BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: jowi op 17 May 2017, 17:22:27
-
Het valt me op dat Digikeijs erg moeilijk te bereiken is? Meer dan een week geleden een vraag gesteld over de beschikbaarheid van de DR410 module via een ticket, maar totaal geen response. Ding staat al maanden op 'geen voorraad'. Kleine rondreis gemaakt op de soosjale media, op facebook ook amper activiteit (laatste bericht van 10 februari), op twitter sinds 2013 geen berichten meer geplaatst :o ... Iemand een idee waarom ze zo moeilijk te bereiken zijn? Ik zie ze ook niet op beurzen?
-
Beiden heel herkenbaar.
Als ze het op voorraad hebben, is het binnen 10 dagen hier in de US. Zojuist weer een paar boosters binnen gekregen en bezetmelders: plug & play.
Maar zou ook graag een keerlus module van ze willen hebben, als wel de 5088RC met Railcom. Beiden staan al geruime tijd op de site, en demos op Facebook, geloof ook van een nieuwe keerlus module. Zou mooi zijn als er een indicatie zou zijn wanneer dat zaken beschikbaar komen.
Nu maar hopen dat ze mee lezen, en we een antwoord krijgen ;)
-
Ik kan alleen maar vertellen dat die keerlus module er voorlopig niet in zit. Waarom weet ik niet precies. Maar Roy van digikeijs gaf aan dat dit nog wel geruime tijd gaat duren voor ze weer leverbaar is.
-
Is Digikeijs een éénmansbedrijf? Ik had altijd het idee dat er een team achter zat?
-
Er zullen best wel meer mensen rondlopen die bij/voor Digikeijs werken, maar als contactpersoon is het Roy.
(ook voor de handel)
-
Is Digikeijs een éénmansbedrijf? Ik had altijd het idee dat er een team achter zat?
Ja, en die heeft een ontwikkelaar ingehuurd/gekocht.
-
Oud draadje opengebroken.
Ik ben net lid van dit forum en loop hier ook tegen aan.
Is de bewuste contactpersoon hier ook te bereiken voordat ik gal ga spuwen ;)?
-
Hoi,
Is de bewuste contactpersoon hier ook te bereiken voordat ik gal ga spuwen ;)?
Het is nu neurenberg-messe dus de complete modelspoorwereld zit in Neurenberg voor een week / anderhalf week. Je kan je vragen ook hier neerzetten. Anders moet je gewoon terug naar je leverancier / winkelier als je iets onder garantie wil laten repareren. De leverancier / winkelier heeft die plicht.
Groet Ronald.
-
Het heeft niet zoveel met Neurenberg te maken. Ik heb in November 2015 een mail verstuurd met een vraag over lichtsetjes voor 2200 en 2400 en ik heb nooit antwoord gekregen.
Groeten Ruud B.
-
Die indruk kreeg ik ook al een beetje. :(
De leverancier scheept mij af met de volgende tekst:
Goedemorgen Bert,
Dat is heel jammer.
Ik vermoed dat bij het inbouwen de led is beschadigt.
Bij de inbouw is de benodigde voorzichtigheid in acht te nemen.
Het is een heel nauwkeurig werkje en het inbouwen is voor eigen
risico, zoals ook in de handleiding staat aangegeven.
Mocht u het vermoeden hebben dat er een productiefout in het printje
zit, dan kunt u contact opnemen met DIGIKEIJS zelf.
Mocht je overwegen om een nieuw setje aan te schaffen, dan kan ik u
daarin tegemoet te komen, door geen verzendkosten te berekenen.
Hopende u hierbij voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
En daar heb ik het maar mee te doen.
-
En daar heb ik het maar mee te doen.
Nee. Je leverancier mag jou voor de afhandeling wel naar de fabrikant verwijzen, maar je leverancier blijft toch echt zelf verantwoordelijk voor de garantie, dus daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Of je er wat mee op schiet is een tweede...
-
Ik zal het proberen maar gezien zijn reactie aan de hand van een "aanname" >:( denk ik dat ik weinig kans maak.
Digikeijs reageert ook niet dus zit er waarschijnlijk niets anders op om nog een setje aan te schaffen.
Staat Digikeijs niet op de beurs in Houten overigens?
-
Heb je het product uitgeprobeerd voordat je het inbouwde?
-
Terug voor garantie naar je leverancier dus, dat de service van Digikeijs tekortschiet is niet jouw probleem.
Stephan.
-
Kennelijk toch wel ;)
Nee, zeker niet. Een winkelier mag je doorverwijzen naar de fabrikant, maar als jij daar geen zin in hebt, moet de winkelier dat echt zelf doen. Is gewoon keihard consumentenrecht.
-
Aangezien het probleem van de lichtset los staat van het bereikbaar zijn van Digikeijs, heb ik die berichten op verzoek in een eigen draadje gezet.
Het nieuwe draadje kun je hier terugvinden:
Digikeijs DRC2200 lichtset, probleem na inbouwen
(https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=87897.0)
Gr, Bert
Team moderatoren
-
hoi,
Die indruk kreeg ik ook al een beetje. :(
De leverancier scheept mij af met de volgende tekst:
......
En daar heb ik het maar mee te doen.
Daar heb je het niet mee te doen. Je leverancier is jouw aanspreekpunt. De fabrikant in deze helemaal niet. Je hebt hem gekocht bij een winkel / webshop of op een beurs dan is de persoon die jou het spul verkocht is verantwoordelijk voor de garantieafhandeling. Daar staat een fabrikant helemaal buiten. Je ziet het heel vaak dat winkels mensen proberen af te schepen met "U kunt beter naar de fabrikant gaan om snellere en betere afhandeling te krijgen". Zo zit de wet niet in elkaar. Je moet je melden bij degene waarvan jij het gekocht hebt dus de winkel / webshop. Zie oo: Consuwijzer: Garantie (https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=1.S_Branded&utm_term=%2Bconsuwijzer).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BNLS-garantie-leverancier.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/BNLS-garantie-leverancier.jpg)
Groet Ronald.
-
Het is niet zo zeer dat ik er geen zin in heb maar meer dat het geen zin heeft om naar de fabrikant te gaan zoals nu wel is gebleken.
Die geeft gewoon niet thuis.
Gezien de reactie van de verkoper krijg ik ook sterk de indruk dat ik kan barsten. >:(
-
Ah hier kan ik wel wat mee Ronald.
Ik zal dit bijvoegen in de mail naar de verkoper.
Bedankt voor de moeite.
Wordt vervolgd.
-
Hallo,
Het is niet zo zeer dat ik er geen zin in heb maar meer dat het geen zin heeft om naar de fabrikant te gaan zoals nu wel is gebleken.
Die geeft gewoon niet thuis.
Hoeveel weken geleden heb je Digikeijs daarover aangeschreven?
Groeten,
Bert
-
e.e.a. heeft zich allemaal in de afgelopen week afgespeeld dus ik was dus ruim bijtijds.
Maar beter nog: Het forum heeft mij zo goed geholpen dat de verkoper heeft besloten mij een nieuw setje toe te sturen. (y)
Hier van heb ik ook geleerd hoe belangrijk het is dat men in dit soort zaken discreet blijft zoals uit dit resultaat blijkt.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en ik zal kijken of ik nog foto's kan plaatsen van de werkende verlichting t.z.t.
-
Hoeveel weken geleden heb je Digikeijs daarover aangeschreven?
Afgelopen donderdagmiddag 31 januari 2019 14:22...
e.e.a. heeft zich allemaal in de afgelopen week afgespeeld dus ik was dus ruim bijtijds.
De laatste 1-1/3 werkdag dus...
-
Hoi,
e.e.a. heeft zich allemaal in de afgelopen week afgespeeld dus ik was dus ruim bijtijds.
Ik gaf toch al aan dat de complete modelspoorwereld in Neurenberg was / is? ::) ::) Dus dat het allemaal even duurt? Een beetje ongeduldig daarin of niet? ;) We sturen een mail en we moeten binnen een dag antwoord hebben.... >:( En anders gaan we meteen maar op het internet ons "gelijk" zoeken. Wat ook helemaal niet bij de fabrikant lag maar bij de leverancier in dit geval :)
Kortom: Ik zou geen zaken doen met duitse kleinserie leveranciers / fabrikanten alla Hapo Bahn. Daar kan je soms een week of wat wachten op een reactie. En op het moment dat je denkt "ik ga bellen" of opnieuw mailen komt je bestelling en/of beantwoording op je mail. Stressen is dan echt niet nodig. Het komt allemaal goed. Links of rechtsom.
Groet Ronald.
-
Afgelopen donderdagmiddag 31 januari 2019 14:22...
De laatste 1-1/3 werkdag dus...
Dat is jouw conclusie en dat is je goed recht. Jammer dat je hiermee Ronald Koerts ook gelijk op dat pad zet.
Ik heb ze 2 dagen eerder aangeschreven en ik ben gewend dat ik binnen een dag reactie heb. Al was het maar "uw aanvraag is in behandeling"
Mijn vraag was legitiem en discreet. Ik heb geen namen genoemd.
Verder ga ik me hier niet lopen verdedigen.
-
hoi,
Ik heb ze 2 dagen eerder aangeschreven en ik ben gewend dat ik binnen een dag reactie heb. Al was het maar "uw aanvraag is in behandeling"
en
Mijn vraag was legitiem en discreet. Ik heb geen namen genoemd.
Je reactie deed voorkomen dat Digikeijs al maanden niet gereageerd had op je mail. Ik geef al aan in mijn reactie: "Het kan wat langer duren omdat de complete modelspoorwereld in Neurenberg" zit. Wen er maar aan dat een simpele reactie van "Uw mail is ontvangen en u krijgt binnen zoveel werkdagen een reactie." meer uitzondering is dan normaal. Voortaan maar meteen gewoon neerzetten dat je een dag eerder een mail hebt gestuurd en dat je nog geen reactie gekregen hebt. Dan zal ik weer neerzetten dat soms het sneller is om te bellen of opnieuw te mailen. Ligt aan de leverancier / fabrikant en/of winkel.
Kijk ook maar eens naar de "levertijden" van nieuwe producten. Die schuiven bijna ook altijd op. Dat is normaal dat men in jaar 1 iets aankondigt en pas in jaar 3 of 4 echt uitkomt.
Groet Ronald.
-
Alles goed gekomen met de leverancier.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20190207_201404.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20190207_201404.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20190207_201414.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20190207_201414.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20190207_201525.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20190207_201525.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20190207_201534.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20190207_201534.jpg)
Vreemd, op de foto's lijken de rode ledjes verschillend maar in de praktijk zijn ze identiek van kleur.
-
(y)
-
Dat de leds niet gelijk lijken heeft met de invalshoek te maken.