraag van de topicstarter is naar aanleiding van onderstaand bericht in "onlangs gespot/gefotografeerd":
voordat richting Houten werd gereden kon ik Captrain nog vastleggen met een lege graantrein (y)
(https://c1.staticflickr.com/5/4200/34781834325_d78a586cd7.jpg) (https://flic.kr/p/UZxZyH)
1621_Harselaar_200517 (https://flic.kr/p/UZxZyH) by florisdeleeuw (https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/), on Flickr
Daar zijn 102m3 wagons te zien zonder lasnaden. De vraag is dus of dit dezelfde wagons zijn als die NME heeft uitgebracht, maar dat de lasnaden in 1:1 versleten zijn of dat dit gewoon andere wagens zijn, namelijk van fabriek af zonder lasnaden.
-
Dat is zijn vraag niet, hij vraagt of deze wagens in NL voorkomen en dat doen ze..
-
Dan doe ik het bij deze ;)
-
Nu nog het juiste aantal lasnaden tellen ;D
Ik bedoel bij wagons telt men ramen, en bij stomers klinknagels... :angel:
-
Precies, ze kwamen dus voor in Nederland maar ik heb t gevoel dat dat nu nog maar een enkeling is in een kolonne wagens zonder lasnaden......
Kan natuurlijk ook voor de 130m3 uitvoering gaan. Die klopt in ieder geval alleen dan is het ook maar de vraag of er binnenkort nog een passende LTE loc uitkomt.
Ik verwacht eerder een 1600 Captrain en die past natuurlijk mooi bij die 102m3 uitvoering.
-
Achter een witte LTE 186 van ACME kun je in ieder geval een combinatie van 130m3 wagens blauw met 102 wagens (met ribbels inzetten). Ik heb daar een aantal foto's van gemaakt waar de verhouding ongeveer 85/15% was 85% 130m3.
Ik heb ook foto's van bonte graantreinen (met wagens van bijv B-models, Trix etc) waar een aantal (2/3) blauwe 102m3 wagens met ribbels inzaten.
Groeten,
Marcel
-
Bedankt Marcel, daar zat ik ook aan te denken als mogelijkheid. Alleen gaat het vaak zo dat ik iets zie langskomen en dan denk ik wauw die wil ik graag in h0. Vervolgens komen dan bijvoorbeeld die graanwagens uit in h0 maar kan ik nog steeds niet datgene nabootsen wat ik voorbij zag komen. Ja alles kan natuurlijk maar om nu zo'n Raillogix te laten ombouwen gaat mij wat ver. Die ACME loc ken ik ook alleen daar is tegenwoordig die blauwe striping weer vanaf.
Tja je kan niet alles hebben.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LTE_186_426_te_Amersfoort.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LTE_186_426_te_Amersfoort.jpg)
Wie goed kijkt ziet dat de eerste 2 wagens verschillend zijn. Ook zitten de grotere VTG's en Wascosa's lekker door elkaar. Dus ook in model kan je alles door elkaar inzetten. Nu graag nog een ACME LTE186'er :D
-
Die Acme LTE 186 is er al ;)
-
Niet de versie zoals op de foto toch?
-
Die Acme LTE 186 is er al ;)
Dan snap ik niet hoe jij door je keuring ben gekomen Remco ;-) Die ACME uitvoering die uitgebracht is de witte uitvoering en ook nog de oude uitvoering met al die losse draden onder de kap. . De RailPool uitvoering is helaas nog niet uitgebracht.
-
Zelfde manier als jij André, gewoon een paar steekpenningen hier en daar ;)
Maar er is een LTE loc van ACME, dat jij de railpool versie wil had je er niet bijgezet ;) (ik doelde overigens niet op de loc van de foto ;) )
en volgens mij heeft die nieuwe loc van Rhenus ook dat witte jasje
-
Die witte 286'er (gewoon een 186'er, maar een ander nummer omdat die in Oostenrijk is ondergebracht) is in gebruik voor LTE-Austria. Door zijn nog beperkte toelating is hij nu enkel nog in Duitsland onderweg. Maar van beide mag ACME een model maken, de laatste versies zijn duidelijk verbeterd ten opzichte van de eerste Traxx'en die door ACME zijn uitgebracht. Maar we dwalen van het onderwerp af!
-
NME heeft ook met Tagnpps'en met sluitseinen onder de nummers 505690 (DE), -91 (CH), -92 (IT), -93 (DE). Worden deze in Nederland ook ingezet of worden de seinen altijd vervangen door reflectoren achterop?
Onderstaand het voorbeeld:
(http://www.nme-online.de/images/NME505695_Tagnpps130_VTG_Ep6_end-lamp_CH_AC_37800764105-9_detail_zbv10019.jpg)
Foto: NME
-
Bij de graanwagens heb ik het nog niet gezien, helaas....want dat zou gelijk reden zijn om de fiets te pakken en naar Somberg te gaan om zo'n uitvoering met knipperlamp aan te schaffen. (Ik meen dat ze in de herfst uitkomen trouwens).
Ik heb er inmiddels 5 in verschillende uitvoeringen (klein, groot en oranje Wascosa) en ze zien er werkelijk prachtig uit.
Wel heb ik op vrijdagmorgen 2x een belgische loc met goederenwagens gezien met op de laatste wagon linksachter een knipperlamp en rechtsachter een coninue brandende lamp. (Komend uit Duitsland en kennelijk onderweg naar Belgie, zodat ze onderweg de lamp er niet op hoeven te hangen).
Ben daarna al 2x wezen kijken maar helaas rijden de goederentreinen niet volgens spoorboekje.
-
Is het wel eebs gebeurd dat de RRF 4401 voor deze wagens gereden heeft?
-
Op een modelbaan wel :-) Maar volgens mij wel, ergens afgelopen winter.