BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: MarcNL op 29 March 2017, 16:05:02
-
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/27900010/__Eind_2018__vliegende_trein___400km_u___.html
-
en vanaf zaterdag mag er ook niet meer gerookt worden in de wachtrijen van de pretparken :police:
-
Dat van die pretparken vind ik nog een aannemelijk verhaal.
Als niet-roker kan ik dat soort initiatieven alleen maar toejuichen.
Die a-train, dat is gewoon een compleet lulverhaal... ;)
-
En vanaf 1 april wordt de Hoekse Lijn definitief voor treinen gesloten. ::)
Zou een meteo gaan worden... :o
;D ;D ;D ;D
-
Ja, en dan nog. 400 km/h, dat schiet toch niet op? Het lijkt me veel efficiënter om vliegtuigen van bovenleiding te voorzien. Die halen minstens 1000 km/h. 8)
-
Laagvliegen onder de bestaande hoogspanningsleidingen?
Zal Tennet blij mee wezen !
-
Inderdaad, de a van april (y)
-
http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/12/24/topmannen-prorail-en-ns-zien-unieke-rolpantograaf-op-tu-delft/
-
en ik heb het gerucht gehoord dat de Hoekse lijn nog één dag langer openblijft. Wegens het grote succes van afgelopen weekend worden de oudjes ook zaterdag van stal gehaald. Maar het blijven geruchten ;)
-
In het eerste bericht wordt een kort filmpje getoond over de omzetting van gewone trein naar A trein, dat ik al eens eerder heb gezien. ;D
Peter
-
In anderhalf jaar dit realiseren in Nederland is de grootste grap. :)
http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/12/24/topmannen-prorail-en-ns-zien-unieke-rolpantograaf-op-tu-delft/
http://histechnica.nl/activiteiten/lezingen/gehouden-lezingen/
Zie oktober 2015, erg vroege voorbereiding dan.
-
Daarom gaf ik dit ook aan. Bij een aprilgrap wordt er bij vermeld dat je die dag om tijd X op plek Y moet zijn. Dat is hier totaal niet aan de orde. Het is gewoon realiteit
Gr
Peter
-
Dat haalde ik niet uit je bericht. ;)
-
Daar heb je er weer een link (http://www.rtlnieuws.nl/nederland/treinen-zonder-machinist-dit-jaar-al-op-het-spoor)
"Treinen zonder machinist dit jaar al op het spoor"
Prorail gaat dit jaar nog testen met zowel personen- als goederenvervoerders, wie het zijn wil de spoorbeheerder nog niet zeggen.
Ja ja ;D
-
Foprail ;D ;D
Gr Hans
-
Ik vind het onderschrift bij de foto eigenlijk wel het leukst: Een niet-zelfrijdende trein...
Maar ik ben bang dat het wel serieus is, treinen zonder machinist.
Alle modelbouwers zijn de NS wat dat betreft al voor.
-
Er zijn 3 redenen waarom ik dit bericht niet serieus neem
1. Er bestaan al machinist-loze treinen in bijvoorbeeld metrosystemen. Voor zover ik weet is het HIER op dit moment nog verboden om zulke treinen te gebruiken, zeker omdat alle bijbehorende veiligheidsinstallaties nog ontbreken
2. Prorail wil niet zeggen welke vervoerders ze willen gaan testen, maar het gaat om zowel reizigers en goederentreinen : dit vind ik ronduit verdacht, je zou toch denken dat bedrijven graag willen bewijzen dat ze de beste zijn en innovativiteit wint passagiers/klanten.
3. De datum van het bericht.
-
De datum? http://www.ad.nl/economie/snel-tests-met-zelfrijdende-trein-in-nederland~a2c276cc/
Verder ook nog:
http://www.treinreiziger.nl/groningen-wil-experiment-met-trein-zonder-machinist/
http://www.nu.nl/buitenland/4464684/zwitserland-test-trein-zonder-machinist.html
https://duitslandinstituut.nl/artikel/16939/deutsche-bahn-vanaf-2023-treinen-zonder-machinist
-
Alhoewel ik niet zo geloof in treinen zonder machinist, lees ik deze berichten niet als 1-april grap.
Het is pas een 1-april grap, als er echt op die datum iets zou gebeuren.
Een bericht over machinist-loze treinen zou er dan zo uitzien:
- Komende zaterdag zal er een proef worden genomen met een machinist-loze trein. De trein van 12 uur van Groningen naar Veendam zal dan op proef uit zichzelf rijden. De machinist zal plaatsnemen in de achterste cabine van de trein, zodat hij/zij in een noodsituatie toch nog kan ingrijpen
En dan in de treinen een bord in de achterste cabine plaatsen met de datum erop afgedrukt. En kijken hoeveel fotografen er naar deze speciale treinloze rit zouden gaan kijken.
Wim K